Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eerste reis camper met 3 kleine kinderen ROUTE

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Valtherbos
Amerika-ontdekker

Eerste reis camper met 3 kleine kinderen ROUTE

Bericht door Valtherbos »

Hallo,

Op 30 mei vertrekken mijn man, ik en onze drie kinderen (4, 3 en 1 jaar oud) naar West-Amerika. We starten in Los Angeles en eindigen in San Fransisco.
Het eerste deel van de reis is vastgelegd: dagen in Los Angeles, Disneyland, 3 nachten Las Vegas met Hummertour en de laatste nachten in San Fransisco.
Graag willen we de volgende parken zeker zien: Yosemite NP, Bryce NP, Grand Canyon (North Rim of South Rim), Monument Valley, Yellowstone Park en liefst ook nog Rocky Mountains. Onze planning ziet er zo uit:
Dag 1 Heenreis vliegen
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles - Cruise America (Long Beach) - Anaheim
Dag 4 Disneyland
Dag 5 Anaheim - Spookstad -Las Vegas
Dag 6 Las Vegas
Dag 7 Las Vegas (Hummertour - West Rim)
Dag 8 Las Vegas - Zion NP - Bryce Canyon NP
Dag 9 Bryce Canyon NP
Dag 10 Bryce NP - Kenab - Jacob Lake (of van Page naar South Rim)
Dag 11 Jacob Lake - North Rim - Jacob Lake
Dag 12 Jacob Lake - Antelope - Page
Dag 13 Page
Dag 14 Page - Moab
Dag 15 Moab - arches - Grandby (ingang Rocky Mountains)
Dag 16 Grandby - Rocky Mountains NP
Dag 17 Rockey Mountains- Douglas
Dag 18 Douglas - Grand Teton - Yellowstone NP (zuid)
Dag 19 Yellowstone NP (oost)
Dag 20 Yellowstone NP (noord)
Dag 21 Yellowstone NP (West) - Twin Falls
Dag 22 Twin Falls - Lee Vining/ingang Yosemite NP
Dag 23 Yosemite NP
Dag 24 Yosemite NP
Dag 25 Yosemite NP - Montery
Dag 26 Montery
Dag 27 Montery - 's avonds naar San Jose
Dag 28 San Jose - camper inleveren - San Fransisco
Dag 29 San Fransisco
Dag 30 San Fransisco - Amsterdam

Heel graag reacties!
En kinderen beneden 6 jaar moeten in een kinderzitje of kunnen de kinderen van 3 en 4 (beiden boven 1.10m) in een stoelverhoger?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Eerste reis camper met 3 kleine kinderen ROUTE

Bericht door nieuwenoord »

Dag 1 Heenreis vliegen
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles - Cruise America (Long Beach) - Anaheim
Dag 4 Disneyland
Dag 5 Anaheim - Spookstad -Las Vegas
Met een camper is dit een héle lange rijdag, reken zeker op een uur of zes. Dat lijkt met met kinderen zeker geen aanrader. Wij hebben het in 2006 gedaan, ik vond het een vreselijk saai en lang stuk.
Dag 6 Las Vegas
Dag 7 Las Vegas (Hummertour - West Rim)
Dag 8 Las Vegas - Zion NP - Bryce Canyon NP
Dag 9 Bryce Canyon NP
Ik zou bij Zion overnachten, in Springdale en niet twee nachten bij Bryce. Daar heb je het in een halve dag makkelijk gezien als je niet gaan hiken (en dat lijkt met niet met zulke jonge kinderen)
Dag 13 Page
Dag 14 Page - Moab
Moab is zeker twee, liever drie dagen waard. Canyonlands en Dead Horse Point zijn geweldig mooi!
Dag 16 Grandby - Rocky Mountains NP
Dag 17 Rockey Mountains- Douglas
Veel, heel veel kilometes .... met die kleintjes ..
Dag 18 Douglas - Grand Teton - Yellowstone NP (zuid)
Dag 19 Yellowstone NP (oost)
Dit is heel ver denk ik, in twee dagen van Yellowstone naar Yosemite ...
Dag 22 Twin Falls - Lee Vining/ingang Yosemite NP
Dag 23 Yosemite NP
Dag 24 Yosemite NP
Dag 25 Yosemite NP - Montery
Dag 26 Montery
Dag 27 Montery - 's avonds naar San Jose
Dag 28 San Jose - camper inleveren - San Fransisco
Dag 29 San Fransisco
Dag 30 San Fransisco - Amsterdam
Ik weet niet precies hoe de regels zijn met kinderzitjes, wij hebben nooit met zulke kleintjes in een camper gereisd. Ik vind het vrij veel mijlen, maar wel een mooie route!
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Dag 8. Vermoedelijk gaan jullie niet lange wandelingen doen met 3 kleintjes, dus kan ik me voorstellen dat je wat korter in Zion bent. Toch zou ik in/bij Zion overnachten.
Dag 10/11. Kenab is Kanab. Geen ervaring met kamperen bij Grand Canyon, dus kan daar niks over zeggen.
Dag 15/16. Deze dagen toch in de Moab-regio blijven (mede gezien de lang rit daarna richting Yellowstone). Een leuk stadje en meer dan schitterende omgeving.
Johan
Valtherbos
Amerika-ontdekker

Allereerst bedankt voor de tips. Zion is dus mooier met kinderen dan Bryce?

Het enige nadeel wat wij zien met onze kinderen reizen is dat we geen moeilijke trails kunnen bewandelen en vooral genieten van de mooie uitzichten en makkelijke routes. Het klopt dat er twee lange tochten inzitten van Rocky Mountans naar Yellowstone NP en van Twin Falls. Ik had daarvoor eerste twee dagen voor ingeboekt, maar ik vind het fijner om twee langere tochten met de auto te maken en daarna wat langer in Yellowstone en Yosemite te zitten. De stranddagen zijn ook onze rustdagen voor het einde van de vakantie.

En raden jullie dus aan om Rocky Mountains over te slaan en die dagen langer in Moab te blijven? En van Moab - Salt Lake - Jackson naar Yellowstone?
Is Moab niet heel warm?

En weten jullie of Lake Tahoe mooi is om daar een dag te staan. Dan zou de route vanaf Twin Falls korter zijn.

Alvast bedankt voor reacties!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik zeg niet dat Zion mooier is dan Bryce, maar ik zou alleen al om de rit te breken lekker een nachtje daar blijven en niet twee nachten bij Bryce.

Rocky Mountains NP ken ik nog niet, maar ik denk dat je beter rechtstreeks naar Yellowstone kan gaan om wat minder mijlen te maken én lekker van Moab te genieten. En ja, Moab is heet, maar ik heb het daar nog nooit onaangenaam gevonden eigenlijk. Er is een waterpark, je kan varen op de Colorado of de ochtenden en de avonden benutten en 's middags rustig aan doen.

Lake Tahoe ken ik persoonlijk niet, maar het zou wel je rit weer wat verdelen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Valtherbos schreef: Dag 8 Las Vegas - Zion NP - Bryce Canyon NP
Dag 9 Bryce Canyon NP
Ik zou ook een overnachting (of twee) in Zion of Springdale toevoegen. Er zijn leuke wandelingen die ook voor kinderen geshikt zijn zoals de Riverside walk.
Als jullie naar de North Rim gaan, waarom dan niet daar overnachten? De camping is erg ruim en rustig.
Valtherbos schreef: Dag 13 Page
Dag 14 Page - Moab
Ik zou Rocky Mountain NP overslaan. Het lijkt me sowieso te veel voor een dag om Arches te bekijken en dan nog door te rijden naar Granby.
Valtherbos schreef: Dag 18 Douglas - Grand Teton - Yellowstone NP (zuid)
Nog een reden om RMNP over te slaan; dit is ook niet te doen in 1 dag, zeker niet als je door Grand Teton wilt rijden. Je kunt dan meer tijd nemen voor Zion, Moab en Grand Teton.
Valtherbos schreef:Dag 19 Yellowstone NP (oost)
Ook dit is krap, Twin Falls is meer dan 4 uur rijden vanaf West Yellowstone en als je in het park overnacht nog meer. Dan houd je niet veel tijd eer over om die dag nog iets in het park te doen. Overnacht in het park en doe het lekker rustig aan.
Valtherbos schreef:Dag 22 Twin Falls - Lee Vining/ingang Yosemite NP
Het is een goed idee om Lake Tahoe in te lassen als stop want ook dit is te veel voor een dag. Leuk voor de kidneren: de minigolfbaan in South Lake tahoe (zie ons reisverslag 2006, vanaf 30 juli).

Misschien hebben jullie ook nog iets aan ons 2004-verslag, toen hebben we ook Yellowstone en Yosemite gedaan. En komende zomer weer, onze planning staat hier!

Marianne
Valtherbos
Amerika-ontdekker

Bedankt voor alle tips. We wisten niet dat er bij North Rim ook een campingplaats was. Gaaf! Dan gaan we toch naar de North Rim. Daar is wel genoeg te zien? En ook voor kinderen goed bereikbaar? :?: We zitten heel veel te twijfelen of we nu de North Rim of South Rim moeten zien, maar de South Rim betekent voor ons heel veel omrijden en we gaan vanuit Las Vegas ook al naar de West Rim. Verder hebben we in de nieuwe route nu Rocky Mountains eruit gehaald en strand, maar meer meren en meer dagen in NP en Moab!
En hoe kun je van Page bij Antelope komen? :?: We moeten naar het stuk wat vlak is, en makkelijk te bereiken is....
Nogmaals bedankt!

(We gaan dus van 30 mei t/m 30 juni)

De nieuwe route:
Dag 1 Heenreis vliegen
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles-Camper ophalen - Anaheim
Dag 4 Disneyland
Dag 5 Anaheim - Calico - Las Vegas
Dag 6 Las Vegas
Dag 7 Las Vegas (Hooverdam, West Rim)
Dag 8 Las Vegas - Zion NP
Dag 9 Zion - Bryce NP
Dag 10 Bryce NP - Camping North Rim
Dag 11 North Rim - Page
Dag 12 Page (Lake Powel - Antelope)
Dag 13 Page - Moab
Dag 14 Moab
Dag 15 Moab - Salt Lake City
Dag 16 Salt Lake City - Jackson
Dag 17 Jackson - Grand Teton -Yellowstone NP
Dag 18 Yellowstone NP
Dag 19 Yellowstone NP
Dag 20 Yellowstone NP
Dag 21 Yellowstone -Moon Crater - Twin Falls
Dag 22 Twin Falls - Lake Tahoe
Dag 23 Lake Tahoe
Dag 24 Lake Tahoe - Mono Lake - Lee Vining
Dag 25 Lee Vining - Yosemite NP
Dag 26 Yosemite NP
Dag 27 Yosemite NP
Dag 29 Yosemite NP - San Fransisco (camper ophalen)
Dag 30 San Fransisco
Dag 31 Terugreis vliegen
Valtherbos
Amerika-ontdekker

Toch nog een andere route gemaakt (zonder Yellowstone), maar ik vind het aan de ene kant wel jammer om Yellowstone over te slaan, maar we moeten er wel veel voor omrijden...... Welke route zou jij kiezen? De vorige (zonder Rocky maar met Yellowstone) of deze? En is er ook een leuke route van Las Vegas naar Yosemithe zonder Death Valley, want met de camper mogen we er niet door.

Dag 1 Heenreis vliegen
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles-Camper ophalen - Anaheim
Dag 4 Disneyland
Dag 5 Anaheim - Calico - Las Vegas
Dag 6 Las Vegas
Dag 7 Las Vegas (Hooverdam, West Rim)
Dag 8 Las Vegas (route 66) - Williams
Dag 9 Grand Canyon
Dag 10 Grand Canyon
Dag 11 Grand Canyon - Monument Valley
Dag 12 Monument Valley - Moab
Dag 13 Moab
Dag 14 Moab - Canyonlands
Dag 15 Canyonlands -Bryce NP
Dag 16 Bryce NP
Dag 17 Bryce - Zion NP
Dag 18 Zion NP
Dag 19 Zion NP - Page
Dag 20 Page (Lake Powell - Antelope)
Dag 21 Page (Lake Powell - Antelope)
Dag 22 Page - Las Vegas
Dag 23 Las Vegas - Death Valley - Yosemite NP
Dag 24 Yosemite NP
Dag 25 Yosemite NP
Dag 26 Yosemite NP - Lake Tahoe
Dag 27 LakeTahoe
Dag 28 Lake Tahoe - San Fransisco
Dag 29 San Fransisco
Dag 30 Terugreis vliegen
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De West Rim waarmee je waarschijnlijk het gedeelte van de Grand Canyon bij de Skywalk bedoeld zou ik er uit halen.
De Skywalk zelf is een dure toeristtrap waar je zelf niet eens foto's mag maken en de weg er naar toe is voor een groot deel dirtroad die met een camper niet goed te rijden is.
Rob
Valtherbos
Amerika-ontdekker

De West-Rim hebben we al geboekt via een maatschappij in Las Vegas. We gaan dan met een Hummer naar de West-Rim, Skywalk, Helicopter naar de bodem, boottocht Colloradoriver, eten, en weer terug....
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Valtherbos schreef:De West-Rim hebben we al geboekt via een maatschappij in Las Vegas. We gaan dan met een Hummer naar de West-Rim, Skywalk, Helicopter naar de bodem, boottocht Colloradoriver, eten, en weer terug....
Oké, dacht dat jullie het met de camper wilden doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is een mooi route zo, lekker rustig.
Zelf zou ik wel een dag Grand Canyon minder doen en dan een dag Yosemite extra. Denk er aan dat je daar echt op tijd moet reserveren!

Jullie hebben Yosemite op het eind, en dan is het heerlijk om wat te relaxen, fietsen, varen, zwemmen, wandelen, mogelijkheden genoeg.

Van Yosemite naar Lake Tahoe kun je de Tioga Pass nemen, maar die heb je dan al gedaan als je van Las Vegas via Tonopah naar Lee vining rijdt. Een mooie route naar Lake Tahoe is dan via Sonora. Een leuke stop is het Columbia Historic State Park waar je goud kunt zoeken. Zie ons reisverslag 2006.

Marianne
Valtherbos
Amerika-ontdekker

Bedankt weer voor de tips. Hoewel we eerst jammer vonden dat we bepaalde parken niet meer gaan zien, zoals Yellowstone NP, zijn we nu heel blij met de route. Het is heel wat rustiger.

Een collega van mij gaat in september ook naar West-Amerika en die heb ik heel erg blij kunnen maken met jullie reis Seattle - San Fransisco, want die willen zij ook doen! Ze hadden de tickets wel al geboekt, maar nog geen mooie reis. Dus nog iemand blij! :)
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

nieuwenoord schreef: Dag 5 Anaheim - Spookstad -Las Vegas
Met een camper is dit een héle lange rijdag, reken zeker op een uur of zes. Dat lijkt met met kinderen zeker geen aanrader. Wij hebben het in 2006 gedaan, ik vond het een vreselijk saai en lang stuk.

Dit lijkt me ook een erg lang stuk,ook als je nog file hebt in LA.
In Calico ben je ook wel zo'n 1,5 uur bezig, het is wel erg toeristisch maar wij vonden het ook wel heel leuk.
En dan nog doorrijden naar Las Vegas, ik neem aan dat je de I 15 neemt maar qua reistijd ben je zeker wel 6 uur onderweg.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

paula58 schreef:
nieuwenoord schreef: Dag 5 Anaheim - Spookstad -Las Vegas
Dit lijkt me ook een erg lang stuk,ook als je nog file hebt in LA.
In Calico ben je ook wel zo'n 1,5 uur bezig, het is wel erg toeristisch maar wij vonden het ook wel heel leuk.
En dan nog doorrijden naar Las Vegas, ik neem aan dat je de I 15 neemt maar qua reistijd ben je zeker wel 6 uur onderweg.
Ik herken dat niet echt; het is 4 uur rijden, ook met een camper moet dat kunnen als je de interstate hebt lijkt mij. Met files zal het wat langer duren, maar zelfs met 6 uur rijden en een uitstapje in Calico kan het best op 1 dag. Het lijkt me niets om daar ergens nog te overnachten.
Wij hebben het in 2006 gedaan, op ons gemak vertrokken, door Beverly Hills gereden, en toen naar Calico (geen file gehad), na een vreselijke lunch bij Barstow (een McDonalds in een trein :cry: ) snel door Calico - want dat is niet prettig als het heet is - en om 4 uur waren we in Las Vegas (zie reisverslag 8 augustus).
Het is inderdaad een lang en saai stuk, zo snel mogelijk er doorheen lijkt mij!

Marianne
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Martin & Marianne schreef: Ik herken dat niet echt; het is 4 uur rijden, ook met een camper moet dat kunnen als je de interstate hebt lijkt mij. Met files zal het wat langer duren, maar zelfs met 6 uur rijden en een uitstapje in Calico kan het best op 1 dag. Het lijkt me niets om daar ergens nog te overnachten.
Wij hebben het in 2006 gedaan, op ons gemak vertrokken, door Beverly Hills gereden, en toen naar Calico (geen file gehad), na een vreselijke lunch bij Barstow (een McDonalds in een trein :cry: ) snel door Calico - want dat is niet prettig als het heet is - en om 4 uur waren we in Las Vegas (zie reisverslag 8 augustus).
Het is inderdaad een lang en saai stuk, zo snel mogelijk er doorheen lijkt mij!

Marianne
:D :D Dus niet bij Mac Donalds eten :wink:
Ik bedoelde ook niet een extra overnachting maar het leek me een aardig stukje met kleine kinderen, dus zeg maar een heftig dagje.
Calico was bij ons ook de heetste dag, echt vreselijk, we liepen alleen maar van de ene winkel met airco naar de andere (of blowers geloof ik alleen maar :? ) maar dat was in juli en misschien is het begin juni wat minder heet.
Ook het restauant in Caligo zou ik overslaan, niet echt succesvol en zeker de koffie niet drinken (die tip hadden we van Njit en hebben we dus ook niet gedaan) zag er echt niet uit. Maar dit wordt een beetje :offtopic:
Valtherbos
Amerika-ontdekker

Helaas kunnen we niet veel meer veranderen aan de dag LA - Calico - Las Vegas. De campingplekken daarvoor en ernaar zijn al geboekt. We nemen inderdaad de Interstate en we dachten dat Calico een leuke onderbreking voor de lange tocht was....

Kun je trouwens in alle Nationale Parken goed met de camper komen? Zoals Canyonlands, Arches, North Rim, Tioga Pass enz?
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Valtherbos schreef:Helaas kunnen we niet veel meer veranderen aan de dag LA - Calico - Las Vegas. De campingplekken daarvoor en ernaar zijn al geboekt. We nemen inderdaad de Interstate en we dachten dat Calico een leuke onderbreking voor de lange tocht was....

Kun je trouwens in alle Nationale Parken goed met de camper komen? Zoals Canyonlands, Arches, North Rim, Tioga Pass enz?
Je kan alle parken goed met een camper doen.
Lees onze reisverslagen maar eens , op 1 na alles met een camper gedaan.
Valtherbos
Amerika-ontdekker

Zo jullie hebben inderdaad al veel ervaring met reizen in Amerika en met Camper. Jullie site direct maar opgeslagen!
Hoe maak je trouwens van die mooie kaartjes?

Naar de North Rim ben je niet geweest? We willen helemaal naar het laatste punt, maar we krijgen het idee dat het niet echt een route voor een camper is, maar goed voor ons is het de eerste keer dat we naar Amerika (west) gaan en met een camper rijden, dus misschien zien we het wel helemaal verkeerd.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Valtherbos schreef:Zo jullie hebben inderdaad al veel ervaring met reizen in Amerika en met Camper. Jullie site direct maar opgeslagen!
Hoe maak je trouwens van die mooie kaartjes?
Streets & Trips

Naar de North Rim ben je niet geweest?
Jawel, zie verslag 2003
We willen helemaal naar het laatste punt, maar we krijgen het idee dat het niet echt een route voor een camper is,
Is goed te doen er is een ruime parkeerplaats en dan nog een paar honderd meter lopen (zie zelfde verslag)
maar goed voor ons is het de eerste keer dat we naar Amerika (west) gaan en met een camper rijden, dus misschien zien we het wel helemaal verkeerd.
Amerika is een camperland bij uitstek, als je eenmaal zo gereist hebt wil je niet meer anders :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer