Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rondreis vanuit Denver, oktober 2008
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Re: Rondreis vanuit Denver, oktober 2008
Aan je route te zien hou je meer van steden dan van natuur, als dat zo is dan kun je beter het stuk Yellowstone/Grand Teton eruit laten, daar zie je zo toch helemaal niets van, en heb je mischien iets meer tijd om nog iets van Bryce en Zion te zien.
Je krijgt veel beter advies van mensen hier als je even aangeeft wat je precies van je vakantie verwacht, wel wandelen niet wandelen, wel natuur geen natuur, rustig aan, of geen bezwaar tegen hele dagen in de auto zitten.
Harry
Je krijgt veel beter advies van mensen hier als je even aangeeft wat je precies van je vakantie verwacht, wel wandelen niet wandelen, wel natuur geen natuur, rustig aan, of geen bezwaar tegen hele dagen in de auto zitten.
Harry
Zijn de bezoeken aan SLC en ABQ echt nodig?
Probeer ook eens deze route:
Denver-Moab-Torrey-Bryce-Zion-Page-GC-Sedona-ABQ-Denver. Veel natuur ja. En stel je van de steden SLC en ABQ niet te veel voor, dan is Denver aantrekkelijker. Of probeer eens vanaf Zion: Las Vegas-GC-Page-ABQ-Denver. Of ga niet via ABQ terug va GC maar via Monument Valley en Moab.
Yeehaw
Probeer ook eens deze route:
Denver-Moab-Torrey-Bryce-Zion-Page-GC-Sedona-ABQ-Denver. Veel natuur ja. En stel je van de steden SLC en ABQ niet te veel voor, dan is Denver aantrekkelijker. Of probeer eens vanaf Zion: Las Vegas-GC-Page-ABQ-Denver. Of ga niet via ABQ terug va GC maar via Monument Valley en Moab.
Yeehaw
Hoi,
wij zijn vorig jaar vanuit Denver naar Rocky Mountain NP gegaan en daar overnacht. De volgende dag hadden we (bewust) een hele lange rijdag: we zijn in 1x naar Cody gereden. Na een overnachting zijn we toen via de Beartooth Highway naar Yellowstone gegaan. Wij hadden daar 3 overnachtingen en 2 volle dagen. En dat is toch wel het minimum om iets van Yellowstone te zien. De eerste dag hebben we het zuidelijke rondje gereden en de 2e dag het noordelijke rondje. Volgens mij moet je nog flink doorcrossen om in Idaho Falls te eindigen. Je ziet dan echt niet veel van Yellowstone en Grand Teton. Zou ik zelf jammer vinden van dat stuk rijden.
Als je dan graag naar Las Vegas wil zou ik vanuit Denver Rocky Mountain NP meenemen en dan, zoals Yeehaw al schreef, Moab er bij betrekken. Arches en Canyonlands in de buurt, dan vermaak je je ook prima!
Veel succes met de route!
Raquel
wij zijn vorig jaar vanuit Denver naar Rocky Mountain NP gegaan en daar overnacht. De volgende dag hadden we (bewust) een hele lange rijdag: we zijn in 1x naar Cody gereden. Na een overnachting zijn we toen via de Beartooth Highway naar Yellowstone gegaan. Wij hadden daar 3 overnachtingen en 2 volle dagen. En dat is toch wel het minimum om iets van Yellowstone te zien. De eerste dag hebben we het zuidelijke rondje gereden en de 2e dag het noordelijke rondje. Volgens mij moet je nog flink doorcrossen om in Idaho Falls te eindigen. Je ziet dan echt niet veel van Yellowstone en Grand Teton. Zou ik zelf jammer vinden van dat stuk rijden.
Als je dan graag naar Las Vegas wil zou ik vanuit Denver Rocky Mountain NP meenemen en dan, zoals Yeehaw al schreef, Moab er bij betrekken. Arches en Canyonlands in de buurt, dan vermaak je je ook prima!
Veel succes met de route!
Raquel
www.raquel.reislogger.nl (wordt aan gewerkt)
2007 denver-yellowstone-las vegas-denver
2008 seattle-san francisco
2007 denver-yellowstone-las vegas-denver
2008 seattle-san francisco
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou ook eens kunnen kijken hoe het met de vluchten is op Las Vegas of Phoenix, zeker als je toch niet van plan bent Denver te bekijken.Reinier schreef: In oktober ga ik 2 weken naar Amerika. Ik ga via fly2californie.nl een fly&drive boeken vanuit Denver. Ik heb de volgende route in gedachte.... Wat vinden jullie ervan? Neem ik overal de juiste tijd voor? voor zover ik begrepen heb is Denver niet een hele spannende stad, en is het vooral handig als een goede goedkope aanvlieghaven.
Nee, is niet haalbaar op deze manier. Van Casper naar Yellowstone en dan de volgende dag via Grand Teton naar Idaho Falls (waarom?) is zinloos. Je ziet niets van Yellowstone, zelfs als je niet wilt wandelen. Kijk eens op de site van de NPS voor Yellowstone ( http://www.nps.gov/yell ) en lees eens een reisboek en reisverslagen om een gevoel te krijgen van wat er kan en niet kan en van wat je wilt doen en niet. Ik heb het idee dat je geen idee hebt waar je aan begint.Reinier schreef: Ik vraag me alleen nog steeds een beetje af of...
De route haalbaar is qua tijd?
Ik wel genoeg tijd voor Bryce/Zion neem, maar ik hoef er ook weer geen uren te spenderen eigenlijk.
Een dag voor Albuquerque wel nodig is.
Wat zijn jullie kanttekeningen hierover?
Je wilt in Zion en Bryce geen uren spenderen, schrijf je. Maar wat is je idee, wat wil je dan wel? In Zion zul je met de shuttlebus het park in moeten, en als je wilt genieten van het park zul je ook nog eens uit moeten stappen en wat (korte) wandelingen moeten maken.
Twee weken is kort, dus laat in elk geval Yellowstone vallen, en ook Albuquerque. Moab meenemen is een goed plan. Als je laat in oktober gaat moet je uitkijken met de hoger gelegen gebieden zoals Rocky Mountain NP, maar ook bij Bryce kun je al sneeuw verwachten. Neem dus ruim de tijd.
Misschien heb je iets aan ons 2006-verslag of onze planning voor deze zomer.
Leg je de overnachtingen ook vast met de fly&drive?
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6240 Weergaves
-
Laatste bericht door semmie67
-