Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

bryce canyon of zion np

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
markus
Amerika-ontdekker

bryce canyon of zion np

Bericht door markus »

hallo allemaal, ik ben weer lekker aan het plannen voor onze reis door het zuid westen en ik denk dat ik moet schrappen dus wil ik vragen aan mensen die er geweest zijn of ik beter naar bryce kan gaan of naar zion.
buur
Amerikakenner

Re: bryce canyon of zion np

Bericht door buur »

Zion is mooi, maar Bryce is uniek! Als je niet beide kun bezoeken, is het IMHO better naar Bryce te gaan.
Groetjes, Thomas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind Zion prachtig, maar als je maar weinig tijd hebt kun je beter Zion schrappen. Is er elders niet wat tijd te vinden? Hoeveel tijd wil je uittrekken voor Bryce of Zion?

Marianne
markus
Amerika-ontdekker

Bericht door markus »

ik kan misschien nog wel iets schuiven maar ik heb zeker 1 hele dag te besteden in 1 van beide parken. indien beide te doen word het monument valley en dan naar bryce waar ik de dag kan vol maken en daags erna weer vroeg naar zion en dan daar de dag volmaken. dan zit ik met twee dagen reizen ipv een volle dag ergens verblijven.

mark.
buur
Amerikakenner

Bericht door buur »

1 dag in beide parken is ook mogelijk, maar toch stress. Men kan Bryce misschien in 1 of 2 uur bezoeken, als men niet wandelt en slechts aan die uitzichtpunten rijdt. Maar Zion is een park, waar je moet wandelen om de unitzichtpunten te bereiken.
Groetjes, Thomas.
okkernoot
Amerika-ontdekker

Bericht door okkernoot »

Als je in Bryce het amfitheater gezien hebt en er een wandeling in gemaakt heb, heb je het mooiste gezien, neemt niet veel tijd in beslag.
Zion vergt meer tijd en is mijns inziens ook meer gediversifieerd.
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

Mja, heeft Zion niet meer weg van Yosemite? Het is alleszins veel groener als Bryce, en je hebt er niet zo van die unieke rotsformaties. Ik stond enkele maanden geleden ook voor de keuze, en heb toen gekozen voor een dag Bryce. We gaan wel nog door Zion rijden met de wagen. Ok, dat is niet hetzelfde, maar je moet keuzes maken.
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Zonder enige twijfel: Zion!

Ik vind Bryce erg eenzijdig. Schitterend, maar ik had het daar na een paar uur wel gezien. Zion is veel gevarieerder, veel meer wandelroutes, veel meer te zien en te ondernemen. Ook trekt het natuurschoon van Zion mij veel meer.

Als je van wandelen en ontdekken houdt: Zion. Als je meer een type bent van de auto uit, vista points bekijken, wat foto's maken en doorrijden: Bryce. Misschien een beetje kort door de bocht, maar daar zou ik mijn keuze op baseren.
buur
Amerikakenner

Bericht door buur »

Zion is inderdaad veel gevarieerder dan Bryce, maar markus heeft toch niet veel tijd, om al de veele wandelroujes te gaan!? Daarom denk ik, dat Bryce better voor hem is.
Groetjes, Thomas.
markus
Amerika-ontdekker

Bericht door markus »

tja jullie maken het wel moeilijk. maar misschien moet ik dan toch zion overslaan als dat enigzins te vergelijken valt met yosemite want daar heb ik twee volle dagen voor(misschien nog te weinig hoor.) ons probleem is dat we gewoon teveel willen zien maar ik denk dat we beter eens voor een tweede keer terug kunnen gaan want dat werd ons al verteld dat dat vaak gebeurde als je er eenmaal bent geweest.

groeten mark
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer