Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
welke route is het handigst?
welke route is het handigst?
Goedemiddag allemaal,
Ik ben bezig met het samenstellen van onze reis naar de Westkust van Amerika en heb een mooie route uitgedacht (denk ik). Ik heb ook een ander mooie optie gezien van iemand anders, die lijkt er veel op, maar die ging andersom. Welke lijkt jullie leuker? En zouden jullie er nog iets aan veranderen?
Mijn eigen samenstelling:
1-sep Amsterdam - San Fransisco
2-sep San Fransisco
3-sep San Fransisco - Yosemite
4-sep Yosemite
5-sep Yosemite - Death Valley
6-sep Death Valley - Las Vegas
7-sep Las Vegas - Hooverdam - Zion
8-sep Zion - Bryce Canyon
9-sep Bryce Canyon - Page (Lake Powell, Rainbow Bridge)
10-sep Page (Antelope Canyon) - Monument Valley - Grand Canyon
11-sep Grand Canyon
12-sep Grand Canyon - Sedona
13-sep Sedona - Palm Springs
14-sep Palm Springs - Los Angeles (via Joshua Park)
15-sep Los Angeles
16-sep Los Angeles - Ventura/Santa Barbara (via highway 1)
17-sep Ventura/Santa Barbara - Monterey
18-sep Monterey - San Fransisco
19-sep San Fransisco - Amsterdam
De andere optie:
1-sep Vlucht Amsterdam - San Francisco
2-sep San Francisco
3-sep San Francisco
4-sep San Francisco - San Simeon (via highway 1)
5-sep San Simeon - Los Angeles (onderweg Santa Barbara, Venice beach)
6-sep Los Angeles
7-sep Los Angeles - Joshua Park
8-sep Joshua Park - Grand Canyon
9-sep Grand Canyon
10-sep Grand Canyon - Page (Lake Powell, Rainbow Bridge)
11-sep Page (Antelope Canyon)
12-sep Page - Bryce Canyon
13-sep Bryce Canyon - Zion
14-sep Zion - Las Vegas (via Hooverdam)
15-sep Las Vegas - Lone Pine (via Death Valley)
16-sep Lone Pine - Lee Vining
17-sep Yosemite
18-sep Yosemite - San Francisco
19-sep San Francisco - Amsterdam
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes,
Sandy
Ik ben bezig met het samenstellen van onze reis naar de Westkust van Amerika en heb een mooie route uitgedacht (denk ik). Ik heb ook een ander mooie optie gezien van iemand anders, die lijkt er veel op, maar die ging andersom. Welke lijkt jullie leuker? En zouden jullie er nog iets aan veranderen?
Mijn eigen samenstelling:
1-sep Amsterdam - San Fransisco
2-sep San Fransisco
3-sep San Fransisco - Yosemite
4-sep Yosemite
5-sep Yosemite - Death Valley
6-sep Death Valley - Las Vegas
7-sep Las Vegas - Hooverdam - Zion
8-sep Zion - Bryce Canyon
9-sep Bryce Canyon - Page (Lake Powell, Rainbow Bridge)
10-sep Page (Antelope Canyon) - Monument Valley - Grand Canyon
11-sep Grand Canyon
12-sep Grand Canyon - Sedona
13-sep Sedona - Palm Springs
14-sep Palm Springs - Los Angeles (via Joshua Park)
15-sep Los Angeles
16-sep Los Angeles - Ventura/Santa Barbara (via highway 1)
17-sep Ventura/Santa Barbara - Monterey
18-sep Monterey - San Fransisco
19-sep San Fransisco - Amsterdam
De andere optie:
1-sep Vlucht Amsterdam - San Francisco
2-sep San Francisco
3-sep San Francisco
4-sep San Francisco - San Simeon (via highway 1)
5-sep San Simeon - Los Angeles (onderweg Santa Barbara, Venice beach)
6-sep Los Angeles
7-sep Los Angeles - Joshua Park
8-sep Joshua Park - Grand Canyon
9-sep Grand Canyon
10-sep Grand Canyon - Page (Lake Powell, Rainbow Bridge)
11-sep Page (Antelope Canyon)
12-sep Page - Bryce Canyon
13-sep Bryce Canyon - Zion
14-sep Zion - Las Vegas (via Hooverdam)
15-sep Las Vegas - Lone Pine (via Death Valley)
16-sep Lone Pine - Lee Vining
17-sep Yosemite
18-sep Yosemite - San Francisco
19-sep San Francisco - Amsterdam
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes,
Sandy
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: welke route is het handigst?
Deze vraag hoort niet thuis in het Noordwesten forum, maar in het Zuidwesten.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Note als Mod: Topic verplaatst naar het Zuidwesten.
Roland
Roland
Ik zou de eerste optie nemen, maar in dat geval San Diego (je bent er toch nauwelijks) laten vallen voor 1 dag Las Vegas (bij voorkeur, moet je toch gezien hebben) of 1 dag extra Death Valley.
Bedankt voor de opmerkingen, ik heb niet goed opgelt, denk ik, ik dacht dat ik het bij zuidwest geplaatst had.
Okernoot, jouw reactie begrijp ik niet helemaal. Ik heb San Diego helemaal niet opgenomen in mijn reis en Death Valley kom ik met de 1e optie al een dag. Dat is toch wel genoeg?
Groeten,
Sandy
Okernoot, jouw reactie begrijp ik niet helemaal. Ik heb San Diego helemaal niet opgenomen in mijn reis en Death Valley kom ik met de 1e optie al een dag. Dat is toch wel genoeg?
Groeten,
Sandy
Ja sorry, vergiste me met Palm Springs. Ik vind je route nu weloverwogen.
Je tweede route is een stuk rustiger omdat je Sedona en Monument Valley weglaat. Ook zou ik Hoover Dam eruit laten. In Page is Glen Canyon Dam tenminste zo indrukwekkend en veel beter bereikbaar en te bezoeken. Tevens vind ik het een stuk handiger om van Las Vegas via Death Valley naar Lone Pine te rijden dan van Yosemite in een dag naar Death Valley. Van Lee Vining rijd je 's morgens over Tioga Pass met de zon in de rug, ook prettiger en tenslotte heb je een dag meer in San Francisco. Ik zou voor de tweede route kiezen. Less=more!
Note: Om Rainbow Bridge te bezoeken heb je het grootste gedeelte van de dag nodig, dus bewaar dat voor een volgende keer.
In je eerste route zeg je: Page-Antelope Canyon-Monument valley-Grand canyon NP. Dat betekent: 1.5 uur voor Antelope, 2.5 uur rijden naar Monument Valley, 1-2 uur voor Monument valley en 3.5 uur rijden naar GCNP. Lange dag!
Yeehaw
Note: Om Rainbow Bridge te bezoeken heb je het grootste gedeelte van de dag nodig, dus bewaar dat voor een volgende keer.
In je eerste route zeg je: Page-Antelope Canyon-Monument valley-Grand canyon NP. Dat betekent: 1.5 uur voor Antelope, 2.5 uur rijden naar Monument Valley, 1-2 uur voor Monument valley en 3.5 uur rijden naar GCNP. Lange dag!
Yeehaw
Yeehow, bedankt voor je uitgebreide feedback. Met Sedona en Rainbow Bridge eruit laten heb ik niet zo'n moeite, maar de Hooverdam wil mijn vriend toch heel graag in het echt zien. Is dat zo lastig dan om daar te komen?
En Monument Valley laten vallen, is inderdaad ook een optie, is wel een eind om, geloof ik, maar is dat niet zonde? Of lijkt het behoorlijk op een van de andere plaatsen waar we met deze reis al komen?
Ik probeer inderdaad in korte tijd wel erg veel te zien, daar ben ik me wel van bewust, maar ik verwacht dan ook niet dat we snel nog eens naar de Westkust zullen gaan. Dus ik wil dan ook echt de hotspots gezien hebben. Die heb ik met deze routes wel te pakken, toch?
En Monument Valley laten vallen, is inderdaad ook een optie, is wel een eind om, geloof ik, maar is dat niet zonde? Of lijkt het behoorlijk op een van de andere plaatsen waar we met deze reis al komen?
Ik probeer inderdaad in korte tijd wel erg veel te zien, daar ben ik me wel van bewust, maar ik verwacht dan ook niet dat we snel nog eens naar de Westkust zullen gaan. Dus ik wil dan ook echt de hotspots gezien hebben. Die heb ik met deze routes wel te pakken, toch?
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Je kan misschien een extra nacht Grand Canyon weglaten voor een nacht bij Monument Valley. Ze zijn op jouw tijdstip toch aan het werken aan de weg bij de Grand Canyon. Heb zowiezo al niet het gevoel dat ik me een hele dag in de GC kan amuseren en dus al zeker niet als de weg gesloten is zodat maar 1 helft open is. Je moet het gezien hebben, dat wel. Net zoals Monument Valley
Monument valley lijkt in niets wat je op de rest van je trip ziet.

Monument valley lijkt in niets wat je op de rest van je trip ziet.
Alleen de 7 miles over Hermits Road naar Hermits Rest vanaf GC Village is gesloten en Hopi Point is nog enige tijd bereikbaar. Dit stuk is het grootste gedeelte van het jaar trouwens ook alleen met de shuttlebus te bezoeken en heeft geen invloed op de doorgaande routes. Veel bezoekers lopen naar de rim,oh's en ah's, even naar een ander punt en rijden weer door. De GC is een van de grootste natuurwonderen ter wereld en in tegenstelling tot veel andere NP's is het voor ons nog steeds een "must visit". Afgelopen jaar bij ons 4de bezoek ongeveer 2 volle dagen. In die tijd hebben we ongeveer 2 uur bij Yavapai Point gezeten en steeds weer veranderende uitzichten bewonderd. Zonsondergang en zonsopgang zijn de absolute hoogtepunten tijdens een bezoek aan GCNP. De laatste keer logeerden wij in Kachina in een kamer met uitzicht over de canyon. Wij hebben kennissen die in de buurt (Sedona, Scottsdale, Williams) wonen en die zijn misschien wel 15 keer geweest en ook voor hen verveelt het nooit.Ik kan iedereen aanraden een stukje naar beneden te gaan. Doen wij ook, zelfs als anti-wandelaars, maar niet te ver.
Dat alles wil niet zeggen dat je MV moet overslaan, integendeel, maar voor ons is GC uit een andere catagorie. Just mho.
Yeehaw.
Dat alles wil niet zeggen dat je MV moet overslaan, integendeel, maar voor ons is GC uit een andere catagorie. Just mho.
Yeehaw.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
De tweede route nemen, en dan gewoon ter plaatse besluiten of je na Page (Glenn Canyon dam) nog de Hoover dam wil zien.
Ik denk het niet, en het is ook een onhandig stuk omrijden.
Ik denk het niet, en het is ook een onhandig stuk omrijden.
Bij Hoover Dam is het een puinzooi (excuus). Ze zijn bezig met een nieuwe weg hoog boven Hoover Dam naar alles moet nog over de dam en er zijn regelmaitig securitychecks. Betaald parkeren aan de NV zijde en vrij aan de Az zijde. Om de dam goed te bekijken zou je een tour moeten maken. De reviews zijn niet al te best. Glen Canyon Dam is net zo groot. De toers zijn gratis en er is ook genoeg gratis parkeerruimte. Laat alle tassen in de auto en neem alleen camera's mee. En, zoals Pete al zegt, het is ook nog een stuk omrijden via Hoover Dam naar Las Vegas. Als je besluit Hoover Dam te bezoeken en je hebt nog wat tijd over, rijd dan via Valley of Fire SP langs Lake Mead (min of meer) naar Hoover Dam. Neemt wel aanzienlijk meer tijd...
Yeehaw
Yeehaw
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 3476 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger