Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

5 weken zuidwest!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
kimmy
Amerikafan

5 weken zuidwest!

Bericht door kimmy »

dag allemaal!
ik lees al een tijdje alle reacties op het forum, en zou ook graag op onze route wat reacties / commentaar / tips willen hebben van de échte amerika-kenners! :wink: Vorig jaar hebben we 3 weken door het oosten rondgereden, alles via Jan Doets geboekt, en nu denken we erover om alles zelf te regelen / boeken...
volgend jaar willen we dus 3 weken door west amerika reizen, en vanuit daar (wrs met het vliegtuig, óf toch de trein)
naar Vancouver en daar ook 2 weken rondtouren!
ik heb de eerste drie weken al een beetje ingepland:
1 amsterdam - Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles
4 Los Angeles - Mohave dessert
5 Mohave dessert - flagstaff
6 Flagstaff - Gran Canyon - Page
7 Page - Arches np - Moab
8 Moab - Canyonlands np - Bryce
9 Bryce
10 Bryce - Zion
11 Zion - Las Vegas
12 Las Vegas (cirque du soleil?!?)
13 Las Vegas - Death valley - Lone Pine
14 Lone Pine - Sequia - king Canyon - Yosemite
15 Yosemite
16 Yosemite - San francisco
17 San francisco
18 San francisco - pismo beach (of ander kustplaatje?)
19 Pismo Beach - Huntington
20 Huntington beach - Los Angeles
21 Los Angeles - Vancouver

Is dit te doen qua afstanden? volgens mijn berekeningen wel redelijk. en zijn de overnachtingen ook een beetje goed verdeeld volgens jullie qua hoeveel aantal nachten per plaats?
wat is beter, vliegtuig of treinreis van LA naar Vancouver?
hoor graag reacties!

groeten kim.
Laatst gewijzigd door kimmy op 19 aug 2008, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 3-wkn USA & 2-wkn Canada!!

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Kim,
Heerlijk, 5 weken nar het westen! De route ziet er goed uit maar ik zou het hier en daar iets anders verdelen.
In plaats van een overnachting in Flagstaff zou ik in het park zelf gaan zitten. Dat geeft je meer tijd voor de GC want om in 1 dag van Flagstaff via de GC naar Page te gaan vind ik veel te kort voor de GC. Bovendien ligt Flagstaff niet op de route.
Page zou je kunenn overslaan want je hebt geen tijd om daar iets te doen. In plaats daarvan zou je bij Monument Valley kunnen overnachten, of in een keer door naar Moab kunnen rijden. Neem daar ook wat meer tijd. Ook voor Canyonlands en de route naar Bryce heb je weinig tijd.
Bryce - Zion: hier zou ik de verdeling anders doen; meer tijd voor Zion omdat je daaar echt de auto uit moet om iets van het park te zien. Je hebt er gevarieerde wandelmogelijkheden en een paar wandelingen die echt de moeite waard zijn.
van Lone Pine via Sequoia naar Yosemite gaat niet. Je kunt niet vanaf de oostkant Sequoia in dus je zult helemaal om moeten rijden.

Wat betreft LA-Vancouver: waarom niet met de auto? Je zult hem dan wel in Amerika moeten inleveren denk ik. Als je in San Francisco begint en dan je route volgt en vanuit Yosemite via Lake Tahoe en Crater Lake naar het noorden rijdt zie je ook nog een schitterend stuk van het noordwesten.
Je kunt het in 2 dagen rijden, maar beter is 3. Dat scheelt je dan maar een dag vergeleken met een treinreis of vlucht en je kunt lekker je auto houden.
Anders lijkt de trein mij geweldig, op die manier zie je toch nog iets onderweg.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 29 jun 2008, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
kimmy
Amerikafan

Bericht door kimmy »

heey bedankt voor de reactie!!
we wilden eigenlijk vanuit Page de naar de Antilope canyon, dus vandaar deze overnachting.
en ik had zelf ook al eigenlijk het idee om de overnachting in bryce niet te doen en dan een overnachting
in / bij Zion.
is het denk je wel te doen om dan vanuit lone pine om te rijden naar sequia?? is dit erg om?
of moeten we dan lone pine niet nemen en een andere over nachting? denk zelf nl wel dat Sequia de
moeite waar is, toch?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt in dit schema eigenlijk geen tijd voor Antilope Canyon, en al helemaal niet rond het middaguur - wat de beste tijd is om de canyon te bezoeken.

Je kunt van Lone Pine naar Sequoia rijden. Dan overnachten in het park en de volgende dag naar Yosemite. Dan heb je nog steeds niet erg veel tijd voor Sequoia.

Kijk eens in ons 2006-verslag om een idee te krijgen van de routes en afstanden.

Marianne
kimmy
Amerikafan

Bericht door kimmy »

en als ik tóch de antilope canyon wil bezoeken ( :) ) dan evt arches overslaan?
of is dat ook weer zonde... arches trekt me nou niet zo heel erg eigenlijk...
tiggerific
Amerika-ontdekker

Bericht door tiggerific »

De eerste keer dat wij een rondrit maakten door het zuidwesten, kwamen wij uit Monument Valley aanrijden in Moab en reden wij de volgende dag door naar Bryce. Wat hebben wij hier een spijt van gehad. Wij vonden Moab en omgeving het allermooiste gebied van het zuidwesten. In een volgende rondreis hebben wij dan ook meerdere dagen in Moab doorgebracht en ik zou zo weer terug gaan. Zowel het arches park, als Canyonlands zijn echt prachtige parken. Er is hier ook heel veel te doen en te zien.
Trek minstens 1 hele dag uit voor Moab (dus twee overnachtingen), anders is het echt zonde om dat hele stuk er naar toe te rijden.
Je hebt inderdaad geen tijd om in Page Antilope Canyon te bezoeken, dus ook ik raad je aan door te rijden naar Monument Valley en van daar uit door te rijden naar Moab (hele mooie route). Monument Valley hoeft niet heel veel tijd te kosten om te bezoeken, dus dit is in het schema in te passen.
Om je schema in die hoek wat ruimer te maken, zou ik niet terugrijden naar LA, maar of vanaf San Francisco verder vliegen, of inderdaad ook noordwaarts rijden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

kimmy schreef:en als ik tóch de antilope canyon wil bezoeken ( :) ) dan evt arches overslaan?
of is dat ook weer zonde... arches trekt me nou niet zo heel erg eigenlijk...
Als Arches je niet erg trekt zou ik aanraden om Moab helemaal te laten zitten; het is toch moeilijk om daar in die drie weken voldoende tijd voor in te ruimen. Je hebt dan meer tijd voor de rest.
Wil je nog wel naar Monument Valley, dan kun je eerst daar naar toe rijden en daar overnachten, dan de volgende dag naar Page. Je bent er dan op tijd vor een tour rond het middaguur. Ook vanaf de Grand Canyon naar Page kan goed in een ochtend, maar dan moet je wel bij de GC overnachten en niet in Flagstaff, en dus de dag ervoor voldoende tijd voor de GC hebben.

Het voorstel van tiggerific om niet meer terug te rijden naar LA vind ik ook goed; ga naar SF en dan langs de kust omhoog, met misschien nog een stuk door het binnenland. Dan heb je ook een prachtig stuk van hwy 1.

In welke tijd van het jaar willen jullie gaan?

Marianne
kimmy
Amerikafan

Bericht door kimmy »

ja, ik zal alles eens even in de groep gooien hier haha.
wat een keuzes he... lastig soms hoor, maar we hebben nog even de tijd om te
beslissen wat het precies wordt.
we willen eigenlijk wel de route tussen LA en SF doen, langs de kust, lijkt
ons een erg mooie route, vandaar.
we weten nog niet precies wanneer we volgend jaar vakantie hebben, maar het zal
wel rond het hoogseizoen uitkomen, eind juni - juli - begin augustus zo'n beetje.
nog meer reacties zijn van harte welkom!!! :mrgreen:
kimmy
Amerikafan

Bericht door kimmy »

goed, de overnachting in flagstaff slaan we over, waar we dan 1 nacht mee winnen.

we zullen dan van mohave naar de grand canyon gaan, en dan in / vlak bij de ingang overnachten.
maar nu weet ik niet waar ik deze extra nacht zal plaatsen
- of in page een extra overnachting, dus 2, zodat we de antylope canyon kunnen doen, en nog tijd
hebben in Glenn canyon,
- of maar 1 nacht in Page en dan een extra nacht in Moab, dus daar 2 overnachtingen.

de overnachting in brice laat ik maar vervangen door een overnachting in zion denk ik, zodat we
daar wat extra tijd hebben.

zou dit allemaal wat beter zijn??
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik zou sowieso 1 nacht bij Moab doen, dan is het nog wel weinig,maar goed te doen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

kimmy schreef:we zullen dan van mohave naar de grand canyon gaan,
Heb je al een slaapplaats in gedacht in deze omgeving.
In Mojave National Preserve zijn (behalve een campground bij Holl in the Wall) geen overnachtings mogelijkheden.
kimmy
Amerikafan

Bericht door kimmy »

oh, rob... bedankt voor de tip! dat wist ik eigenlijk niet...
mischien daar in de omgeving, Needles of Bulhead city oid?
zo diep had ik me er nog niet in verdiept...
kimmy
Amerikafan

Bericht door kimmy »

1 amsterdam - Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles
4 Los Angeles - Mohave dessert
5 Mohave dessert - flagstaff
6 Flagstaff - Gran Canyon - Page
7 Page - Arches np - Moab
8 Moab - Canyonlands np - Bryce
9 Bryce
10 Bryce - Zion
11 Zion - Las Vegas
12 Las Vegas (cirque du soleil?!?)
13 Las Vegas - Death valley - Lone Pine
14 Lone Pine - Sequia - king Canyon - Yosemite
15 Yosemite
16 Yosemite - San francisco
17 San francisco
18 San francisco - pismo beach (of ander kustplaatje?)
19 Pismo Beach - Huntington
20 Huntington beach - Los Angeles
21 Los Angeles - Vancouver

dag mensen!
dit was onze planning tot vandaag... maar na lang wikken en wegen zijn we toch van plan om het om te gooien,
en canada voor een andere reis te bewaren, en dus 4-5 wkn alleen aan amerika te besteden! :D
dus nu hebben we gewoon wat meer tijd overal, en nu willen we ook de route graag nog wat uitbreiden...
iemand tips / ideeën? mijn vriend zou graag nog wat grote steden erbij willen zine (phoenix??)

alvast bedankt voor evt reacties.
kim
Des
Amerikafan

Bericht door Des »

Ik zou vanaf Moab richting Vernal rijden, daar een overnachting nemen en de volgende dag naar Grand Teton NP gaan, daar 2 a 3 nachten verblijven en vervolgens voor minstens 4 nachten naar Yellowstone.
Dan misschien via Salt Lake City richting Capitol reef rijden en zp je route via Bryce en Zion vervolgen.
Grand Teton en Yellowstone zijn beide echt prachtig!!
2005 Ca-Az-Ut-Nv
2006 Ca-Az-Ut-Nv
2008 Or-Wa-Bc-Ab-Mt-Wy-Ut-Nv
2009 Florida + cruise Bahamas
kimmy
Amerikafan

Bericht door kimmy »

dat klinkt zeker goed Des!!!
wat we dan willen is ook san Diego erbij pakken, Phoenix, en dan Salt Lake City
en als we dan grand Teton en Yellowstone meepakken, lijkt me helemaal goed!
ik heb eens gekeken en kom dan (heel globaal!!) op zo'n 6000 km... dit is neem ik aan
wel te doen toch, in +,- 4 1/2 wk?
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Ik zou in san fransisco starten en eindigen als ik jou was, en gewoon twee weken door canada rijden, dat kan prima, ik ben er dit jaar ook op dezelfde manier ongeveer 5 weken geweest, en ik vond vancouver 1 van de mooiste steden die ik gezien heb (ik heb gezien :LA, ny, san diego, las vegas,seattle,san fransisco, denver, en nog een hele hoop daar tussen in.

Ik kan je mn verslag wel eens emailen als je daar intresse in hebt. Oregon is ook mooi, met zn kust en crater lake, vergeet niet de redwoods, en leuke plekken zoals port townsend en het olympic national park, veel te zien in de pacific northwest....
Des
Amerikafan

Bericht door Des »

Roybergen, volgens mij moet je na dat programma van jou wel aardig vermoeid geweest zijn, kan me niet anders voorstellen.
Dit is de route die wij dit jaar in 33 dagen gereden hebben, een geweldig mooie route maar wel ontzettend vermoeiend, en nee we zijn geen oude van dagen maar jonge dertigers :wink:
Volgende keer zou ik het zeker anders plannen, minder kilometers en meer tijd om ook nog iets te zien, een extra wandeling te maken en te relaxen.
We hebben heel veel gezien en gedaan maar halverwege zag ik het even niet meer zitten, wat een drukke dagen.
Met andere woorden, als ik Canada zou inplannen in mijn reis zou ik absoluut niet San Diego en Los Angeles meenemen in mijn reis maar beginnen in Portland of Seattle en dan via Canada (voor mooie route in ruim 2 weken zien mijn reisschema) via Glacier, Yellowstone etc. naar bijvoorbeeld Denver of Las Vegas rijden.

zo 1 juni Amsterdam-Portland
ma 2 juni Portland-Mossy rock 100/160 mijl/km-1.40 uur
di 3 juni Mossy rock-Mount st.Helens
wo 4 juni Mossy rock-Mount Rainier NP-Anacortes 240/384 mijl/km-4.20 uur
do 5 juni Anacortes, Whalewatching -
vr 6 juni Anacortes-Whistler 170/272 mijl/km-4.25 uur
za 7 juni Whistler-Clearwater 260/416 mijl/km-6 uur
zo 8 juni Clearwater-Wells Gray park-Jasper 200/320 mijl/km-3.45
ma 9 juni Jasper NP -
di 10 juni Jasper NP -
wo 11 juni Jasper NP-Icefield Parkway-Lake Louise 160/256 mijl/km-4.30 uur
do 12 juni Lake Louise -
vr 13 juni Lake Louise-bezoek Yoho NP -
za 14 juni Lake Louise-Banff NP 35/56 mijl/km-1 uur
zo 15 juni Banff NP -
ma 16 juni Banff-Glacier NP 260/ 416mijl/km-4.45 uur
di 17 juni Glacier NP-West Glacier 150/240 mijl/km-1.30 uur
wo 18 juni West Glacier-Missoula 137/219 mijl/km-2.40uur
do 19 juni Missoula-Yellowstone NP 300/480 mijl/km-4.30 uur
vr 20 juni Yellowstone NP -
za 21 juni Yellowstone NP -
zo 22 juni Yellowstone NP -
ma 23 juni Yellowstone NP-Grand Teton-Bear Lake 250/400 mijl/km-4.30 uur
di 24 juni Bear lake-Capitol Reef NP 350/560 mijl/km-5.30 uur
wo 25 juni Capitol Reef NP-Bryce Canyon NP 136/215 mijl/km-2.30 uur
do 26 juni Bryce Canyon NP-Zion NP 85/136 mijl/km-1.5 uur
vr 27 juni Zion NP -
za 28 juni Zion-Las Vegas 150/240 mijl/km-2.5 uur
zo 29 juni Las Vegas -
ma 30 juni Las Vegas -
di 1 juli Las Vegas -
wo 2 juli Las Vegas-Amsterdam -
do 3 juli Amsterdam
2005 Ca-Az-Ut-Nv
2006 Ca-Az-Ut-Nv
2008 Or-Wa-Bc-Ab-Mt-Wy-Ut-Nv
2009 Florida + cruise Bahamas
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Hoi des, het was zeker niet vermoeiend, ik ben ook in de dertig ;-)

mijn programma,
23 juni amsterdam-naar sf
24 juni san fransisco
25 juni naar the redwoods, lange wandeling in the redwoods
26 juni noordover langs de oregon coast, stop bij battle rock, oregon sand dunes (2 uur excursie) overnachting seaside
27 juni langs olympic, coast en rainforest, overnachting in het mooie port townsend
28 juni uitslapen, na de markt in port townsend, hurrican ridge, rond 17 u weer terug in port townsend
29 juni, de veerboot na seattle, rondkijken bij pikes markt ,ek finale in pub, space needle, overnachting in auburn
30 juni dagtocht vanuit auburn naar mount rainier, weer terug naar auburn, s'avonds shoppen in the great mall of the pacific northwest
1 juli na vancouver (vier uurtjes rijden) canada day feest
2 juli rondkijken in vancouver
3 dagtochtje na victoria met whale safari vanuit victoria
4 vancouver , van dussen botanical garden
5 juli, een stuk noordoost, geslapen en bootje gevaren op duck lake
6 juli, door naar jasper, via mount robson, in de avond, miette hot springs in jasper national park
7 juli vroeg opstaan om wild te spotten, we zien elanden bij maligne lake, daarna een stukje van de icefieldsparkway, athabasca watervallen en columbia icefields, terug naar jasper, avondtocht in het bos,
zwarte beren gezien
8 juli weer over de icefieldsparkway naar het zuiden, stoppen bij peyto lake (korte maar mooie wandeling) lake louise, overnachting in canmore.
9 juli via galcary en de hoofdweg naar de usa terug waar we om 12 u bij de ingang van glacier staan: logan pass,lake macdonald,berggeiten,wandeling van twee uur aan de noordkant vlak bij de grens,
daarna nog een uurtje doorrijden naar kallispel, waar we in het mooie grand hotel hebben geslapen
10 juli rijdag door wyoming, naar yellowstone (700 kilometer, vroeg weg, en al rond 15 u zaten we bij mammoth hot springs) overnachting, silver gate, wild kijken in de schemering.
11 juli rondje yellowstone, omdat we hier al twee keer geweest zijn, doen we wat andere dingen, lopen naar de daisy geyser, firehole drive, ranger programm at west tumb, we komen laat terug s'avonds
maar dat doen we express, het motel was niet zo..... en we hebben genotne van yellowstone
12 juli door yellowstone, na grand teton, stop bij juni lake en moose drive gedaan, moose gezien, daarna lunchen in jackson en tot 19u s'avonds doorgeredn naar salt lake city aldaar overnachting
(vind salt lake maar niets, maar het is makkelijk om te stoppen)
13 juli lang uitslapen, daarna door naar zion national park, waar we eerst in de kolob canyon gaan kijken, daarna inchecken in springdale, bij best western zion in (aanrader)
in de avond met de shuttle door zion om te kijken, en ook een wandeling te maken naar weeping rock
14 juli hele dag zion, riverside walk, en een groot deel van the narrows, in de middag paardrijden, in de avond heerlijk bij het leuke zwembad zitten
15 juli dagtocht naar bryce canyon, alle uitzichtpunten, dan terug naar Cedar City waar we s'avonds een theater bezoeken met fiddler on the roof (shakespear festival)
16 juli naar Las Vegas (dit is ene kort ritje, maar wij besluiten rond de grand canyon te rijden, vandaar dat we de hele dag gebruiken)
17 juli las vegas
18 juli las vegas, bette midler concert
19 juli dagtocht naar Death Valley, we zien daar heel veel, mooie indrukken, maar ik ben blij dat ik weer in Las vegas mag slapen voor de 4de nacht
20 juli naar santa barbara
21 juli stranddag en een beetje rondkijken in santa barbara
22 juli, highway 1 north, met stop bij zeehonden in san simeon, en santa cruz boulevard en montery. Overnachting in half moon bay bij mikll rose in
23 juli lekker slapen, koffers klaarmaken, dan nog slechts een half uurtje naar SFO, we stoppen nog een paar uur bij Fillmore, 16u vlucht terug

dit was goed te doen, we hebben veel gezien, maar vooral de stops in vancouver en las vegas als rustpunten ingebouwd. Veel gezien, veel beleefd, en nergens spijt van.
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

o ja, ik zou ook niet naar los angeles gaan of san diego, ik ben daar geweest, vind het wel leuk, maar zou me liever op de pacific northwest concentreren.
Je kunt bijvoorbeeld ook sterten in seattle en eindigen in sfo, maar dan mis je de redwoods en oregon coast ,maar geeft je beter tijd voor de rest....

alles is smaak en behaag. Ik ben al drie keer in het westen van de usa geweest, dus ik zie graag andere dingen dan iemand die er voor het eerst heen gaat :-)

veel plezier ! kan mn reisverslag emailen als je wil...
kimmy
Amerikafan

Bericht door kimmy »

wij zijn (nóg) geen dertigers, willen best wat km rijden op een dag maar toch ook
zeker wel wat zien, en niet alleen maar in de auto zitten.
we hebben er nu specifiek voor gekozen om canada voor een volgende reis te bewaren.
nu heb ik een globale route gepland, lijkt dit wat of is het niet haalbaar in +/- 5 wkn?

zie route : http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=138611

groeten!!

* Note mod - Marco
Link werkend gemaakt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer