Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vragen ivm beste daginvulling

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
frederik7028
Amerika-ontdekker

Vragen ivm beste daginvulling

Bericht door frederik7028 »

Hallo,

ik en m'n vriendin (+- 25j) gaan in de paasvakantie een rondreis maken in het zuidwesten Amerika. De toer is hoofdzakelijk bepaald door een reisbureau maar ik heb een aantal overnactingen laten cancelen.

We komen aan rond 18u op vrijdag 21 maart 2008 in LA

zaterdag 22 maart: LA --> Palm Springs (met bezoek aan Joshua Tree NP)
zondag 23 maart: Palm Springs --> ? (nog niets gepland)
maandag 24 maart: ? --> Tusayan, Grand Canyon (namiddag vlucht over Grand Canyon ligt al vast)[/b][/b]dinsdag 25 maart: Grand Canyon --> Page (we wensen zo lang mogelijk aan GC te blijven/wandelen...)
woensdag 26 maart: Page (?)
donderdag 27 maart: Page --> Bryce Canyon
vrijdag 28 maart: Bryce Canyon --> Las Vegas
zaterdag 29 maart: Las Vegas --> ?
zondag 30 maart: ? -> ?
maandag 31 maart: ? --> San Fransisco
dinsdag 1 april: San Fransisco
woensdag 2 april: San Fransisco --> Santa Maria
donderdag 3 april: Santa Maria --> Los Angeles

We vliegen terug op zaterdag 5 april rond 19u.

Ik had gedacht om van Palm Springs via Lake Havasu tot Williams te rijden op 23 maart zodat we de dag erna al kunnen doorbrengen aan (en boven :-)) de Grand Canyon.

Wat doen we die dag in Page?

Belangrijker nog: ik had aanvankelijk gedacht om in Las Vegas heel vroeg te vertrekken en via Death Valley naar Lee vining te rijden en daar te overnachten. De twee dagen erna Yosemite te bezoeken met daar één overnachting om vervolgens naar San Fransisco te rijden.
Ik kom nu echter tot besef dat de Tioga-pas toe zal zijn...

Heeft er iemand een suggestie om toch death valley en/of yosemite te kunnen doen?

Alvast bedankt voor de reactie...
mopar
Amerika-ontdekker

Re: Vragen ivm beste daginvulling

Bericht door mopar »

In page kan je prima recreeren rond of op of in Lake Powell.
mocht je daar (nog) niet aan toe zijn zou je ook ipv in Page blijven die dag naar Brice rijden ,en vervolgens via Zion NP naar Vegas (dus in principe de dag Page inruilen voor Zion NP).

vanuit Vegas is het een 7 uur drive naar de south entrance van Yosemite.
grab life by the horns
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Eigenlijk wil je een reis voor 3 weken in 2 weken doen en dat gaat natuurlijk niet zonder iets te laten vallen.
Ik zou Yosemite NP eerder schrappen dan Death Valley maar daar denken anderen weer heel anders over en van Bryce naar Las Vegas rijden zonder Zion te bezoeken lijkt me ook niet echt verstandig.
Dus misschien dit:
Dag 1: Aankomst LA
Dag 2: Rustige dag via Joshua Tree naar Twentynine Palms.
Dag 3: Snelste weg naar GCNP (dat is niet via LHC)
Dag 4: GCNP
Dag 5: Naar Page
Dag 6: Naar Bryce
Dag 7: Naar Zion
Dag 8: Naar Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Naar en door Death Valley.
Dag 11: Naar San Francisco
Dag 12: San Francisco
Dag 13: SF-half weg LA
Dag 14: Naar LA.
Zelfs dit vind ik een drukke reis.
Yeehaw
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Yeehaw heeft gelijk, het is een erg drukke reis.
Ik denk dat de vluchten al geboekt zijn? Anders zou je kunnen overwegen om in Phoenix te beginnen.
Yosemite wordt erg veel op de route dus ik zou de route van Yeehaw aanhouden. En misschien Page overslaan. Vanuit de GC kun je in een keer naar Bryce rijden.
De dag die je zo wint kun je op de route van DV naar SF gebruiken (misschien overnachten in DV, of sequoia's bekijken in Sequoia NP). Een extra dag langs de kust of deels kust, deels LA is ook niet gek.

Houd ook het weer in de gaten. Er kan sneeuw liggen bij Bryce. Als de wegen het toelaten, zeker bezoeken want het ziet er dan prachtig uit. Houd in elk geval wat flexibiliteit in de route, gezien de kans op slecht weer.

Marianne
frederik7028
Amerika-ontdekker

Bericht door frederik7028 »

Alvast voor de snelle reacties. Mij lijkt dit wel wat:

Dag 2 en 3 volgens Yeehaw.

De rustdag in Page zou ik willen houden (we zullen hem nodig hebben)

De dag erop rijden we vroeg naar Bryce en spenderen daar de hele dag (+overnachting)

Dag erna rijden we via Zion naar Las Vegas (daar genieten van LV by night en overnachten)

Dag erna blijven we nog wat in Vegas en rijden dan naar Death Valley (overnachting)

Dag erna nog wat in/rond death valley en dan richting San Francisco (met nog één overnachting onderweg...suggesties?)

Jammer van Yosemite, ikzelf heb het al in augustus 2000 gezien maar m'n vriendin nog niet.

Wat denken jullie?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer