Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dilemma route GC - Holbrook

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Dilemma route GC - Holbrook

Bericht door jerbia »

N.a.v. deze post van Sonja ben ik aan het twijfelen geslagen :roll: . Wij hebben voor dag 3 de route GC - Holbrook op onze planning staan. In eerste instantie wilden we via de 89 en I40 naar Holbrook rijden en dan onderweg een bezoek brengen aan Sunset Crater, Walnut Canyon en Meteor Crater. Deze hebben we alledrie nog niet bezocht. Maar.... nu ik de foto's gezien heb van Coal Mine Canyon, vraag ik me af of we niet beter de route 264/87 kunnen nemen naar Winslow en dan verder naar Holbrook zodat we Coal Mine Canyon mee kunnen nemen op de route, maar dat zou dan ten koste gaan van Sunset Crater en Walnut Canyon. Wat zouden jullie doen? Hoe is de begaanbaarheid van route 264/87? Kun je hier wel een beetje doorrijden ?Meteor Crater zouden we dan eventueel alsnog kunnen bezoeken (dat willen de kinderen heel graag zien).
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Dilemma route GC - Holbrook

Bericht door Rob »

Walnut Canyon hadden wij ook in ons te doen lijstje staan maar heb ik er uit gehaald omdat de trail naar de cliffdwelling nog steeds afgesloten is na een grote rockslide deze winter.
Als de dwelling niet bereikbaar is kan je verder weinig doen in dit park.
Zie http://www.nps.gov/waca/
Rob.
ps.
komen we jullie nog ergens tegen onderweg?
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

jerbia schreef:N.a.v. deze post van Sonja ben ik aan het twijfelen geslagen :roll: . Wij hebben voor dag 3 de route GC - Holbrook op onze planning staan. In eerste instantie wilden we via de 89 en I40 naar Holbrook rijden en dan onderweg een bezoek brengen aan Sunset Crater, Walnut Canyon en Meteor Crater. Deze hebben we alledrie nog niet bezocht. Maar.... nu ik de foto's gezien heb van Coal Mine Canyon, vraag ik me af of we niet beter de route 264/87 kunnen nemen naar Winslow en dan verder naar Holbrook zodat we Coal Mine Canyon mee kunnen nemen op de route, maar dat zou dan ten koste gaan van Sunset Crater en Walnut Canyon. Wat zouden jullie doen? Hoe is de begaanbaarheid van route 264/87? Kun je hier wel een beetje doorrijden ?Meteor Crater zouden we dan eventueel alsnog kunnen bezoeken (dat willen de kinderen heel graag zien).
Hoi Bianca,

Dat is precies de route die wij vorig jaar hebben gereden, maar dan in omgekeerde volgorde. Vanaf Winslow zijn we via de 87 omhoog gegaan. Hier kun je goed doorrijden en je komt geen kip tegen. Vanaf Second Mesa wordt de omgeving anders. Ik vind het mooi die mesa's met de dorpen er bovenop. Even verder op de 264 kom je het Hopi Museum tegen. Echt leuk om even naar binnen te gaan. Ook op deze weg kom je amper een mens tegen. Het landschap is vrij verlaten maar wel aantrekkelijk vind ik.

Coal Mine Canyon hebben we vorig jaar bezocht, maar alleen even van bovenaf gezien. Het stormde die dat en we konden niet op onze benen blijven staan en moesten weer terug in de auto. De Canyon zag er prachtig uit en over 3 weken doen we weer een poging, maar dan om ook in de coal mine canyon af te dalen, als we tenminste de trail kunnen vinden en het niet al te steil is.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
jerbia
Amerika-expert

Bericht door jerbia »

Bedankt voor jullie reakties Rob en Marjan!

@ Rob
Ik was nog niet op de hoogte van de afsluiting van de trail naar de cliff dwelling dus ik ben blij dat je dat hier vermeldt. Dat maakt onze keuze om Walnut Canyon over te slaan een stuk gemakkelijker. Wij komen elkaar niet tegen. Alleen op 28 april zitten we heel dicht bij elkaar in de buurt ;)

@Marjan
Bedankt voor de beschrijving van de route. Wij houden wel van die verlaten landschappen ;). Ik ben ook blij met de tip over het Hopi museum, wij vinden het altijd leuk om zoiets te bezoeken.

Ik denk dat ik me vandaag maar eens ga verdiepen in Coal Mine Canyon!
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
jerbia
Amerika-expert

Bericht door jerbia »

Is iemand van jullie bekend met Indian route 2, ook wel Old Oraibi Road? Deze weg loopt langs Old Oraibi Village en Leupp. Het zou voor ons beter uitkomen als we deze route nemen, komende vanaf Coal Mine Canyon, maar ik heb geen idee of deze weg goed begaanbaar is.

Afbeelding
Groetjes Bianca

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Volgens plaatselijke deskundigen heb je waarschijnlijk een permit nodig om Coal Mine Canyon in te gaan. Het is heilige grond. De wegen zijn niet verhard en kunnen mul zand zijn of zoals werd gezegd: Niet te hard en niet te zacht rijden dan komt het wel goed. Werd gedaan met een 2wd truck. Weet dit niet uit eigen ervaring....Zelfs iemand die niets anders doet dan door het westen rijden (ene Colin uit Tucson) was dit nog een redelijk onbekend gebied.
Yeehaw
jerbia
Amerika-expert

Bericht door jerbia »

Yeehaw schreef:Volgens plaatselijke deskundigen heb je waarschijnlijk een permit nodig om Coal Mine Canyon in te gaan. Het is heilige grond.
Die informatie had ik idd ook al gevonden op http://www.arizonahandbook.com/hopi.htm
Coal Mine Canyon
Hoodoos and crenulated cliffs of red, white, and gray rocks present a striking sight from the overlook. You may experience vertigo as you peer into precipitous depths. Take care near the edge as the rock layers are very brittle. Hopi have long obtained coal from the seam just below the rim. A trail descends into the canyon, but you'll need a Navajo tribal permit to hike it. This very scenic spot has picnic tables and lies 30 miles northwest of Bacavi and 16 miles southeast of Tuba City on AZ 264. Look for a windmill and the Coal Mine Mesa Rodeo Ground on the north side of the highway (no signs) between Mileposts 337 and 338, and turn in across the cattle guard and follow the dirt road, which may be too rough for cars, 0.5 mile to the rim.
Nu is het zo dat we toch niet van plan waren om echt Coal Mine Canyon in te gaan, maar meer om vanaf de rim (rond de picknickplek) de canyon te bekijken. Waar het mij om gaat, is dat we vanaf Coal Mine Canyon naar Meteor Crater willen gaan. De weg die ik hierboven op het kaartje heb aangegeven, is dan de meest logische weg om te rijden. Ik heb alleen geen idee hoe deze weg eruit ziet, en of je hier door kunt rijden. Volgens mij is het wel een verharde weg.
Groetjes Bianca

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Nee, die 99 hebben we niet gereden. Zou wel een verharde weg zijn. We hebben wel 87 gereden van Winslow naar Second Mesa 13 jaar geleden, door mij destijds beschreven als een prachtige weg door Painted Desert. Ik kan mij herinneren dat de bermen bezaaid waren met lege flessen. Geen alcohol in de Indianen reservaten....wel daar buiten.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Yeehaw schreef:Nee, die 99 hebben we niet gereden. Zou wel een verharde weg zijn. We hebben wel 87 gereden van Winslow naar Second Mesa 13 jaar geleden, door mij destijds beschreven als een prachtige weg door Painted Desert. Ik kan mij herinneren dat de bermen bezaaid waren met lege flessen. Geen alcohol in de Indianen reservaten....wel daar buiten.
Dit is de 87 van Winslow naar en voorbij Second Mesa. In de dorpjes op de mesa's lag genoeg "troep" bij de huizen, zoals je op de 3e foto kunt zien. Ik heb hier vanuit de auto min of meer stiekum een foto gemaakt, want officieel is het verboden. Er staan overal borden dat het verboden is te fotograferen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
jerbia
Amerika-expert

Bericht door jerbia »

Dank je wel voor het plaatsen van de foto's Marjan! Nu heb ik een duidelijk beeld van de weg. Hier kunnen we wel goed 'doorkarren' zo te zien ;)
Groetjes Bianca

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Die flessen hebben zo te zien opgeruimd......
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Wij hebben nu ongeveer hetzelfde probleem om de weg uit te vogelen.
Alleen draaien we de andere kant op ,wij gaan vanuit Holbrook eerst Petrified Forrest rijden om even op de hoek in Winslow , de bekende plaats van de Eagles te bezichtigen maar daaarna is het wat troebel.
Ik had nog geen idee hoe verder te rijden maar zitten nu te dubben tussen twee wegen maar welke is mooier.
I pak in ieder geval niet de 180 vanuit Flagstaaf omdat ik die niet zo interessant vind.
Als ik dus de 87 neem om dan Coal Mine Canyon te bezoeken dan valt helaads Sunset Crater uit het schema omdat we overnachten in Tusayan.
Ik neem dan de 64 om even mooi langs Grand Canyon overlooks te rijden.
Eeen andere mogelijkheid zou voor ons dus kunnen zijn om wel langs Sunset Crater te gaan en de dag erop als we de planning hebben om naar Mexican Hat te rijden via Monument Valley wel een uitstapje te maken naar Coal Mine Canyon te gaan.
Ik zou dan eventueel de permits kunnen halen in Cameron waar we dan toch langs komen.
Wat wel een rot gezicht is de hoeveelheid troep die je in indiaans gebied steeds ziet,en dan heb je het over mensen die een grote band hebben met de aarde .
Maar zou dit een haalbare optie zijn om dit zo te combineren ?
Ik weet dat ik twee jaar geleden ook de Coal mine ook op dit forum heb gezet maar heb nog geen kans gezien om er heen te gaan dus is nu de vraag voor ons of het waard is om er voor om te rijden.
Ik ga in ieder geval de verslagen lezen van allen die er wel heen gaan en hier over berichten.
Groetjes ,Erika.
jerbia
Amerika-expert

Bericht door jerbia »

We hebben vandaag toch maar de route via de 264/87 genomen en daar hebben we geen spijt van! Coal Mine Canyon is prachtig! We hebben meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om te lunchen aan een van de picknicktafels die bij de canyon staan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes Bianca

myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

Grappig, ik heb nav van het eerder genoemde topic ook coalmine canyon in onze route proberen op te nemen.

Wij willen deze bezoeken op de route van Monument Valley naar de Grand canyon, ik had het zo in gedachten:

Van Monument Valley naar Tuba City over de 160 en daar een stukje de 264 te nemen naar Coalmine Canyon.

Of heeft iemand betere tips?

Groet Anja
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Ik denk dat je niet echt veel alternatieven hebt.
Wij gaan het ook proberen maar dan in omgekeerde richting en eindigen in Mexican Hat.
Maar er zijn nu al een heleboel hier op het forum die deze Canyon nu hebben opgenomen in het reisschema dit jaar.
Erika.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wij hebben Coal Mine Canyon een paar dagen geleden bezocht, en we vonden het geweldig mooi. Naar beneden de canyon in is niet te doen, er schijnt een hele steile afdaling te zijn maar die is nogal gevaarlijk en ook bijna niet te vinden. Maar ook vanaf de rand kan je hier uren doorbrengen, we zijn aan beide kanten een heel eind langs de canyon afgelopen en zijn diverse plateaus opgelopen, een klein beetje de canyon in. Echt supermooi, dus wie de kans heeft om dit in z'n schema op te nemen: absoluut doen!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

We gaan het proberen te bezoeken en het staat in ons voorlopig reisschema.
Iedereen die er is geweest is er zeer positief over dus waarom hier niet even een tussenstop maken.
Ik heb ergens gelezen dat het er kan spoken daar mocht je daar willen kamperen op de bodem maar dat is voor ons geen optie.
Maar je hoeft toch geen permits te hebben om de alleen vanaf de rand de Canyon te bezoeken toch?
Die ben je alleen nodig als je de tocht naar beneden wilt maken?
Daar hebben we geen tijd voor dus het zal even aan de rand staan en op weg gaan naar Tusayan voor de komende nacht.
Erika.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer