Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Poging 2: een route voor een rondreis van 4 weken

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jamie
Amerika-ontdekker

Poging 2: een route voor een rondreis van 4 weken

Bericht door Jamie »

Na flink op onze neus te hebben gekeken bij ons vorige routevoorstel :oops: proberen we het nog een keer. Deze keer hebben we ons laten leiden door een aantal erg goede tips die we de vorige keer hebben gekregen, alsmede door de nodige reisverslagen die we via dit forum hebben gevonden. We zijn benieuwd wat jullie er dit keer van vinden!

De afstanden en reistijden hebben we doorgerekend met MS Streets & Trips. Mogen we er van uit gaan dat die uitkomsten realistisch zijn?

Dag 1: vlucht van Schiphol naar San Francisco, aankomst ca. 20:00 uur
Dag 2: SF bekijken
Dag 3: SF bekijken
Dag 4: huurauto ophalen en naar Lee Vining rijden (boven langs Yosemite, ca. 410km, ca. 5 uur)
Dag 5: via de Tioga Pass naar Yosemite Village (ca. 145km, ca. 2:30 uur, korte route dus al redelijk wat tijd om delen van het park te bekijken)
Dag 6: Yosemite verder bekijken
Dag 7: rit naar Kings Canyon, park globaal bekijken (ca. 370km, ca. 4:45 uur)
Dag 8: rit via Sequoia NP naar Bakersfield (ca. 400km, ca. 5:30 uur)
Dag 9: rit naar Death Valley (ca. 450km, ca. 4:45 uur)
Dag 10: rit naar Las Vegas (ca. 225km, ca. 2:45 uur, korte route dus nog veel DV meepikken)
Dag 11: excursie vanuit LV, bijv. Hoover Dam of helicoptervlucht Grand Canyon
Dag 12: rit naar Zion (ca. 265km, ca. 2:45 uur, aansluitend Zion bekijken, overnachting in het park)
Dag 13: rit naar Bryce Canyon (ca. 200km, ca. 2:45 uur, aansluitend Bryce bekijken, overnachting in het park)
Dag 14: opnieuw Bryce, overnachting in het park
Dag 15: rit naar Moab (ca. 455km, ca 5 uur)
Dag 16: Arches, overnachting terug in Moab
Dag 17: rit naar Mesa Verde (ca. 275km, ca. 3:15 uur)
Dag 18: Mesa Verde
Dag 19: rit naar Monument Valley (ca. 225km, 2:30 uur, aanlsuitend MV bekijken, overnachting in het park)
Dag 20: MV bekijken, aansluitend rit naar Page (ca. 210km, ca 3 uur)
Dag 21: Antelope Canyon, aansluitend rit naar Grand Canyon Village (ca. 225km, ca. 2:30 uur)
Dag 22: Grand Canyon bekijken, aansluitend rit naar Scottsdale (ca. 375km, ca. 4 uur)
Dag 23: erg lange reisdag naar San Diego (ca. 600km, ca. 5:30 uur)
Dag 24: San Diego
Dag 25: San Diego, rit naar Los Angeles (ca. 200km, ca. 2 uur)
Dag 26: Hollywood e.o.
Dag 27: themapark van Disneyland
Dag 28: vlucht naar Nederland
Dag 29: aankomst op Schiphol

Oja, het plan is om te vertrekken op donderdag 22 mei en terug te komen op donderdag 19 juni 2008.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi
Dag 4: Auto ophalen en naar Lee Vining rijden. 5 uur is zuiver theoretisch. Reken op langer en ik hoop dat de wegen sneeuwvrij zijn. Waarom wil je naar Lee Vining en dan meteen de volgende dag weer terug over Tioga Pass die ook nog gesloten kan zijn in mei???
Dag 7: Hangt ervan af waar je vandaan komt maar Yosemite-Kings Cayons is niet langer dan 2-3 uur rijden.
Dag 8: Sequoia(Three Rivers) naar Bakersfield is echt niet veel langer dan 2 uur rijden.
Dag 10: Een heel klein beetje Death Valley op weg naar Las Vegas.
Dag 11: Wat dacht je van een dagje Las Vegas. In Page kan je een net zo grote Dam als de Hoover Dam zien. En je komt toch nog in GC. Als je toch wilt rijden maak dan een Lake Mead-Valley of Fire-Red Rock loop. Kost wel de gehele dag.
Dag 15: Ayayay, in een ruk naar Moab. En er is onderweg zo veel moois te zien. Ik zou ook iets langer in Zion willen blijven en iets korter in Bryce maar choices, choices.
Dag 22: Wat wil je in Scottsdale. Is een omweg op weg van GC naar San Diego. Probeer misschien langer in GC te blijven. Of via Sedona.
SD-LA 2 uur. Moet allemaal lekker meezitten dan.
Altijd wel iets te mekkeren maar tenslotte vraag je naar onze mening.
Uiteindelijk ga je een schitterende reis maken hoor.
Happy planning
Yeehaw.
Jamie
Amerika-ontdekker

Bericht door Jamie »

Bedankt voor je reactie!
Yeehaw schreef:Hi
Dag 4: Auto ophalen en naar Lee Vining rijden. 5 uur is zuiver theoretisch. Reken op langer en ik hoop dat de wegen sneeuwvrij zijn. Waarom wil je naar Lee Vining en dan meteen de volgende dag weer terug over Tioga Pass die ook nog gesloten kan zijn in mei???
Het idee is om Yosemite 's ochtends vroeg vanaf de oostkant in te rijden. We willen niet via de Tioga Pass naar Lee Vining, maar boven om het park heen (via Mono Lake).
Yeehaw schreef:Dag 7: Hangt ervan af waar je vandaan komt maar Yosemite-Kings Cayons is niet langer dan 2-3 uur rijden.
Dag 8: Sequoia(Three Rivers) naar Bakersfield is echt niet veel langer dan 2 uur rijden.
Lijkt erop dat S&T dan niet zo betrouwbaar is in zijn berekeningen... Bedankt voor de waarschuwing!
Yeehaw schreef:Dag 10: Een heel klein beetje Death Valley op weg naar Las Vegas.
Dag 11: Wat dacht je van een dagje Las Vegas. In Page kan je een net zo grote Dam als de Hoover Dam zien. En je komt toch nog in GC. Als je toch wilt rijden maak dan een Lake Mead-Valley of Fire-Red Rock loop. Kost wel de gehele dag.
Misschien moesten we meer tijd voor Death Valley nemen, in plaats van voor Vegas. Vegas lijkt ons leuk om een keer een avondje te zijn, maar verder doet het idee ons maar bar weinig. Smaken verschillen natuurlijk.
Yeehaw schreef:Dag 15: Ayayay, in een ruk naar Moab. En er is onderweg zo veel moois te zien. Ik zou ook iets langer in Zion willen blijven en iets korter in Bryce maar choices, choices.
Tsja, die keuzes daar liepen wij ook tegen aan :wink: En dan hebben we Yellowstone al uit de route gekickt :lol:
Yeehaw schreef:Dag 22: Wat wil je in Scottsdale. Is een omweg op weg van GC naar San Diego. Probeer misschien langer in GC te blijven. Of via Sedona.
Scottsdale zit erin omdat we niet ineens van GC naar SD kunnen, en als we via Scottsdale (of Phoenix) gaan kunnen we met zoveel mogelijk rechte highways flink kilometers maken. Binnendoor is volgens de routeplanner niet veel korter, sommige opties zijn zelfs langer.
Yeehaw schreef:SD-LA 2 uur. Moet allemaal lekker meezitten dan.
Altijd wel iets te mekkeren maar tenslotte vraag je naar onze mening.
Uiteindelijk ga je een schitterende reis maken hoor.
Happy planning
Yeehaw.
Hee, hartstikke bedankt voor je reactie hoor! Daarom plaatsen we juist onze route, dus schiet er rustig op. Liever nu dan nadat alle hotels zijn geboekt, toch?
Jamie
Amerika-ontdekker

Bericht door Jamie »

De vorige keer kregen we meteen veel reacties, onze route was duidelijk niet OK toen. Mogen we uit het uitblijven van verdere reacties opmaken dat onze route deze keer best aardig in elkaar zit? :D
Irma
Amerikafan

Bericht door Irma »

Hoi Jamie,

Je gaat een prachtige reis maken, je zal er van genieten.
Wij hebben vorig jaar ook een rondreis gemaakt in het zuidwesten.
De tijd die je voor Monument Valley uittrekt is wel lang, vind ik. De meningen zullen erover verschillen maar als wij 3 uurtjes hebben rondgekeken en gereden is het lang. Ik vind het leuk om gezien te hebben maar wij vonden het een beetje tegenvallen. Misschien kun je die tijd beter in Zion of Page besteden?

Veel plezier met de voorbereiding.

Irma
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Op weg van Mesa Verde naar MV kun je de Valley of the Gods Road (dirtroad), de Moki Dugway, Muley Point (dirtroad) en Goosenecks SP in je route opnemen en dan doorrijden naar MV. Wat later op de dag (of heel vroeg) is het licht in MV heel op z'n mooist.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Poging 2: een route voor een rondreis van 4 weken

Bericht door Martin & Marianne »

Jamie schreef: Dag 4: huurauto ophalen en naar Lee Vining rijden (boven langs Yosemite, ca. 410km, ca. 5 uur)
Dag 5: via de Tioga Pass naar Yosemite Village (ca. 145km, ca. 2:30 uur, korte route dus al redelijk wat tijd om delen van het park te bekijken)
Dag 7: rit naar Kings Canyon, park globaal bekijken (ca. 370km, ca. 4:45 uur)
Dag 8: rit via Sequoia NP naar Bakersfield (ca. 400km, ca. 5:30 uur)
Dag 9: rit naar Death Valley (ca. 450km, ca. 4:45 uur)
Dag 10: rit naar Las Vegas (ca. 225km, ca. 2:45 uur, korte route dus nog veel DV meepikken)
Zoals Yeehaw al zei is het eerste deel niet logisch; ik zou dat stuk bovenlangs laten zitten. Dat is aardig als de Tioga Pass niet open is, maar anders niet.
Als je graag via de Tioga Pass wil rijden (er van uitgaaande dat hij open is, houd er rekening mee dat hij nog gesloten kan zijn) dan kun je beter van SF rechtstreeks naar Yosemite rijden, daar twee dagen voor uittrekken, en dan via de Tioga Pass, Mono Lake, naar Death Valley. Je mist dan Sequoia NP, maar als je dat wil doen ligt de Tioga Pass eigenlijk niet op de route.
Ik zou de route af laten hangen van het wel of niet open zijn van de Tioga Pass. Door niet allebei te willen kun je een dag winnen die je in Moab zou kunnen gebruiken, daar is 1 dag erg weinig.
Jamie schreef:Dag 12: rit naar Zion (ca. 265km, ca. 2:45 uur, aansluitend Zion bekijken, overnachting in het park)
Dag 13: rit naar Bryce Canyon (ca. 200km, ca. 2:45 uur, aansluitend Bryce bekijken, overnachting in het park)
Dag 14: opnieuw Bryce, overnachting in het park
Dag 15: rit naar Moab (ca. 455km, ca 5 uur)
Meer dan een dag voor Bryce vind ik niet nodig, dan liever wat meer tijd voor Zion.
Jamie schreef:Dag 17: rit naar Mesa Verde (ca. 275km, ca. 3:15 uur)
Dag 18: Mesa Verde
Dag 19: rit naar Monument Valley (ca. 225km, 2:30 uur, aanlsuitend MV bekijken, overnachting in het park)
Wij gaan dit volgend jaar ook zo doen, maar dan met 1 nacht voor Mesa Verde. Ik denk dat dit beter is, maar je zit wel ruim hier.

Marianne
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik zou meteen de huurauto ophalen als je aankomt in San Francisco, zoveel makkelijker, zeker als je pas om 20:00 uur aankomt, dat is dus 5:00 uur in de nacht nederlandse tijd. De meningen zijn verdeeld, maar ik zou echt niet zonder auto in San Francisco willen zitten, zeker niet als je daar twee dagen te besteden hebt. Onze eerste reis hadden we ook geen auto in San Francisco, en ik vond het maar een gedoe met de shuttle naar het hotel. Je kunt zonder auto eigenlijk alleen maar in Downtown rondkijken, maar met een auto ben je veel vrijer om wat meer van de stad te zien.

Harry
Jamie
Amerika-ontdekker

Bericht door Jamie »

Bedankt voor alle nieuwe reacties. We werken hard aan een update, die we zo snel mogelijk zullen laten zien!
Jamie
Amerika-ontdekker

Bericht door Jamie »

Na veel wikken en wegen hierbij een aangepaste versie. We zijn erg benieuwd naar jullie reacties!

De afstanden en reistijden hebben we weer doorgerekend met MS Streets & Trips. We bleken hier en daar wat verkeerde markeringspunten te hebben gekozen, waardoor afstanden langer leken dan ze waren. Dat hebben we nu meteen aangepast.

Dag 1: vlucht van Schiphol naar San Francisco, aankomst ca. 20:00 uur
Dag 2: SF bekijken
Dag 3: SF bekijken
Dag 4: huurauto ophalen en naar Yosemite Village rijden (ca. 315km, ca. 4 uur)
Dag 5: indien Tioga Pass open, via TP naar Mono Lake en terug, anders rondwandelen in Yosemite
Dag 7: rit via Kings Canyon en Sequoia NP naar Bakersfield (lange rit van ca. 500km, ca. 6 uur)
Dag 8: rit van Bakersfield naar Death Valley, eerste kennismaking met DV (ca. 350km, ca. 4 uur)
Dag 9: DV bekijken, halverwege de middag naar Las Vegas (ca. 225km, ca. 3 uur)
Dag 10: vanuit Vegas naar Zion, eerste kennismaking met Zion (ca. 260km, ca. 2:30 uur)
Dag 11: Zion
Dag 12: rit naar Bryce Canyon, eerste kennismaking met Bryce (ca. 165km, ruim 2 uur)
Dag 13: rit naar Caineville via Capitol Reef NP (ca. 170km, ca. 3 uur)
Dag 14: rit naar Moab (ca. 210km, ca. 2:30 uur)
Dag 15: Arches NP (vanuit Moab)
Dag 16: via Mesa Verde NP naar Cortez (ca. 290km, ca 3:30 uur)
Dag 17: rit naar Monument Valley, MV bekijken (ca. 200km, ca. 2 uur)
Dag 18: 's ochtends vervolg MV, 's middags naar Page (ca. 200km, ca. 3 uur)
Dag 19: vanuit Page naar Antelope Canyon, 's middags door naar Grand Canyon Village (ca. 225km, 2:30 uur)
Dag 20: 's ochtends Rim Trail wandelen, 's middags naar Sedona (ca. 180km, ca. 2:30 uur)
Dag 21: Sedona
Dag 22: rit naar Blythe (ca. 400km, ca. 4 uur)
Dag 23: rit naar San Diego (ca. 350km, ca. 3:30 uur)
Dag 24: San Diego
Dag 25: San Diego, rit naar Los Angeles (ca. 200km, ca. 2:30 uur)
Dag 26: Hollywood e.o.
Dag 27: themapark van Disneyland
Dag 28: vlucht naar Nederland
Dag 29: aankomst op Schiphol

Het plan is nog steeds om te vertrekken op donderdag 22 mei en terug te komen op donderdag 19 juni 2008.

Wat vinden we ervan???
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ok, de route wordt steeds beter!
Het is echt geen straf om Tioga Pass, als hij open is, op en neer te rijden.
In Lee Vining op de kruising ca120/us395 is een Mobil (als ik mij goed herinner) pomp en daar is ook een restaurant waar ze ook broodjes to go verkopen. De naam is Whoa Nelli Deli en iedere Californier kent deze deli maar veel toeristen niet. Aanbevolen. Ook mooie uitzichten op Mono Lake.
Dag 13: Naar Caineville. Het zou me verbazen als hier een hotel is. Of in Torrey of in Hanksville. Torrey heeft veel meer keus en betere hotels. Als je ter ere van je huwelijksreis nog wat geld wil stukslaan ga dan eten in Cafe Diablo aan de westrand van Torrey. Voordat hij dichtgaat (de eigenaar is 89 jaar oud) zou je in Hanksville nog even de Rockshop moeten binnenwippen. Komende van Torrey aan je linkerhand voor in het dorp. Tussen Hanksville en de aansluiting op I70 is de afslag naar Goblin Valley SP. Weer iets aparts.
Als je vroeg weggaat zou je dezelfde dag nog Canyonlands Island in the Sky en Dead Horse point kunnen bekijken en dan de volgende dag helemaal voor Arches NP.
Voor Mesa Verde, je begrijpt dat daar maar kort tijd voor zal zijn. Van Cortez naar Mesa Verde visitor center.is soms al zo'n 1.5 uur rijden.
Ik zou Monument Valley de volgende morgen niet meer bekijken maar direct naar Page rijden dan kom je op de juiste tijd aan om Antelope Canyon te zien (Upper Canyon Vlak voor Page aan az98 aan je linker hand.). Alhoewel Page best aardig is zou ik de volgende dag vroeg vertrekken om zoveel mogelijk van GCNP te genieten.
Allemaal details maar Jamie. Je route ziet er prima uit vind ik.
Yeehaw.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jamie schreef: Dag 7: rit via Kings Canyon en Sequoia NP naar Bakersfield (lange rit van ca. 500km, ca. 6 uur)
Lange dag, en je ziet niet veel van Sequoia op die manier. Voor de sequoia's moet je de auto uit en een eind wandelen: kost best wel veel tijd. Die 500 km in 6 uur lijkt mij nog optimistisch, je schiet niet erg op. Maar goed, vroeg opstaan, dan lukt het wel. Is ook afhankelijk van je vertrekpunt. Boek op tijd als je in Yosemite wilt overnachten.
Jamie schreef: Dag 16: via Mesa Verde NP naar Cortez (ca. 290km, ca 3:30 uur)
Wij hebben er voor volgend jaar voor gekozen om in Mesa Verde te overnachten; de afstanden in het park zijn groot en voor de meest interessante dingen moet je een tour met een ranger boeken en daar schijn je op tijd bij te moeten zijn. Vanuit Cortez lijkt me dat lastiger. Maar hierin ben ik nog geen ervaringsdeskundige.

Met een beetje geluk is de Tioga Pass wel open, dan zou ik het nog steeds een aardig alternatief vinden om Sequoia te laten vallen; zeker als je er alleen maar op doorreis langs gaat.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 05 dec 2007, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Ik zet ook vraagtekens bij de 'haalbaarheid' van dag 7 en 16. Je zou dag 27 kunnen opofferen, of beter gezegd: dat zou ik doen. Maar dat komt ook omdat ik Disney liever in de bioscoop of op de beeldbuis zie, dan de oogvermoeiende drukte in iets dat 'men' themapark of pretpark noemt. Ieder zijn/haar eigen liefhebberij, uiteraard.
Johan
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,

dag 10,11,12 : afhankelijk wat de wandelplannen zijn in Zion en Bryce : van Vegas ben je vlug in Zion, kun je al halve dag en avond wandelen. mogelijkheid om de volgende dag in de namiddag naar Bryce te rijden. tijd is dan meer verdeeld tussen Zion en Bryce ( ieder ongeveer 1 dag). tenzij je natuurlijk grootse wandelplannen hebt in Zion

dag 25,26,27 : komende van San Diego kom je eerst langs Anaheim (Disney) en ligt Hollywood nog een aardig stukje verder met soms files in het drukke L. A. en daarna wil je terug naar Anaheim voor Disney. Door eerst Disney te bezoeken ( en motel in omgeving) en de dag daarop naar Hollywood ( met motel in omgeving) zou je het aantal kilometers en mogelijk files beperken. Ik praat een beetje tegen mijn eigen ervaring in want we hebben doorgaans vlot kunnen rijden in LA, is een kwestie van geluk.

Zoals al vermeld : in Mesa Verde dreig je te weinig tijd te hebben en de tours te missen

jacques
joske
Amerika-ontdekker

Bericht door joske »

Zijn dit jaar naar Mesa Verde geweest.
Hebben overnacht in het park zelf.Hebben de dag van aankomst nog een toer kunnen boeken , en de rest van de dag nog wat rondgereden.De dag erna richting naar long house gereden endaar met een trametje rondgereden was zeker de route niet waard .Dus op een dag kom je daar wel rond.
joske
Amerika-ontdekker

Bericht door joske »

Hebben dit jaar ook kings canyon /sequoia np gedaan. Zouden het niet meer doen zoveel km omweg. In Yosemite zijn er ook Sequoias en zoveel meer om te wandelen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

joske schreef:Zijn dit jaar naar Mesa Verde geweest.
Hebben overnacht in het park zelf.Hebben de dag van aankomst nog een toer kunnen boeken , en de rest van de dag nog wat rondgereden.De dag erna richting naar long house gereden endaar met een trametje rondgereden was zeker de route niet waard .Dus op een dag kom je daar wel rond.
Joske,
Wij gaan in juli 2008 naar Mesa Verde en ik weet nog niet wat we gaan doen dus ik ben wel benieuwd naar ervaringen. Hebben jullie niet Cliff Palace of Balcony House gedaan?
Waarom hadden jullie voor Long House gekozen en wat viel er tegen?

Marianne
captainthunder
Amerika-ontdekker

Bericht door captainthunder »

joske schreef:Hebben dit jaar ook kings canyon /sequoia np gedaan. Zouden het niet meer doen zoveel km omweg. In Yosemite zijn er ook Sequoias en zoveel meer om te wandelen
Voor Kings Canyon moet je tijd nemen: Door hier alleen doorheen ervaar je het denk ik niet. Je moet de auto uit... De viewpoints spreken voor zich, maar ik kan echt aanraden een wandeling van een uur of 2 maken. De ranger adviseerde ons 'Lewis Creek trail'. Ik vond het zo indrukwekkend.
afwisselende tocht van kleine 10 km: langs de kings river, door het giant forest, over 'de top' (één grote bloemenweide) ..je loopt er bijna alleen en voelt je echt kleinduimpje in het reuzenbos.

Ik heb de sequoia's in Yosemite ook gezien, maar vond de wandelingen veel minder indrukwekkend. (dan hebben we het uiteraard alleen over de sequoia's).
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Wij hebben dit jaar ook mesa verder gedaan vanuit Bluff. Op zich viel het bij ons een beetje tegen omdat het enorm lang duurde voordat we er waren. Als je uiteindelijk bij de ingang van het park bent ga je nl via de bergen nog een kilometer of 20 verder en lieten ze nou net bezig zijn met die weg waardoor we er 1,5 uur over deden om van de ingang tot in het daarwerkelijke park te komen.... :? Vervolgens hebben we alleen de loop kunnen rijden en hadden we geen tijd meer om een een echte tour te doen. Plus 1 iemand in het gezelschap was niet zo enorm goed van conditie en om bij de balcony te komen moest je toch echt wel een flink eindje naar beneden (wisten we van te voren wel, maar het viel die persoon toch erg tegen en zag er dus vanaf).

Jammergenoeg hebben wij dus nog niet echt een goede indruk kunnen krijgen, aangezien we niet echt van heel dichtbij zijn geweest. Kan me voorstellen dat kinderen het ook enorm leuk vinden (kunnen lekker klimmen en klauteren).
Zou graag nog wel eens terug willen, maar zou het overslaan als je denkt dat je er ook alleen maar tijd hebt om erdoorheen te rijden, zonder ranger tour. Rij dan liever nog een half uurtje door nr Durango, hebben wij uiteindelijk ook nog gedaan en het centrumpje daar vonden wij erg gezellig met leuke winkeltjes. Lekker een kroegje in ofzo... (of met de stoomtrein natuurlijk :wink: )
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Kijk, Mesa Verde valt op zijn gebied niet te overtreffen maar er is wel een leuk alternatief. Ipv Mesa Verde rijd meteen naar Monument Valley.
Na Grand Canyon onderweg naar Sedona rijd dan de east rim terug naar us89. Dan zuid en de afslag naar Wupatki NM, daar zijn ook ancient dwellings. Ook is hier XSunset Crater Volcano. Dan door naar Flagstaff en naar Walnut Canyon NM vlak ten oosten van Flag. Ook wel Little Mesa Verde genoemd. Als je zo snel mogelijk in Sedona wilt zijn en slechts tijd voor 1 hebt zou ik Walnut Canyon bezoeken. Bij alleen Walnut Canyon kan je het beste 64/180 naar Flagstaff rijden en dan naar Walnut.
Yeehaw.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer