Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hotels omgeving Big Bend?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Hotels omgeving Big Bend?

Bericht door Koen70 »

Hallo allemaal,

De Chisos Mountain Lodge al lang volgeboekt :( Was natuurlijk te verwachten...

Er zijn nog een aantal motels in Study Butte/Terlingua, maar de feedback die ik daarover lees is nogal wisselend. Heeft iemand van jullie hier in de buurt overnacht en kunnen jullie een motel aanbevelen? Ik zou graag meer dan één dag in Big Bend blijven, dus liefst een motel dichtbij de ingang van het park, en niet in Marathon of Alpine.

Alvast bedankt!
Koen
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Re: Hotels omgeving Big Bend?

Bericht door Kokopelli »

Dan zou ik voor de Terlingua Ranch Lodge gaan!
Geweldige plek, ligt wel afgelegen. Dus als je er meerdere nachten verblijft is het wel heen en weer rijden. Maar dichterbij zou ik niets anders weten.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Kokopelli schreef:Dan zou ik voor de Terlingua Ranch Lodge gaan!
Geweldige plek, ligt wel afgelegen. Dus als je er meerdere nachten verblijft is het wel heen en weer rijden. Maar dichterbij zou ik niets anders weten.
Die wilde ik ook net aanraden :D Wij slapen in juli 2 nachten in de Terlingua Ranch en 2 nachten in Chisos Mountain Lodge.

Karin
jan vos
Amerika-ontdekker

Bericht door jan vos »

wij hebben geboektvoor 25en26juli,kost voor 2personen66$ +tax,alleen je moet er heen gaan(als het kan)van donderdag tm.zondag,anders is het restaurant dicht,en dan moet je een eind rijden.jan
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Dichtsbijzijnde hotels zijn in Study Butte vlak bij de west ingang van het park. Big Ben Motor Inn en Mission Lodge. Verwacht geen luxe.
Koen70
Amerikafan

Bericht door Koen70 »

Blijkbaar zijn er vaak cancellations in de Chisos Mountain Lodge, want na een aantal keren proberen was er nu toch plaats. Ik kon zelfs kiezen tussen een Stone Cottage, een Casa Grande room of een Mountain Lodge room met balkon. Ik heb voor het laatste gekozen.

Iemand ervaring mee?
Eugeni
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Eugeni »

Wij zijn net terug.
Het Big Ben Motor Inn is eenvoudig maar wel netjes, ziet er alleen van buiten niet zo geweldig uit.
Wat minder is, is dat de deur daar met 'flipperen' wel erg gemakkelijk te openen zijn. Wij liepen allemaal de deur uit en toen viel de deur achter ons dicht en de sleutel lagen binnen. Met een klantenkaart van de supermarkt hadden we de deur zo weer open.
Bij Terlinqua Ranche hebben we met de tent gestaan. Een mooie plek maar wel erg afgelegen (zo'n 30 mile vanaf Terlingua)en het staat nergens aangegeven in Terlingua. Vanaf Terlingua 15 mile weg 118 op en dan vanaf de afslag naar rechts nog 16 mile naar de Ranch/camping waarvan de laatste 3 niet geasfalteerd. Het restaurant is wegens personele problemen voor onbepaalde tijd gesloten stond er.
Het kantoor is slechts geopend van 8 uur 's morgens tot 5 uur 's middags en dat verwacht je niet bij een camping.
Wij kwamen er dus om half 7 aan, nadat we lekker gegeten hadden in Terlingua Gost Town omdat we niet meer wisten op welke dagen het restaurant van Terlinggua open zou zijn. Toen we aankwamen zagen we op de deur het bordje: ben om 8 uur terug. We hebben dus op het plattegrondje gekeken waar de tentplaatsen zouden moeten zijn en hebben de tenten opgezet. Na een blik op het mooie zwembad bleek het hek op slot te zijn, zo ook het sanitairgebouw. Toen wij om 8 uur naar het kantoortje gingen en er niemand kwam opdagen, drong het tot ons door dat "ben om 8 uur terug' voor de volgende morgen bedoeld was. Ook telefonisch niemand te bereiken.
We zijn maar blijven staan want om de boel weer in te pakken en terug te rijden om ergens anders nog een plek te zoeken hadden we geen trek in. Achteraf was het nog niet zo'n slecht idee aangezien we 's avonds onweer langs ons heen zagen trekken en de volgende dag in Big Bend tot in de middag overal flinke plassen stonden. Waren we daar toch op Cottenwood gaan staan, dan hadden we een beste onweersbui gehad! We hebben er prima geslapen en hadden zelf genoeg water bij ons, maar hadden graag gebruik gemaakt van het mooie zwembad, daarom waren we er helemaal heen gereden.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Daar hebben wij 1 nacht met de camper(s) gestaan wel een stoffige campground omdat er geen gras groeide. in het naast gelegen café konden we gebruik mekaen van de wifi.
Wees maar blij dat je niet meer op Cottonwood gestaan hebben wij werden er lek geprikt door de muggen en het was er bloedheet, Chicos Basin in een betere lokatie om te kamperen, door de hoogte een stuk koeler en geen muggen.
Koen70
Amerikafan

Bericht door Koen70 »

Ik heb ook in de Big Bend Motor Inn gelogeerd (in de Mission lodge aan de overkant van de straat). Daar bevinden zich de kleinere kamers, maar ze waren wel proper.
Foto:
Afbeelding
Let vooral op de moderne TV :D

Zie dit topic voor meer info over mijn ervaringen in Terlingua: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =7&t=15572
Eugeni
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Eugeni »

Rob schreef:Daar hebben wij 1 nacht met de camper(s) gestaan wel een stoffige campground omdat er geen gras groeide. in het naast gelegen café konden we gebruik mekaen van de wifi.
Wees maar blij dat je niet meer op Cottonwood gestaan hebben wij werden er lek geprikt door de muggen en het was er bloedheet, Chicos Basin in een betere lokatie om te kamperen, door de hoogte een stuk koeler en geen muggen.
Chicos Basin was eigenlijk voor de volgende avond ook onze bedoeling, maar na een nacht behelpen met wat water achter de auto wilden we toch wel graag een douche. Aangezien alle lodges bezet waren, zijn we doorgereden naar Rio Grande Valley.
Het was er wel warmer, maar nog best te doen en de muggen daar hebben we 's avonds geen last van gehad. Die werden schijnbaar 's morgens pas wakker, waardoor we wel een ander plekje hebben gezocht om te ontbijten. Het was er lekker rustig en Herman heeft het met al die vogelaars daar érg naar zijn zin gehad.
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Eugeni schreef:..... Na een blik op het mooie zwembad bleek het hek op slot te zijn...
Inderdaad erg zonde dat het zwembad niet open was, want voor zo'n afgelegen plek is het toch een erg mooi zwembad.
Hebben jullie wel van de prachtige sterrenhemel kunnen genieten, ondanks het slechte weer een stukje verderop? Want dat vond ik echt geweldig om te zien daar (dat is dan weer een voordeel dat het afgelegen ligt)

Dat ze er niet waren in het kantoor verbaast me eigenlijk niet :wink: ze zijn geloof ik erg makkelijk daar. Toen wij weggingen was er ook niemand te bekennen, sleutel van de kamer in een bakje aan de deur gegooid en vertrokken. Dus ook nergens voor getekend oid. Ze zijn gewoon erg goed van vertrouwen. De kosten werden netjes na een week of 2 van de creditcard afgeschreven.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Eugeni
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Eugeni »

Kokopelli schreef: Inderdaad erg zonde dat het zwembad niet open was, want voor zo'n afgelegen plek is het toch een erg mooi zwembad. Hebben jullie wel van de prachtige sterrenhemel kunnen genieten, ondanks het slechte weer een stukje verderop? Want dat vond ik echt geweldig om te zien daar (dat is dan weer een voordeel dat het afgelegen ligt)
We gaan wel steeds meer off topic zo.
We hebben inderdaad van een prachtige sterrenhemel kunnen genieten, dat kun je toch in Amerika veel meer dan hier. Ook hebben we veel vogels gezien en uilen gehoord en zowel 's avonds als 's morgens vroeg veel vleermuizen gezien. Dat vind ik ook het voordeel van de tent, dat je meer buiten bent en buiten leeft en wakker wordt van de vogels e.d. Dat je vanuit je slaapzak naar buiten kijkt en dieren rond ziet scharrelen.
Wat ons ook opviel was dat de weg doorliep achter de 'camping'. Wij vroegen ons af waar die auto's heen gingen en toen ik die kant opliep zag ik een bordje 'mainroad', de weg liep dus nog door. Daarachter ligt ook nog een start- en landingsbaan van Terlingua. De reeën liepen hier rustig wat te grazen dus er zal hier wel geen frequent luchtverkeer zijn. :wink:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Nog heel even off topic.
Er is ook een golfbaan in Terlingua. Een van de holes ligt in Mexico....
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Mooie reis hebben jullie trouwens weer gemaakt Eugeni, ik heb gisterenavond jullie verslag gelezen!
Eugeni
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Eugeni »

nieuwenoord schreef:Mooie reis hebben jullie trouwens weer gemaakt Eugeni, ik heb gisterenavond jullie verslag gelezen!
Dank je, we zijn druk bezig om het verslag én de foto's op onze site te zetten. Maar we hebben samen meer dan 8 Gb aan foto's gemaakt dus dat is nog wel een klus.
Voor jullie nog een paar dagen, dus vast veel plezier, goede reis en we volgen jullie wel weer via de site. :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer