Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
extra dag Zion N.P. of Bryce Canyon i.p.v. Salt Lake City?
extra dag Zion N.P. of Bryce Canyon i.p.v. Salt Lake City?
Hallo iedereen,
Ik heb nog een laatste vraagje.
In de onderstaande route stond oorspronkelijk een volle dag Salt Lake City, maar door wat rond te neuzen op dit forum is me al gauw opgevallen dat dit zeker niet de meest aantrekkelijke stad is. Daarom hebben we besloten om die dag te schrappen en ergens anders in te lassen. Aangezien we de meeste reservaties reeds gemaakt hebben in B&B's blijven er niet veel opties over. De vraag is dus waar lijkt het volgens jullie het best om een extra dag te vertoeven voor een dagtocht Bryce Canyon of Zion N.P. ?
USA 2008
14-05 Brussel – San Francisco
15-05 San Francisco – Monterey 196 km
16-05 Monterey
17-05 Monterey – Yosemite N.P. 315 km
18-05 Yosemite N.P .
19-05 Yosemite N.P.
20-05 Yosemite N.P. – Mammoth Lakes 180 km
21-05 Mammoth Lakes – Death Valley 300 km
22-05 Death Valley – Las Vegas 382 km
23-05 Las Vegas
24-05 Las Vegas – Grand Canyon N.P. 416 km
25-05 Grand Canyon N.P.
26-05 Grand Canyon N.P. – Page 305 km
27-05 Page – Monument Valley – Bluff 246 km
28-05 Bluff – Canyon de Chelly -Bluff 250 km
29-05 Bluff – Moab 142 km
30-05 Moab
31-05 Moab
01-06 Moab
02-06 Moab – Torrey ( Capitol Reef N.P. ) 245 km
03-06 Torrey
04-06 Torrey – Tropic ( Bryce Canyon ) 200 km
05-06 Tropic
06-06 Tropic – Springdale ( Zion N.P. ) 200 km
07-06 Springdale
08-06 Springdale????
09-06 Springdale – Salt Lake City 477 km
10-06 Salt Lake City - Jackson Hole ( Grand Teton N.P. ) 453 km
11-06 Jackson Hole
12-06 Jackson Hole – Yellowstone N.P 146 km
13-06 Yellowstone N.P
14-06 Yellowstone N.P
15-06 Yellowstone N.P
16-06 Yellowstone N.P – Bozeman 143 km
17-06 Bozeman - Brussel
Ik heb nog een laatste vraagje.
In de onderstaande route stond oorspronkelijk een volle dag Salt Lake City, maar door wat rond te neuzen op dit forum is me al gauw opgevallen dat dit zeker niet de meest aantrekkelijke stad is. Daarom hebben we besloten om die dag te schrappen en ergens anders in te lassen. Aangezien we de meeste reservaties reeds gemaakt hebben in B&B's blijven er niet veel opties over. De vraag is dus waar lijkt het volgens jullie het best om een extra dag te vertoeven voor een dagtocht Bryce Canyon of Zion N.P. ?
USA 2008
14-05 Brussel – San Francisco
15-05 San Francisco – Monterey 196 km
16-05 Monterey
17-05 Monterey – Yosemite N.P. 315 km
18-05 Yosemite N.P .
19-05 Yosemite N.P.
20-05 Yosemite N.P. – Mammoth Lakes 180 km
21-05 Mammoth Lakes – Death Valley 300 km
22-05 Death Valley – Las Vegas 382 km
23-05 Las Vegas
24-05 Las Vegas – Grand Canyon N.P. 416 km
25-05 Grand Canyon N.P.
26-05 Grand Canyon N.P. – Page 305 km
27-05 Page – Monument Valley – Bluff 246 km
28-05 Bluff – Canyon de Chelly -Bluff 250 km
29-05 Bluff – Moab 142 km
30-05 Moab
31-05 Moab
01-06 Moab
02-06 Moab – Torrey ( Capitol Reef N.P. ) 245 km
03-06 Torrey
04-06 Torrey – Tropic ( Bryce Canyon ) 200 km
05-06 Tropic
06-06 Tropic – Springdale ( Zion N.P. ) 200 km
07-06 Springdale
08-06 Springdale????
09-06 Springdale – Salt Lake City 477 km
10-06 Salt Lake City - Jackson Hole ( Grand Teton N.P. ) 453 km
11-06 Jackson Hole
12-06 Jackson Hole – Yellowstone N.P 146 km
13-06 Yellowstone N.P
14-06 Yellowstone N.P
15-06 Yellowstone N.P
16-06 Yellowstone N.P – Bozeman 143 km
17-06 Bozeman - Brussel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
hallo,
Je wilt in mei van Yosemite naar Mammoth Lakes. Houd er rekening mee dat dat wel een probleem kan opleveren; de Tioga Pass is rond die tijd vaak nog gesloten. Ik begrjp dat het lastig is om al in het begin van je route een extra nacht in te lassen, anders zou ik het zeker daar doen.
Springdale lijkt me inderdaad niet gek voor een extra nacht, maar misschien kun je nog beter een extra dag Yellowstone nemen, daar raak je echt niet uitgekeken in 3 of 4 dagen. Misschien kun je gewoon ter plekke kijken hoe het loopt.
Rondom Zion is ook nog genoeg te zien, je zou alvast een stuk richting SLC kunnen rijden. Onderweg heb je de Red Cliffs Recreation Site.
Marianne
Je wilt in mei van Yosemite naar Mammoth Lakes. Houd er rekening mee dat dat wel een probleem kan opleveren; de Tioga Pass is rond die tijd vaak nog gesloten. Ik begrjp dat het lastig is om al in het begin van je route een extra nacht in te lassen, anders zou ik het zeker daar doen.
Springdale lijkt me inderdaad niet gek voor een extra nacht, maar misschien kun je nog beter een extra dag Yellowstone nemen, daar raak je echt niet uitgekeken in 3 of 4 dagen. Misschien kun je gewoon ter plekke kijken hoe het loopt.
Rondom Zion is ook nog genoeg te zien, je zou alvast een stuk richting SLC kunnen rijden. Onderweg heb je de Red Cliffs Recreation Site.
Marianne
Volgens mij heb je al 1.5 dag voor GTNP uitgetrokken (11 en 12 juni) en tussen al dat natuurschoon lijkt mij met een dagje stad niets mis. Ik zou niet weten waarom je niet een dag SLC zou kunnen doen. Google maar eens voor de mogelijkheden en Temple Square en Tabernacle zijn echt wel de moeite waard.
Yeehaw.
Yeehaw.
Hallo, als ik zou moeten kiezen tussen Zion of Bryce, dan zou het zeker Zion worden, daar kun je veel leuke en lichte of zwaardere trails wandelen. Bryce vonden wij ook heel mooi maar 1 dag was eigelijk genoeg voor een trail te wandelen en dan met de auto de vieuw points te doen en dan hadden we wel genoeg gezien.
http://web.me.com/eric.katja/Site/Welkom.html
under construction
under construction
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ook hier een duidelijke voorkeur voor Zion (bij een keuze tussen Zion, Bryce en SLC). Je hebt al anderhalve dag Bryce voor een mooie wandeling en de uitzichtpunten. De wandelingen in Zion zijn net effe wat avontuurlijker! De kan dan 1 dag besteden aan het rustig verkennen van het park met hier en daar een korte wandeling. De andere dag een langere hike doen naar bijv. The Narrows of Angels Landing; waarna je nog heerlijk kunt nagenieten bij het zwembad van je hotel...
Maar nog liever een nachtje extra in Vegas! (maar ja, daar ben ik dan ook helemaal hoteldebotel van!)

Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
1 dag Bryce is echt genoeg
Het is net zoiets als monument valley: mooi, maar je kunt er geen dagen rondhangen. Nou ja...alles kan natuurlijk, maar ik bedoel dat je in 1 dag een mooie wandeling kunt doen en dan idd wat viewpoints en dan heb je het in principe wel gezien.
In Zion kan je een dag uittrekken voor de Narrows, geweldige wandeling door de rivier. En dan de andere dag een paar kortere trails of nog 1 lange. Denk dat je daar beter 2 dagen kan vullen dan in Bryce.
Ik zie echter dat je al 1,5 dag in Zion hebt...en dat is in feite ook wel genoeg. wat IK zou doen met die extra dag is m inplannen bij San Francisco...ik zie dat je daar alleen maar landt en meteen vertrekt?
Zonde! Je hebt overal zo ruim de tijd genomen en ik zou echt een dagje (en het liefst zelfs 2) in San Fran besteden als ik jou was
Het is net zoiets als monument valley: mooi, maar je kunt er geen dagen rondhangen. Nou ja...alles kan natuurlijk, maar ik bedoel dat je in 1 dag een mooie wandeling kunt doen en dan idd wat viewpoints en dan heb je het in principe wel gezien.
In Zion kan je een dag uittrekken voor de Narrows, geweldige wandeling door de rivier. En dan de andere dag een paar kortere trails of nog 1 lange. Denk dat je daar beter 2 dagen kan vullen dan in Bryce.
Ik zie echter dat je al 1,5 dag in Zion hebt...en dat is in feite ook wel genoeg. wat IK zou doen met die extra dag is m inplannen bij San Francisco...ik zie dat je daar alleen maar landt en meteen vertrekt?
Zonde! Je hebt overal zo ruim de tijd genomen en ik zou echt een dagje (en het liefst zelfs 2) in San Fran besteden als ik jou was
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ja! Zeker doen. San Francisco is zo'n leuke stad. Zonde als je die niet bezoekt.Iris_1982 schreef: wat IK zou doen met die extra dag is m inplannen bij San Francisco...ik zie dat je daar alleen maar landt en meteen vertrekt?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat betekent wel zo'n 20 reserveringen veranderenlelie schreef:Ja! Zeker doen. San Francisco is zo'n leuke stad. Zonde als je die niet bezoekt.Iris_1982 schreef: wat IK zou doen met die extra dag is m inplannen bij San Francisco...ik zie dat je daar alleen maar landt en meteen vertrekt?

Marianne
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Nou, dat hoeft niet persé. Dan zouden ze die dag van Monterey voor SF moeten gebruiken. In het begin van de reis.Martin & Marianne schreef:Dat betekent wel zo'n 20 reserveringen veranderenlelie schreef: Ja! Zeker doen. San Francisco is zo'n leuke stad. Zonde als je die niet bezoekt.![]()
Marianne
Ik zou dan de 15e in SF overnachten en de 16e wat later naar Monterey vertrekken, zodat je die vorige nacht en de hele ochtend ook nog voor SF hebt.
Of helemaal niet naar Monterey.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1996 Weergaves
-
Laatste bericht door Dutchess
-