Harmen moest voor zijn werk naar Boulder, en een week vakantie eraan plakken en ik kon ook vrij krijgen.
Dit alles is in ongeveer 2/3 weken geregeld, geen optimale voorbereiding.
We verblijven in Boulder in een appartement van Harmen z'n werk.
Tips voor de omgeving hier, van harte welkom!! En verder wil ik graag nog ergens hier paardrijden, ik heb wel wat gegoogled maar nog niet echt wat gevonden, dus ook daarvoor tips welkom!!
Dit is onze 2e keer USA, in mei zijn we in Florida geweest (http://www.petart.nl/florida)
Het verslag is ook te volgen op http://www.petart.nl/colorado
Vrijdag 25 januari
Om 10.15 hebben we de trein richting Schiphol. Alles verloopt goed dus we zijn op tijd. Meer dan 3 uur van te voren. De bagage is zo ingecheckt, en wij hadden thuis al ingecheckt via Internet. We vliegen met KLM, vlucht wordt uitgevoerd door NorthWest. Als er 5 NL ers in het vliegtuig zitten is het veel.... Allemaal Amerikanen.
We krijgen wat te drinken en een minizakje chips en al vlot erna warm eten (zo rond 17.00). Dan meteen koffie. En dan heeeeeeeeeeeeel lang niks En gezien de vorige ervaringen met KLM en Martinair hadden we zelf eigenlijk niks te eten bij ons..... Dat was een beetje jammer. We konden, wilden echt niet slapen en dan is 6/7 uur zonder eten best lang. We kregen net voor de landing nog 1 sandwich en ijs???
Naja verder geen ramp ofzo, maar viel ons wel tegen.
Onderweg werd er nog om een arts gevraagd, lopen er gewoon 6 mensen naar de purser toe

Verder onderweg 2 films gekeken (Iets van Jane Austen Bookclub, leuke dames film! En nog een film met Pierce Brosnan, die is echt een aanrader, Shattered. Het gaat iig over een meisje dat gekidnapt wordt en de kidnapper die de ouders uit elkaar wil drijven. Verder een paar sudoku's gemaakt beetje spelletjes gedaan op het Media ding.
We landden op tijd in Minneapolis. En ook het land binnen komen ging vlotjes. We waren dus zo klaar en hadden nog 2 uur over op de luchthaven daar. Daar hebben we dus maar even wat gegeten en wat gewinkeld. Ik begon zo langzamerhand wel in te storten...
De volgende vlucht ging ook soepel. Ik zou bijna zeggen "helaas" duurde deze maar 1,5 uur, want we hadden 3 stoelen per persoon en kon dus languit slapen Alleen toen ik nét écht sliep maakte Harmen me weer wakker omdat we gingen landen Ook op Denver ging alles vlotjes. Met de bus naar de autohuur (Avis) en daar was de bestelde auto niet beschikbaar dus kregen we gratis een auto van autogroep W inplaats van groep B Een infinity FX35 (ipv chevrolet cobalt), súper mooi ding! met pas 800 mijl op de teller. Anyway, snel de auto in en de route bekijken (die ik thuis al even van google maps geplukt had, we leren nog wel wat van Florida...). En gaan met de banaan (dat wil wel ).
Dan om 01.30 (plaatselijke tijd, 24 uurs opening....) komen we een walmart tegen dus ik ren maar even om wat boodschappen, dan kunnen we tenminste ontbijten.
Snel de auto weer in en het laatste stukje rijden. We vinden het vrij vlotjes. De auto pas (op 5 cm in de breedte) in de garage, we smijten de spullen binnen. Ik ren onder de douche door en stort m'n bed in.
Zaterdag 26 januari
Om 07.00 zijn we allebei klaar en klaar wakker, we hebben dus maar 5 uurtjes geslapen Maarja het tijdsverschil (8 uur) Hakt er toch wel in.
We gaan rustig aankleden ontbijten, orde op zaken brengen, ontdekken dat er een draadloze verbinding is en even bekijken wat we gaan doen.
Om 01.00 gaan we weg richting Boulder. Eerst naar de Ski-shop want ik heb nog geen skibroek.... Maar gelukkig vind ik die (het duurt even want ook hier is mijn maat niet zo makkelijk te vinden ) Maar goed ik heb nu een super mooie en lekker zittende broek. Harmen regelt een skibril voor zichzelf. En we huren ski's en voor mij schoenen vanaf as. maandag.
Daarna gaan we even wat winkels bekijken. Komen we een Cd winkel tegen waar ze zowat heel Harmen zijn CD wensenlijst hebben....... Dus die schaffen we meteen maar aan. Weer 15 CD's rijker. Meer dan de helft waren kerst CD's waar 50% korting op zat :dance: We luisteren dus gezellig kerstmuziek hier, haha toch nog witte kerst
Dan halen we even een broodje bij de Subway, gaan even een ruitersport (western)shop in en rijden we richting Eldora (het ski gebied) de Rocky's in!
Bizar temperatuurverschil. In Boulder lopen mensen in T shirt en korte broek (oké niet veel, maar wel wat) en in de bergen loop je te bibberen in je spijkerbroekje. Ik zou hier bijna balen dat ik geen driekwartbroek en (fatsoenlijke) t shirts mee heb. Maar ja als ik het echt mis... dan koop ik het wel.
Het ski gebied ziet er erg OK uit en de weg ernaartoe is práchtig!
In Nederland eet ik een Wiener Schnitzel (De plaats Nederland is idd vernoemd naar Nederland, Nederlanders hebben hier in het verleden mijnbouw gedaan).
Dan is het al goed donker en 20.00 geweest dus we gaan weer op "huis" aan.

De auto _o_

Hé Nederland!
Let niet op Harmen z'n sik -O- Die gaat er volgende week weer af, maar dit is tegen de kou ?????? :n