Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

tussen LA en GC

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
G&G
Amerika-ontdekker

tussen LA en GC

Bericht door G&G »

Hallo,

graag nog een vraagje gepost.
Op 1 mei landen we op LAX. We hebben gepland dat we op 3 mei aan de GC zouden willen staan (4 mei 's morgens helicoptervlucht).
Ik weet dat we dom zijn geweest :banghead: en dat we via Phoenix hadden moeten gaan maar ja... tickets reeds geboekt en achteraf pas forums afgeschuimd.
Nu is de vraag of we de eerste dag (dus 2 mei) zo ver mogelijk proberen te geraken of dat we een alternatieve route rijden?
Wat raden jullie aan (+overnachting)? Ik zou wel Oatman willen aandoen. Joshua Tree lijkt ons moeilijk wegens te weinig tijd.

See you!!!

Gunther
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: tussen LA en GC

Bericht door Rob »

Ga er even vanuit dat je op de aankomstdag de auto ophaalt.
De ervaring is dat men de 1ste dagen vroeg wakker is en dus ook vroeg op pad kan, dan kan Joshua Tree NP best is de route.
Via de westingang het park in en dan via de noordingang er weer uit Bij 29palms.
Je kan dan kiezen voor de route via Amboy naar de I-40 of via de CA-62 naar de US-95 en dan bij Needles op de I-40 komen.
Rob
G&G
Amerika-ontdekker

Bericht door G&G »

Rob schreef:Ga er even vanuit dat je op de aankomstdag de auto ophaalt.
De ervaring is dat men de 1ste dagen vroeg wakker is en dus ook vroeg op pad kan, dan kan Joshua Tree NP best is de route.
Via de westingang het park in en dan via de noordingang er weer uit Bij 29palms.
Je kan dan kiezen voor de route via Amboy naar de I-40 of via de CA-62 naar de US-95 en dan bij Needles op de I-40 komen.
Rob

Idd,
Ik reken erop om op tijd ribbedebie te zijn (zeker vóór de drukte te vermijden).
Joshua Tree, hoeveel tijd moet je er voor uittrekken?
Bestaat er een goeie reden waarom ik om zou rijden via de US-95(ipv I-40) ? Mooiere route?

Grz,

Gunther
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

G&G schreef:
Rob schreef:Ga er even vanuit dat je op de aankomstdag de auto ophaalt.
Rob

Idd,
Ik reken erop om op tijd ribbedebie te zijn (zeker vóór de drukte te vermijden).
Joshua Tree, hoeveel tijd moet je er voor uittrekken?
Bestaat er een goeie reden waarom ik om zou rijden via de US-95(ipv I-40) ? Mooiere route?

Grz,

Gunther
De 95 is niet om denk ik, als je van Twentynine Palms komt. Misschien mooier, en een beetje om: vanaf Parker via Lake Havasu City richting Oatman.
Als Oatman geen must dan kun je ook de I-10 nemen en via Prescott en Sedona rijden.

Joshua Tree is mooi om doorheen te rijden, maar als het even kan is een wandeling aan te raden. Het zal in mei in de ochtend vast wel aangenamer zijn (en een goede tijd voor bloeiende cactussen Rob?) dan de keer dat wij er waren (juli, in de middag). :wink:

Van de NPS site:
If you have four hours or less, begin your tour at a visitor center where park staff will be happy to help you plan your visit. With limited time you may want to confine your sightseeing to the main park roads. Many pullouts with wayside exhibits dot these roads. There are 12 self-guiding nature trails. Consider experiencing at least one of these walks during a short park visit. On clear days the vista from Keys View extends beyond Salton Sea to Mexico and is well worth the additional 20-minute drive.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Martin & Marianne schreef:De 95 is niet om denk ik, als je van Twentynine Palms komt. Misschien mooier, en een beetje om: vanaf Parker via Lake Havasu City richting Oatman.
29palms Oatman via Amboy = 157.4 mile met 3:03 zuivere reistijd
29palms Oatman via CA-62 en US-95 = 168.4 mile met 3:34 zuivere reistijd

Joshua Tree is mooi om doorheen te rijden, maar als het even kan is een wandeling aan te raden. Het zal in mei in de ochtend vast wel aangenamer zijn (en een goede tijd voor bloeiende cactussen Rob?) dan de keer dat wij er waren (juli, in de middag). :wink:

Marianne
Reken voor Joshua Tree NP 3 á 4 uur om een indruk van het park te krijgen en een paar korte trails te lopen.
Voor bloeiende cactussen moet je in die tijd in de hogere delen van het park zijn (het noordelijk deel dus), het lagere zuidelijke deel staan ze in april in bloei.
Om de Joshua Tree's zelf in bloei te zien moet je eind februari tot half maart in het park zijn.
Rob
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer