Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

filmen in los angeles

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jta
Amerika-expert

filmen in los angeles

Bericht door jta »

tot voor 9/11 kon je bij de Los Angeles Film Permit Office een shoot sheet krijgen met alle locaties waar er die dag filmopnames gemaakt werden. uit schrik voor terroristen is die sheet nu niet meer beschikbaar voor het grote publiek.
iemand soms tips om toch aan een shoot sheet te geraken?
kent iemand soms een betrouwbare ( = constant bijgewerkte) lijst met adressen (woonadressen, geen mailing-adressen) van in los angeles wonende stars ?
jacques
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: filmen in los angeles

Bericht door Njit »

jta schreef:tot voor 9/11 kon je bij de Los Angeles Film Permit Office een shoot sheet krijgen met alle locaties waar er die dag filmopnames gemaakt werden. uit schrik voor terroristen is die sheet nu niet meer beschikbaar voor het grote publiek.
leuke vraag.. Ik wist niet dat er zoiets bestond. Ik heb wat GeGoogle'd maar alle sites verwijzen naar het LA Permit Office (die ze dus niet meer beschikbaar stelt).

Ben dus ook benieuwd of iemand ze weet te vinden :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik dacht dat het niet zozeer 9/11 was, als wel het feit dat steeds vaker mensen naar de film-lokaties trokken met lawaaiige grasmaaiers, leafblowers, enz. en dan geld vroegen om hun activiteiten te staken.

Er zijn tours langs de huizen van beroemdheden, ook hun je platte gronden kopen "maps to the stars". De aankoop van een huis is een public record is. Maar de meeste sterren wonen in gated properties, dus met grote hekken eromheen.

Misschien iets voor jullie: er is het Gene Autry Museum of Western Heritage, waarin zowel het "echte" wilde westen verbeeld is, als wat men er in Hollywood van gemaakt heeft.
Edith
Amerika-ontdekker

Bericht door Edith »

ik had deze vraag ook gesteld en kreeg deze site waar ik op moest kijken:

http://www.seeing-stars.com/

maar ik weet dus niet hoe up to date deze is???

Edith
PBa
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door PBa »

De tour langs de huizen van sterren vond ik 3 keer niks. Tenzij je ideeen op wilt doen van de mogelijkheden om je grond af te schermen. Wij hebben veel heggen, hekken en muren gezien. De amerikanen in ons busje werden elke keer helemaal enthousiast toen ze bijvoorbeeld bij het huis van een Friend-ster kwamen. Wij zagen alleen een muur en een hek... meer niet.

Het kan ook zijn dat wij te nuchter zijn hoor.... maar wij vonden het zonde van ons geld.

http://www.seeing-stars.com is wel een grappige site. Alleen af en toe vraag ik me af hoe goed hij wordt bijgehouden.
jta
Amerika-expert

zelf doen

Bericht door jta »

mits een goede kaart en wat voorbereiding kun je zelf een namiddagje hollywood in mekaar knutselen. een beetje hollywood hills, bezoekje aan hollywood bowl, mulholland drive met zijn vergezichten: lijkt ons beter dan zo'n tour.
jacques
ginie
Amerika-ontdekker

Bericht door ginie »

Neem ook eens een kijkje op volgende site:

http://www.hollywoodusa.co.uk/index.htm

Je vindt er zeker een heel aantal adressen waar de sterren op vandaag nog wonen. (bv. Aaron Spelling/The Osbournes/Hugh Heffner)

Onderstaande foto van Aaron Spelling's huis hebben wij getrokken op onze reis. Zoals je ziet is het huis goed afgeschermd, maar het heeft toch wel een leuk gevoel als je op de stoep staat!
Afbeelding

Kent iemand deze locatie nog? Ik ben jarenlang fan geweest van Beverly Hills 90210. Toen ik voor het echte beachhouse stond, kon mijn dag niet meer stuk!
Afbeelding

Ginie
jta
Amerika-expert

beachhouses

Bericht door jta »

allo,
ook tof: http://www.californiacoastline.org/
is site met foto's van de hele kust van california. met dus ook de huizen van de vedetten in bijvoorbeeld malibu (the colony) en carbon beach. soms staan de huizen vermeld bij de foto's. zoals het huis van courtney cox-arquette.

barbara streisand trok met een klacht tegen deze site naar de rechtbank maar verloor.

je ziet er ook prachtig de kustweg 1, santa monica, venice....
jacques
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer