Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rand Mcnally Road atlas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
annath
Amerika-ontdekker

Rand Mcnally Road atlas

Bericht door annath »

Waar kun je de Rand Mcnally Road Atlas hier in Nedrland het beste kopen,of is het beter te wachten tot in Amerika?
Zo ja ,waar kun je die dan kopen?
groetjes Anna
thebes
Amerika-expert

Re: Rand Mcnally Road atlas

Bericht door thebes »

O.a. te koop bij Selexyz Donner in Rotterdam. Maar waarschijnlijk ook bij de andere Selexyz boekwinkels in NL. Ik heb' m ook zien liggen bij de Bijenkorf in Rotterdam.
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

www.Bol.com heeft hem ook
buur
Amerikakenner

Bericht door buur »

Ik heb het eens in Enschede in Broekhuis Boekhandel gezien.
Groetjes, Thomas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt hem ter plekke ongetwijfeld goedkoper krijgen. Het is natuurlijk wel fijn als je nu al een kaart hebt, maar misschien is het dan handiger om hier bijvoorbeeld een Hallwag kaart te kopen. Dan heb je een groter gebied op één kaart wat heel fijn is voor het uitstippelen van de route.
De Hallwag kaarten kun je online bestellen maar ook in de betere boekhandel en bij de ANWB vinden.

Marianne
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik zou hem in Amerika kopen, veel goedkoper .De Road atlas van 2009 is net uit. http://www.randmcnally.com/
Als je hem bij Wal Mart koopt ben je maar een paar dollar kwijt en achterin staan alle Wall Marts.

Marjon
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Zo doen wij het dit jaar ook: Mapquest een route laten printen naar de dichstbijzijnde Walmart en daar de Rand McNally kopen. Maar wij hebben ons exemplaar van 2006 nog wel thuis liggen, daarmee hebben we de route grotendeels uitgestippeld.
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Als je deze besteld, pas dan op met de maat. Wij kregen een enorm boekwerk, A4 formaat en nog zwaar ook. Stom, want daar had ik niet op gelet. Deze ga ik echt niet meenemen dus. Helaas!
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Ik vind dat grote formaat juist ideaal, lekker gedetailleerd! In de koffer neemt het niet zoveel plaats in. Volgens mij komt het formaat trouwens meer in de buurt van A3 dan A4 :lol:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik heb zowel de kleine als de grote, maar vind de grote veel handiger. Hij is veel gedetailleerder en past makkelijk in de koffer.

Marjon
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb tijdens onze 2006-reis allebei de formaten meegehad, maar de kleinere was veel te klein! De grote RandMcNally is gewoon super in gebruik en past prima in je koffer. Met de camper ligt hij heerlijk uitgespreid voor me op het dashboard, in een auto zal dat inderdaad wat lastiger zijn.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

nieuwenoord schreef: Met de camper ligt hij heerlijk uitgespreid voor me op het dashboard, in een auto zal dat inderdaad wat lastiger zijn.
Valt wel mee hoor, gewoon op schoot. Hij blijft alleen niet zo mooi omdat ik hem regelmatig op de grond had liggen en dan sta je er wel eens op :D
Maar ik koop gewoon elke keer als ik in Amerika kom een nieuwe.

Marjon
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

vana schreef:
nieuwenoord schreef: Met de camper ligt hij heerlijk uitgespreid voor me op het dashboard, in een auto zal dat inderdaad wat lastiger zijn.
Valt wel mee hoor, gewoon op schoot. Hij blijft alleen niet zo mooi omdat ik hem regelmatig op de grond had liggen en dan sta je er wel eens op :D
Maar ik koop gewoon elke keer als ik in Amerika kom een nieuwe.

Marjon
Hi, de mijne blijft redelijk netjes, maar ik vind het elk jaar weer zo heerlijk om zo'n mooie knisperende nieuwe te hebben en voor de prijs hoef je het niet te laten toch? Ik heb er dus vorige week bij Wal*Mart weer een gekocht.
klipje
Amerika-ontdekker

Bericht door klipje »

wij hadden een oude versie van de road atlas mee. Er verandert niet zoveel in de wegen (Californie, Arizona en Utah). We hebben hem echter niet gebruikt.
Bij een AAA filiaal in SF hebben we met onze ANWB lidmaatschapskaarten allemaal gratis gedetailleerde routekaarten opgehaald.
Van iedere staat is er een aparte kaart beschikbaar en ook zijn er diverse kaarten voor de grote steden. Ook krijg je als ANWB lid gratis route advies.
Wij hebben naar volle tevredenheid van deze kaart gebruik gemaakt.
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Let er ook op waar je hem koopt. Er is ook een Wallmart editie en die kost maar $8.99. Verder is die exact identiek aan de anderen, alleen staat er Wallmart op.
En ja hij is groot, maar daardoor enorm handig, ik laat hem altijd in de zijkant van het portier, heb ik er niet zoveel last van.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik betaalde zelfs maar 5,98 voor de Wal*Mart-editie twee weken geleden.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Voor de voorpret zou ik hem al hier kopen. De grote natuurlijk. Verleden jaar waren ze bij 2 Walmarts al uitverkocht maar dat was in oktober. Ik verslijt elk jaar zo'n atlas met al die forums en bestel hem gewoon bij de boekhandel als ze hem al niet in voorraad hebben. Gelukkig heb ik er een paar uit Amerika meegenomen.
KIF
Amerika-ontdekker

Bericht door KIF »

Loont het ook niet de moeite om ter plekke een GPS te kopen?

(bij AVIS 13$/dag)

Bij radioshack kan je al modellen krijgen voor een dikke 100dollar.
Kan je toch heel wat ellende uitsparen. (zeker in de steden)

Of vergis ik me hier?
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

KIF schreef:Loont het ook niet de moeite om ter plekke een GPS te kopen?

(bij AVIS 13$/dag)

Bij radioshack kan je al modellen krijgen voor een dikke 100dollar.
Kan je toch heel wat ellende uitsparen. (zeker in de steden)

Of vergis ik me hier?
Het is maar wat je onder ellende verstaat. Af en toe verkeerd rijden vinden wij niet zo erg, zo zie je leuke stukjes Amerika.
Op onze zuidwest reis zijn we daardoor op een hele mooie route vanaf San diego gekomen, die we anders niet gezien hadden.
Wij hebben alletwee onze reizen zonder GPS gedaan, gewoon met kaarten en een road atlas.
Ging prima, ook in de steden. Ik vind het zelf veel leuker dan met een GPS rijden. Als bijrijder ben je zo actief bij het rijden betrokken, je bent steeds bezig met de leukste route te zoeken en je kunt af en toe eens kiezen voor een zijweggetje. (Dat kan met de GPS ook maar dan gaat hij meteen roepen dat je verkeerd rijdt :D )
Zo'n voorgeprogrammeerde route rijden vinden wij helemaal niet prettig.
Maar dat is een kwestie van smaak, sommige mensen programmeren hun hele route in en zelfs de hotels, supermarkten en bezienswaardigheden.

Marjon

Marjon
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Helemaal met Marjon eens en die gps maakt ook nog regelmatig fouten en als je gps uitvalt sta je daar zonder kaart....maar ik geef toe dat het systeem in steden wel handig is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer