Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Panorama trail Yosemite

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
sjurrels
Amerika-ontdekker

Panorama trail Yosemite

Bericht door sjurrels »

Hallo,

Na veel gelezen te hebben over Yosemite op dit forum, dacht ik: de Panorama trail die ga ik lopen! Maar nu lees ik dat het een wandeling is van op zijn minst 10 uur! Ik ben geen actieve wandelaar (kom niet verder dan een half uurtje de hond uitlaten in het park)... Ook heb ik geen wandelschoenen. Het lijkt me niet verstandig om deze wandeling te doen. Weet iemand een goed alternatief?

Ik overnacht in Cedar lodge Yosemite. We komen in de middag aan vanaf San francisco (dus een middag de tijd voor een wandeling), dan staat op het programma sunset view Glacier point. De volgende ochtend hebben we weer tot eind van de middag de tijd, om vervolgens door te rijden naar mammoth Lakes.

Heel graag jullie tips!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De Panorama Trail is beslist geen 10 uur, en ook goed te doen voor wat minder geoefende wandelaars. Wij hebben het ook met onze kinderen gedaan. kostte ons wel een dag, maar dat is dan incl de busrit naar Glacier Point en de nodige stops onderweg. Wij hebben het met gewone sportschoenen gedaan.
Als je echter al 's avonds naar Glacier Point gaat voor de sunset zou ik er niet nog eens naar toe gaan voor de Panorama Trail, maar voor een andere wandeling kiezen. Voor de avond dat je naar Glacier Point gaat zou je bv de wandellng naar Taft Point of Setinel Dome kunnen doen.
Een aanrader in de vallei is de Mist Trail (neem daarvoor de shuttlebus naar Happy Isles). Je loopt dan naar de Vernal Fall en de Nevada Falls. Je kunt zelf zien hoever je wilt gaan en hoeeel tijd je daarvoor wilt uittrekken. (Voordeel van de Panorama Trail is dat je deze beide watervallen meeneemt en grotendeels naar beneden loopt omdat je met de bus naar Glacier Point gaat.)
Zie ook het topic Mooie wandelingen in Yosemite.

Op weg naar Mammoth Lakes heb je langs de Tioga Road ook de nodige wandelmogelijkheden. Voor een korte wandeling is die naar Soda Springs een aanrader, startpunt vlakbij het visitor center in Tuolumne Meadows. Als het warm is kun je naar Dog Lake lopen en daar even zwemmen, of even stoppen bij Tenaya Lake. Onderweg is een stop bij Olmsted Point ook een must.
Vergeet ook niet om vlak buiten het park naar Mono Lake te gaan.

Kijk op de Yosemite site voor meer mogleijkheden: http://www.nps.gov/yose

Marianne
sjurrels
Amerika-ontdekker

Bericht door sjurrels »

bedankt voor je antwoord!

Ik sla de panorama trail wel over. Want we moeten nog diezelfde dag door naar Mammoth lakes. Wellicht is het dan inderdaad beter om na een korte ochtendwandeling te vertrekken richting mamooth lakes. (de dag ervoor hebben we ook nog heel de middag) en dan nog wat stops te maken in de tioga pass, stoppen bij mono lake en naar Bodie, alvorens in te checken in onze overnachtingsplaats mammoth lakes.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer