Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hier alvast een klein reisverslagje

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
antonia
Amerikakenner

Hier alvast een klein reisverslagje

Bericht door antonia »

Ik ben al bijna een week thuis maar vanwege een giga-jetlag (heb nu in 1 week net zoveel geslapen als normaal in 1 nacht...) heb ik nog niet eerder iets van me laten horen.
Hierbij even een kort reisverslagje, later als mijn uitgebreide reisverslag + foto's online staan dan zal ik dat hier natuurlijk melden!

We begonnen in Las Vegas, we hebben daar heel wat af ge'oh'd en ge'ah'd.
Vooral Caesar's Palace en Venetian waren indrukwekkend.
We zijn ook nog the Stratosphere opgeweest en hebben ons verbaasd over hoe groot de stad eigenlijk is.
Na twee dagen de huurauto en kampeerspullen opgehaald en op weg naar Zion. Onderweg wilden we in Washington (Utah) naar Wal-Mart om daar onze inkopen te doen, maar toen wij aankwamen was net de stroom uitgevallen vanwege blikseminslag in Cedar City. Dus zonder
inkopen verder gereden naar Zion waar het 113 F was! 's Nachts koelde het amper af dus dat was flink afzien in ons tentje!
De volgende ochtend terug naar Washington voor de boodschappen. Op de autoradio hoorden we over de wildfires die ook in Zion
woedden. Sommige trails waren afgesloten.
's Middags nog wat korte trails gelopen en ook de volgende ochtend hebben we nog in Zion doorgebracht.
Onderweg naar Bryce zagen we de rook van de wildfires duidelijk boven Zion hangen.
Ook in Bryce hadden we daar nog last van, hoesten en prikogen. Ook het rangerprogram over astronomie kon niet helemaal worden volbracht, normaal mag je door een telescoop naar de sterren kijken maar door de rook in de lucht kon dat nu niet.In de middagen veel slecht weer, we hebben 1 halfbakken zonsondergang kunnen zien.
Bryce vonden we verder prachtig. Tijdens ons verblijf in Bryce zijn we ook een dagje in Red Canyon geweest, prachtig! Vooral Arches Trail vonden we schitterend.
Toen naar Page waar we de Wave zouden doen, maar vanwege een flashflood de avond er voor en een flasfloodwarning op de
dag zelf, konden we helaas de Wave niet wandelen. Ook begon het die dag al vanaf 11 uur 's ochtends weer te plenzen. :cry:
Bij Antelope Canyon hadden we geluk met het weer, we hebben "de" zonnestraal gezien.
I.p.v. de Wave hebben we een rafttochtje gemaakt naar Lees Ferry. Heel leuk om de Horseshoe Bend ook vanaf de rivier te zien, en
de gids vertelde dat die stippeltjes bovenaan de rots mensen waren. Mooie tocht en vanaf Lees Ferry werd je met een bus weer teruggebracht naar Page.
Grand Canyon: nog meer slecht weer, wel mooi om de buien tussen de 2 rims te zien hangen maar dus weer geen zonsop- of -ondergang...
Wel een interessant rangerprogram over condors bijgewoond.
Toen naar Sedona, waar het heel warm en vochtig was. Prachtige omgeving maar elke dag vanaf een uur of 1 onweersbuien dus zo veel mogelijk in de ochtenden gedaan.
De Pink Jeep Tour (Broken Arrow) was een van de leukste dingen die we tijdens de vakantie hebben gedaan.
Ook hebben we een naturewalk met een gids gedaan in Red Rock State Park. Heel interessant om van alles over de omgeving, de geologie en de natuur te horen.
In Sedona hebben we ook onze kampeerspullen aan een gezin uit North Carolina gegeven de laatste ochtend, ze waren er heel blij mee want ze waren pas 1 dag bezig met hun vakantie.
Toen naar Boulder City en daar de huurspullen ingeleverd bij Western Wanderer en overnacht in het Best Western Hotel, met 's avonds een gigantische onweersstorm. In 1 uur tijd is er 5 cm regen gevallen.
De volgende ochtend naar het vliegveld in Las Vegas na de huurauto te hebben ingeleverd.
Gevlogen naar San Francisco en met de taxi naar de B&B. 's Middags de stad wat verkend, per voet en 's avonds naar een concert van Smashing Pumpkins geweest.
Dat was echt fantastisch. We waren pas om half 2 's nachts weer in de B&B...
Volgende dag een wandeling gemaakt, begonnen bij Fisherman's Wharf, Filbert Steps gedaan, Lombard Street, China Town, Japan Town, Postcard Row... het geëikte rijtje eigenlijk!
Nog wat cd's ingeslagen bij Amoeba en met de bus naar de oceaankant van Golden Gate Park waar we een restaurant aanbevolen hadden gekregen: Beach Chalet. Prachtig uitzicht en heerlijk eten.
Volgende en laatste dag 's ochtends naar Alcatraz waar een ex-gevangene zijn boek aan het signeren was. Mijn zus natuurlijk een boek gekocht en met de oude bankrover op de foto! Hij is ook een van de gevangenen die je op de audiotour hoort. Daarna fietsen gehuurd en over de Golden Gate Bridge gefietst. Vooral apart vond ik de telefoons die potentiele springers ertoe moesten aanzetten om te bellen voor hulp.
Vroeg gegeten en gaan slapen en dat was maar goed ook want onze terugreis duurde 12 uur langer dan gepland, alles vanwege een gemiste overstap in Chicago - 3 minuten scheelde het maar! :evil:
Overgeboekt op vlucht naar Londen (3 uur extra wachten in Chicago) en op Heathrow nog 6 uur moeten wachten op vlucht naar Amsterdam.
Dat werden er 7 omdat het vliegtuig kapot was en er een ander vliegtuig ingezet moest worden.
Als dan bij aankomst op Schiphol ook nog je bagage er niet is, dan is het feest natuurlijk compleet. Daar ook nog bijna 2 uur in de rij gestaan om onze bagage als vermist op te geven. :roll:

Conclusie:
prachtige vakantie alleen jammer van de slechte weersomstandigheden waardoor we de Wave en zonsop- en -ondergangen hebben moeten missen.
Leukste activiteiten: Pink Jeep Tour in Sedona en de rafttour van Page naar Lees Ferry en.... 's ochtends pancakes bakken op de camping terwijl de squirrels meekijken!

Het is toch nog een aardige lap tekst geworden! :D
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

Jeetje... hoe kom je in 's hemelsnaam aan zo'n lange jetlag???
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hartelijk dank voor het plaatsen van de korte versie van jouw reisverslag.
Jammer, dat jullie een aantal dingen vanwege de branden en het weer niet hebben kunnen doen c.q. zien. Maar over het algemeen hebben jullie gelukkig toch wel genoten van de vakantie.
Sterkte met de jetlag.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Zo dan, lekker einde van jullie vakantie zeg. Wij waren er in dezelfde periode en hebben gelukkig geen branden gezien in de parken die wij bezocht hebben. Wel hebben we ook veel regen gehad toen we in Yellowstone zaten, gelukkig pas steeds laat in de middag. Bij ons ging de terugreis erg vlotjes en zitten alleen nu nog met die Jetlag :( Maar ja dat hoort er ook wel weer een beetje bij.

Veel succes nog met de ontwenningsverschijnselen.

Theo
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Jeetje, wat jammer zeg van het weer. Wel vreemd, wij hebben geen regen gezien of branden en volgens mij in dezelfde periode, alleen in de GC wel wat donkere wolken gezien maar geen regen uitgekomen.

Die terugvlucht lijkt wel heel veel op de onze alleen hebben we dan een nacht extra moeten blijven in Chicago (zie de laatste 2 dagen van onze web-log)

Die jetlag komt me ook bekend voor, vorig jaar niet zoveel last van gehad maar ik ben na 3 dagen nog steeds klokslag 3 uur wakker en loop de hele dag te slingeren op mijn benen, dus ik voel met je mee.

Ben benieuwd naar de rest en de foto's natuurlijk.
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

Jeetje, wat rot zeg zo'n einde van je vakantie. Gelukkig heb je je bagage weer, maar als je eenmaal op Schiphol bent, wil je zo gauw mogelijk naar huis. Poeh, ik moet er niet aan denken om dan nog 2 uur in de rij te gaan staan.
Ik heb inderdaad in diverse topics gelezen dat het weer momenteel in Las Vegas e.o. niet altijd even zonnig is. Het regent er zelden, maar je zal net de "geluksvogel"zijn dat je er juist op dat moment bent
Maar al met al lees ik toch in je reisverslag dat je het ontzettend naar je zin hebt gehad. Daar kan je weer een jaartje op teren.
Groetjes Marja
Fan of the U.S.A.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wat hebben jullie pech gehad met het weer. Wij hebben hier en daar ook wel een beetje regen gehad maar lang niet zoveel als jullie. En dan zo'n terugreis. Bij ons kwamen er alleen 2 koffers niet mee en dat vond ik al zo'n gedoe.
Sterkte met de jetlag!

Elly
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Wij waren er ook in dezelfde periode als jullie, en hebben ook veel last gehad van de regen. Wij konden daardoor de Cottonwood Canyon Road niet rijden en in Zion hebben we shuttlebus niet kunnen nemen vanwege het noodweer. We hoorden later dat er een aantal mensen in de problemen waren gekomen die tegen het advies in, toch de wandeling naar de Narrows waren gaan maken. Ook in Las Vegas hebben we een aantal flinke buien gehad. Ik ben benieuwd naar de rest van je verhalen en de foto's.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ze noemen niet voor niets de maanden Juli t/m September het flash flood season in Las Vegas. Door vochtige lucht uit de Golf van Mexico ontstaan er onweersbuien die heel veel regen in Las Vegas brengen. Meestal zijn de buien weer snel over en wordt het weer mooi weer, maar het is natuurlijk wel vervelend als je maar een dag in las Vegas bent en je hebt slecht weer.

Harry
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

jerbia schreef:Wij waren er ook in dezelfde periode als jullie, en hebben ook veel last gehad van de regen. Wij konden daardoor de Cottonwood Canyon Road niet rijden en in Zion hebben we shuttlebus niet kunnen nemen vanwege het noodweer. We hoorden later dat er een aantal mensen in de problemen waren gekomen die tegen het advies in, toch de wandeling naar de Narrows waren gaan maken. Ook in Las Vegas hebben we een aantal flinke buien gehad. Ik ben benieuwd naar de rest van je verhalen en de foto's.
Wij hebben de CWC-road zaterdag 21 juli gereden, net voor de grote regenbuien. Alles was gort- en gortdroog. Er zaten stukken in dat ik echt met onze Pacifica echt gas moest geven, anders bleef ik steken in het mulle zand. Van dat kleine riviertje dat moet worden overgestoken, werden de velgen niet eens nat. Ik kan het mij goed voorstellen dat na enige regenval van betekenis de weg veranderd in één grote modderpoel. Dan zou ik deze weg nooit nemen.

Wij hebben behoorlijk last (keel, ogen, weinig zicht) gehad van de bosbranden in de buurt van Zion en Bryce. Er schijnt behoorlijk wat natuur te zijn verwoest. Daar was de regen dan weer wel zeer welkom voor.

Klinkt allemaal goed Antonia. Wij gaan morgen terug en dan start ons gevecht tegen de Jetlag.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

GinoW schreef:Jeetje... hoe kom je in 's hemelsnaam aan zo'n lange jetlag???
Hoe kom ik er af?! :lol:

Op diverse sites staat dat je per uur tijdsverschil een dag herstel moet rekenen, dus dat zijn 9 dagen... :?
Ik heb er normaal ook wel last van maar niet zo heftig als nu.
Als ik die 9 dagen aanhoud, dan zou ik er maandag af moeten zijn. :roll:
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Maar je houdt het niet in stand .. door 's middags te rusten en laat naar bed? Dat deed ik namelijk ... ik heb er echt een aantal weken last van gehad. Terwijl Stefan het zo weer oppakte ...

Welkom terug overigens :)
Sandy
Lumoco
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Lumoco »

Vorig jaar heb ik met mezelf zitten vechten op de vlucht terug om niet in slaap te vallen.
Was dan de eerste avond thuis zo moe dat ik om 8u in slaap viel en s'morgens om 8u terug wakker was.

Jet lag was meteen verdwenen...

Maar je bent nu thuis dus gewoon uitvechten zeker :-)
Bezoek mijn blog en volg onze reis: http://www.bloggen.be/The_california_Trip
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Ik had nu het "geluk" dat ik 's avonds rond 22 uur thuiskwam ipv 's ochtends 10 uur dus ik kon meteen gaan slapen.
Heb keurig de wekker gezet voor de volgende ochtend.
Hele dag wakker gebleven en zondagavond rond 23 uur gaan slapen, om 1 uur was ik klaar wakker!
Kwam niet meer in slaap tot ik om 7uur op moest om te gaan werken.
Maandagavond idem aan zondagavond en zo is het alle avonden gegaan.
Ik slaap elke avond/nacht een uur of 2 en voor de rest ben ik klaar wakker! Ik snap er niks van dat ik ook helemaal niet moe ben.
Wel moeite met mijn concentratie en humeur :oops: maar helemaal niet moe.
Je zou toch denken dat je op een gegeven moment omvalt van de slaap maar de afgelopen 5 nachten heb ik dus maar een uurtje of 8 slaap gehad in totaal.
Terwijl ik bij andere jetlags juist alleen maar wilde slapen en echt moest vechten tegen de slaap overdag.
Nou ja, we zien wel hoe het zich verder ontwikkelt!
:D

Hier overigens alvast een fotootje van de Antelope Canyon (om het toch nog een beetje ontopic te houden :lol: ), de gids noemde het de "Monument Valley Sunset".

Afbeelding
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Antonia, heb je al Melatonine geprobeerd?
Ik had in 2004 ook erg last van jetlag. Ik heb toen van de dokter Melatonine tabletten (van 3 mg) gekregen en na 2 dagen sliep ik weer normaal.
Bij de apotheek kun je ze ook kopen maar alleen tabletten van 0,1mg of 0,3 mg en die zijn veel te licht. Vorig jaar heb ik uit Amerika een grote pot van 3 mg tabletten meegenomen ( is heel goedkoop daar) en als ik nu nog wel eens slecht slaap slik ik ook zo'n tablet.
Misschien kun je het eens proberen. Het kan absoluut geen kwaad.

Marjon
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

vana schreef:Antonia, heb je al Melatonine geprobeerd?
Marjon
Ik ben ook al een paar dagen bezig met Melatonine maar merk er nog weinig van, ik stort totaal in elkaar overdag en slapen lukt ook niet meer na 3 uur. :?

Het volgende vond ik op een site over het gebruik van Melatonine en jetlag:

Een dag voor de reis en tijdens de vlucht gebruikt u 0.5 mg. Daarna
gebruikt u 3 dagen lang rond 19.30 uur lokale tijd 1 tot 3 mg.

Wanneer u westwaarts hebt gereisd beschermd u uzelf 's morgens tegen de
zon. Daarentegen profiteert u 's middags en eventueel 's avonds zoveel
mogelijk van de zon.
Wanneer u oostwaarts hebt gereisd dan kunt u het juist andersom
aanpakken.
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

vana schreef:Antonia, heb je al Melatonine geprobeerd?
Ik had in 2004 ook erg last van jetlag. Ik heb toen van de dokter Melatonine tabletten (van 3 mg) gekregen en na 2 dagen sliep ik weer normaal.
Bij de apotheek kun je ze ook kopen maar alleen tabletten van 0,1mg of 0,3 mg en die zijn veel te licht. Vorig jaar heb ik uit Amerika een grote pot van 3 mg tabletten meegenomen ( is heel goedkoop daar) en als ik nu nog wel eens slecht slaap slik ik ook zo'n tablet.
Misschien kun je het eens proberen. Het kan absoluut geen kwaad.

Marjon
Ik ben drie dagen voor vertrek uit USA begonnen met Melatonine 3mg (ook vorig jaar in Amerika gekocht) en drie dagen na aankomst ook nog geslikt.
Maar het helpt allemaal niks! :?

En Paula: dat van die zonneschijn had ik inderdaad ook al gelezen.
Ik heb alles volgens "het boekje" gedaan maar.... niks....
Ik snap er zelf ook helemaal niks van.
Ik ga er maar vanuit dat het zichzelf allemaal wel zal oplossen.
Anders ga ik maandag wel naar de huisarts voor advies en/of een slaaptablet.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Bij de pillen die ik van mijn dokter had stond het volgende. Als je niet in kunt slapen moet je de tabletten twee uur voor het slapen gaan innemen.
Als je niet dóór kunt slapen moet je ze vlak voor het naar bed gaan innemen.
Als je dus midden in de nacht wakker wordt moet je ze vlak voor het slapen gaan pas innemen (een half uurtje vantevoren).
En ik zou 3 mg nemen (maximaal 1 tablet per 24 uur)

Marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer