Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Grand Canyon - San Diego

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Lumoco
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Grand Canyon - San Diego

Bericht door Lumoco »

Hallo iedereen,

ook hier bij ons is de spanning aan het stijgen. Vrijdag 31 aug vertrekt ons vliegtuig voor onze reis. Bij het inplannen is het eerste deel eigenlijk redelijk goed gevuld en weten we ook goed wat we willen zien.

Bij het verder in detail bestuderen van de route zit ik met de volgende vraag.

We gaan van Grand Canyon naar San Diego rijden. Natuurlijk niet in 1 keer. Nu vroeg ik me af of hier mensen zijn die deze route al gereden hebben en wat we op die weg zeker moeten bezoeken. Joshua Tree staat op de agenda, maar dit is al dicht bij San Diego. Wat zou je ons aanraden als route om tot daar te raken + wat moeten we dan zeker gezien hebben in die omgeving...

bedankt voor de tips :-)
Bezoek mijn blog en volg onze reis: http://www.bloggen.be/The_california_Trip
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Wij hebben het andersom gedaan. Wij zijn van San Diego via Joshua Tree NP naar Blythe gereden. De volgende dag zijn we via Prescott en Jerome via de Alt 89 naar Sedona gereden. Vanaf Sedona zijn we via de Oak Creek Canyon naar de Grand Canyon gereden.

In ons reisverslag kun je over deze route lezen.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Ook wij hebben de route andersom gereden en daarover heb ik eens iets op het forum gezet.
Hierbij plaats ik het opnieuw. Je moet de route dus eigenlijk van beneden naar boven lezen.

Hierbij geef ik een route, die ons erg goed is bevallen.

San Diego is zeker de moeite waard, bezoek bijvoorbeeld het oude gedeelte (Old Town), het Gaslamp Quarter, Horton Plaza (winkelgebied), Balboa Park (o.a. een dierentuin), Sea World, schiereiland Coronado en aan de haven Seaport Village.
Je kan westelijk van San Diego naar Point Loma met het hoger gelegen Cabrillo National Monument Park. Vanaf hier heb je een prachtig uitzicht op San Diego.
Een idee is om als je van San Diego naar Palm Springs rijdt, oostelijk van San Diego via Interstate 8 en via highway 79 naar het noorden te rijden. Dan rijd je via het leuke, kleine westernstadje Julian (bekend van zijn appeltaart en appelcider).

Hier in de buurt kan je Anza-Borrego Desert State Park bezoeken, zie http://www.parks.ca.gov/default.asp?page_id=638 .

Verder via wegnummer 79, bij Aguanga de 371 op, later de 74 richting Palm Springs. Voordat je bij Palm Springs komt rijd je hoog en heb je een mooi uitzicht op de veel lager gelegen stad.
Als je in Palm Springs overnacht kan je de volgende dag verder noordelijk gaan naar Yucca Valley (hier kan je eventueel ook prima overnachten (hotels, restaurants, winkels), en dan bij de plaats Joshua Tree (noord-west ingang) of de plaats Twentynine Palms (noordingang) het Joshua Tree National Park ( http://www.nps.gov/jotr/index.htm ) ingaan. Dit kan je doorrijden (hier en daar een uitzichtspunt, wandeling) naar het zuiden.
Dan kom je op de Interstate 10, die je naar het oosten volgt. Je passeert na de plaats Blythe de Colorado Rivier (tevens grens tussen de staten Californië en Arizona). Een stuk verder pak je de afslag naar highway 60. Je komt door veel kleine plaatsjes, die soms groter op de kaart zijn, dan in werkelijkheid. Soms bestaan ze uit niet meer dan 5 huizen en een postkantoor. Dan kan je na de plaats Aguila doorgaan naar Wickenburg (deze plaats ken ik niet, maar schijnt wel aardig te zijn, en dan later naar Prescott) of je gaat via wegnummer 71 rechtstreeks naar de grotere plaats Prescott (Arizona). Dit is een behoorlijke plaats met genoeg overnachtingsgelegenheden, restaurants en winkels, (zie http://www.prescott.org of http://www.cityofprescott.net ).
Even ten noorden van Prescott pak je de fantastisch mooie weg met nummer 89A richting Sedona.
Je komt bij de plaats Jerome. Dit is een oude kopermijnstad. Hier kan je een bezoek brengen aan een klein stukje spookstad (ghosttown).
Je komt bij de plaats Clarkdale. Hier kan je een dieseltreinrit door de Verde Vallei maken. Je kan het Tuzigoot National Monument bezoeken. Dit zijn ruïnes van indianenwoningen.
Je komt in de plaats Sedona met zijn souvenirwinkels en prachtige rode rotsen.

Te overwegen is om een zijstap te doen, bijvoorbeeld vanaf Sedona naar de Interstate 17 om de in de rotsen gelegen indianenwoningen van Montezuma Castle NM te bezoeken (erg mooi). Iets ten zuiden hiervan ligt bij Verde Camp het Fort Verde State Historic Park (niet zo indrukwekkend, maar als je daarvan houdt is het misschien een tip).

Na Sedona rijd je verder over wegnummer 89A via de prachtige Oak Creek Canyon. Hier kan je een bezoek brengen aan het Slide Rock State Park. Uiteindelijk kom je in de grotere plaats Flagstaff (hotels, restaurants, winkels). Hier kan je een stukje van de Route 66 rijden als je dat wilt.
Van hieruit kan je dan richting de Grand Canyon. Of via highway 180, of eerst westelijk naar Williams (Route 66, van hieruit vertrekt er een stoomtrein naar de Grand Canyon) en dan noordelijk via wegnummer 64.

In het plaatsje Tusayan zijn diverse hotels en restaurants. Ook is hier het vliegveld, waarvandaan je een vlucht kan maken boven de Grand Canyon. Per helicopter of klein vliegtuig (bijvoorbeeld een Cesna). Als je gaat vliegen met een vliegtuigje, zorg dat je een raamplaats hebt (sommige vliegtuigen hebben 3 stoelen op rij) en dat de vliegtuigvleugels hoog zitten, dus boven de ramen, zodat je een goed uitzicht hebt (vooraf vragen). Er valt goed te filmen en te fotograferen vanuit een vliegtuigje. Kijk in de hotels en/of bezoekerscentra naar folders van vliegmaatschappijen, die boven de Grand Canyon vliegen. Regelmatig vind je daarin kortingsbonnen voor de vlucht.

Beter is het om een overnachtingsplaats te zoeken in het Grand Canyon National Park zelf, zie http://www.nps.gov/grca/index.htm . Dan zit je dichter bij de canyon en kan je lopend en/of met shuttle bus een deel van de zuidkant (south rim) bezoeken. Zorg dat je een zonsondergang of zonsopkomst meemaakt. Of beide. Dat is een prachtige gewaarwording (hopen dat het onbewolkt is).
Om in het park te overnachten moet je lang van te voren (half jaar of langer) reserveren, dat kan via http://www.xanterra-corporate.com/xante ... rticleid=1

Succes met de verdere routeplanning.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

De route die Marco hier geeft hebben wij nav zijn tip gereden. Ik kan je vertellen dat deze route prachtig is, deze kan ik je zeker aanraden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer