Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

rondreis vegas - utah - los angeles

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jta
Amerika-expert

rondreis vegas - utah - los angeles

Bericht door jta »

allo,
op 1 juli trekken we voor de negende maal naar de states. we zijn stilaan geëvolueerd van dagelijks of om de 2 dagen verder reizen naar 3 tot 6 dagen op dezelfde plaats logeren. we verkennen een kleiner gebied dus (relatief) beter. ditmaal las vegas - bryce- kanab- zion - los angeles.
de planning:
vrijdag 1/7 : heenreis brussel - las vegas / fremont experience = start van verlof
zat 2/7 : las vegas
zon 3/7 en ma 4/7 : omgeving las vegas (wandelen red rock en mount charleston) + evenementen 4th of july /
di 5/7 : via zion (picnic in east zion) naar bryce en tropic (logies).
wo 6/7 : zuidelijk deel bryce canyon. doen we met eigen auto. late namiddag/avond : noordelijk deel (shuttle).
do 7/7: dagje quad rijden ten noorden van bryce canyon (red rock)
vrij 8/7 : grosvenor arch + kodachrome bassin.

op 5/7, 6/7, 7/7 en 8/7: indien tijd in late namiddag/avond paar maal noordelijk deel bryce
voor zonsopgang zou ik eventueel van in tropic de weg naar de oostelijke ingang van bryce nemen en dan richting het amphitheater wandelen (met de zon in de rug). heeft iemand dat al gedaan ? opmerkingen ?

za 9/7: naar Kanab/kennismaking Kanab/ squaw trail
zo 10/7 : THE WAVE - permits ok
ma 11/7: prive rondrit naar Toroweap Point met paar korte wandelingen tussendoor
di 12/7: wandeling slotcanyon : via wire pass naar Buckskin Gulch.

in kanab : indien tijd ook korte wandelingen naar Toadstool en Valley of Gods (iets langer) en Coral Pink Sand Dunes

wo 13/7 : via Zion naar Springdale. wandelingen East Zion (o.m. canyon overlook trail en wat korte stukjes slotcanyons naast de weg)
do 14/7 : wandeling Observation Point
vrij 15/7: dagje fietsen omgeving springdale (waarschijnlijk gooseberry mesa)
za 16/7 : naar vegas
zo 17/7: naar los angeles (glendale)
ma 18/7: hollywood/beverly hills/mulholland drive
di 19/7: vip tour universal studios
wo 20/7: disneyland
do 21/7: warner bros vip studio tour + griffith park wandelen
vrij 22/7:
za 23/7: terugvlucht los angeles -brussel

voor de digitale fotografen: kaart wordt iedere avond leeggemaakt op ipod via een belkin tussenstuk.

alle opmerkingen meer dan welkom.
jacques
    jta
    Amerika-expert

verkeerd forum

Bericht door jta »

allo,
    kan iemand mijn bericht in het juiste forum(zuidwest) plaatsen of melden hoe ik dat kan doen ?
    jacques
    Rob
    Amerika-expert
    Partner van: Annie
    Aantal x V.S. bezocht: 27
    Contacteer:

Re: verkeerd forum

Bericht door Rob »

jta schreef:allo,
    kan iemand mijn bericht in het juiste forum(zuidwest) plaatsen of melden hoe ik dat kan doen ?
    jacques
    Helaas niet, Petra of Richard help Jacques even a.u.b.
    markro
    Moderator
    Aantal x V.S. bezocht: 13
    Contacteer:

Re: rondreis vegas - utah - los angeles

Bericht door markro »

jta schreef: wo 6/7 : zuidelijk deel bryce canyon. doen we met eigen auto. late namiddag/avond : noordelijk deel (shuttle).

op 5/7, 6/7, 7/7 en 8/7: indien tijd in late namiddag/avond paar maal noordelijk deel bryce
    voor zonsopgang zou ik eventueel van in tropic de weg naar de oostelijke ingang van bryce nemen en dan richting het amphitheater wandelen (met de zon in de rug). heeft iemand dat al gedaan ? opmerkingen ?
    Hoi Jacques,

een prachtige reis heb je voor de boeg. Over vanuit Tropic naar Bryce Canyon aan de oostkant kan ik je niets vertellen, maar ik ben wel nieuwsgierig of dit kan en of iemand op dit forum dat al eens gedaan heeft.

Een kleinere wandeling aan de noordzijde van Bryce Canyon, buiten het park, is die naar de Mossy Cave. Als je Bryce Canyon NP verlaat en op highway 12 naar het oosten gaat, richting Tropic, maar een heel stuk voor deze plaats, gaat de weg van het hoger gelegen plateau naar beneden en dan vind je aan de rechterzijde van de weg een kleine parkeerplaats en daar staat een bordje met de tekst "Mossy Cave 0,4 ml". Dit is een leuke wandeling naar een kleine met mos begroeide grot (stelt niet veel voor). Je loopt tussen hoodoo's in diverse vormen (één lijkt op Goofy) en er is een kleine waterval en hier en daar een stroompje water. Na de grot kan je nog verder lopen. Hoe het vervolg is weet ik niet, omdat wij van hieruit terug gelopen zijn.

Groet, Marco.
    Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
    jta
    Amerika-expert

tropic trail

Bericht door jta »

allo,
    mossy cave gaan we zeker doen.
    intussen op http://www.rubysinn.com/bryce_canyon_information.html commentaar en kaartje gevonden met het trail vanaf tropic op. het is dus zeker te doen, heeft iemand er al commentaar op ?

Tropic Trail: The Tropic Trail starts at the junction of Navajo and Queen's Garden Trails and Tropic Trail. This trail goes to the East Park boundary. It is 1.2 Miles (2. Km) downhill from the junction to the end.
    jacques
    wendyjol
    Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Hoi Jacq,

Toen wij in Bryce waren hebben we ook de Mossy cave trail gelopen. Ik vond de cave erg tegenvallen en de waterval lag droog!!!
    Maar de wandeling er naar toe is echt tussen de hoodoos dus op zich erg mooi. Het is een korte wandeling (echt een tussendoortje).
    Voor foto's: http://community.webshots.com/album/176538414mDrkGq/1
    de foto's 2132 t/m 2144.

Groeten
    Wendy
    Ruth
    Amerika-ontdekker

Bericht door Ruth »

Een kleine opmerking.
    Ik zie dat je 1 vrijdag nacht en 2 zaterdag nachten in Las Vegas bent, dat zijn de duurste nachten, tussen de 150 en 180 dollar voor 1 nacht in een hotel achter de strip, probeer voor de eerste 2 dagen een hotel via internet te vinden, als je daar bent valt het niet mee met de prijs.
    De 2'de zaterdag zou ik proberen aan te passen in de route.
    jta
    Amerika-expert

motels las vegas

Bericht door jta »

de eerste 4 nachten logeren we in Days Inn Fremont Street, 100 m van the old strip aan 48 $/nacht.
    een klein beetje uitleg voor de tweede passage in las vegas. wij (de ouders) verkiezen de natuur, de tieners de steden. vandaar eerst 4 dagen las vegas, dan 11 dagen natuur gevolgd door nog één keer las vegas (kunnen ze nog een keer proeven van die sfeer en ligt trouwens op de weg tussen springdale en los angeles)en dan los angeles. de tweede keer las vegas logeren we in comfort inn, paradise road, aan 68 $/nacht. niet direkt aan de strip maar daar raken we wel.
    ook het motel in los angeles valt trouwens best mee. In glendale logeren we in rodeway inn aan 65 $/nacht. op 1 minuutje rijden van griffith park en van de freeways die ons in 10 minuten naar hollywood brengen.
    jacques
    Ronn3man
    Amerikafan
    Contacteer:

Bericht door Ronn3man »

tip : Bij Bryce kun je voor 20 $ p.p. een uur op een quat crossen. Leuke omgeving en met een instructeur. Omgeving heet volgens mij The Red Canyon. een paar km. van Bryce
    wendyjol
    Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Hou de weerberichten in de gaten Jacques. Toen wij cottonwood road wilden rijden (het was prachtig weer) bleek dat het dagen daarvoor heel erg geregend had. Dit maakte dat er een wash out was midden op de route. Zelfs met 4x4 kon je er niet langs. Wij hebben Kodachrome en de Grosvenor Arch helaas moeten missen daardoor!!
    jta
    Amerika-expert

waarschuwing

Bericht door jta »

bedankt voor de waarschuwing.
    voor de dagen met aardewegen maak ik voor alle zekerheid een tweede programma op. kunnen we niet naar grosvenor arch en kodachrome basin rijden we op de 12 van tropic naar de calf creek watervallen. volgens alle commentaren is dat een erg mooie weg + een toffe wandeling.
    jacques
    MotorGuy76
    Amerikafan

Bericht door MotorGuy76 »

Ronn3man schreef:tip : Bij Bryce kun je voor 20 $ p.p. een uur op een quat crossen. Leuke omgeving en met een instructeur. Omgeving heet volgens mij The Red Canyon. een paar km. van Bryce
    Kun je iets meer vertellen waar je dit zou kunnen boeken? Ik heb op internet gezocht maar kon er zo 1 2 3 niets over vinden....

Alvast bedankt!
    There are 10 types of people in the world:
    Those who understand binary, and those who don't...

** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
    jta
    Amerika-expert

quad

Bericht door jta »

mogelijk bedoelt ronn3 man het volgende : http://www.atvbrycecanyon.com/onehour.htm

prijs is wel 29 $ per persoon/uur

ook info op http://www.brycecanyon.com/activities/atv.html

jacques
    Ronn3man
    Amerikafan
    Contacteer:

Bericht door Ronn3man »

ja die bedoelde ik. volgens mij was het bij ons dan wel 20 dollar.
    Ronn3man
    Amerikafan
    Contacteer:

Bericht door Ronn3man »

en je hoeft als het goed is niet te boeken maar dat kun je verder vinden op die website
    MotorGuy76
    Amerikafan

Bericht door MotorGuy76 »

ok bedankt voor de links!
    There are 10 types of people in the world:
    Those who understand binary, and those who don't...

** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
    hekkie
    Amerika-expert
    Partner van: Jhek
    Aantal x V.S. bezocht: 20
    Contacteer:

Re: rondreis vegas - utah - los angeles

Bericht door hekkie »

jta schreef: op 1 juli trekken we voor de negende maal naar de states. we zijn stilaan geëvolueerd van dagelijks of om de 2 dagen verder reizen naar 3 tot 6 dagen op dezelfde plaats logeren. we verkennen een kleiner gebied dus (relatief) beter. ditmaal las vegas - bryce- kanab- zion - los angeles.
    de planning:
    Heel herkenbaar wat je hier zegt. Wij gaan dit jaar voor de 11e maal heen en zijn ook van plan wat meer op dezelfde plek te blijven en wat "dieper" een gebied te verkennen.
    Ik kom hier in jouw planning een paar bijzonder interessante dingen tegen, waar ik graag wat meer over zou willen weten. Zal ze even op een rijtje zetten.
    wo 6/7 : zuidelijk deel bryce canyon. doen we met eigen auto. late namiddag/avond : noordelijk deel (shuttle).
    Misschien een domme vraag, maar waarom shuttle? Ben er div. malen geweest, maar altijd met eigen auto gedaan of is er iets veranderd?
    Leek mij ook wel gaaf om dit een keer te doen. Heb het al even opgezocht en de 3 hour ride spreekt mij erg aan. Zou dit ook voor mij te doen zijn? Het is voor alle leeftijden staat er en ik hou wel van een beetje avontuur, maar ik ben toch dik in de vijftig. Iemand hier ervaring mee?
    De 1 hour ride kan ook altijd nog natuurlijk...... :wink:
    Beide staan dit jaar ook weer op mijn lijstje. Het Kodachrome SP hebben we al eens bezocht en vonden het schitterend. De Cottonwoodroad naar Grosvenor Arch was destijds niet berijdbaar, maar dit jaar gaan we het weer proberen en willen hem helemaal rijden dan. Bovendien hebben we nu een 4 x 4 gehuurd.
    Heb de discussie over Mossy cave trail gelezen. Volgens Wendy niet echt de moeite waard. De Calf Creek Watervallen daarentegen willen we wel gaan bezoeken. Zo ook vanaf Boulder de Burr Trail rijden en naar de trail naar Strike Valley Overlook.
    za 9/7: naar Kanab/kennismaking Kanab/ squaw trail
    De Squaw trail heb ik nog niet iemand over gehoord. Kun je daar iets meer over vertellen?
    zo 10/7 : THE WAVE - permits ok
    Geweldig dat je permits hebt. Ik ga ter plekke proberen permits te krijgen en trek daar dan ook een aantal dagen voor uit. Er is genoeg te zien en te doen in de omgeving om de tijd "zoet" te brengen.
    ma 11/7: prive rondrit naar Toroweap Point met paar korte wandelingen tussendoor
    di 12/7: wandeling slotcanyon : via wire pass naar Buckskin Gulch
    in kanab : indien tijd ook korte wandelingen naar Toadstool .
    Heb jij nog meer informatie over deze dit gebied/deze punten?

Ben heel benieuwd.

Groetjes Marjan
    Gr. Marjan

20 USA-reizen:
    Plaats reactie
    • Vergelijkbare Onderwerpen
      Reacties
      Weergaves
      Laatste bericht
    AllesAmerika.com Forum : Disclaimer