Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar is één volledige dag al dan niet nodig?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
miek en gwen
Amerika-newbie

Waar is één volledige dag al dan niet nodig?

Bericht door miek en gwen »

Hallo,

Deze zomer reis ik met mijn vriendin naar het Zuid-Westen. Onze route ziet er als volgt uit:

Dag 1: Albuquerque – Taos
Dag 2: Taos – Durango
Dag 3: Durango – Mexican Hat
Dag 4: Mexican Hat – Moab
Dag 5: Moab
Dag 6: Moab
Dag 7: Moab – Torrey
Dag 8: Torrey – Bryce Canyon NP
Dag 9: Bryce Canyon NP – Zion NP
Dag 10: Zion NP – Page
Dag 11: Page
Dag 12: Page – Grand Canyon NP
Dag 13: Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon – Prescott
Dag 15: Prescott – Palm Springs
Dag 16: Palms Springs – San Diego
Dag 17: San Diego
Dag 18: San Diego – Los Angeles
Dag 19: Los Angeles
Dag 20: Los Angeles
Dag 21: Los Angeles
Dag 22: Los Angeles – Pismo Beach of San Simeon
Dag 23: Pismo Beach – Monterey
Dag 24: Monterey – San Francisco
Dag 25: San Francisco
Dag 26: San Francisco
Dag 27: San Francisco – Yosemite NP
Dag 28: Yosemite NP – Bodie – Lone Pine
Dag 29: Lone Pine – Death Valley - Las Vegas
Dag 30: Las Vegas
Dag 31: terugkeer

We zijn vrij tevreden over onze route omdat we veel zullen zien op een relatief korte periode, maar we worstelen nog met dag 11, 13 en 29. We vragen ons af of we één volledige dag Page of één volledige dag Grand Canyon niet beter zouden inruilen voor een overnachting in Death Valley NP (dag 29), zodat deze rit minder zwaar wordt en we meer van dit park kunnen genieten. Of zouden jullie één volledige dag Moab opofferen hiervoor?

Vinden jullie dat we nog een volledige dag in Durango nodig hebben?

Hopelijk kunnen jullie een bijdrage leveren aan de finishing touch van onze rondreis!

Groeten,

Miek
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Waar is één volledige dag al dan niet nodig?

Bericht door nieuwenoord »

Prachtige route. Maar Durango is het mooist als je de trein van Durango naar Silverton meeneemt en dan moet je juist wel twee overnachtingen doen. Erg leuk!

Moab is mijn absolute favoriet, niet aan knabbelen. Maar ja, de tijd voor Zion en Yosemite, twee prachtige parken vind ik weer erg kort. Voor beiden zou ik graag twee dagen meer hebben. Ik heb niks met Los Angeles en zou ze daar vandaan halen, maar misschien zijn jullie wel echte pretparkmensen.

It's up to you! Maar mijn mening wilde ik toch even geven :wink:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou een dag Page opgeven voor Death valley,en zeker minder lang in LA willen blijven en langer in Yosemite.
Maar inderdaad,als je de pretparken wil zien met je wel.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Je hebt inderdaad vrij veel tijd voor de Grand Canyon gepland. Wil je echt de canyon in, dan heb je die tijd wel nodig. Maar als je voor de uitkijkpunten en een korte wandeling gaat (een stukje afdalen is wel erg mooi!), dan heb je aan 1 overnachting wel genoeg. Overnachten in Death Valley is echt een aanrader, het park is op z'n mooist in de late avond en de vroege ochtend. Dus 1 nacht Grand Canyon inleveren, en 1 nacht Death Valley erbij, dat lijkt mij een hele goede ruil.

Rondom Page is ontzettend veel te zien, kijk eens op het volgende topic of er iets bij zit dat jullie aanspreekt.. http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... lit=pocket
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
theborgh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door theborgh »

Minimaal 1 dag LA opgeven voor een extra dag in Yosemite zou ik persoonlijk zeggen, en mischien Page voor DeathValley. Maar hou je "rust" puntjes.
miek en gwen
Amerika-newbie

Bedankt voor de vele tips en informatie!

We zullen de dag Grand Canyon inruilen voor een overnachting in Death Valley. De omgeving van Page verkennen lijkt ons te mooi om te laten vallen! We zullen een helicoptertoer doen over de Grand Canyon, lijkt me prachtig en zo hebben we waarschijnlijk ook een goed beeld van dit natuurfenomeen!

Wat LA betreft: daar zouden we inderdaad graag de Universal Studios bezoeken. De andere 2 dagen dachten we te gebruiken om de stad te verkennen.

Nog één vraagje: Ik heb gelezen dat men met een ANWB-kaart van verschillende voordelen kan genieten in the States (zoals korting op overnachtingen enzovoort). Aangezien wij Belgen zijn, hebben wij zo'n kaart niet in ons bezit. Bestaan er alternatieven voor ons?

Alvast bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

miek en gwen schreef:Wat LA betreft: daar zouden we inderdaad graag de Universal Studios bezoeken. De andere 2 dagen dachten we te gebruiken om de stad te verkennen.
Ik zou een van die dagen gebruiken om aan Yosemite te plakken. Hier heb je nu helemaal geen tijd.
miek en gwen schreef: Nog één vraagje: Ik heb gelezen dat men met een ANWB-kaart van verschillende voordelen kan genieten in the States (zoals korting op overnachtingen enzovoort). Aangezien wij Belgen zijn, hebben wij zo'n kaart niet in ons bezit. Bestaan er alternatieven voor ons?

Alvast bedankt!
Voor Belgen heb je Touring wegenhulp.

Marianne
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Om die korting te krijgen heb je de AA card nodig. Die kan je krijgen via Touring wegenhulp. (als je lid bent uiteraard).
Wij hebben daar onze reisverzekering afgesloten. Verschillende hotels hebben wij met AA kaart online geboekt, en dan heb je die reisverzekering er al snel uit.

VAB/VTB doet niet mee aan dit systeem.

Groetjes,

Carine
Groetjes,
Carine
miek en gwen
Amerika-newbie

Super! Bedankt voor de informatie!

Daar ga ik morgen eens voor kijken!

Bedankt!
joseluken23
Amerika-ontdekker

Bericht door joseluken23 »

Hoi,

Ook ik zou een dag LA inleveren ten gunste van Yosemite. Je hebt in Yosemite zoveel te zien en te doen dat het zonde is er maar kort te blijven. In LA kan je in een dag de stad en wat stranden verkennen.

Ik vond de Grand Canyon vanuit de helicopter superspectaculair, daarna zijn de uitzichtpunten veel minder imposant... je raakt snel verwend tijdens zon trip ;-) 31 dagen... wat een prachtige reis! Veel plezier!

Groetjes, Jose
miek en gwen
Amerika-newbie

Re: Waar is één volledige dag al dan niet nodig? Route 66?

Hallo iedereen,

We hebben onze route aangepast. Ze ziet er nu als volgt uit:

Dag 1: Albuquerque – Taos
Dag 2: Taos – Durango
Dag 3: Durango – Mexican Hat
Dag 4: Mexican Hat – Moab
Dag 5: Moab
Dag 6: Moab
Dag 7: Moab – Torrey
Dag 8: Torrey – Bryce Canyon NP
Dag 9: Bryce Canyon NP – Zion NP
Dag 10: Zion NP – Page
Dag 11: Page
Dag 12: Page – Grand Canyon NP
Dag 13: Grand Canyon – Prescott
Dag 14: Prescott – Palm Springs
Dag 15: Palms Springs – San Diego
Dag 16: San Diego
Dag 17: San Diego – Los Angeles
Dag 18: Los Angeles
Dag 19: Los Angeles
Dag 20: Los Angeles
Dag 21: Los Angeles – Pismo Beach of San Simeon
Dag 22: Pismo Beach – Monterey
Dag 23: Monterey – San Francisco
Dag 24: San Francisco
Dag 25: San Francisco
Dag 26: San Francisco – Yosemite NP
Dag 27: Yosemite NP
Dag 28: Yosemite NP – Bodie – Lone Pine
Dag 29: Lone Pine – Death Valley
Dag 30: Death Valley – Las Vegas
Dag 31: Las Vegas
Dag 32: terugkeer

Ik ben wat aan het puzzelen gegaan met route 66. Het zou wel tof zijn moesten we deze route kunnen verwerken in onze trip. De enigste mogelijkheid dat ik zie is hem tussen Albuquerque en Sante Fe een stuk te berijden. Of is dit niet mogelijk?
Iemand andere suggesties?

Alvast bedankt!
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Waar is één volledige dag al dan niet nodig? Route 66?

Bericht door markro »

miek en gwen schreef:Ik ben wat aan het puzzelen gegaan met route 66. Het zou wel tof zijn moesten we deze route kunnen verwerken in onze trip. De enigste mogelijkheid dat ik zie is hem tussen Albuquerque en Sante Fe een stuk te berijden. Of is dit niet mogelijk?
Via deze website over Route 66 kan je het hele verloop van de weg volgen. Per staat wordt via "Statewide" de weg helemaal uitgelegd.

In ons reisverslag 2005 kan je iets lezen op dag 12 over ons bezoek aan Albuquerque en de Route 66, die daar Central Avenue heet. Het duurt even om het verslag te laden i.v.m. de foto's die er in staan. Ook kan je bovenaan het dagverslag via de button naar meer foto's in ons fotoalbum.

Als jij volgens de door jou hierboven genoemde routeplanning op dag 13 van de Grand Canyon naar Prescott gaat, kan je via de plaatsen Williams en Flagstaff rijden. In beide kan je nog wat terugvinden van de oorspronkelijke Route 66. In Williams is het in het oude centrum en daar zijn een aantal winkeltjes en restaurants. Leuk om daar even de benen te strekken en even een rondje langs deze weg te lopen.

Verder kan je overwegen om een dag minder in Los Angeles te verblijven en aan het begin van de vakantie een dag langer in New Mexico door te brengen. New Mexico is een bijzondere staat, zo heel anders, dan de andere zuidwestelijke staten. Kijk eens verder in ons 2005-verslag en denk dan bijvoorbeeld aan Santa Fe, Taos Pueblo en de andere bezienswaardigheden, die ik heb beschreven.

Het zal een prachtige vakantie worden.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
miek en gwen
Amerika-newbie

Hoi Marco,

Tof reisverslag! Een dagje langer in New Mexico gaan we zeker overwegen!
Bedankt voor de verhelderende informatie i.v.m. route 66!

Groetjes,

Miek
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer