Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuwenoord goes USA 2009

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Nieuwenoord goes USA 2009

Bericht door nieuwenoord »

Ja, we zijn er weer! Terug in het land en zojuist de bevestiging van Tioga Tours ontvangen voor de boeking voor 2009.

Op 25 april (ja, de zaterdag van de meivakantie, ik weet het, zal druk zijn ...) vertrekken we met onze vrienden Hans en Janny naar San Francisco. We vliegen terug vanaf Denver op 19 mei. Vanaf 27 april hebben we een A-klasse camper (32 ft.) van Road Bear.

De reis zal worden ingericht naar de wensen van Hans en Janny die nog nooit in Amerika zijn geweest. Dat komt neer op weinig steden, veel natuur en graag de zee zien :D Wij zijn op alle plaatsen al eens geweest, maar vinden het heel leuk om onze ervaringen te delen met hen.

De eerste twee nachten slapen we in een hotel in San Francisco om een dagje hoogtepunten van de stad te kunnen doen. Dat vinden we toch wel het minimum voor deze geweldig mooie stad. Daarna een rit langs de kust tot Pismo Beach, bezoek aan Yosemite, twee dagen bij onze vrienden in Chowchilla om de ranch te bezichtigen en even dag te zeggen, daarna naar Las Vegas (ook een 'must' voor twee dagen), Grand Canyon, Monument Valley, Durango, Moab en tot slot Denver.

De precieze indeling zit al aardig in mijn hoofd en is met Albert overlegd, voor wat details moeten we nog een keer met Hans en Janny rond de tafel, maar we hebben tijd genoeg nog.
marjaenad
Amerikafan
Contacteer:

Re: Nieuwenoord goes USA 2009

Bericht door marjaenad »

Hoi Monique,
Wat moet dat een fijn gevoel zijn; een dag terug uit the states en dan al gaan plannen voor volgend jaar !!
Succes met de planning en ik kijk al weer uit naar jullie reisverslag.
Groetjes Marja.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Toe maar zeg !
Ze zijn Schiphol nog niet uit of ze hebben alweer geboekt....

Grapje hoor, het is jullie van harte gegund! Maar ik ben wel een beetje jaloers, als wij het geld er voor (over) zouden hebben, gingen we ook ieder jaar :D
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Vervelend, zeg, dat jullie nu alweer naar Amerika moeten... :roll: sjongejonge... :wink: :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Ja, erg vervelend. Moeilijke keuze........moet je nu gaan na genieten van afgelopen vakantie of beginnen met de voorpret voor jullie volgende vakantie. :lol:
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Leuk zeg. Wie weet komen we jullie nog wel tegen op Schiphol, hoe laat vliegen jullie?
Bereid je maar wel voor op immense drukte, ik had het nog nooit zo druk gezien als de eerste zaterdag van de meivakantie van dit jaar!
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Super zeg weer een trip in het vooruitzicht. :wink:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Hmm weer een excuus om niet naar Branson te komen :mrgreen:

je moet trouwens echt eens aan een eigen campertje gaan denken. Roadbear wordt veel te rijk van jullie
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

ned in MO schreef:Hmm weer een excuus om niet naar Branson te komen :mrgreen:

je moet trouwens echt eens aan een eigen campertje gaan denken. Roadbear wordt veel te rijk van jullie
Mwah, denk je? Ga maar eens goed uitrekenen wat een nieuwe (want je hebt elk jaar een nieuwe camper) kost en hoe vaak je dan kan huren. De rekening van de camperhuur voor komend jaar is inclusief een zeer uitgebreide verzekering maar net 2000 euro voor 22 dagen. Ga er maar een kopen, zo'n A-klasse en die jaar in, jaar uit verzekeren, stallen en onderhouden. Ga je niet redden, echt niet.

Daarbij komt dat je dan altijd moet vertrekken waar je de camper hebt laten staan en nu heb je de vrije keus. Geloof me, er is bij ons al veel over gepraat en nagedacht, maar het kan echt niet uit. Bovendien ben je met een eigen camper ook overal zelf verantwoordelijk voor, moet je zelf hulp regelen bij pech of stukken en kan je nu altijd terugvallen op je verhuurder.

Door elk jaar met een nieuwe camper weg te gaan, heb je altijd nieuwe banden en altijd nieuwe accu's. En áls er wat mankeert en je belt, wordt het opgelost. Wij blijven lekker huren!
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Goh, wat heerlijk dat jullie alweer kunnen gaan plannen voor volgend jaar, we gunnen het jullie van harte hoor!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Daar heb je gelijk in.
Alleen als je je eigen hebt heb je eerder het excuus om te gaan. Hij staat er namelijk toch :wink:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Yep, en een paar BC-tickets zijn twee keer zo duur als de camperhuur, dus laten we dat maar niet doen!
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Geweldig Albert en Monique de reis voor volgend jaar al geboekt. Heerlijk om nu te gaan plannen en wat een voorpret!!
Jullie vrienden zullen vast een onvergetelijke vakantie krijgen.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, gaaf he, een vol jaar voorpret bijna :wink:

We hebben voor we de boeking maakten met Hans en Janny overleg gehad over een route, maar eigenlijk laten ze veel aan ons over. Ze willen graag veel natuur zijn, zijn minder van de steden. Janny wil graag de zee zien, beiden hebben veel met paarden en cowboyachtige dingen en ook de ranch bij Vlot staat op het verlanglijstje.

Er liggen twee routes waar Albert en ik over twijfelen, met name omdat de eerste ons heel erg aantrekt (we zijn eigenlijk overal al geweest, maar doen het graag over). De tweede vinden we zelf wat minder, maar daarin zit de Grand Canyon, wat misschien voor hen toch wel een hoogtepunt kan zijn, hoewel we zelf veel meer hebben met bijvoorbeeld Bryce en Canyonlands.

Wat denken jullie? We hebben nog even om te beslissen natuurlijk, maar toch ...

Route 1:

Dag 1: Amsterdam - San Francisco
Dag 2: San Francisco (highlights met Hop on - Hop off bus)
Dag 3: camper halen bij Road Bear - shoppen in Gilroy - slapen bij Marina Dunes RV Park met diner bij AJ Spurs op de top van het duin mét strandwandeling
Dag 4: kustweg van Marina (bij Monterey) naar Pismo Beach - overnachten Pismo Coast Village (of is Morro Bay leuker, graag ervaringen!)
dag 5: Pismo Beach - Oakhurst, dwars door Californië naar Yosemite, overnachten High Sierra RV Park
dag 6: bezoek Yosemite, vanwege weer/vroeg in het jaar, geen wandelaars, slechts 1 dag - overnachten Yosemite Pines RV Park, Groveland
dag 7: bezoek familie Vlot, Chowchilla - ranch bezichtigen (dit bezoek is de reden om deze rare kronkel door CA te maken, we komen graag tegen het weekend bij ze aan)
dag 8: uit eten met 'de club' - bezoekjes afleggen e.d. in Chowchilla
dag 9: Chowchilla - Barstow - overnachten op de KOA bij Calico Ghosttown
dag 10: Barstow - Las Vegas - overnachtingen Sam's Town RV Park
dag 11: Las Vegas
dag 12: Las Vegas - Springdale - bezoek Zion NP
dag 13: Zion NP - Bryce Canyon NP
dag 14: Bryce NP - via Escalante en de prachtige UT 12 - Capitol Reef NP - overnachting Torrey Thousand Lakes RV Park
dag 15: Torrey - Moab - overnachtingen Cayonlands Campground midden in Moab
dag 16: Shäfer Trail - Dead Horse Point
dag 17: Arches - kleinere trails - Castle Valley Loop (evt. diner bij Red Cliffs Lodge)
dag 18: Moab - Monument Valley - overnachting Gouldings
dag 19: Monument Valley - Durango - bezoek Bar D met Chuckwagon Diner Show: overnachtingen Unlimited Campground
dag 20: San Juan Skyway met huurauto -
dag 21: rustdag voor ons - evt. Durango Silverton Train of gewoon lekker een beetje touren
dag 22: Durango - Denver: flinke rijdag, maar met drie chauffeurs aan boord, moet kunnen
Dag 23: Denver: bezoek Nederland - Rocky Mnt. Nat. Park?
Dag 24: opruimen - inpakken - bezoekjes in en rond Denver?
dag 25: camper inleveren - terugreis Denver - Amsterdam (via Detroit)

Route 2 zou hetzelfde zijn tot en met Las Vegas, maar dan:

dag 12: Las Vegas - Kingman - Blake RV Ranch
dag 13: Kingman - Seligman - Grand Canyon - Mather of Trailer Village?
dag 14: Grand Canyon - Page - Wahweap RV Park
dag 15: Page - Monument Valley - Gouldings
Dag 16: Monument Valley - Durango - bezoek Bar D met Chuckwagon Diner Show: overnachtingen Unlimited Campground
dag 17: San Juan Skyway met huurauto -
dag 18: rustdag voor ons - evt. Durango Silverton Train of gewoon lekker een beetje tourendag
dag 19: Durango - Moab overnachting Canyonlands Campground
Dag 20: Shäfer Trail - Dead Horse Point
dag 21: Arches - kleinere trails - Castle Valley Loop (evt. diner bij Red Cliffs Lodge)
dag 22: Moab - Denver: flinke rijdag, maar met drie chauffeurs aan boord, moet kunnen
Dag 23: Denver: bezoek Nederland - Rocky Mnt. Nat. Park?
Dag 24: opruimen - inpakken - bezoekjes in en rond Denver?
dag 25: camper inleveren - terugreis Denver - Amsterdam (via Detroit)

Wie ziet nog alternatieven mét Zion (evt. ook Bryce) én de Grand Canyon en liefst ook nog die UT 12? Ik zie het even niet en we willen eigenlijk niet inleveren op Moab en liever ook niet op Durango ....

En hoe zwaar zou voor jullie de Grand Canyon wegen bij een eerste bezoek??
bbeurden
Amerikakenner

Bericht door bbeurden »

Ben blij om te zien dat wij niet de enige zijn die twijfelen over al dat moois en de keuzes die we er tussen moeten maken :)
Het komt in grote lijnen wel heel erg overeen met de route die wij voornemens zijn te rijden.
Wij vertrekken dus op woensdag 22 april naar SF en hebben dus net mazzel voor de grote uittocht weg te kunnen zijn! En anders gewoon op instellen en op tijd vertrekken. Je hebt immers vakantie!
Bauke
Zie voor de links naar alle reizen: http://www.bbeurden.nl/
bbeurden
Amerikakenner

Bericht door bbeurden »

En trouwens, voor wat betreft jouw vraag.
Ik heb nu wel een route met GC, Bryce en UT-12, maar zie dan weer geen kans Zion erin te plakken.
Wat op zich wel heeeel jammer is.
Bauke
Zie voor de links naar alle reizen: http://www.bbeurden.nl/
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Als je vrienden nog nooit naar de VS zijn geweest, dan zou ik zeker de Grand Canyon doen. Het is toch een soort must-see vind ik, en ik weet zeker dat de saaie reis er heen het voor hen wel waard is.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

DixieChick schreef:Als je vrienden nog nooit naar de VS zijn geweest, dan zou ik zeker de Grand Canyon doen. Het is toch een soort must-see vind ik, en ik weet zeker dat de saaie reis er heen het voor hen wel waard is.
Daar ben ik het wel mee eens, voor mij heeft het ook jarenlang bovenaan de lijst gestaan om eens naar de Grand Canyon te gaan, en toen we er eenmaal waren vond ik de rit erheen het dubbel en dwars waard! Er zijn parken die mooier zijn, maar de Grand Canyon is wat dat betreft toch ook wel een ikoon van Amerika wat je gezien moet hebben. Als je het dus zonder al te veel moeite in de route zou kunnen verwerken dan is dat misschien wel het overwegen waard.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Wow, gaaf zeg :mrgreen: ! Ziet er weer geweldig uit zeg :wink: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Mooie trips Monique maar zou ook de GC erin doen. Vind ik zelf ook nog steeds een "must see". Heerlijk dat het al weer in de planning zit niet?
Wij gaan volgende week zaterdag weer overleggen.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer