Hoi Henriëtte,Henriëtte schreef:Volgend jaar willen we een paar dagen (2 of 3) doorbrengen in en rondom Sedona. Tijd genoeg dus om een paar wandelingen te maken, ik heb al gezien dat er volop keuze is. De West Fork of Oak Creek Trail en de Cathedral Rock Trail moeten erg mooi zijn, dus die willen we zeker niet overslaan. Op de site http://hikearizona.com/ staan ontzettend veel trails beschreven, als ik die allemaal door moet gaan lezen dan ben ik bang dat ik daarmee nog niet klaar ben als we in april gaan vertrekken![]()
Heeft iemand een mooie tip voor ons, welke hike (maximaal zo'n 6 mijl roundtrip) mogen we zeker niet overslaan. Andere tips voor Sedona zijn ook van harte welkom.
De tickets zijn al geboektIk zie dat jullie in april gaan. Weet je al wanneer?
Is het juist, dat er voor het parkeren in en rond Sedona (ook bij trailheads langs geplaveide en ongeplaveide wegen) een vergunning (permit) nodig is, die bij een soort bezoekerscentrum (Chamber of Commerce) gekocht moet worden?jta schreef:de west fork of oak creek is (volgens mij) een must. zeker indien er kinderen bij zijn want het voortdurend oversteken van de beek maakt het een heel plezierige wandeling. voor het overige : rust, natuur, schitterende rode rotsen en (waarschijnlijk) blauwe lucht als achtergrond. ook een makkelijk te bereiken trailhead met een ruime parking.
Pete99 schreef:Ik had heel graag de Munds Mountain Trail gelopen (die moet geweldige uitzichten hebben, maar waar heb je die niet in Sedona!?!), maar daar kan je onmogelijk komen met een gewone auto![]()
Toen maar de Huckaby trail gelopen. Ook leuk, maar hier moet je of weer via dezelfde weg terug, of via Midgely Bridge en de weg terug. Maar dat is minder aan te raden, zeker met kinderen!
West Fork trail moet idd errug mooi zijn, dus zeker een goed voorstel! Heb 'm zelf helaas niet zelf gelopen, dus weet niet hoe die is.
Een hele leuke en korte trail is die naar Doe Mountain, aan de noord-oost zijde van Sedona, met geweldige en zo goed als onbelemmerde uitzichten rondom!!
Maar eigenlijk kan je daar geen "verkeerde" trails lopen, het is overal mooi![]()
Wat een trails zeg! Daar moet ik mij nog maar eens goed over buigen..jta schreef: de west fork of oak creek is (volgens mij) een must.
Dankjewel Bianca. Scheelt me wat zoekwerk.....jerbia schreef:Er zijn idd heel veel trails in Sedona. Hier kun je zien hoe de ligging van de trails is.
Kijk eens naar de laatste regel van mijn eerste bericht in dit topic.hekkie schreef:Wat een trails zeg! Daar moet ik mij nog maar eens goed over buigen..![]()
Is er ook ergens een kaart te vinden waar deze trails opstaan? Ik heb graag een beetje een idee over de ligging en hoe deze trails te vinden zijn in en om Sedona. Misschien heeft iemand een link?
Sorry Marco. Ik heb er ook overheen gelezen. Komt omdat ik op mijn werk zit en alles "vluchtig" moet bekijken. Vanavond thuis bestudeer ik e.e.a. wat intensiever.....markro schreef:Kijk eens naar de laatste regel van mijn eerste bericht in dit topic.hekkie schreef:Wat een trails zeg! Daar moet ik mij nog maar eens goed over buigen..![]()
Is er ook ergens een kaart te vinden waar deze trails opstaan? Ik heb graag een beetje een idee over de ligging en hoe deze trails te vinden zijn in en om Sedona. Misschien heeft iemand een link?![]()