Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gebruik van de auto in SF en LA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Nikè
Amerika-newbie

Gebruik van de auto in SF en LA

Bericht door Nikè »

Hallo

Dit jaar ga ik voor het eerst naar Amerika, van 19 juli tot 1 augustus. We gaan van SF naar LA, via Highway 1, en zo naar LV. Om de prijs te onderdrukken wou ik jullie vragen of het nuttig is om reeds de auto te huren bij aankomst in SF (verblijf van 3 dagen) en om de auto te blijven huren in LV (eveneens een verblijf van 3 dagen). Mijn vriend en ik zijn beide sportief aangelegd, we gaan onder andere op onze skates de Golden Gate Bridge over.
Ik heb bijzonder pech dat ik net na ons verblijf 25 jaar zal worden ...

Alvast bedankt!!

Groetjes Nikè
Mickey84
Amerikafan

Re: Gebruik van de auto in SF en LA

Bericht door Mickey84 »

Nikè schreef:Hallo

Dit jaar ga ik voor het eerst naar Amerika, van 19 juli tot 1 augustus. We gaan van SF naar LA, via Highway 1, en zo naar LV. Om de prijs te onderdrukken wou ik jullie vragen of het nuttig is om reeds de auto te huren bij aankomst in SF (verblijf van 3 dagen) en om de auto te blijven huren in LV (eveneens een verblijf van 3 dagen). Mijn vriend en ik zijn beide sportief aangelegd, we gaan onder andere op onze skates de Golden Gate Bridge over.
Ik heb bijzonder pech dat ik net na ons verblijf 25 jaar zal worden ...

Alvast bedankt!!

Groetjes Nikè
En de vriendin is dan uiteraard ook nog geen 25 vermoed ik?
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

hey mickey,

ik was me eigenlijk dezelfde vraag aan het stellen. op het einde van onze route zouden wij een paar dagen in SF willen doorbrengen.
en ook wij waren aan het denken of een auto daar wel nodig is. het is misschien beter van die bij aankomst in SF terug in de leveren? zo sparen we 2 dagen huur uit... :-)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Waar praat je eigenlijk over op het totale vakantiebudget? EUR 100 tot EUR 200?

Hoewel je de auto niet altijd nodig zult hebben in San Francisco en Las Vegas zou ik er persoonlijk niet zonder willen in deze steden. Het gemak wat je ervan hebt zou belangrijker voor mij zijn. Je kunt gaan en staan waar je wilt. Vergis je niet, de loopafstanden zijn behoorlijk in beide steden.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Milaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Milaa »

Wij zijn in 1998 (we waren toen ook onder de 25 jr) naar LA en Las Vegas geweest zonder auto. We zijn van LA naar Las Vegas gevlogen. We zaten in een hotel in Beverly Hills met een bushalte voor de deur, dus we hebben veel met de bus gedaan. Dat ging allemaal prima. Ik moet wel zeggen dat er een hoop vreemde figuren in de bus zitten, maar dat is ook wel weer grappig. Toen we trouwens bij het hotel vroegen hoe het allemaal zo'n beetje werkte met de bus...keek hij ons echt aan zo van 'wààààt...hebben jullie geen auto???' Maar al met al zijn we met veel gemak (en super goedkoop!!) heel de stad door getourd. In Las Vegas zaten we op de Strip en hebben we vooral veel gelopen. We hebben verder ook een tour naar bv. de Hooverdam of Universal Studio's geboekt, maar die komen je gewoon bij je hotel ophalen. Het ging dus allemaal prima!
Toegeven dat we dit jaar (als we naar ook oa. naar LA, SF en LV gaan) wel een auto hebben geboekt, maar we hebben inmiddels een kind en ook een superdeal (29 dagen een Equinox voor 650 euro). tja...dan is de keuze makkelijk gemaakt!
1997 Florida, 1998 California en Nevada, 1999 New York, 2000 Florida, 2001 Florida, 2006 Florida, 2007 Florida, 2008 California en Nevada
Nikè
Amerika-newbie

Bericht door Nikè »

Thx voor de reacties.

Mijn vriend is inderdaad jonger dan 25 jaar.

Een bepaald budget heb ik niet voorop gesteld, omdat ik op vakantie niet constant wil tellen of het er wel of niet af kan. Momenteel kan alles eraf, maar indien ik de prijs kan drukken, zal ik het wel niet laten. Ik zou het zonde vinden moest ik de auto moeten laten staan die aantal dagen, terwijl ik ervoor moet betalen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou nooit zonder auto willen zitten daar, er is te veel te zien, ook net buiten de stad, wat te veel tijd neemt met openbaar vervoer.
marijkedb
Amerikafan

Bericht door marijkedb »

In Los Angeles heb je zeker een auto nodig, de stad is volledig gebouwd rond autostrades en het openbaar vervoer is blijkbaar niet zo schitterend. In San Francisco heb je dan weer geen auto nodig, de stad is klein genoeg om volledig te bewandelen en het openbaar vervoer is zeer goed georganiseerd. Je kan een heleboel geld uitsparen als je in SF geen auto neemt (je spaart de kosten van autohuur en parking uit).
Living the American Dream? Volg onze avonturen in San Francisco.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In LV hebben wij maar 1 keer een auto gebruikt; we zaten toenin CircusCircus en wilden de andere kant van de Strip bekijken. Zit je wat meer centraal dan is een auto niet nodig. Ook de bus is een goed alternatief. Hangt er natuurlijk af van wat je wilt doe; wil je nog een uitstapje maken naar bv Valley of the Fire of de Hoover dam, dan zou ik de auto gewoon wat langer houden. Parkeren in LV is bij de hotels gratis dus daar bespaar je niet op. Kijk ook hoe het met het vervoer naar het vliegveld is geregeld.

Wat SF betreft: kan inderdaad prima zonder auto, maar julie hebben daar 3 dagen voorzien, dus misschien dat je dan ook buiten de stad nog iets wilt gaan doen? Als je een hotel neemt dat in de buurt ligt van een verhuurbedrijf en je vindt het geen punt om vanaf SFO met je bagage naar het centum te gaan, dan kun je aan het eind van je verblijf in SF je auto huren. Kijk wel even hoe het zit met achterlatingskosten; die zijn er normaal gesproken niet tussen Ca en Nv maar check even of dit voor alle verhuurlocaties geldt (en niet alleen vor de luchthaven).

Voor jullie geldt dit niet maar voor mensen die voor de 15 juli aankomen: er geldt vanaf 15 juli een hoogseizoentoeslag. Huur je vóór die datum dan geldt de lagere prijs voor de hele periode. Kom je de 13e of de 14e aan dan kan het dus goedkoper zijn om de auto vanaf die datum te huren ook al heb je hem dan 1 of 2 dagen langer.

Marianne
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Even ook ter info, dit jaar wordt wel de eerste keer dat ik daar ga rondlopen en rijden maar toch heb ik volgende beslissing genomen:

LA moet ik gewoon een auto hebben, afstanden zijn véél te groot
LV heb ik een auto doordat ik naar de Hoover Dam en VoF SP wil gaan
SF lever ik de auto in laat de eerste dag, zo plan ik dan de eerste dag een beetje te gaan rondhangen aan de verste uiteinden van het Golden Gate park. Dag twee en dag drie ben ik autoloos maar oftewel wordt het een ticket voor de 'hop on hop off'-bus, gewone bussen, metro en cable-cars. Google alvast eens even de routes van al deze transportmiddelen én vergelijk de prijzen ook even. Hou er verder zeker rekening mee dat ALS je in SF met een auto zit je er ook écht 'mee zit'. Parkeren zal niet overal kunnen én overal duur zijn. Dat kan je vermijden door een hotel met gratis parking ergens uit het centrum te nemen maar dan ga je de dagen erna altijd al een dik half uur in de auto zitten voordat je bent waar je daags voordien vertrok.

Zelf huur ik een auto en drop ik die in O Farrel street bij Alamo.
De tweede huurwagen pik ik op aan de luchthaven.
ALS ik dan nog niet genoeg heb van SF dan rij ik terug SF in, anders logeer ik in de buurt van de luchthaven OF onderweg richting LA.
josiane
Amerika-ontdekker

Bericht door josiane »

Heeft iemand enig idee wat de prijs van een taxi is vanaf de luchthaven van san francisco tot het centrum ?Ik wens niet te rijden en parking te betalen in SF dus was ik zinnens vanuit Yosemite s'morgens te vertrekken,de auto af te geven aan de luchthaven en daarna met taxi naar SF. 2 dagen later dan opnieuw taxi van centrum naar luchthaven (deze keer wel s'nachts,vliegtuig vetrekt om 8 u s'morgens.
Is dit een goed idee ?
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Volgens de website van SFO:

Approximate fares to San Francisco:

Cow Palace - $29
Downtown - $37
Fisherman’s Wharf - $44
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

josiane schreef:Heeft iemand enig idee wat de prijs van een taxi is vanaf de luchthaven van san francisco tot het centrum ?Ik wens niet te rijden en parking te betalen in SF dus was ik zinnens vanuit Yosemite s'morgens te vertrekken,de auto af te geven aan de luchthaven en daarna met taxi naar SF. 2 dagen later dan opnieuw taxi van centrum naar luchthaven (deze keer wel s'nachts,vliegtuig vetrekt om 8 u s'morgens.
Is dit een goed idee ?
Een taxirit van de luchthaven naar Fisherman's wharf kost ongeveer $ 44 ex.fooi, downtown kost ongeveer $ 37 ex.fooi, gebruikelijke fooi is 15% . Dit zijn prijzen afkomstig van de site van SFO, je kunt ook openbaar vervoer nemen, maar ik zou dat lastig vinden met alle bagage, maar het is wel een goedkopere mogelijkheid. Ik begrijp dat je echt niet in San Francisco wilt rijden, maar het is zo veel leuker met een auto, zonder auto ben je toch aangewezen op de driehoek tussen van Ness avenue en Market street.

Harry
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Er zijn trouwens best hotels/motels in SF waar je gratis kan parkeren, die wel in de stad zitten.

Zelf ben ik de laatste 3x hier geweest:

http://www.sftownhousemotel.com/thhome.shtml

Niet duur,gratis parkeren,broodje en koffie als ontbijt, en loopafstand van Fishermans Wharf.

Die 3 dagen autohuur heb ik er wel vor over om mobiel te zijn op de tijden dat ik het wil, ik heb er echt een hekel aan afhankelijk te zijn van openbaar vervoer.
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Bij welke maatschappij ga je huren?
Want als je bv bij Alamo dat doet waarom dan niet de auto droppen in het centrum??
josiane
Amerika-ontdekker

Bericht door josiane »

ja , ik huur bij alamo. Maar zal niet eenvoudig zijn om in het centrum bureau van alamo te vinden ?
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Tja, dat is een keuze die je voor jezelf moet maken.
Persoonlijk denk ik dat dat best wel zal meevallen.
josiane
Amerika-ontdekker

Bericht door josiane »

heeft iemand al ervaring met GPS meegeleverd bij alamo ?
Milan
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Milan »

josiane schreef:ja , ik huur bij alamo. Maar zal niet eenvoudig zijn om in het centrum bureau van alamo te vinden ?
Wij zaten in het Grant Hotel en recht er tegenover is het filiaal van Alamo. Ideaal moet ik zeggen. Bovendien ook makkelijk te vinden.
Januari 2014, 8 dagen New York http://newyork2014.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
September 2010, 10 dagen Orlando Florida geweest: http://milanenmira.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
September 2007 3 weken west-USA: http://www.everyoneweb.com/AMERIKA2007/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeroen80 »

Wij hebben gereserveerd bij het Grant Hotel in San Francisco. Dit hotel ligt in Bush Street en recht er tegenover is er inderdaad een filiaal van Alamo waar we onze auto een dag vroeger binnen leveren. Makkelijk dus. Daarom ook dat we voor dit hotel gekozen hebben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer