Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Enkele vraagjes route mei '08

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
G&G
Amerika-ontdekker

Enkele vraagjes route mei '08

Bericht door G&G »

Helabé!

Vanaf 1 mei volgend jaar is het onze beurt om The Wild West voor een stukje onveilig te maken.

Ziehier onze route:

dag 1 aankomst LA (hotel te boeken)
dag 2 Joshua Tree - richting Needles
dag 3 Needles - Oatman - Tusayan (GC) hotel geboekt
dag 4 GC (met helicoptervlucht) - Kayenta
dag 5 Monument Valley - Page (oa Antelope Canyon, Horse shoe bend)
dag 6 Page (Glen Canyon dam) - Springdale (Zion)
dag 7 Zion (Angels Landing)
dag 8 Zion - Las Vegas (nog te boeken)
dag 9 LV (Weeken end: nog te boeken)
dag 10 LV - Death Valley (hotel geboekt)
dag 11 DV - richting Lake Isabelle ofwel richting Lee Vining (hangt ervan af of Tioga Pass open is)
dag 12 Yosemite - El Portal (hotel geboekt)dag 13 Yosemite (hotel geboekt)
dag 14 Yosemite - San Francisco
dag 15 SF
dag 16 SF - Monterey
dag 17 Monterey - Grover Beach
dag 18 Grover Beach - LA
dag 19 LA
dag 20 LA
dag 21 vlucht terug
dag 22 back home

Ik weet niet of het nodig is maar ik heb een aantal hotel toch maar geboekt dicht bij de parken. Ik stel me de vraag of ik nog hotels moet boeken (ik denk maar in Kayenta, Zion, SF of LA) of zal er in die periode wel genoeg plaats overal zijn?
Welke hotels zijn redelijk centraal gelegen in LA?

Voor de wagen dachten we eventueel te boeken via het web. Ik heb een prijs aan een reisbureau gevraagd maar deze is redelijk hoog. De prijzen van Hertz.com en Hertz.be zijn ook zeer verschillend. Hertz.be is een stuk voordeliger. Hoe kan dit?

Eventuele hints ontvang ik met open armen. :)

Cool forum!!!

G&G
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Enkele vraagjes route mei '08

Bericht door Vegasgirl »

G&G schreef:
Voor de wagen dachten we eventueel te boeken via het web. Ik heb een prijs aan een reisbureau gevraagd maar deze is redelijk hoog. De prijzen van Hertz.com en Hertz.be zijn ook zeer verschillend. Hertz.be is een stuk voordeliger. Hoe kan dit?

G&G
Ik heb voor de afgelopen 3 weken een auto gehuurd via priceline (niet met bieden, maar met vaste prijs) en heb hiermee veel bespaard. Wij hebben een SUV via Alamo gehuurd en waren in totaal incl verzekeringen $963 kwijt. Via de eigen site was dit zeker een paar honderd dollar meer en konden we hem nergens zo goedkoop krijgen voor die periode.

Voorheen boekten wij ook wel eens bij sunnycars.nl. Nooit viaa het reisbureau, prijzen waren daar te hoog. Wij boeken de auto meestal pas een maand of een paar weken van te voren.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi G&G, welkom op het forum.
Wij huren al jaren bij Hertz via het reisbureau. Wij vonden de aanbiedingen juist gunstiger in vergelijking met veel sites, en je weet ook zeker dat alle verzekeringen etc. bij de prijs zijn inbegrepen.
Ok een paar tips voor je route:
1. Je hebt niet zo lang in Joshua Tree. Het kan al een paar uur duren voor je LA uit bent als je pech hebt. Van Lax naar GCNP south rim is een lange dag rijden maar het kan wel (ong. 8-9 uur). Als je Joshua Tree toch wilt bekijken dan misschien alleen het noordelijke gedeelte. Van 29Palms naar Needles gaat door de woestijn. Eerlijk gezegd zou ik op je eerste reisdag rustig naar Joshua Tree rijden, dit park bekijken en in 29Palms overnachten. Bekijk ook even de murals in 29Palms. Het is ook nog altijd 6 uur rijden van 29Palms naar GCNP, 2 uur langer als je R66 neemt. Een andere optie is om Joshua Tree over te slaan en meteen naar Needles (of beter Laughlin) te rijden en dan de volgende dag de tijd te nemen voor Oatman-Sitgreaves Pass en het andere R66 stuk tussen Kingman en Seligman.
Dag 4: Je neemt wel heel erg kort voor GCNP. Met die vlucht ben je langer bezig dan die 45 minuten in de lucht. Reken op een aantal uren. (Hotel-luchthaven, wachten etc). Ik zou overwegen die vlucht voor een andere keer te bewaren. 's Morgens bezoek aan de west rim (Hermits rest) met de shuttle en dan 's middags via east rim naar Desert View voor de laatste uitzichten en dan naar Kayenta. Stop even bij de Cameron Trading Post. Ze hebben ook voedsel "to go"
Dag 5: Half uur naar MV, bezoek MV (als je een toer neemt of zelf rijdt (niet toegestaan met een huurauto, maar ja..) ben je gauw 2 uur kwijt)).
Dan van MV naar Page is 2.5 uur rijden en dan nog Antelope en Horseshoe bend. Wordt een lange dag en Antelope kan het best midday bezocht worden. Misschien deze dag Glen Canyon Dam en wat rondkijken bij Lake Powell.
Dag 6: Misschien zou je Horseshoe bend overlook 's morgens kunnen doen en Antelope midday bekijken. Dan de 2 uur (3 uur als je de tijd neemt ten oosten van de tunnel in Zion) naar Zion.
Sla je Bryce over??
Dag 8: Bezoek op weg naar Las Vegas Valley of Fire SP. Heel mooi. Kan je min of meer langs Lake Mead naar Las Vegas rijden. In Overton is een museum over de streek. (Lost City Museum).
Dag 11: DV naar Yosemite is een lange rit. In Lake Isabella is nauwelijks accomodatie. Dit jaar ging Tioga Pass op 10 mei open. Verleden jaar pas 11 juni. De kans is klein dat hij open is.
Een drukke route alles bij elkaar maar zeker " do able". Je neemt mooi de tijd tussen SF en LA
Boeken van hotels is in het algemeen niet nodig behalve in de NP's.
Yeehaw
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Heb vraag over autohuur via priceline. Is dat bedrag van $ 963.- inclusief alle verzekeringen en wat voor auto hadden jullie?
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Wij huren da auto altijd via hotelplan bij Hertz. Ik heb tot nu toe geen veel voordeligere deal kunnen krijgen. De rede van Hertz is dat het een betrouwbare organisatie is en ik heb nog nooit negatieve zaken meegemaakt.
Ik stel voor om het absoluut NIET via de website van hertz te doen. Je krijgt leuke aanbiedingen via de site maar dan heb je echt niets. Op het moment dat je vor de balie staat komt er nog een rits aan extra's bij. Via hotelplan kan je 3 soorten tarieven zkiezen. Wij nemen standaard tarief C. Dit is wel het duurste tarief maar je bent echt tegen alles verzekerd (inclusief retour met lege brandstof tank en extra bestuurders). Meerdere malen heeft de Hetz-persoon, bij het ophalen, tegen ons gezegd dat dit een echt heel goede deal is!!!

Persoonlijk boeken wij nooit hotels (op LV na). Dat maakt onze reis altijd extra leuk. We weten nooit waar we eindigen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik ga NU naar het reisbureau om de papieren voor de auto op te halen. Idd bij Hertz via Hotelplan. Wij namen echter tariefsoort B omdat er geen extra bestuurders zijn en ik de fueloption niet neem. Lever de auto weer met volle tank af. Het prijsverschil tussen tariefsoort B en C is $ 3,-- dus niet veel verschil maar wij hebben de auto 56 dagen en die $ 168,-- verzuipen.... pardon, besteden we liever ergens anders aan.
YH
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Marceljesse schreef:Ik stel voor om het absoluut NIET via de website van hertz te doen. Je krijgt leuke aanbiedingen via de site maar dan heb je echt niets. Op het moment dat je vor de balie staat komt er nog een rits aan extra's bij.
Als je lid bent van de ANWB kun je via http://www.hertz.nl/anwb 10% korting krijgen. Afgelopen januari hebben Marjan (hekkie) en ik zo goedkoop een auto kunnen huren. Alle verzekeringen zitten erbij, niks extra aan de balie.

Afgelopen weekend zat ik trouwens weer even op bovengenoemde site te kijken en het ziet er iets anders uit. Zal me er binnenkort eens in verdiepen om te zien of het nog steeds zo voordeling is.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Corry schreef:Heb vraag over autohuur via priceline. Is dat bedrag van $ 963.- inclusief alle verzekeringen en wat voor auto hadden jullie?
Wij hadden hiervoor een grote SUV (klasse standard SUV). Alle verzekeringen zaten bij dit bedrag in, incl 3 bestuurders. De auto was groot genoeg voor 4 personen, incl 2 grote (harde) koffers en drie grote reistassen. De auto werd door priceline bij Alamo ingeboekt.

Voor de periode dat wij gingen was priceline absoluut het goedkoopst, met een verschil van een paar honderd euro.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Coyote schreef:Als je lid bent van de ANWB kun je via http://www.hertz.nl/anwb 10% korting krijgen. Afgelopen januari hebben Marjan (hekkie) en ik zo goedkoop een auto kunnen huren. Alle verzekeringen zitten erbij, niks extra aan de balie.

Afgelopen weekend zat ik trouwens weer even op bovengenoemde site te kijken en het ziet er iets anders uit. Zal me er binnenkort eens in verdiepen om te zien of het nog steeds zo voordeling is.
Zoals je in dit topic kunt lezen, was vorige maand het huren van een auto via hertz.nl/anwb voor mij nog steeds de goedkoopste optie in vergelijking met andere aanbieders.

Helaas heb ik de trip moeten annuleren en het wachten is (nog steeds) op geld wat ik terug dien te krijgen via de creditcard. Ik verwacht het in oktober retour, anders moet ik aan de bel trekken bij Hertz of de ANWB?

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Duurt altijd even die terugbetalingen bij Credit Card. Volgens mij moet je bij de ANWB reclameren die hebben ook het geld van je kaart afgehaald.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Enkele vraagjes route mei '08

Bericht door Loek »

Vegasgirl schreef: Ik heb voor de afgelopen 3 weken een auto gehuurd via priceline (niet met bieden, maar met vaste prijs) en heb hiermee veel bespaard. Wij hebben een SUV via Alamo gehuurd en waren in totaal incl verzekeringen $963 kwijt. Via de eigen site was dit zeker een paar honderd dollar meer en konden we hem nergens zo goedkoop krijgen voor die periode.
Hier springen toch de tranen in mijn ogen. Ik ben op zoek naar een huurauto in Nederland voor 8 dagen en de beste all inclusive deal die ik kan vinden is $600 ... voor een Opel Astra.

Jullie weten niet hoe goedkoop het hier is in vergelijking tot Nederland.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Een Opel is ook wel erg exclusief hier Loek! Vooral een Astra!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

hekkie schreef:Helaas heb ik de trip moeten annuleren en het wachten is (nog steeds) op geld wat ik terug dien te krijgen via de creditcard. Ik verwacht het in oktober retour, anders moet ik aan de bel trekken bij Hertz of de ANWB?
Hertz incasseert het geld, dus daar moet je ook reclameren.

Met jouw bankachtergrond had ik gedacht dat je dat wel zou weten... :wink: :lol:

Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 18 sep 2007, 07:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Yeehaw schreef:Een Opel is ook wel erg exclusief hier Loek! Vooral een Astra!
:lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
G&G
Amerika-ontdekker

Bericht door G&G »

Yeehaw schreef:Ok een paar tips voor je route:
1. Je hebt niet zo lang in Joshua Tree. Het kan al een paar uur duren voor je LA uit bent als je pech hebt. Van Lax naar GCNP south rim is een lange dag rijden maar het kan wel (ong. 8-9 uur). Als je Joshua Tree toch wilt bekijken dan misschien alleen het noordelijke gedeelte. Van 29Palms naar Needles gaat door de woestijn. Eerlijk gezegd zou ik op je eerste reisdag rustig naar Joshua Tree rijden, dit park bekijken en in 29Palms overnachten. Bekijk ook even de murals in 29Palms. Het is ook nog altijd 6 uur rijden van 29Palms naar GCNP, 2 uur langer als je R66 neemt. Een andere optie is om Joshua Tree over te slaan en meteen naar Needles (of beter Laughlin) te rijden en dan de volgende dag de tijd te nemen voor Oatman-Sitgreaves Pass en het andere R66 stuk tussen Kingman en Seligman.Yeehaw
Ik zit er serieus over te tobben om Joshua te bezoeken. Het valt te zien of alles op wieltjes loopt (vlucht - auto afhalen - overnachting - LA buitenrijden). Ik heb enkele vrienden gepolst en zij vonden JT niet bijster interessant. Momenteel slaat de balans over om rechtstreeks door te rijden naar Laughlin (eventueel Kingman als we vroeg genoeg vertrekken)zodoende dat we ons niet moeten afjagen. Lost het iets op om een hotel aan de rand van de stad te boeken?
Yeehaw schreef:Dag 4: Je neemt wel heel erg kort voor GCNP. Met die vlucht ben je langer bezig dan die 45 minuten in de lucht. Reken op een aantal uren. (Hotel-luchthaven, wachten etc). Ik zou overwegen die vlucht voor een andere keer te bewaren. 's Morgens bezoek aan de west rim (Hermits rest) met de shuttle en dan 's middags via east rim naar Desert View voor de laatste uitzichten en dan naar Kayenta. Stop even bij de Cameron Trading Post. Ze hebben ook voedsel "to go"
Ik hoop dag 3 vroeg genoeg te kunnen vertrekken dat ik rond 14h aan de GC sta.
Yeehaw schreef:Dag 5: Half uur naar MV, bezoek MV (als je een toer neemt of zelf rijdt (niet toegestaan met een huurauto, maar ja..) ben je gauw 2 uur kwijt)).
Dan van MV naar Page is 2.5 uur rijden en dan nog Antelope en Horseshoe bend. Wordt een lange dag en Antelope kan het best midday bezocht worden. Misschien deze dag Glen Canyon Dam en wat rondkijken bij Lake Powell
Dag 6: Misschien zou je Horseshoe bend overlook 's morgens kunnen doen en Antelope midday bekijken. Dan de 2 uur (3 uur als je de tijd neemt ten oosten van de tunnel in Zion) naar Zion.
Sla je Bryce over??.
Dag 5 en 6 ga ik herindelen en ga Antelope op dag 6 zetten. Bryce stond ook op het programma maar wou genoeg tijd nemen voor Zion. Mocht het nu slecht weer zijn ga ik misschien toch Bryce inlassen. Maar met slechts een dag of 20 moet je keuzes maken. Dan komt Bryce een andere keer aan bod net zoals Canyonlands, Arches en Yellowstone.
Yeehaw schreef:Dag 8: Bezoek op weg naar Las Vegas Valley of Fire SP. Heel mooi. Kan je min of meer langs Lake Mead naar Las Vegas rijden. In Overton is een museum over de streek. (Lost City Museum).
Dit ga ik overwegen en laten voor de inspiratie onderweg.
Yeehaw schreef:Dag 11: DV naar Yosemite is een lange rit. In Lake Isabella is nauwelijks accomodatie. Dit jaar ging Tioga Pass op 10 mei open. Verleden jaar pas 11 juni. De kans is klein dat hij open is.).
Ik volg het forum al enkele maanden en ben op de hoogte. Vandaar dat ik PC meeneem om te volgen of de Tioga Pass op tijd open gaat. Voor eventjes mag de aarde iets sneller opwarmen :)
Yeehaw schreef:Boeken van hotels is in het algemeen niet nodig behalve in de NP's.
Hoef ik in Springdale te boeken?

Gunther
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

In Springdale boeken? Tja. Ik zou het niet doen maar iemand anders weer wel. Wij bekijken altijd graag de hotels voor we er intrekken. De foto's op internet zeggen niet zoveel.
Bryce: Ligt toch wel erg op de route in tegenstelling to Moab om maar helemaal niet te spreken van Yellowstone dat 1.5 dag rijden verderop ligt. En als je terugkomt voor Moab en Yellowstone ligt Bryce weer wat uit de richting. Je zegt het zelf al. Joshua Tree bezoeken of niet. Ik ken geen NP dat niet interessant is maar ja, als ik moest kiezen tussen Joshua Tree of Bryce dan wist ik het wel. Bryce! Dus als je de eerste dag naar Laughlin of Needles rijdt ipv Joshua Tree heb je een dag gewonnen die dan mooi aan Bryce besteed zou kunnen worden.
"Lost het iets op om aan de rand van de stad (LA) te overnachten."
Hangt ervan af hoe laat je aankomt. Reken op 2-3 uur voor je van de blocks via doaune, immegration etc. in de auto zit. Als dat tijdens de spits is zou ik zeker niet verder gaan rijden. Kan nog eens 2 uren duren. Ik zou een hotel vlak bij Lax zoeken in dat geval. De reis is vermoeiend en om dan nog door LA te gaan rijden......En als je Joshua Tree overslaat kan je gemakkelijk Needles cs halen. BTW tanken is goedkoper in Arizona. Laughlin of Kingman? Laughlin natuurlijk. Golden Nugget of The Avi aan Colorado river. Vaak zeer voordelig, dan kan je de volgende morgen eerst naar Oatman etc. Kingman is niets mis mee maar wel wat saaier imo.
Yeehaw
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer