Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Onze nieuwe route! Wat denken jullie?
-
- Amerika-ontdekker
Onze nieuwe route! Wat denken jullie?
Hallo allemaal!
Na jullie adviezen ter harte genomen te hebben, zijn we tot deze route gekomen.
Dag 1: Aankomst Los Angeles, overnachten.
Dag 2: Camper ophalen en boodschappen doen.
Dag 3: Joshua Tree NP
Dag 4: Calcico Ghost Town en Lake Mead Hoover dam.
Dag 5: Grand Canyon NP.
Dag 6: lake Powel(Page) eventueel 2 dagen)
Dag 7: Monument Valley.
Dag 8: Arches NP
Dag 9: Capitol Reef NP.
Dag 10: Bryce Canyon NP
Dag 11: Zion NP
Dag 12: Zion NP
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Death Valley mits dit doorgaanbaar is in September!
Dag 15: Sequoia NP, King Canyon.
Dag 16: Yosemite NP
Dag 17: Yosemite NP
Dag 18: San Fransisco
Dag 19: California Highway 1-kustroute
Dag 20: California Highway 1-kustroute
Dag 21: Los Angeles, camper weer inleveren.
Nou laat maar eens horen wat jullie ervan vinden!
Met vriendelijke groeten,
Hugo&Ellen
:dance:
Na jullie adviezen ter harte genomen te hebben, zijn we tot deze route gekomen.
Dag 1: Aankomst Los Angeles, overnachten.
Dag 2: Camper ophalen en boodschappen doen.
Dag 3: Joshua Tree NP
Dag 4: Calcico Ghost Town en Lake Mead Hoover dam.
Dag 5: Grand Canyon NP.
Dag 6: lake Powel(Page) eventueel 2 dagen)
Dag 7: Monument Valley.
Dag 8: Arches NP
Dag 9: Capitol Reef NP.
Dag 10: Bryce Canyon NP
Dag 11: Zion NP
Dag 12: Zion NP
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Death Valley mits dit doorgaanbaar is in September!
Dag 15: Sequoia NP, King Canyon.
Dag 16: Yosemite NP
Dag 17: Yosemite NP
Dag 18: San Fransisco
Dag 19: California Highway 1-kustroute
Dag 20: California Highway 1-kustroute
Dag 21: Los Angeles, camper weer inleveren.
Nou laat maar eens horen wat jullie ervan vinden!
Met vriendelijke groeten,
Hugo&Ellen
:dance:
Laatst gewijzigd door hugo/ellen op 20 jan 2008, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Iedere dag een andere plek aandoen?
Waarom zou je via San Diego naar Palms Springs rijden? Als je daar meteen naartoe rijdt heb je een extra dag aan de GC. Dat is wel het minste dat dit natuurwonder verdient. Maar wat wil je eigenlijk in Palm Springs en in Laughlin? En je slaat Zion zomaar over en volgens mij mag je in augustus ook niet door Death Valley met de camper. Ik zou niet zo gauw weten waar je nog dagen zou kunnen winnen maar het lijkt me allemaal net te krap. Misschien een paar dagen erbij?? Of probeer in twee dagen rechtstreeks van LA naar GC te rijden en neem wat meer tijd voor sommige andere plaatsen.
Yeehaw.
Yeehaw.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Hugo en Ellen,
Ik zou het zelf erg onrustig vinden om elke dag weer ergens anders heen te rijden, maar ik heb geen ervaring met het rondreizen met een camper.
Probeer wel voldoende tijd voor de parken en andere bezienswaardigheden over te houden. Ik vind die ene nacht in San Diego weinig; de eerste dag doe je niets, en de tweede dag reis je al weer verder. Als je San Diego niet wilt overslaan, breng er dan nog een nacht door en doe 1 overnachting in plaats van 2 tussen SD en de Grand Canyon.
Jammer dat jullie geen tijd voor Zion nemen, ik zou hier 2 nachten plannen om ook het park te kunnen bekijken in plaats van er doorheen te rijden. Voor Bryce is 1 overnachting voldoende.
Lake Powell is zo'n standaard reisorganisatie-stop, maar zelf zou ik dan liever meer tijd in Zion of Yosemite doorbrengen.
Denk er aan dat als je in agusutus gaat, je nog niet door Death Valley mag rijden. Als je de keus hebt zou ik so wie so voor september gaan, ik denk dat je dan veel goedkoper uit bent, en het is overal rustiger terwijl het weer normaal gesproken nog prima is.
Marianne
Ik zie dat Yeehaw me net voor is, maar ik vond het jammer van al mijn getik om het dan maar niet te posten.
Ik zou het zelf erg onrustig vinden om elke dag weer ergens anders heen te rijden, maar ik heb geen ervaring met het rondreizen met een camper.
Probeer wel voldoende tijd voor de parken en andere bezienswaardigheden over te houden. Ik vind die ene nacht in San Diego weinig; de eerste dag doe je niets, en de tweede dag reis je al weer verder. Als je San Diego niet wilt overslaan, breng er dan nog een nacht door en doe 1 overnachting in plaats van 2 tussen SD en de Grand Canyon.
Jammer dat jullie geen tijd voor Zion nemen, ik zou hier 2 nachten plannen om ook het park te kunnen bekijken in plaats van er doorheen te rijden. Voor Bryce is 1 overnachting voldoende.
Lake Powell is zo'n standaard reisorganisatie-stop, maar zelf zou ik dan liever meer tijd in Zion of Yosemite doorbrengen.
Denk er aan dat als je in agusutus gaat, je nog niet door Death Valley mag rijden. Als je de keus hebt zou ik so wie so voor september gaan, ik denk dat je dan veel goedkoper uit bent, en het is overal rustiger terwijl het weer normaal gesproken nog prima is.
Marianne
Ik zie dat Yeehaw me net voor is, maar ik vond het jammer van al mijn getik om het dan maar niet te posten.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Als je voor september kies zal de camperhuur ook lager uitkomen, augustus is zowel voor camperhuur als vliegtickets een stuk duurder.
En zoals al aangegeven je mag niet door DV.
Door veel op KOA's te gaan staan ben je meer geld kwijt voor weinig extra, er zijn veel meer (goede) campgrounds die ongeveer het zelfde bieden voor minder $ en ook veel mooier gelegen zijn, veel KOA's liggen dicht bij de interstates of railroads en ver van de parken.
Voor mij zijn de KOA's wat hier in Nederland Centerparks is, maar dat is uiteraard persoonlijk.
Rob
En zoals al aangegeven je mag niet door DV.
Door veel op KOA's te gaan staan ben je meer geld kwijt voor weinig extra, er zijn veel meer (goede) campgrounds die ongeveer het zelfde bieden voor minder $ en ook veel mooier gelegen zijn, veel KOA's liggen dicht bij de interstates of railroads en ver van de parken.
Voor mij zijn de KOA's wat hier in Nederland Centerparks is, maar dat is uiteraard persoonlijk.
Rob
- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Hoi Hugo & Ellen,
Onze 1e reis naar Amerika hebben wij bijna dezelfde route afgelegd.
Ook in 3 weken tijd, maar met een gewone auto.
Alleen zijn wij toen nog naar Zion geweest i.p.v. Monument Valley en zijn we vanuit Yosemity via Sacramento naar San Francisco gereden.
Daarna zijn we nog 1 week naar familie in New York City gegaan.
Ik kan je vertellen dat we in NY te moe waren om daar nog veel te doen.
Het was een mooie route, maar veel te veel voor 3 weken.
Eigenlijk ben je alleen maar aan het rijden (en met een camper schiet het een stuk minder op) en heb je alleen tijd voor fotostops.
Je ziet zo wel de highlights maar echt tijd om dingen goed te bezichtigen heb je niet.
Wij dachten toen ook, dit wordt de reis van ons leven dus zoveel mogelijk zien.
Ondertussen zijn we al 11 keer geweest.
Het is maar wat je wilt.
Van alles een glimp meekrijgen en doodmoe naar huis gaan of toch wat meer tijd nemen en alles bewuster meemaken door een kortere route te kiezen.
Groetjes,
Sonja
Onze 1e reis naar Amerika hebben wij bijna dezelfde route afgelegd.
Ook in 3 weken tijd, maar met een gewone auto.
Alleen zijn wij toen nog naar Zion geweest i.p.v. Monument Valley en zijn we vanuit Yosemity via Sacramento naar San Francisco gereden.
Daarna zijn we nog 1 week naar familie in New York City gegaan.
Ik kan je vertellen dat we in NY te moe waren om daar nog veel te doen.
Het was een mooie route, maar veel te veel voor 3 weken.
Eigenlijk ben je alleen maar aan het rijden (en met een camper schiet het een stuk minder op) en heb je alleen tijd voor fotostops.
Je ziet zo wel de highlights maar echt tijd om dingen goed te bezichtigen heb je niet.
Wij dachten toen ook, dit wordt de reis van ons leven dus zoveel mogelijk zien.
Ondertussen zijn we al 11 keer geweest.
Het is maar wat je wilt.
Van alles een glimp meekrijgen en doodmoe naar huis gaan of toch wat meer tijd nemen en alles bewuster meemaken door een kortere route te kiezen.
Groetjes,
Sonja
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Hoi Hugo en Ellen.hugo/ellen schreef:Hallo allemaal!
Wij willen in augustus of september een rondreis van 3 weken gaan doen met de camper. Nou was onze vraag of het haalbaar is om elke dag naar een andere bestemming te reizen? Onze voorkeur gaat uit naar september, de route die we voor een groot deel willen gaan volgen is de Western Explorer.
1e dag: aankomst Los Angeles
2e dag: Camper ophalen en boodschappen doen, op naar San Diego!
3e dag: San Diego-Palm Springs
4e dag: Palm Springs-Laughlin
5e dag: Laughlin-Grand Canyon
6e dag: Grand Canyon-Monument Valley
7e dag: Monument Valley-Lake Powel
8e dag: Lake Powel-Bryce Canyon
9e dag: Bryce Canyon
10e dag: Bryce Canyon-Las Vegas
11e dag: Las Vegas-Death Valley
12e dag: Death Valley-Yosemite NP
13e dag: Yosemite NP
14e dag: Yosemite NP-San Fransisco
15e dag: San Fransisco
16e dag: San Fransisco-Monterey/Carmet
17e dag: Monterey/Carmet-Ventura Beach
18e dag: Ventura Beach-Los Angeles
19e dag: Los Angeles. Inleveren van de Camper
Dit is zo ongeveer wat we tot nu toe in gedachten hadden.
Aanvullingen of opmerkingen zijn altijd welkom!
Laatste vraag is: Kun je als je deze route aanhoud/rijd, goed terecht op de campgrounds die op de route liggen? We proberen zoveel mogelijk de KOA's aan te houden.
Mvg Hugo&Ellen
Ophalen van de camper is laat in de morgen. Dan boodschappen doen en dan ook nog naar San Diego rijden, is dit eigenlijk niet te doen. Je ziet niets van SD en zit alleen in de camper.
Ik zou niet naar San Diego rijden en deze extra dag besteden aan de Grand Canyon.
Palm Springs en Laughlin hebben ook niet mijn voorkeur.
Het overslaan van Zion vind ik doodzonde, is 1 van de mooiste parken.
Death Valley niet toegestaan in augustus/september.
Met KOA heb ik geen ervaring, maar er zijn zat andere campgrounds, die niet zo massaal zijn.
Het is misschien een overweging, om niet als eindpunt LA te nemen, maar de camper achter te laten in SF, scheelt een paar dagen.
Succes met de voorbereiding,
Peter
2025- Seattle - Denver
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - Chicago - Salt Lake City
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - Chicago - Salt Lake City
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
Wij hebben al 3 maal een camperreis gemaakt. Wij slapen bijna elke nacht ergens anders. Voor ons is dat juist het leuke van met een camper reizen. Het aan en afkoppelen is zo gebeurd. Wij hebben altijd een globale route en kijken per dag hoever we rijden en zo rond het middaguur bepalen we welke campground we nemen.
Rita
Rita
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor alle reactie's allemaal!
We gaan maar eens het een en ander aanpassen!
Palm Springs gaat uit het program en uiteraard komt er Zion voor terug! Daarbij komt dat we er voor gaan kiezen om niet met de tanden in het stuur door het Zuid Westen te gaan rijden, maar meer de tijd te nemen voor de locatie's die we gaan aan doen. Ik ga de programmering aanpassen en als ik wat meer tijd heb dan zal ik hem hier gaan plaatsen. Mesa Verde schijnt ook heel mooi te zijn, hoe is de ervaring hier?? Is het de moeite om daar heen te rijden?
We nemen in iedergeval de wijze raad van jullie hier ter harte en gaan ermee aan de slag!
Mvg Hugo&Ellen
We gaan maar eens het een en ander aanpassen!
Palm Springs gaat uit het program en uiteraard komt er Zion voor terug! Daarbij komt dat we er voor gaan kiezen om niet met de tanden in het stuur door het Zuid Westen te gaan rijden, maar meer de tijd te nemen voor de locatie's die we gaan aan doen. Ik ga de programmering aanpassen en als ik wat meer tijd heb dan zal ik hem hier gaan plaatsen. Mesa Verde schijnt ook heel mooi te zijn, hoe is de ervaring hier?? Is het de moeite om daar heen te rijden?
We nemen in iedergeval de wijze raad van jullie hier ter harte en gaan ermee aan de slag!
Mvg Hugo&Ellen

Mesa Verde is geen park dat je even in een uurtje bezoekt. Cortez ligt het dichtst bij maar het is nog altijd 3 uur heen en weer naar Mesa Verde en in Mesa Verde heb je ook minstens een halve dag nodig. Op jullie drukke reis zou ik dit NP maar overslaan. Als je toch wil gaan rijd dan in een dag van GCNP naar Mesa Verde. Trek een dag uit voor MS en rijd dan terug via Monument Valley naar Page. Kost dus een extra dag en is ook niet in het kader van "tanden in het stuur" en " meer de tijd nemen voor de lokaties"
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij gaan deze zomer onze vijfde camperreis maken, dus ik mag wel een beetje uit ervaring spreken. Allereerst: KOA's zijn vaak prima, maar er zijn nog veel meer leuke campings, van superdeluxe naar heel basic en in de natuur. Vaak krijg je op andere campings ook korting, bijvoorbeeld op je ANWB-pasje (AAA-korting heet dat).
Even wat bedenkingen bij jullie route:
Even wat bedenkingen bij jullie route:
Al bij al denk ik dat 18 dagen vrij kort is voor het rondje wat jullie willen maken. Elke dag ergens anders staan kan, maar je hebt rijdagen van 4 a 5 uur er tussen zitten en als je dan ook nog een park wilt bezoeken, wordt het heel erg veel!1e dag: aankomst Los Angeles
2e dag: Camper ophalen en boodschappen doen, op naar San Diego!
Dit ga je amper redden, als je pech hebt, ga je pas rond een uur of drie weg. Met geluk kan je trouwens ook wel eens al heel vroeg weg zijn bij de camperverhuur. Een keertje bellen naar de camperverhuurder kán weleens helpen. Bij El Monte kan je je early pickup bij kopen, bij Road Bear kan het vaak ook door te bellen. Bij Cruise America weet ik het niet precies. Mijn advies: neem die eerste dag de tijd om lekker boodschappen te doen, te wennen aan het rijden met zo'n gevaarte en het Amerikaanse verkeer en je koffers uit te pakken en de camper in te richten. Rijd niet te ver.
3e dag: San Diego-Palm Springs
Wat ga je doen in San Diego? Wil je naar Seaworld of Downtown dan zou ik zeker niet meer nog gaan rijden 's avonds. Ik zou San Diego overslaan óf er een nacht extra blijven. Als je naar San Diego gaat, lijkt de KOA daar een goede keus.
4e dag: Palm Springs-Laughlin
Persoonlijk zou ik van San Diego naar Blythe rijden en vanaf daar via Prescott naar Sedona (1 overnachting bij Blythe-1 bij Sedona). Blijft nog steeds de vraag trouwens of je wel via San Diego moet gaan of rechtstreeks vanaf LA richting de Grand Canyon.
5e dag: Laughlin-Grand Canyon
6e dag: Grand Canyon-Monument Valley
Dé campground bij Monument Valley is Gouldings Campground, dan sta je echt tussen de rode rotsen, kan je gaan eten bij Gouldings Lodge en genieten van de prachtige zonsondergang over Monument Valley.
7e dag: Monument Valley-Lake Powell
Ik zou twee nachten in Page blijven staan en maar een bij Bryce.
8e dag: Lake Powel-Bryce Canyon
9e dag: Bryce Canyon
10e dag: Bryce Canyon-Las Vegas
Ik ben geen fan van Las Vegas, maar één nachtje is wel heel weinig. Het is een flink stuk rijden vanaf Bryce, ik zou toch minimaal een volle dag willen hebben.
11e dag: Las Vegas-Death Valley
12e dag: Death Valley-Yosemite NP
13e dag: Yosemite NP
14e dag: Yosemite NP-San Fransisco
15e dag: San Fransisco
16e dag: San Fransisco-Monterey/Carmet
Leuke camping vlakbij Monterey: [url=hptt://marinadunesrv.com]Marina Dunes RV Park[/url]
17e dag: Monterey/Carmet-Ventura Beach
Wil je een leuke camping waar je zo het strand kan oplopen en ook nog een gezellig dorp met boulevard in kan, dan zou ik eerder kiezen voor Pismo Beach en Pismo Coast Village RV Resort.
18e dag: Ventura Beach-Los Angeles
19e dag: Los Angeles. Inleveren van de Camper
-
- Amerika-ontdekker
Wederom bedankt voor de aanvullingen. Ik had bovenstaande tour eigenlijk maar een beetje uit de losse pols gehaald. Een reisgids had deze route in zijn programma staan en zodoende ben ik daar een beetje mee aan de slag gegaan. Het begint er steeds meer op te lijken dat we de hotspots eruit gaan halen, en aan de hand daarvan onze route gaan bepalen.
We laten nog wat van ons horen
ps aanstaande zondag gaan we naar een informatiedag van travelhome in Eindhoven, ik hoop dat we daar nog wat wijzer van worden voor wat betreft onze vakantie!

We laten nog wat van ons horen
ps aanstaande zondag gaan we naar een informatiedag van travelhome in Eindhoven, ik hoop dat we daar nog wat wijzer van worden voor wat betreft onze vakantie!

- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
De routes die in de reisgidsen staan zijn meestal vrij pittig.
Veel lange rijdagen met weinig tijd om ook wat te zien.
Bij het samenstellen van onze routes rekenen we met maximaal een afstand van 300 km per dag, met een gewone auto.
Af en toe zitten daar wat uitschieters naar boven bij indien het niet anders kan en vaak genoeg blijven we ook daaronder.
Langere rijdagen wisselen we af met kortere rijdagen of meerdere nachten op 1 plaats.
Groetjes,
Sonja
Veel lange rijdagen met weinig tijd om ook wat te zien.
Bij het samenstellen van onze routes rekenen we met maximaal een afstand van 300 km per dag, met een gewone auto.
Af en toe zitten daar wat uitschieters naar boven bij indien het niet anders kan en vaak genoeg blijven we ook daaronder.
Langere rijdagen wisselen we af met kortere rijdagen of meerdere nachten op 1 plaats.
Groetjes,
Sonja
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 1086 Weergaves
-
Laatste bericht door Ellie76