Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hiken in Sedona

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Hiken in Sedona

Bericht door Henriëtte »

Volgend jaar willen we een paar dagen (2 of 3) doorbrengen in en rondom Sedona. Tijd genoeg dus om een paar wandelingen te maken, ik heb al gezien dat er volop keuze is. De West Fork of Oak Creek Trail en de Cathedral Rock Trail moeten erg mooi zijn, dus die willen we zeker niet overslaan. Op de site http://hikearizona.com/ staan ontzettend veel trails beschreven, als ik die allemaal door moet gaan lezen dan ben ik bang dat ik daarmee nog niet klaar ben als we in april gaan vertrekken :? :? Heeft iemand een mooie tip voor ons, welke hike (maximaal zo'n 6 mijl roundtrip) mogen we zeker niet overslaan. Andere tips voor Sedona zijn ook van harte welkom.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Lauren
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lauren »

Hoi Henriette,

Ik heb twee restaurant-tips voor je:
http://www.elrinconrestaurant.com/ Een leuk restaurant in Tlaquepaque. Lekkere Magaritas!

En in de hoofdstraat van Sedona "The Silver Saddle".
http://www.cowboyclub.com/silversaddle.html
Wij hebben heerlijk buiten gegeten.

Groet, Lauren
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Hiken in Sedona

Bericht door hekkie »

Henriëtte schreef:Volgend jaar willen we een paar dagen (2 of 3) doorbrengen in en rondom Sedona. Tijd genoeg dus om een paar wandelingen te maken, ik heb al gezien dat er volop keuze is. De West Fork of Oak Creek Trail en de Cathedral Rock Trail moeten erg mooi zijn, dus die willen we zeker niet overslaan. Op de site http://hikearizona.com/ staan ontzettend veel trails beschreven, als ik die allemaal door moet gaan lezen dan ben ik bang dat ik daarmee nog niet klaar ben als we in april gaan vertrekken :? :? Heeft iemand een mooie tip voor ons, welke hike (maximaal zo'n 6 mijl roundtrip) mogen we zeker niet overslaan. Andere tips voor Sedona zijn ook van harte welkom.
Hoi Henriëtte,

Ik ben net zo nieuwsgierig als jij naar tips voor Sedona. Ik ben al twee keer in deze plaats geweest, maar eigenlijk alleen op doorreis. We willen er nu minimaal een volle dag blijven en een leuke hike doen.

Ik zie dat jullie in april gaan. Weet je al wanneer? Wij gaan ook omstreeks die tijd nl.

Ik ben ook nog op zoek naar een tip voor een of twee overnachtingen met een camper in Sedona.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ik zie dat jullie in april gaan. Weet je al wanneer?
De tickets zijn al geboekt :D We vliegen op 20 april naar Phoenix, en op 16 mei vertrekken we, ook vanaf Phoenix. De route weten we nog niet, maar afhankelijk van de rijrichting zitten we dus waarschijnlijk kort na 20 april of kort voor 16 mei in Sedona. Ga je weer met een camper, volgend jaar? Wij houden het toch maar op een SUV, we kunnen onze dirtroads niet missen :wink:
We zijn nog nooit in Sedona geweest. Schandalig hè, al zo vaak in de buurt en dat steeds maar overslaan.. Het lijkt me een geweldig mooi gebied om te hiken, vandaar dat we er toch wel minimaal 2 dagen willen blijven. Maar het valt tot nu toe niet mee om reisverslagen te vinden van mensen die er ook wat langer zijn geweest, de meeste toeristen rijden er alleen doorheen.

Lauren, bedankt voor de restaurant tips. Ik maak voor een reis altijd een heel boekwerk waarin ik alle tips opneem, dus daar komt dit ook in.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Sedona staat bij ons op het lijstje voor dit najaar. Omdat wij een globale route plannen heb ik nog geen idee of wij daar 1 of 2 dagen verblijven. Wij hebben deze plaats tijdens onze eerste Amerikareis bezocht in 2000, maar toen wisten wij nog niet zo veel van de bezienswaardigheden en wandelroutes af als nu, dus ook in ons reisverslag staat er niet veel over.

Er is erg veel op het internet te vinden over wandelen in, en in de omgeving van, Sedona. Google maar eens op Sedona Hiking.

Ik kan mij zo voorstellen, dat jij deze Sedonawebsite met allerlei info al hebt gevonden.
Via deze site kan je een brochure bestellen over Sedona, maar ik zie dat deze buiten de VS iets kost. Toch heb ik hem dit jaar besteld en ontvangen zonder er iets voor te betalen. Vermoedelijk via een andere website, maar die kan ik nu niet meer vinden.
Maar deze brochure kan je ook on-line inkijken.
Wat een uitvinding toch dat internet. Fantastisch!

Hier is een pdf-bestand van een makkelijk landkaartje van Sedona.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Restaurant: Cowboy Club in de hoofdstraat - probeer de cactus fries met dip! Voor het restaurant werd ook elk uur een gunshow opgevoerd. De eerste keer schrokken wij ons een hoedje van die pistoolschoten!

IJsje bij Rocky Mountain Chocolate Factory - dark chocolate, dat is net hele koude chocolade mousse. Mmm...

Op de parkeerplaats bij Safeway en McDonalds ligt links in de hoek Café José, een Mexicaans restaurant, maar ook met all-day breakfast en steaks etc. De gebruikelijke grote porties. Heel erg populair.

Leuke hike is die van Bell Rock.

Een ritje met een jeep van Pink Jeep Tours vonden wij heel erg leuk, wij hebben de Broken Arrow-route gedaan. Pink Jeep is de enige commerciele organisatie die die route mag rijden, mede omdat ze de route zelf onderhouden. Ondertussen wordt er ook veel uitgelegd over de omgeving. Heel interessant.

Tlaquepaque was inderdaad heel leuk om te bezoeken.
Daar zagen we in een winkel een opgetuigde kerstboom maar bij nadere inspectie was dat een cactus!
Ook de Exposures Gallery, iets verder dan Tlaquepaque, in de bocht, was prachtig.

Bij het Tourist Information Center hebben ze een zee aan informatie: wij hadden een medewerker (Brian?) die ons zowat zonder adem te halen, 20 minuten over van alles en nog wat heeft verteld.
Hij vertelde ook over diverse hikes, van moeilijk tot makkelijk, van lang tot kort. Vanwege het slechte weer konden wij er alleen 's ochtends een paar doen. O.a. in Red Rock State Park, daar hebben wij ook een nature walk met een gids gedaan. Daar in het park staat ook het oude huis van Jack en Helen Frye, Jack Frye was de directeur van TWA. Je kan niet meer in het huis, helaas. Het huis is ook nooit afgekomen, maar je ziet wel dat het een prachtig huis zou worden.

Wij wilden eigenlijk ook een luchtballonvaart doen, maar dat kon steeds niet vanwege het weer.
Dat leek ons prachtig, zo boven de rode rotsen.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,

de west fork of oak creek is (volgens mij) een must. zeker indien er kinderen bij zijn want het voortdurend oversteken van de beek maakt het een heel plezierige wandeling. voor het overige : rust, natuur, schitterende rode rotsen en (waarschijnlijk) blauwe lucht als achtergrond. ook een makkelijk te bereiken trailhead met een ruime parking.

wat je niet hebt tijdens die wandeling is panorama's en dus zouden andere wandelingen/activiteiten wat hogerop moeten. in dat opzicht is de tip van Antonia betreffende een tocht met Pink Jeep Tours zeker een aanrader. en dan liefst in de late namiddag/vooravond, zijn de rotsen rond sedona schitterend . wandelingen hogerop : moet ik thuis eens opzoeken.

ook een mogelijkheid : tochtje per paard, net buiten sedona.

jacques
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Het vliegveld van Sedona ligt op een berg, en net voor de ingang daarvan hebben ze een uitkijkpunt gemaakt van waar je een prachtig uitzicht over Sedona e.o. hebt.

Slide Rock SP in Oak Creek Canyon mag je eigenlijk ook niet overslaan. Vanwege de drukte later op de dag, is het wel raadzaam daar vroeg te zijn.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Pete99
Amerikafan

Bericht door Pete99 »

Ik had heel graag de Munds Mountain Trail gelopen (die moet geweldige uitzichten hebben, maar waar heb je die niet in Sedona!?!), maar daar kan je onmogelijk komen met een gewone auto :cry:
Toen maar de Huckaby trail gelopen. Ook leuk, maar hier moet je of weer via dezelfde weg terug, of via Midgely Bridge en de weg terug. Maar dat is minder aan te raden, zeker met kinderen!
West Fork trail moet idd errug mooi zijn, dus zeker een goed voorstel! Heb 'm zelf helaas niet zelf gelopen, dus weet niet hoe die is.
Een hele leuke en korte trail is die naar Doe Mountain, aan de noord-oost zijde van Sedona, met geweldige en zo goed als onbelemmerde uitzichten rondom!!

Maar eigenlijk kan je daar geen "verkeerde" trails lopen, het is overal mooi :!: :!:
markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

jta schreef:de west fork of oak creek is (volgens mij) een must. zeker indien er kinderen bij zijn want het voortdurend oversteken van de beek maakt het een heel plezierige wandeling. voor het overige : rust, natuur, schitterende rode rotsen en (waarschijnlijk) blauwe lucht als achtergrond. ook een makkelijk te bereiken trailhead met een ruime parking.
Is het juist, dat er voor het parkeren in en rond Sedona (ook bij trailheads langs geplaveide en ongeplaveide wegen) een vergunning (permit) nodig is, die bij een soort bezoekerscentrum (Chamber of Commerce) gekocht moet worden?
Marco.

antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Bij het Tourist Info Center zeiden ze dat je je America the Beautiful Pass daar ook kunt gebruiken. Met de handtekeningzijde naar boven op dashboard leggen.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Pete99 schreef:Ik had heel graag de Munds Mountain Trail gelopen (die moet geweldige uitzichten hebben, maar waar heb je die niet in Sedona!?!), maar daar kan je onmogelijk komen met een gewone auto :cry:
Toen maar de Huckaby trail gelopen. Ook leuk, maar hier moet je of weer via dezelfde weg terug, of via Midgely Bridge en de weg terug. Maar dat is minder aan te raden, zeker met kinderen!
West Fork trail moet idd errug mooi zijn, dus zeker een goed voorstel! Heb 'm zelf helaas niet zelf gelopen, dus weet niet hoe die is.
Een hele leuke en korte trail is die naar Doe Mountain, aan de noord-oost zijde van Sedona, met geweldige en zo goed als onbelemmerde uitzichten rondom!!

Maar eigenlijk kan je daar geen "verkeerde" trails lopen, het is overal mooi :!: :!:
jta schreef: de west fork of oak creek is (volgens mij) een must.
Wat een trails zeg! Daar moet ik mij nog maar eens goed over buigen.. :wink:

Is er ook ergens een kaart te vinden waar deze trails opstaan? Ik heb graag een beetje een idee over de ligging en hoe deze trails te vinden zijn in en om Sedona. Misschien heeft iemand een link?

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
jerbia
Amerika-expert

Bericht door jerbia »

Er zijn idd heel veel trails in Sedona. Hier kun je zien hoe de ligging van de trails is.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

jerbia schreef:Er zijn idd heel veel trails in Sedona. Hier kun je zien hoe de ligging van de trails is.
Dankjewel Bianca. Scheelt me wat zoekwerk..... :wink:

De Oak Creek Canyon en het Slide Rock SP die jij noemde, heb ik al bezocht. We willen nu graag wat mooie trails doen daar.

Iemand nog een tip voor een campground?

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
grensje
Amerika-ontdekker

Bericht door grensje »

campground: rancho sedona rv park. bear wallow 135 sedona. tel: 928 282-7255 http://www.ranchosedona.com

prima RV park heel dicht bij het centrum. je kunt er lopend naar toe en ligt heel dicht bij t`laquepaque.
je rijdt vanaf 89a de 179 op. na 200 meter ga je een bruggetje over. gelijk links af en na 150 meter weer links. dan ben je er.
veel plezier.

groet anja
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Wij stonden op Manzanita Campground, ca. 6 mile van Sedona.
$ 18,- per nacht.
Het was een leuke, kleine camping met maar 18 plaatsen alleen voor tenten. In het weekend veel Amerikaanse gezinnen.
Hele aardige beheerders.
Er waren geen douches, die waren een paar campings verderop (volgens mij een kilometer of 15) op de Cave Springs Campground.

Edit: "Douchen" kan trouwens wel in het riviertje dat langs de camping stroomt. :wink:

http://www.fs.fed.us/r3/coconino/recrea ... rock.shtml
Laatst gewijzigd door antonia op 14 aug 2007, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

hekkie schreef:Wat een trails zeg! Daar moet ik mij nog maar eens goed over buigen.. :wink:

Is er ook ergens een kaart te vinden waar deze trails opstaan? Ik heb graag een beetje een idee over de ligging en hoe deze trails te vinden zijn in en om Sedona. Misschien heeft iemand een link?
Kijk eens naar de laatste regel van mijn eerste bericht in dit topic. :wink: :lol:
Marco.

jerbia
Amerika-expert

Bericht door jerbia »

markro schreef: Kijk eens naar de laatste regel van mijn eerste bericht in dit topic. :wink: :lol:
Daar had ik ook overheen gelezen :oops:
Groetjes Bianca

hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

markro schreef:
hekkie schreef:Wat een trails zeg! Daar moet ik mij nog maar eens goed over buigen.. :wink:

Kijk eens naar de laatste regel van mijn eerste bericht in dit topic. :wink: :lol:
Sorry Marco. Ik heb er ook overheen gelezen. Komt omdat ik op mijn werk zit en alles "vluchtig" moet bekijken. Vanavond thuis bestudeer ik e.e.a. wat intensiever..... :wink:

In ieder geval bedankt!

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wat veel reacties zeg :D Bedankt allemaal, hier kan ik weer volop mee verder. Het kaartje ligt al uitgeprint naast mijn computer, dat is echt heel handig om me te kunnen oriënteren. Ik had ook al wat informatie gevonden over de Red Rock Pass, maar ik wist nog niet dat de America the Beautiful Pass daarvoor ook gebruikt kan worden. Goeie tip, Antonia. De site van Pink Jeep Tours heb ik al even snel bekeken, dat ziet er wel erg mooi uit. Al willen we ook gaan kijken of er nog onverharde wegen zijn die we zelf kunnen gaan rijden, we huren immers niet voor niets een 4x4 :wink:
Als ik alle reacties zo zie, dan denk ik dat we nog flink te kort gaan komen aan de planning van 2 of 3 dagen Sedona!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer