Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Beren in Yosemite ?
Beren in Yosemite ?
Hoi,
wie weet bij welke trails in Yosemite je beren tegen kan komen? Wij zijn 2 jaar geleden in Canada in Jasper NP zowat oog in oog geweest met een beer (het was wel een kleintje, maar toch), en sindsdien heb ik toch wel last van een berenfobie. Toen waren we overings met z'n 2-en, op een trail waar nauwelijks andere toeristen waren, dat scheelt natuurlijk wel. Met genoeg geluid komen ze niet, dat had ik toen had ik al gelezen en ook hoe je moet handelen voor het geval je 1 tegen 1 staat, maar zover is het gelukkig niet gekomen. Maar om niet met bibberende knieen te hoeven wandelen weet ik toch graag vantevoren waar ze wel en vooral niet zitten. Iemand ervaring hiermee?
Groetjes,
Donny
wie weet bij welke trails in Yosemite je beren tegen kan komen? Wij zijn 2 jaar geleden in Canada in Jasper NP zowat oog in oog geweest met een beer (het was wel een kleintje, maar toch), en sindsdien heb ik toch wel last van een berenfobie. Toen waren we overings met z'n 2-en, op een trail waar nauwelijks andere toeristen waren, dat scheelt natuurlijk wel. Met genoeg geluid komen ze niet, dat had ik toen had ik al gelezen en ook hoe je moet handelen voor het geval je 1 tegen 1 staat, maar zover is het gelukkig niet gekomen. Maar om niet met bibberende knieen te hoeven wandelen weet ik toch graag vantevoren waar ze wel en vooral niet zitten. Iemand ervaring hiermee?
Groetjes,
Donny
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Donny,
Ik denk dat je niet echt bang hoeft te zijn dat je in Yosemite op een wandeling een beer tegenkomt. Maar het verschilt van jaar tot jaar, en wellicht ook van dag tot dag waar ze zich ophouden. Je kunt het beste bij een visitor center informeren of er ergens sprake is van bear activity.
En je moet in Yosemite ook al veel moeite doen om een trail te vinden waar je nauwelijks andere mensen tegenkomt. Als je back country hikes wilt doen zou ik eerst informeren bij een VC, is sowieso aan te raden voor je lange wandelingen gaat doen.
Marianne
Ik denk dat je niet echt bang hoeft te zijn dat je in Yosemite op een wandeling een beer tegenkomt. Maar het verschilt van jaar tot jaar, en wellicht ook van dag tot dag waar ze zich ophouden. Je kunt het beste bij een visitor center informeren of er ergens sprake is van bear activity.
En je moet in Yosemite ook al veel moeite doen om een trail te vinden waar je nauwelijks andere mensen tegenkomt. Als je back country hikes wilt doen zou ik eerst informeren bij een VC, is sowieso aan te raden voor je lange wandelingen gaat doen.
Marianne
Ik denk inderdaad dat het allemaal wel meevalt. Veel herrie maken op de wat rustigere stukken, dat helpt een hoop.
Ondanks dat wij dit afgelopen jaar deden, kwamen wij toch ook oog in oog met een volwassen beer te staan op de Thaft Point trail
Uiteindelijk was de beer op zoek naar eten, wij zijn "rustig" doorgelopen, dus niets aan de hand, maar ik kan me voorstellen dat je schrikt, dat deden wij ook.
Maar rustig blijven is het beste wat je kunt doen. Beren zullen in principe nooit zelf op zoek naar mensen gaan, ze nemen liever een omweg, tenzij ze ooit gevoerd zijn door mensen
en helaas gebeurd dat nog steeds.
Toen wij beseften dat er een beer liep, stonden wij ook even aan de grond genageld, ik vergat zelfs foto's te maken....Hierbij de beste poging:

Ondanks dat wij dit afgelopen jaar deden, kwamen wij toch ook oog in oog met een volwassen beer te staan op de Thaft Point trail

Uiteindelijk was de beer op zoek naar eten, wij zijn "rustig" doorgelopen, dus niets aan de hand, maar ik kan me voorstellen dat je schrikt, dat deden wij ook.
Maar rustig blijven is het beste wat je kunt doen. Beren zullen in principe nooit zelf op zoek naar mensen gaan, ze nemen liever een omweg, tenzij ze ooit gevoerd zijn door mensen

Toen wij beseften dat er een beer liep, stonden wij ook even aan de grond genageld, ik vergat zelfs foto's te maken....Hierbij de beste poging:

http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Is die flink ingezoomd? Ik stond in Jasper te filmen en mijn vrouw te fotograferen, maar dat was toch een stukje verder, ik schat dat die beer een meter of 30 ver weg was. Stond aan een boomstammetje te rammelen. Was wel erg gaaf, maar waar ik normaal niet gauw ergens bang voor ben, was dat hier toc wel moet ik eerlijk bekennen. We waren nog maar net met die hike bezig en je raadt al hoe de terugweg zou moeten
In ieder geval bedankt voor jullie geruststelling.
Groetjes,
Donny

Groetjes,
Donny
- californian girl
- Amerikafan
We waren 2 en een halve week geleden in Yosemite en tegen de schemering hebben we een zwarte beer gezien, vrouwtje 10 jaar oud. Ze was vrij dicht bij de weg, erg rustig en stoorde zich helemaal niet aan de tiental mensen + ranger die haar van afstand nauwlettend in de gaten hielden. Heb me laten vertellen dat er ongeveer 300 zwarte beren in Yosemite NP zijn. Ze zijn allemaal voorzien van een chip zodat de rangers ze kunnen volgen en ter plekke zijn als ze, zoals die avond, een kijkje komen nemen bij de weg. Dus als je er gaat hiken vroeg in de ochtend of laat in de middag, dan weet je maar nooit of je er eentje tegenkomt...
Donny schreef:Is die flink ingezoomd? Ik stond in Jasper te filmen en mijn vrouw te fotograferen, maar dat was toch een stukje verder, ik schat dat die beer een meter of 30 ver weg was. Stond aan een boomstammetje te rammelen. Was wel erg gaaf, maar waar ik normaal niet gauw ergens bang voor ben, was dat hier toc wel moet ik eerlijk bekennen. We waren nog maar net met die hike bezig en je raadt al hoe de terugweg zou moeten![]()
Groetjes,
Donny
Nee niet flink ingezoomd( klein beetje)...... Het was ook van dichterbij dan ons lief was, maar de beer liep echt vrij dicht achter ons langs.....
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
- deh78
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wij sliepen in Curry village in die witte tenten,eerste nacht echt sckrikken liep er naast onze tent een beer.
We werden wakker van een parkranger die bezig was de beer bij de tenten weg te halen,best wel schrikken maar we zijn niet naar buiten gegaan om te kijken hebben ons omgedraaid en zijn verder gaan slapen.
Dennis
We werden wakker van een parkranger die bezig was de beer bij de tenten weg te halen,best wel schrikken maar we zijn niet naar buiten gegaan om te kijken hebben ons omgedraaid en zijn verder gaan slapen.
Dennis
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 25 Reacties
- 6604 Weergaves
-
Laatste bericht door Astatic
-