Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

TIPS ?? Rondreis Zuidwest Amerika (Sept 2008)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Bart&Danielle
Amerika-ontdekker

TIPS ?? Rondreis Zuidwest Amerika (Sept 2008)

Bericht door Bart&Danielle »

Hallo allemaal,

Wij zijn Bart en Danielle en gaan in September trouwen en op huwelijksreis.

De bedoeling is/was om naar amerika te gaan voor een autorondreis in het westen.
We zijn omdat het voor ons de eerste keer wordt, naar een reisbureau geweest. Zij adviseerde ons de "the Great West" rondreis van 21 dagen via Holland Int. en daar kunnen we dan 3 nachten New York aan vooraf laten gaan, omdat de vliegkosten daar niet meer van worden. Alleen uiteindelijk kwam daar een prijs van ong. 4500euro uit (waarvan dik 600 voor NY) en dat viel ons nogal tegen, omdat daar de brandstof en het eten ed ter plaatse nog bij komt.
(Dus inbrepen is vliegreis met klm, autohuur en verzekering intermediatte klasse en de standard hotelklasse's)

Wij willen hierover graag jullie meningen en adviezen horen, en staan open voor alle reacties.
Bv alternatieven of betere manieren van boeken etc.

Alvast bedankt,
grt.Bart&Danielle
Laatst gewijzigd door Bart&Danielle op 07 apr 2008, 21:59, 3 keer totaal gewijzigd.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Honeymoon in Amerika ???

Bericht door Rob »

Hoi Bart en Danielle,

Allereerst :welcome: op dit informative forum.
De ervaring van de meeste voorgeprogrammeerde reizen is dat ze veel te vol zitten en erg strak gepland zijn zonder echt mogelijkheden voor een zijstap(je).
De meeste NL-reisbureaus hanteren een prijs per persoon voor de overnachtingen terwijl de prijzen in de USA allemaal per kamer zijn.
Zeker met de goedkope dollar op dit moment zal hier zeker winst te halen zijn door zelf h(m)otels op je route uit te zoeken en te boeken.
Voor de periode waarin jullie willen gaan is vooruit boeken van (de meeste) h(m)otels niet eens nodig.
Hier op het forum zijn goede ervaringen met Tioga-Tours http://www.tiogatours.nl daar zou je ook nog een offerte aanvraag kunnen doen (je hebt binnen 24 uur antwoord) Zij kunnen een reis voor je samenstellen maar je kan ook aangeven wat je zelf wilt en aan de hand daarvan stellen ze een reis samen.
Ook kan je alleen vliegtickets en auto huren en de rest zelf regelen, dat laatste doen de meeste forumleden hier.
Rob
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Helemaal eens met Rob!

Verder over de kosten:
Ik weet niet wat je vooraf voor budget in gedachten had?
Zoek ook eens met de zoekfunctie; er zijn diverse topics over de kosten van een reis naar The States.
Wij waren beide keren ongeveer EUR 6000 kwijt voor de totale reis (met 2 personen, incl. alles); de eerste keer 3,5 weken; de 2e keer 4,5 weken.
johanenisabella
Amerika-ontdekker

Bericht door johanenisabella »

Allereerst gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk. Wij gaan in mei op huwelijksreis naar deUSA en starten in Los Angeles en eindigen daar ook. Kjik maar eens op wwww.johanenisabella.bruiloftsite.nl onder het tabje honeymoon.
Wij hebben omdat we voor de eerste keer gaan geboekt via een reisburo. Jan Doets reizen in heerhugowaard. Je kan je reis helemaal zelf samenstellen. Wij zijn voor 22 dagen € 3810.- kwijt. Dit zijn de de vluchten, hotels en autohuur.

Veel plezier met het uitzoeken.

Groeten Isabella
Bart&Danielle
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de reacties !

De kans is groot dat we toch New York maar even laten voor wat het is, want dat gaat gewoon allemaal te veel worden.
En 600 euro voor 3 nachtjes is dan weer een grote aanslag op het budget, dus...

Ook heb ik zelf mbv dit forum en de reisverslagen het een en ander uitgezocht en bekeken.
Als we het zelf regelen;

Vliegreis via Brussel is goedkoper en zal dan rond de 1200-1300 euro gaan kosten (bv. American airlines)

Autohuur zal hooguit 600 zijn via http://www.usareisen.de

En hotels met een beetje zoeken en geluk hebben, moet rond de 1000 euro wel te doen zijn.

Dus het kan goed zijn dat we het zelf gaan regelen, alleen moet ik mijn wederhelft daar nog even goed van overtuigen, omdat zij liever voor zekerheid gaat...

btw via tioga komen we op zo'n 3500 uit voor hetzelfde en daar zie ik dan toch dat het grote verschil hem in de hotels zit.
suusmars
Amerika-ontdekker

Bericht door suusmars »

Hi,

Wij gaan zelf begin april weg en wel 4 weken lang. Wij hebben alles via Exit reizen geboekt, dat scheelde enorm. Zij hebben geen winkel, dus geen huur. Alles gebeurd via internet, mail en telefoon. Zij zoeken alles voor je uit, ook hebben zij prijsafspraken direct met hotels en verhuurbedrijven, dus het gaat niet via een touroperator,die natuurlijk ook betaald moet worden.
Kortom goede service en een uitstekende prijs (en reken maar dat ik heel internet heb uitgeplozen).

Succes!!

Groetjes Susu :D
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

suusmars schreef:Hi,

Wij gaan zelf begin april weg en wel 4 weken lang. Wij hebben alles via Exit reizen geboekt, dat scheelde enorm. Zij hebben geen winkel, dus geen huur. Alles gebeurd via internet, mail en telefoon. Zij zoeken alles voor je uit, ook hebben zij prijsafspraken direct met hotels en verhuurbedrijven, dus het gaat niet via een touroperator,die natuurlijk ook betaald moet worden.
Kortom goede service en een uitstekende prijs (en reken maar dat ik heel internet heb uitgeplozen).

Succes!!

Hoi Susu, ik hoop wel dat je zelf je eigen reis samengesteld heb bij Exit-reizen, ik heb hier schema's van Exit voorbij zien komen waarbij je alleen maar in de auto zit en langs alle mooie bezienswaardigheden heen raast. Maar het grootste nadeel van Exit is wel dat de hotels waar zij afspraken mee hebben nou juist vaak de hotels zijn die een eind buiten de parken liggen, vanaf sommige plaatsen is het wel een uur rijden om in het park te komen. En heb je er wel eens aan gedacht dat Exit nu de touroperator is, en als je zelf alles regelt het nog wel eens een stukje goedkoper zou kunnen zijn.

Harry
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Bart&Danielle schreef:Dus het kan goed zijn dat we het zelf gaan regelen, alleen moet ik mijn wederhelft daar nog even goed van overtuigen, omdat zij liever voor zekerheid gaat...
Wat bedoel je met zekerheid? Dat alles van tevoren geboekt is? In de periode dat jullie gaan is dat echt niet nodig, misschien alleen in de weekenden in een nationaal park. Ik zou de overnachtingen lekker zelf regelen, maak een planning en laat die op het forum zien, dan krijg je ongetwijfeld goede tips. En als je het prettig vindt om alles geboekt te hebben, dan kun je dat prima zelf doen.
Het nadeel van hotels via een reisbureau boeken, zoals Harry ook zegt, is dat je vaak op minder goede locaties zit.

Marianne
haroldenbianca
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door haroldenbianca »

Wij zijn voor onze eerst reis in 2004 ook naar een reisbureau geweest.
We zagen daar gauw vanaf omdat het ons veel te duur werd.
We dachten dat kan goedkoper,en na uren spitten op dit forum alleen besloten om de eerste hotelovernachting in LA te boeken en de vlucht met United Airlines en de laatste hotelovernachting in LA.
Ik wou ook liever gaan voor de zekerheid maar Harold wist me te overtuigen.
Er is niks mooiers om gewoon zelf je eigen gang te gaan,met wel inderdaad een mooie route maar gewoon onderweg kijken waar je slaapt, er is genoeg.
Alleen in de Nationale parken zou ik zelf via internet al boeken.
Dit was ons reuze goed bevallen en dit hebben we in 2007 wederom gedaan.

hopelijk hebben jullie hier wat aan.

Groetjes Bianca en Harold

http://members.home.nl/haroldenbianca
http://www.haroldenbianca.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslagen USA2004 / USA & Canada2007 / USA2010
suusmars
Amerika-ontdekker

Bericht door suusmars »

Harry schreef:
suusmars schreef:Hi,

Succes!!

Hoi Susu, ik hoop wel dat je zelf je eigen reis samengesteld heb bij Exit-reizen, ik heb hier schema's van Exit voorbij zien komen waarbij je alleen maar in de auto zit en langs alle mooie bezienswaardigheden heen raast. Maar het grootste nadeel van Exit is wel dat de hotels waar zij afspraken mee hebben nou juist vaak de hotels zijn die een eind buiten de parken liggen, vanaf sommige plaatsen is het wel een uur rijden om in het park te komen. En heb je er wel eens aan gedacht dat Exit nu de touroperator is, en als je zelf alles regelt het nog wel eens een stukje goedkoper zou kunnen zijn.

Harry
Dag Harry,

We hebben de reis helemaal zelf uitgestippeld, alleen de eerste overnachtingen en laatste overnachtingen staan vast, en deze zijn in het centrum. Verder hebben we ook voor 13 dagen een camper gehuurd, dus we zijn vrij om te gaan en staan waar we maar willen. En nog een binnenlandse vlucht geboekt.
Natuurlijk betaal je de touroperator, maar wij zijn niet eerst naar een reisbureau gegaan, die vervolgens weer naar een touroperator gaat, dan betaal je twee keer kosten. Exit heeft prijafspraken omtrent vlucht+hotel. En ik heb op internet gekeken, de hotels waar we nu verblijven zijn een stuk duurder als je het anders zou boeken. Behalve Vegas, waar we 3 nachten blijven, die was rechtstreeks boeken goedkoper dan via Exit.
Kortom ik ben tevreden.

Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Hoi Susu, dat je tevreden ergens over bent en er een goed gevoel over hebt is eigenlijk het belangrijkste.
Wij hebben in 2000 en 2001 twee keer een week Las Vegas geboekt (vlucht + auto) via Exit-reizen, en het was prima geregelt, maar met de kennis en vooral ervaring die ik nu heb zou ik het nu toch allemaal zelf rechtstreeks boeken.
P.S. ik zou het bijna vergeten, maar alvast gefeliciteerd met je huwelijk. :beerchug:

Harry
Bart&Danielle
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef:
Bart&Danielle schreef:Dus het kan goed zijn dat we het zelf gaan regelen, alleen moet ik mijn wederhelft daar nog even goed van overtuigen, omdat zij liever voor zekerheid gaat...
Wat bedoel je met zekerheid? Dat alles van tevoren geboekt is? In de periode dat jullie gaan is dat echt niet nodig, misschien alleen in de weekenden in een nationaal park. Ik zou de overnachtingen lekker zelf regelen, maak een planning en laat die op het forum zien, dan krijg je ongetwijfeld goede tips. En als je het prettig vindt om alles geboekt te hebben, dan kun je dat prima zelf doen.
Het nadeel van hotels via een reisbureau boeken, zoals Harry ook zegt, is dat je vaak op minder goede locaties zit.

Marianne

Volgens het reisbureau, maakt het allemaal weinig uit, omdat je de route toch al vast legt, voor je gaat.
Dus veel afwijken van je reisschema zal toch niet gaan, waardoor je toch ongeveer in dezelfde plaatsen uitkomt om te overnachten. Is op zich wel waar, alleen het scheelt idd wel behoorlijk in welk hotel je waar zit, lijkt mij.
En als je op de bonnefooi gaat, moet je elke dag weer bezig zijn met het regelen van een slaapplaats, terwijl je die tijd veel nuttiger kunt gebruiken (volgens reisbureau)

Mijn vriendin wil het liefst gewoon dat de hotelovernachtingen van te voren geregeld zijn.
Dus we gaan eerst ff kijken waar we beginnen, en dan idd de route uitstippelen mbv dit geweldige forum.
Vliegen begint iig in Brussel, want dat is sowieso het voordeligst.
Alleen nu nog de vraag; Vliegen op Los Angeles, San Francisco, Vegas of Phoenix ?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Voor veel Nederlanders (Schiphol) is Phoenix vaak de goedkoopste mogelijkheid, ik weet niet of dat voor Belgie (Zavetem) ook geld.
Terug vliegen van een andere plaats kan je zo een paar extra dagen opleveren omdat je niet terug hoeft te rijden naar je startplaats, dus zou LA of SF een goede optie zijn om van terug te vliegen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bart&Danielle schreef: Volgens het reisbureau, maakt het allemaal weinig uit, omdat je de route toch al vast legt, voor je gaat.
Dus veel afwijken van je reisschema zal toch niet gaan, waardoor je toch ongeveer in dezelfde plaatsen uitkomt om te overnachten. Is op zich wel waar, alleen het scheelt idd wel behoorlijk in welk hotel je waar zit, lijkt mij.
En als je op de bonnefooi gaat, moet je elke dag weer bezig zijn met het regelen van een slaapplaats, terwijl je die tijd veel nuttiger kunt gebruiken (volgens reisbureau)

Mijn vriendin wil het liefst gewoon dat de hotelovernachtingen van te voren geregeld zijn.
Dus we gaan eerst ff kijken waar we beginnen, en dan idd de route uitstippelen mbv dit geweldige forum.
Daar zit best wel iets in, wij boeken meestal ook bijna alles van te voren (hoewel, voor onze eerste keer - huwelijksreis in september - hebben we dat niet gedaan), als je een aantal overnachtingen in de parken vastlegt, ligt de route daartussen ook min of meer vast.
Dus, ga lekker van te voren boeken als je dat prettig vindt, maar niet via een reisbureau!
Dat je tijden bezig bent met het regelen van een slaapplaats is natuurlijk onzin; gewoon langs een motel rijden en vragen of ze een kamer hebben kost niet veel tijd; misschien kost het zoeken naar een gereserveerd hotel wel meer tijd.
Bart&Danielle schreef: Vliegen begint iig in Brussel, want dat is sowieso het voordeligst.
Alleen nu nog de vraag; Vliegen op Los Angeles, San Francisco, Vegas of Phoenix ?
Kijk gewoon wat het beste past in je route en welke prijzen en vluchten (tussenstop of rechstreeks) het beste zijn. Autohuur kan vanuit Californie aantrekkelijker zijn omdat je daar niet voor een tweede bestuurder hoeft bij te betalen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 23 mar 2008, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Het kan inderdaad handig zijn om in een andere plaats te eindigen dan je begint. Wij starten bijvoorbeeld in SF en eindigen in LV. Beginnen met stadsbezoek (omdat we waarschijnlijk toch heel vroeg wakker zijn door de jetlag) en eindigen in de stad met het nachtleven. Kunnen we weer een beetje wennen aan de tijden in NL.
Joycee
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Bart&Danielle
Amerika-ontdekker

Joycee schreef:Het kan inderdaad handig zijn om in een andere plaats te eindigen dan je begint. Wij starten bijvoorbeeld in SF en eindigen in LV. Beginnen met stadsbezoek (omdat we waarschijnlijk toch heel vroeg wakker zijn door de jetlag) en eindigen in de stad met het nachtleven. Kunnen we weer een beetje wennen aan de tijden in NL.
Joycee

Zo had ik er nog niet over gedacht....idd wel handig ja !

Edit;
Maar dat betekent wel, dat je de kustroute (highway 1) mist. En die willen wij eigenlijk niet missen

Ik heb ook al zitten kijken om te starten in Phoenix en te eindigen in San Diego.
Maar dat is kwa vliegtickets niet het voordeligst en kwa autohuur misschien ook beter niet te doen.

Dus zal het waarschijnlijk toch gaan uitkomen om een compleet rondje te gaan maken.
Bart&Danielle
Amerika-ontdekker

Re: Honeymoon Rondreis Zuidwest Amerika (Sept 2008)

We hebben een voorlopige opzet gemaakt (en houden NY er toch nog even bij);

1 Ma 8 Sept -> Brussel - New York
2 Di 9 Sept -> New York
3 Wo 10 -> New York
4 Do 11 -> New York - San Francisco
5 Vr 12 -> San Francisco
6 Za 13 -> San Francisco - Montery
7 Zo 14 -> Montery - San Simeon
8 Ma 15 -> San Simeon - Los Angelas
9 Di 16 -> Los Angelas - Los Angelas (Anaheim)
10 Wo 17 -> Los Angelas - San Diego
11 Do 18 -> San Diego
12 Vr 19 -> San Diego - Palm Springs
13 Za 20 -> Palm Springs - Grand Canyon
14 Zo 21 -> Grand Canyon - Monument Valley
15 Ma 22 -> Monument Valley - Page
16 Di 23 -> Page - Bryce Canyon
17 Wo 24 -> Bryce Canyon - Zion
18 Do 25 -> Zion - Las Vegas
19 Vr 26 -> Las Vegas
20 Za 27 -> Las Vegas - Death Valley
21 Zo 28 -> Death Valley - Sequoia NP
22 Ma 29 -> Sequoia NP - Yosemite NP
23 Di 30 -> Yosemite NP
24 Wo 1 Okt -> Yosemite NP - San Francisco
25 Do 2 Okt -> San Francisco - Brussel
Bart&Danielle
Amerika-ontdekker

Een paar opmerkingen vanaf ons zelf (haha)

Deze route hebben we zo gepland omdat we de kustroute Highway1er zeker in willen hebben.

Nadeel dan is, dat we dan pas eind September bij de Tioga pass zullen zijn. Hopelijk is die dan nog gewoon open ?!

En we zitten in het weekend in de Grand Canyon. Zou dit te doen zijn? Of is dat veel te druk en dus jammer ?

Waarschijnlijk ;

Whale watching in San Francisco
Disney park in Los Angelas
Sea World in San Diego
(vandaar de dagen)

Ik hoop veel reacties te krijgen.
Alles wordt overwogen en bekeken...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bart&Danielle schreef:Nadeel dan is, dat we dan pas eind September bij de Tioga pass zullen zijn. Hopelijk is die dan nog gewoon open ?!
Ja hoor, geen probleem.
Maar zoals jullie de route nu hebben komen jullie niet langs de Tioga Pass.
Bart&Danielle schreef: En we zitten in het weekend in de Grand Canyon. Zou dit te doen zijn? Of is dat veel te druk en dus jammer ?
Als je het kunt vermijden is dat wel aan te raden, maar als je je overnachting hebt geboekt hoeft het geen probleem te zijn.

Ik vind de tijd voor de Grand Canyon, Zion en Sequoia wel erg weinig!
Misschien New York er uit laten? Het is erg veel extra reistijd voor maar 2 volle dagen NY.

Marianne
Bart&Danielle
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef:
Bart&Danielle schreef:Nadeel dan is, dat we dan pas eind September bij de Tioga pass zullen zijn. Hopelijk is die dan nog gewoon open ?!
Ja hoor, geen probleem.
Maar zoals jullie de route nu hebben komen jullie niet langs de Tioga Pass.
Dat is jammer. Welk alternatief zou er zijn ?
Bart&Danielle schreef: En we zitten in het weekend in de Grand Canyon. Zou dit te doen zijn? Of is dat veel te druk en dus jammer ?
Als je het kunt vermijden is dat wel aan te raden, maar als je je overnachting hebt geboekt hoeft het geen probleem te zijn.
Er is nog niets geboekt, dus moeten we zoeken of er een andere oplossing is

Ik vind de tijd voor de Grand Canyon, Zion en Sequoia wel erg weinig!
Misschien New York er uit laten? Het is erg veel extra reistijd voor maar 2 volle dagen NY.
Grand Canyon is zo kort om er ook Monument Valley bij te kunnen doen.
Zion en Sequoia kunnen volgens mij niet langer aangezien de route dan langer wordt.

Route is een eerste idee, maar we staan zeker open voor alternatieven.
Alleen denk ik dat dit iig de plaatsen zijn waar we zeker geweest moeten zijn ...?

Veel routes die beginnen in San Francisco gaan andersom, maar dan rijden we de Highway1 via Los Angelas naar San Francisco, en dat is dan weer vervelend ivm stopplaatsen. En een stuk eruit halen om niet helemaal een ronde te hoeven doen, zal ook niet meevallen ivm diezelfde Highway1.....zucht....keuzes... :roll:

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer