Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Coyote en Lelie gaan op reis naar Amerika (2008)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Coyote en Lelie gaan op reis naar Amerika (2008)

Bericht door lelie »

We zijn vandaag druk bezig geweest voor onze vakantie in 2008 en kunnen haast niet wachten tot het zover is... :D

Onze route:

Afbeelding

Dag 01. (05-06) Amsterdam - Phoenix (Days Inn - Scottsdale - geboekt)
Dag 02. (06-06) Phoenix - Apache Trail - Tucson (Country Inn & Suites - geboekt)± 219 mijl - 4 u. 35 min.
Dag 03. (07-06) Tucson (Saguaro NP en Pima Air & Space Museum) (Country Inn & Suites - geboekt)
Dag 04. (08-06) Tucson - Alamogordo (White Sands NM) (Days Inn - geboekt) ± 343 mijl - 5 u. 20 min.
Dag 05. (09-06) Alamogordo - Albuquerque (Days Inn - geboekt) ± 209 mijl - 3 u. 35 min.
Dag 06. (10-06) Albuquerque - Holbrook (Wigwam Motel - geboekt) ± 234 mijl - 3 u. 20 min.
Dag 07. (11-06) Holbrook - Meteor Crater - Sunset Crater NM - Monument Valley (Cabin Gouldings Lodge - geboekt) ± 268 mijl - 5 u. 40 min.
Dag 08. (12-06) Monument Valley - Valley of the Gods - Springdale (Zion NP) (Bumbleberry Inn - geboekt) ± 309 mijl - 5 u. 55 min.
Dag 09. (13-06) Zion NP (Bumbleberry Inn - geboekt)
Dag 10. (14-06) Zion NP - Valley of Fire SP - Las Vegas (Luxor Hotel - geboekt) ± 184 mijl - 3 u. 00 min.
Dag 11. (15-06) Las Vegas (Luxor Hotel - geboekt)
Dag 12. (16-06) Las Vegas - Death Valley NP (Furnace Creek Ranch - geboekt) ± 124 mijl - 2 u. 40 min.
Dag 13. (17-06) Death Valley NP - Lee Vining (Tioga Lodge - geboekt) ± 227 mijl - 4 u. 05 min.
Dag 14. (18-06) Lee Vining - Yosemite NP (Cabin Curry Village - geboekt) ± 76 mijl - 1 u. 40 min.
Dag 15. (19-06) Yosemite NP (Cabin Curry Village - geboekt)
Dag 16. (20-06) Yosemite NP - San Francisco ± 192 mijl - 3 u. 35 min. (Holiday Inn at Fisherman's Warf - geboekt)
Dag 17. (21-06) San Francisco (Holiday Inn at Fisherman's Warf - geboekt)
Dag 18. (22-06) San Francisco (Holiday Inn at Fisherman's Warf - geboekt)
Dag 19. (23-06) San Francisco - Pacific Grove (Monterey) (Howard Johnson Inn & Suites - geboekt) ± 113 mijl - 1 u. 45 min.
Dag 20. (24-06) Pacific Grove - Big Sur - Santa Barbara (Best Western Beachside Inn - geboekt) ± 241 mijl - 4 u. 00 min.
Dag 21. (25-06) Santa Barbara (stranddag) (Best Western Beachside Inn - geboekt)
Dag 22. (26-06) Santa Barbara - Los Angeles (Travelodge Hollywood - geboekt) ± 95 mijl - 1 u. 25 min.
Dag 23. (27-06) Los Angeles (Travelodge Hollywood - geboekt)
Dag 24. (28-06) Los Angeles - Amsterdam
Dag 25. (29-06) Amsterdam

Update: 15-03-2008

De huurauto wordt een Midsize SUV van Alamo via usareisen.de. Deze hebben we 13-01-2008 gereserveerd en is inmiddels bevestigd.

Roland heeft wel wat meer ervaring met dit gebied dan ik. Voor hem zit er eigenlijk niets nieuws bij, terwijl ik nog nooit in Phoenix en New Mexico ben geweest. Hieronder enkele dingen die we willen doen.
  1. Het lijkt ons allebei leuk om naar White Sands NM te gaan, en in Tucson gaan we naar het vliegtuigkerkhof en Saguao NP (cactussen).
  2. In Holbrook willen we overnachten in één van die wigwam hotels.
  3. Tussen Holbrook en Flagstaff willen we Meteor Crater bezoeken en voorbij Falgstaff Sunset Crater Vulcano NM en Wupatki NM.
  4. Dan doorrijden naar Monument Valley en overnachten in een cabin van Gouldings Lodge.
  5. Voor Zion hebben we extra tijd uitgetrokken. We willen de Narrows trail lopen en verder zien we wel. We zorgen dat we een zwembad bij het hotel hebben (iemand tips?) zodat we lekker kunnen relaxen.
  6. Helaas zitten we net in een weekend in las Vegas. We willen wel heel graag naar het Luxor hotel, dus betalen we maar wat meer (we hadden hier eerst 3 nachten gepland, maar dat werd een beetje te duur :wink: )
  7. Ook gaan we uitgebreid San Fransisco bezoeken. Lekker een dagje fietsen!
  8. We trekken 3 dagen uit voor de kustweg.
  9. We verblijven waarschijnlijk zo'n anderhalve dag in Santa Barbara, wat is daar nog meer te doen, buiten standbezoek om? (ik ken Santa Barbara alleen van de televisieserie en sinds die tijd wil ik dat stadje graag eens uitgebreid bezoeken).
  10. In Los Angeles gaan we waarschijnlijk naar de Universal Studio's en misschien naar een baseballgame in Los Angeles of Anaheim.
Roland en Marloes
Laatst gewijzigd door lelie op 25 mei 2008, 11:50, 19 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Coyote en Lelie gaan op reis naar Amerika (2008)

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route! Het leek mij in eerste instantie aardig veel, maar jullie zitten toch lekker lang overal. En dat jullie veel dingen al gedaan hebben is helemaal niet erg, het blijft leuk om terug te komen.
lelie schreef:- Dan doorrijden naar Monument Valley en overnachten in de buurt ivm de zonsondergang (tips hotel/motel?).
Volgens mij is Gouldings Lodge de enige mogelijkheid. De cabins zijn heel betaalbaar. Internettoegang aanwezig, handig voor het live verslag!
lelie schreef: - Voor Zion hebben we extra tijd uitgetrokken. We willen de Narrows trail lopen en verder zien we wel. We zorgen dat we een zwembad bij het hotel hebben (iemand tips?) zodat we lekker kunnen relaxen.
Als je in stijl wilt relaxen: de Desert Pearl Inn. Prachtig zwembad, en schitterende ruime kamers, met terras of balkon (wij liepen zo van onze kamer naar het zwembad), met heerlijke relaxstoelen (plaats voor een drankje op de leuning).
lelie schreef: - In Los Angeles gaan we waarschijnlijk naar de Universal Studio's en misschien naar een baseballgame in LA of Anaheim.
Warner Bros vonden wij ook een aanrader, is ook goed te combineren met andere uistapjes, de tour duurt ruim 2 uur.

Marianne
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Gaaf hoor! :doublethumb:

Alvast veel plezier met de voorbereidingen en alle voorpret!

Groetjes,
Sonja
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Martin & Marianne schreef:
lelie schreef:- Dan doorrijden naar Monument Valley en overnachten in de buurt ivm de zonsondergang (tips hotel/motel?).
Volgens mij is Gouldings Lodge de enige mogelijkheid. De cabins zijn heel betaalbaar. Internettoegang aanwezig, handig voor het live verslag!

Marianne
Ben ik het mee eens en anders in Mexican Hat.

Geen Monki Dugway :?: is maar een klein stukje van Mexican Hat.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

lelie schreef:
Het lijkt ons allebei leuk om naar White Sands NM te gaan, en in Tucson gaan we naar het vliegtuigkerkhof, Biosphere 2 en Saguao NP (cactussen).
White Sands is prachtig vooral tegen zonsondergang, maar dat zal Roland wel weten :wink:.
Wil je ook de AMARG-tour doen bij het vliegtuigkerkhof? Wij hadden hiervoor gereserveerd, maar de enige tour was om 11.30 uur en dat was een beetje lastig in de planning, dus als je dit wilt doen, houd daar rekening mee.

Misschien heb je nog iets aan ons verslag van dit jaar? http://michelly.nl/USA_2007/reisschema.htm

Elly
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Wat leuk Roland en Marloes. Zal weer een geweldige reis worden.
In Springdale vonden wij zelf het Bumbleberry Motel erg leuk. Ruime kamers met een balkon en precies bij de halte van de Zion shuttle.
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

Wat leuk voor julie en wat een feest is het om al plannen te maken, vind je niet. Ik zit ook al met mijn neus in de boeken en op internet om uit te pluizen waar we volgend jaar naar toe gaan. Wij hebben dit jaar het westen gedaan en willen nu naar Florida. De route hebben we voor een groot deel vast. Er zijn nog wat vragen, maar die bewaren we maar voor 3 november en vragen deze wel aan degenen die er al geweest zijn.
In ieder geval veel plezier met alle voorbereidingen :lol:

Groetjes Marja
Fan of the U.S.A.
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Voorbereidingen zijn bijna het leukste onderdeel van de reis (haha)!
Heel veel plezier !!!!!!!
:dance:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Martin & Marianne schreef:Volgens mij is Gouldings Lodge de enige mogelijkheid. De cabins zijn heel betaalbaar. Internettoegang aanwezig, handig voor het live verslag!
Ik zat al te kijken op de site van Goulding's Lodge maar ik vind de prijzen niet zo betaalbaar, USD 180 (met AAA-korting) voor 1 nacht :shock: . Kijk ik misschien verkeerd?

Wij zaten ook te denken aan San Juan Inn in Mexican Hat. Vana (Marjon) heeft hier vorig jaar met haar gezin geslapen. Hier zijn de prijzen wel heel betaalbaar, USD 80 voor 1 nacht.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Rob schreef:Geen Monki Dugway :?: is maar een klein stukje van Mexican Hat.
Jawel, die was ik wel van plan. :D Evenals een bezoek aan Gooseneck SP en The Valley of the Gods Road (als we een 4x4 nemen). We zouden dat in de ochtend kunnen doen voordat we naar Kanab rijden.

Roland

michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Als je op de campground kijkt http://www.gouldings.com/english/campground.htm staan de prijzen van de cabins. $ 69 per nacht.

Elly
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

michelly schreef:White Sands is prachtig vooral tegen zonsondergang, maar dat zal Roland wel weten :wink:.
Wil je ook de AMARG-tour doen bij het vliegtuigkerkhof? Wij hadden hiervoor gereserveerd, maar de enige tour was om 11.30 uur en dat was een beetje lastig in de planning, dus als je dit wilt doen, houd daar rekening mee.

Misschien heb je nog iets aan ons verslag van dit jaar? http://michelly.nl/USA_2007/reisschema.htm
Bedankt Elly,

Of we de AMARC-tour ook doen weet ik nog niet. Zover is onze planning nog niet. Het tijdstip is wel iets om rekening mee te houden. Daar liep ik in 2005 ook tegenaan dat het tijdstip niet uitkwam bij mij. :cry:

We zullen jouw verslag erbij pakken! :D

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

michelly schreef:Als je op de campground kijkt http://www.gouldings.com/english/campground.htm staan de prijzen van de cabins. $ 69 per nacht.
Aha, ik keek dus niet goed. :wink:

Ik zie dat "linnen" inbegrepen is. Dien je dan wel zelf voor dekens of een slaapzak te zorgen?

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Souraia schreef:In Springdale vonden wij zelf het Bumbleberry Motel erg leuk. Ruime kamers met een balkon en precies bij de halte van de Zion shuttle.
Dat ziet er erg leuk uit. Ook de prijs is heel schappelijk. Vorig jaar zat ik in de Best Western in Springdale, ook erg mooi maar weer ietsje duurder. Zal het zometeen aan Marloes laten zien (die ligt nu nog te slapen... :wink: ).

Roland

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Coyote schreef:
Ik zie dat "linnen" inbegrepen is. Dien je dan wel zelf voor dekens of een slaapzak te zorgen?

Roland
Nee, alles is aanwezig 8)
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Leuke route hebben jullie gemaakt. Ben je er nog uitgekomen met het hotel in Las Vegas waar we het gisteren over hadden?

Ik zie ook dat jullie van Holbrook via Flagstaff naar MV rijden. Je kunt ook via Second Mesa en de CoalMine Canyon ten zuiden van Tuba City. Hebben wij dit jaar gedaan en is ook de moeite waard.

Veel plezier bij de voorpret..... :wink:

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ziet er geweldig uit, wij zijn net terug van onze eerste rondreis, maar ik zou zo weer (voor een hele lange periode) teruggaan :lol: !
lelie schreef: - Helaas zitten we net in een weekend in las Vegas. We willen wel heel graag naar het Luxor hotel, dus betalen we maar wat meer (we hadden hier eerst 3 nachten gepland, maar dat werd een beetje te duur :wink: )
Hebben jullie ook op fatwallet gekeken voor mooie aanbiedingen in LV ? Daar hebben wij uiteindelijk voor supermooie aanbieding het Wynn geboekt. Maar Luxor kwam ik ook vaak tegen. Al is een weekend een nadeel inderdaad ....

http://www.fatwallet.com/forums/message ... &start=720

Je zou ook altijd Venetian kunnen proberen via Priceline. Vrij risicoloos, al zal ook dat in het weekend prijzig zijn ben ik bang.
lelie schreef: - We verblijven waarschijnlijk zo'n anderhalve dag in Santa Barbara, wat is daar nog meer te doen, buiten standbezoek om? (ik ken Santa Barbara alleen van de televisieserie en sinds die tijd wil ik dat stadje graag eens uitgebreid bezoeken).
Wij vonden tijdens onze trip twee verrassingen; plaatsje Mammoth Lakes en plaatsje Santa Barbara. Ik zie dat jullie ook Mammoth Lakes doen, probeer ook echt naar de 'Lakes' te rijden, echt geweldig mooi. Wij hoopten nog beren te zien, maar helaas. In Mommoth Lakes zelf ligt ook een golfbaan, daar wonen tussen hole 8 en 9 daadwerkelijk beren. Ik heb er wel gespeeld, maar helaas niet gezien :cry: ...

Santa Barbara is best groot, maar ze hebben er ook een scenic drive, volgens mij de .. miles route (net als San Francisco en Monterey). Je rijdt een route langs de mooiste plekjes in Santa Barbara, komt langs prachtige huizen en ziet dus wat van de omgeving daar. Vonden wij erg leuk om te doen.

En wij vonden de grote winkelstraat (kan je niet missen, recht tegenover de pier) ook superleuk en gezellig. Veel leuke winkeltjes en restaurantjes. En natuurlijk was het strand ook geweldig. En tenslotte, ze hebben veel mooie golfbanen daar (al weet ik niet of jullie interesse daar ligt :wink: ). De temperatuur is daar, volgens een local waarmee ik een rondje golf heb gespeeld, altijd 25 graden en schijnt de zon altijd. Natuurlijk, met uitzonderingen, maar dat klinkt natuurlijk geweldig. Ik ga zo weer terug !

Have fun !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Leuk dat jullie aan het plannen zijn, en leuk dat jullie samen gaan reizen.
Ben verder helemaal niet nieuwsgierig hoor :wink: maar kennen jullie elkaar van het forum?

Een aantal dingen die wij gedaan hebben, staan bij jullie ook op de planning zie ik, Cabin in MV (Gouldings) was leuk alleen een beetje smoezelig maar ach voor 1 nachtje maakt dat niet uit.
Een cabin in Yosemite en fietsen in San Francisco --> erg leuk!!!

In Springdale zaten wij in de Pioneer Lodge, lekker hotel.
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

hekkie schreef:Leuke route hebben jullie gemaakt. Ben je er nog uitgekomen met het hotel in Las Vegas waar we het gisteren over hadden?
Groetjes Marjan
Dat hotel wat jij noemde was ook erg prijzig in het weekend.
We hebben ervoor gekozen toch naar het Luxor te gaan, maar wel 2 nachten ipv 3, anders werd het te duur.
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Santa Barbara is best groot, maar ze hebben er ook een scenic drive, volgens mij de .. miles route (net als San Francisco en Monterey). Je rijdt een route langs de mooiste plekjes in Santa Barbara, komt langs prachtige huizen en ziet dus wat van de omgeving daar. Vonden wij erg leuk om te doen.
Oh ik wist niet dat daar ook een scenic drive was. Lijkt me leuk om te doen, het moet daar inderdaad mooi zijn.
pyca schreef:Leuk dat jullie aan het plannen zijn, en leuk dat jullie samen gaan reizen.
Ben verder helemaal niet nieuwsgierig hoor :wink: maar kennen jullie elkaar van het forum?
Ja, we kennen elkaar via het forum. In 2005 hebben we elkaar voor het eerst ontmoet op de meeting en sindsdien zijn we goede vrienden. En nu lovers :wink: :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer