Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mooie wandelingen in Yosemite?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Mooie wandelingen in Yosemite?

Bericht door Karinita »

Wij gaan morgen vanuit San Francisco naar Yosemite, waar we niet heel lang zullen zijn. Ik had een hele lijst met wandelingen uitgeprint, maar het is moeilijk kiezen!
Wie heeft er tips voor een mooie wandeling?
Ons programma is als volgt:

's morgens vertrekken uit San Francisco - overnachting Crane Flat campground. Zouden we op deze dag nog tijd hebben voor een beetje wandeling in Yosemite Valley?

De dag erop overnachting op campground Tuolumne Meadows. Zou het deze dag te doen zijn om de hikersbus naar Glacier Point te nemen, daar de Four Miles trail te lopen naar de valley en dan nog door te rijden naar Tuolumne Meadows?

Karin
pnijssen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door pnijssen »

Ik vind Upper Falls weleen mooie tocht echter het neemt welde nodige uren in beslag, namelijk 4uur voor heen en terug. Daarnaast raad ik je deze tocht alleen aan als je goede stevige stappers bij je hebt (dus geen gympies) en minimaal 2 liter water p.p. en een lunch.
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Zonder twijfel de Panorama Trail die loopt van Glacier Point, naar de Vallei. Ongeveer 14 km lang en je passeert langs de Nevada en Fernall watervallen.

Het best is de tourbus van 8.30 uur vanuit de vallei te nemen naar Glacier Point en dan de Panorama trail te wandelen naar de vallei.

Op mijn website staat een verslag van de wandeling, die ik dit jaar gedaan heb.

http://usa2007.deveuster.eu

suc6,
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door BigAppleLover »

Veusy schreef:Zonder twijfel de Panorama Trail die loopt van Glacier Point, naar de Vallei. Ongeveer 14 km lang en je passeert langs de Nevada en Fernall watervallen.

Het best is de tourbus van 8.30 uur vanuit de vallei te nemen naar Glacier Point en dan de Panorama trail te wandelen naar de vallei.

Op mijn website staat een verslag van de wandeling, die ik dit jaar gedaan heb.

http://usa2007.deveuster.eu

suc6,
Hans
Helemaal mee eens!

Ook wij hebben deze pittige wandeling gelopen en vonden dit een van de hoogtepunten van onze totale rondreis. Prachtig uitzicht en verschillende enorme watervallen!

De dag ervoor hebben wij in de Valley de Valley Loop gelopen: een vlakke wandeling waarbij je hoofdzakelijk beschut en langs de rivier en de meadows loopt. Heerlijk voor een (te) warme dag. Wij zijn tijdens deze wandeling (op een drukke zondag) welgeteld 3 andere wandelaars tegen gekomen op dit pad. Ook een aanrader dus!
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Wij hebben daar de mist trail gedaan naar de vernal en nevada falls! Echt super. En dan teruggekeerd via de John Muir Trail (kwestie eens een ander uitzicht te hebben). We vonden dat ook echt een heel leuke wandeling. Wel behoorlijk vermoeiend. Ik kan niet vergelijken met de andere zwaardere wandelingen. Die zullen hopelijk voor later zijn..

Wij deden deze wandeling wel een stuk sneller dan dat deze aangegeven staat, net als alle andere wandelingen. Dus ik denk dat de aangegeven tijden ruim overdreven zijn. Of houden ze hier rekening met kleine kinderen of iets dergelijks? Dat begrijp ik nog altijd niet...
OlivierD
Amerikafan

Bericht door OlivierD »

Ook wij hebben de trip naar de top van de Nevada en Vernal Falls gedaan. Vonden we echt super. We hebben over de ganse trip wel 5 uur gedaan met heel wat fotostops en over de middag op het gemak een lunch. Was soms wel wat pittig. De verstuiving van het water zorgde soms voor een lekkere afkoeling.
Enkele foto's vind je terug in ons reisverslag op dag 21: http://www.onsreisje.be
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

De Mist trail en Panorama trail lijken me beide erg mooi.
Nu hopen dat we voor morgen nog de bus kunnen reserveren.
Dank voor de tips!

Karin
aspers
Amerikafan

Bericht door aspers »

Even een ander vraagje:

Wij gaan in seprember (eindelijk) ook naar de US, en hebben een kort bezoekje aan yosemite staan.

We vertrekken vroeg in de ochtend via de Tioga Pass, maar aan het einde van de dag (na sluitingstijd ?) Moeten we alweer verder.

Wat kunnen we het beste doen in zo'n véél te korte tijd? Met de auto diverse plekken bezoeken? Of is er ook een wat kortere mooie wandeling. Staat mij vaag iets bij van Valley Floor trek... of iets dergelijk....?

Bedankt!
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Ik zou dan kiezen voor één mooie wandeling. Bijvoorbeeld degene die wij gedaan hebben. Als je ergens gewoon met de auto rondrijdt, zie je eigenlijk niet wat je ziet op één wandeling.
aspers
Amerikafan

Bericht door aspers »

KellyVG schreef:Ik zou dan kiezen voor één mooie wandeling. Bijvoorbeeld degene die wij gedaan hebben. Als je ergens gewoon met de auto rondrijdt, zie je eigenlijk niet wat je ziet op één wandeling.
Loop je dan een grote circel, of heb je een begin en een eindpunt?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hier is de website van de National Park Service betreffende Yosemite NP http://www.nps.gov/yose/

Wandelen (= Hiking) http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/hiking.htm

Wandelingen in de vallei met bovenin de pagina een link naar een landkaart, die je kan vergroten en eventueel kan uitprinten http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/valleyhikes.htm

Wandelingen langs de Tioga Road http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tmhikes.htm

Houd er rekening mee, dat in september de watervallen een stuk minder zijn, misschien zelfs droog staan.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

aspers schreef:
We vertrekken vroeg in de ochtend via de Tioga Pass, maar aan het einde van de dag (na sluitingstijd ?) Moeten we alweer verder.
Het park gaat niet dicht hoor!
aspers schreef: Wat kunnen we het beste doen in zo'n véél te korte tijd? Met de auto diverse plekken bezoeken? Of is er ook een wat kortere mooie wandeling. Staat mij vaag iets bij van Valley Floor trek... of iets dergelijk....?
Ik heb zelf die Valley floor tour nooit gedaan, dus daar kan ik niets over zeggen. Het lijkt me echter leuker om gewoon de auto in de vallei te parkeren en dan met de shuttlebus een rondje te maken. Dan heb je de tijd aan jezelf. Ga in elk geval langs het visitor center of bestudeer alle informatie die je bij de ingang hebt gekregen goed en bekijk dan wat je wilt doen.
Ik begrijp dat jullie niet in het park overnachten? Waar komen jullie die dag vandaan en waar gaan jullie naar toe? Als je via de zuidingang het park verlaat kun je nog de Mariposa Grove bezoeken. Ga je naar het westen dan zou ik me beperken tot de omgeving van Tuolumne Meadows en de vallei. Maar misschien heb je ook nog tijd voor Glacier Point (sunset?) en een wandeling naar Sentinel Dome of Taft Point.

Marianne
aspers
Amerikafan

Bericht door aspers »

Martin & Marianne schreef: Ik begrijp dat jullie niet in het park overnachten? Waar komen jullie die dag vandaan en waar gaan jullie naar toe? Als je via de zuidingang het park verlaat kun je nog de Mariposa Grove bezoeken. Ga je naar het westen dan zou ik me beperken tot de omgeving van Tuolumne Meadows en de vallei. Maar misschien heb je ook nog tijd voor Glacier Point (sunset?) en een wandeling naar Sentinel Dome of Taft Point.

Marianne
Helaas moeten we die avond door naar Modesto. De volgende dag is het alweer naar SF airport en terug naar huis. Volgende keer beter. :wink:

Oh ja... we komen die dag vanuit Mammoth Lakes! En willen dan via de Tioga Pass naar het visitors centre.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer