Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Palm Springs - Grand Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ivodl
Amerika-ontdekker

Palm Springs - Grand Canyon

Bericht door ivodl »

De route krijgt steeds meer vorm, en ik ben niet meer van google earth en dit forum af te krijgen om de route maar zo mooi mogelijk te laten worden :)

Nu heb ik voor de route Palm Springs - Grand Canyon al wat verhalen gelezen maar de een zegt Laughlin (dit is toch langs de Route 66?), de ander via Oatman (authentiek dorpje)...help :shock:

Deze dag is voor ons alleen maar rijden, dus s'ochtends vroeg weg en in de avond in GC aankomen, we hebben dus in principe de tijd om een beetje om te rijden en te genieten van de dingen om ons heen.
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Palm Springs - Grand Canyon

Bericht door GinoW »

ivodl schreef:De route krijgt steeds meer vorm, en ik ben niet meer van google earth en dit forum af te krijgen om de route maar zo mooi mogelijk te laten worden :)

Nu heb ik voor de route Palm Springs - Grand Canyon al wat verhalen gelezen maar de een zegt Laughlin (dit is toch langs de Route 66?), de ander via Oatman (authentiek dorpje)...help :shock:

Deze dag is voor ons alleen maar rijden, dus s'ochtends vroeg weg en in de avond in GC aankomen, we hebben dus in principe de tijd om een beetje om te rijden en te genieten van de dingen om ons heen.
Je zou het eventueel kunnen combineren...
Google Map route Palm Springs - Laughlin - Kingman - Grand Canyon

Maar het is zonder tussenstops wel 6 uur rijden.
Ik zou als ik jullie was even een paar keer stoppen. Bijv. Bij de route 66 en bij Oatman.
ivodl
Amerika-ontdekker

Bericht door ivodl »

He Ginow, wat grappig, ik zie dat je op dezelfde dag vertrekt als ik! ook eerst naar LA of niet? Overigens stelde ik deze vraag naar aanleiding van een post die ik van jou had gelezen 8)

Zat ook al aan beide te denken maar dat word wel erg krap ben ik bang. Probeer denk ik iig laughlin aan te doen, om in ieder geval te lunchen ofzo...

Ben wel benieuwd wat de ervaringen van anderen zijn mbt tot dit stuk
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je een lekker full beakfast neemt komt er van lunchen niet veel, althans bij ons. Ik zou naar I40 rijden, dan afslaan bij Topock (exit 1 in Az.), R66 naar Oatman en via Sitgreaves Pass naar Kingman. Als je moe bent stop je gewoon hier en anders rijd je door naar GC. Neem maar een broodje mee voor onderweg. Je hebt toch wel een coolbox?
Yeehaw
ivodl
Amerika-ontdekker

Bericht door ivodl »

Coolbox gaan we zeker bij de eerste de beste wal*mart kopen, we hebben wel een lekker ruime auto dus vind het ook niet zo erg vanuit de auto te moeten "leven" zeg maar.

Heb de route bekeken, ziet er leuk uit :)
Cyber-Alien
Amerikafan

Bericht door Cyber-Alien »

hi,
Beetje domme vraag misschien, maar wat is Palm Springs nou eigenlijk? Zelfs wikipedia maakt niet zo veel duidelijk.
Is het een stad midden in de woestijn net zoals Las Vegas? Ligt het in L.A?
Moet het daar dan niet bloedheet zijn?
Er zijn er namelijk weleens festivals..
ben benieuwd, bedankt!
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Cyber-Alien schreef:hi,
Beetje domme vraag misschien, maar wat is Palm Springs nou eigenlijk? Zelfs wikipedia maakt niet zo veel duidelijk.
Is het een stad midden in de woestijn net zoals Las Vegas? Ligt het in L.A?
Moet het daar dan niet bloedheet zijn?
Er zijn er namelijk weleens festivals..
ben benieuwd, bedankt!

Palm Springs, deel van Riverside County (Californië) is een in de woestijn gelegen stad 150 kilometer ten oosten van Los Angeles. In 2000 telde de stad 42.807 inwoners.

Omdat het mondaine Palm Springs in de woestijn ligt, is het er altijd zonnig weer. In de zomer lopen de temperaturen tot ver boven de 40 graden op. De gemiddelde dagtemperatuur in Palm Springs in de zomer ligt zo rond de 43 a 44 graden, maar temperaturen rond de 50 graden graden zijn in Palm Springs eerder regel dan uitzondering. In de zomer schommelen de nachttemperaturen tussen de 25 en 35 graden. 's Winters is het er iets kouder met temperaturen van 22 graden tot soms wel boven de 30 graden Celsius, 's nachts schommelen de temperaturen tussen 5 en 15 graden. Soms kan het wel kouder worden 's nachts, maar vorst komt bijna nooit voor.

Door het gunstige klimaat trekt de stad jaarlijks veel toeristen die voornamelijk uit Los Angeles komen.

Palm Springs is in feite een lint van 9 plaatsjes achter elkaar gelegen. Het is een heel rijk gebied waar niet gekeken wordt op de aanvoer van een paar kuub water waardoor de directe omgeving heel groen is, met veel palmen en bloemen. De stad is ook rijk aan resorts, hotels en golfclubs. Over het algemeen is de vergelijking met Las Vegas misplaatst. Palm Springs kent onder de strenge wetgeving van Californië weinig mogelijkheden om tot het soort van gokparadijzen uit te groeien.

Dit staat toch duidelijk in Wikipedia
ivodl
Amerika-ontdekker

Bericht door ivodl »

Ik kom ook niet speciaal voor Palm Springs maar meer voor iets wat bij Joshua Tree park ligt en tussen San Diego en de GC. Een ander plaatsje is wat mij betreft ook prima hoor...

Hoor graag opties!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

29Palms heeft genoeg accomodatie en ligt vlak bij de noord ingang van Joshua Tree NP. Vanaf San Diego zou je dan eerst naar de zuidelijke ingang aan I10 van Joshua Tree kunnen gaan, dan het park bezoeken en overnachten in 29Palms. Palm Springs eo is voor ons de aangewezen plaats om enkele dagen te relaxen, golfen en uitstekend uit eten te gaan.
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

als je van woestijn houdt, ga van Palm Springs naar 29Palms en ga in 29Palms via Amboy Road richting het noorden. je gaat dan dwars door the middle of nowhere, langs zoutvlaktes, etc... Bij Amboy ga je over de spoorlijn heen en sla je rechts af de Route66 op. Je rijdt dan een flink eind hierover met mooie stukken en komt dan uit bij Needles vanuit waar je alsnog naar Laughlin of Kingman kunt
Cyber-Alien
Amerikafan

Bericht door Cyber-Alien »

hi,

jeetje wat warm! Hoe kan iemand daar wonen? In de zomer boven de 40 graden, dat kan je toch niet uithouden.... Is het een beetje ten zuidoosten van san fernando valley?
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Cyber-Alien schreef:hi,

jeetje wat warm! Hoe kan iemand daar wonen? In de zomer boven de 40 graden, dat kan je toch niet uithouden.... Is het een beetje ten zuidoosten van san fernando valley?
Binnen blijven en de airco aan. :hilarious:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer