Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
zuidwesten in de winter
zuidwesten in de winter
Hoi,
Wij willen rond de kerst een week of 2 met onze kinderen een motorhome door California (+ Grand Canyon) reizen. Dit is natuurlijk niet de beste reistijd omdat je onderweg wel sneeuw en kou kan hebben maar ben toch benieuwd of anderen goede ervaringen hebben met reizen in deze periode. Maw wat zijn de pros and cons....
thx
Maarten
Wij willen rond de kerst een week of 2 met onze kinderen een motorhome door California (+ Grand Canyon) reizen. Dit is natuurlijk niet de beste reistijd omdat je onderweg wel sneeuw en kou kan hebben maar ben toch benieuwd of anderen goede ervaringen hebben met reizen in deze periode. Maw wat zijn de pros and cons....
thx
Maarten
heb geen evaringen maar wel informatie
in california is er een groot verschil in het winterklimaat
maxiuims van 0 graden maar ook van 25 komen voor de nachten zijn in een groot deel van californie en arizona koud ook in de warme zones rond 0 graden
(in de koude zones ligt dat op -10)
op sommige plekken is het juist gunstig om in de winter te gaan plekken zoals palm springs,phoenix en zeker de death valley geen triple-digit heat (100F+) maar temraturen in de 70-79 F of 60-69 F zone (16-26 C)
Los angels is ook aantrekkelijk met 21 graden, Las vegas is 15-25 graden als maxuimtempratuur
kijk eens op deze site alle temps van california minuim en maxuim wel in farenheit
http://ggweather.com/climate/index2.htm
als deze info je bevalt ben ik ook bereid voor andere staten info op te zoeken en het makkelijkste zou zijn als je me de route zou geven zodat het minder zoekwerk is
in california is er een groot verschil in het winterklimaat
maxiuims van 0 graden maar ook van 25 komen voor de nachten zijn in een groot deel van californie en arizona koud ook in de warme zones rond 0 graden
(in de koude zones ligt dat op -10)
op sommige plekken is het juist gunstig om in de winter te gaan plekken zoals palm springs,phoenix en zeker de death valley geen triple-digit heat (100F+) maar temraturen in de 70-79 F of 60-69 F zone (16-26 C)
Los angels is ook aantrekkelijk met 21 graden, Las vegas is 15-25 graden als maxuimtempratuur
kijk eens op deze site alle temps van california minuim en maxuim wel in farenheit
http://ggweather.com/climate/index2.htm
als deze info je bevalt ben ik ook bereid voor andere staten info op te zoeken en het makkelijkste zou zijn als je me de route zou geven zodat het minder zoekwerk is
Toekomstige Usa reiziger
First trip:2010-2013
First trip:2010-2013
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb zelf geen ervaring in de winter en ook niet met een camper, maar ik zou me voor kunnen stellen dat een auto met motels handiger is. Houd er rekening mee dat sneeuwkettingen voor sommige wegen/parken verplicht zijn.xit schreef:bedankt voor de info en leuke reisverslagen! We hebben besloten om in ieder geval die kant op te gaan. Mocht het weer erg slecht worden dan kunnen we altijd nog in het zuiden van California blijven.
Een dagje skiën is echter ook niet weg
Het lijkt mij geweldig om in Yosemite te gaan skiën of langlaufen!
Marianne
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
De meeste campground in het zuiden zijn het hele jaar open, in de hoger gelegen gebieden ( Sequoia& Kings Canyon, langs de Tioga Road in Yosemite) zijn ze wel gesloten, Grand Canyon Village campgrounds zijn wel open.xit schreef:Kan iemand mij vertellen of de RV-parks wel open zijn in de winter? En is vrij kamperen toegestaan?
Vrij kamperren mag op veel plaatsen in National Forest Area's als je maar minimaal 1/4 mile van de openbare weg afstaat en vanaf die weg niet zichtbaar ben.
Hou er rekening mee dat in koudere gebieden wel de watervoorzining afgesloten kan zijn en je mogelijk niet kan/mag dumpen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op de NPS site kun je per park zien hoe het daar in de winter is. Daar staat dan informatie over de toegankelijkheid van het park in de winter en het al dan niet nodig zijn van sneeuwkettingen. Zie bv http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/winter.htm voor Yosemite.Katleen schreef:En waar kan ik iets vinden over al dan niet verplichte sneeuwkettingen?
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1086 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-