Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
van Las Vegas naar Sequoia's giant forest
- cellavie
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
van Las Vegas naar Sequoia's giant forest
Wij zijn op dit moment druk bezig met een plannen van een mooie route voor onze rondreis.
Er is 1 punt waarvan wij niet zo goed weten hoe we het moeten gaan aanpakken, dus hopen wij dat iemand tips heeft voor ons.
Het gaat om de beste en mooiste route van Las Vegas naar Sequoia NP en dan het Giant Forest gedeelte.
Een optie is HW15 via Barstow en Bakersfield maar dan missen we Death Valley
Anders wordt het de 190 en bij Olancha de 395 terug naar het zuiden en komen we wederom uit bij Bakersfield,maar kunnen we wel de Death Valley bezoeken.
De eerste optie is in principe de makkelijkste en snelste route, maar is deze ook het mooist? Of moeten we echt via de Death Valley gaan (Furnace Creek)?
Alvast bedankt voor de informatie!
Er is 1 punt waarvan wij niet zo goed weten hoe we het moeten gaan aanpakken, dus hopen wij dat iemand tips heeft voor ons.
Het gaat om de beste en mooiste route van Las Vegas naar Sequoia NP en dan het Giant Forest gedeelte.
Een optie is HW15 via Barstow en Bakersfield maar dan missen we Death Valley
Anders wordt het de 190 en bij Olancha de 395 terug naar het zuiden en komen we wederom uit bij Bakersfield,maar kunnen we wel de Death Valley bezoeken.
De eerste optie is in principe de makkelijkste en snelste route, maar is deze ook het mooist? Of moeten we echt via de Death Valley gaan (Furnace Creek)?
Alvast bedankt voor de informatie!
1999: New York + Boston
2001: New Jersey + New York
2006: New York
2008: New Jersey + New York + Boston
2010: Colorado, South Dakota, Nebraska, Wyoming, Montana, Idaho, Utah, Arizona, Nevada
2017: Olympic NP, WA
http://tessatravels.jouwweb.nl/
2010: Colorado, South Dakota, Nebraska, Wyoming, Montana, Idaho, Utah, Arizona, Nevada
- cellavie
- Amerika-ontdekker
Re: van Las Vegas naar Sequoia's giant forest
Ik zit nog eens goed op de kaart te kijken maar ik denk dat de tweede optie toch leuker is.
Eerst een overnachting in Death Valley en dan nog een overnachting bij Lake Isabella om daarna naar Sequoia door te rijden.
Iemand ervaring met deze route?
Eerst een overnachting in Death Valley en dan nog een overnachting bij Lake Isabella om daarna naar Sequoia door te rijden.
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Cellavie,cellavie schreef:Ik zit nog eens goed op de kaart te kijken maar ik denk dat de tweede optie toch leuker is.
wanneer je overnacht in Death Valley, Furnace Creek Inn of Stovepipe Wells dan kun je de volgende via Lone Pine Lake Isabelle. Dan de 155 richting Woffords Heights naar Glennville. Dan via Porterville richting Three Rivers. En dan richting Sequoia NP. Een heel mooie route waar je grotendeels alleen onderweg bent. Ik heb deze route vorig jaar tijdens mijn vakantie ook gereden en deze is echt mooi.
Groet Theo
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Je kan als je door DV wil een kleine 8 mile voorbij Stovepipe Wells aan je linkerkant de Wildrose Road op dit is de CA-178 die kan je blijven volgen via Ridgecrest naar de US-395 zuid en vervolgens weer de CA-178 naar Lake isabella nemen.
Een schitterende route die wij in 2001 met een camper gereden hebben,(zie verslag) ook het vervolg van de CA-178 naar Bakersfield langs de Kern River is erg mooi.
Een schitterende route die wij in 2001 met een camper gereden hebben,(zie verslag) ook het vervolg van de CA-178 naar Bakersfield langs de Kern River is erg mooi.
Goed om te lezen Rob. Wij hebben de route precies andersom gepland voor onze volgende trip van Lake Isabella naar Death Valley.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Cellavie,
wij hebben de route, die Theo beschrijft in mei met de camper gereden. 's Morgens vertrek uit Furnace Creek en aan het einde van de middag bij Lake Isabella. De volgende dag via de 155 en verder zoals Theo beschrijft naar Seqoia. Reken wel op een heel bochtige weg, vooral het stuk 155. Wij hebben vanaf de camping bij Lake Isabella een halve dag nodig gehad (met een koffiestop onderweg) om precies rond 12.00 uur bij de ingang van Seqoia te zijn. Ook de weg in dit park is bochtig, reken dus op flink wat tijd om te rijden en zo nu en dan een stukje te lopen! Ik zou aan het einde van deze dag een overnachting in de buurt van het park zoeken.
Succes met voorbereiden,
trudy
wij hebben de route, die Theo beschrijft in mei met de camper gereden. 's Morgens vertrek uit Furnace Creek en aan het einde van de middag bij Lake Isabella. De volgende dag via de 155 en verder zoals Theo beschrijft naar Seqoia. Reken wel op een heel bochtige weg, vooral het stuk 155. Wij hebben vanaf de camping bij Lake Isabella een halve dag nodig gehad (met een koffiestop onderweg) om precies rond 12.00 uur bij de ingang van Seqoia te zijn. Ook de weg in dit park is bochtig, reken dus op flink wat tijd om te rijden en zo nu en dan een stukje te lopen! Ik zou aan het einde van deze dag een overnachting in de buurt van het park zoeken.
Succes met voorbereiden,
trudy
Hallo
Ik heb een vraagje;
Kun je het sequoia park maar van 1 kant in? Of kun je er ook dwars doorheen rijden?
Groetjes
Ik heb een vraagje;
Kun je het sequoia park maar van 1 kant in? Of kun je er ook dwars doorheen rijden?
Groetjes
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Je kan vanaf de Oostkant niet het park in.EA@USA schreef:Hallo
Ik heb een vraagje;
Groetjes
Je kunt er wel aan de zuidkant (198)in en aan de noord-westkant (180) weer uit (Kings Canyon) of omgekeerd natuurlijk.EA@USA schreef:Hallo
Ik heb een vraagje;
Groetjes
kleine aanvulling: In het visitors center werd ons gevraagd naar de lengte van de camper en als die langer was dan 25ft werd afgeraden om via de Zuidkant (198) het park te verlaten. Is namelijk een erg bochtige weg. Wij hadden een 23ft camper dus we mochten het wel rijden. Hebben ook geen parkranger gezien die ons tegenhield maar dat schijnen ze soms wel te doen.
Laatst gewijzigd door Joycee op 16 jul 2008, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
- cellavie
- Amerika-ontdekker
Rob, in het Rand McNalley wegenboek staat de Wildrose Road aangegeven als categorie "other road" . Wat moet ik me daarbij voorstellen?Rob schreef:Je kan als je door DV wil een kleine 8 mile voorbij Stovepipe Wells aan je linkerkant de Wildrose Road op dit is de CA-178 die kan je blijven volgen via Ridgecrest naar de US-395 zuid en vervolgens weer de CA-178 naar Lake isabella nemen.
Trudy, is het wel goed te doen met een camper? En is het de moeite waard om over deze weg te rijden? Want de 178 uitrijden naar Bakersfield en dan de 99 richting Visalia is denk ik meer voor de hand liggend??trudy schreef:Reken wel op een heel bochtige weg, vooral het stuk 155
Dan heb ik nog een andere vraag aan jullie kenners!
Het gaat over de route van LA , via de HW10 en de 60 richting Prescott. Dit is de eerste keer en de eerste dag dat wij met een camper gaan rijden. Nu zijn er voor ons drie opties om tussentijds te overnachten: Palm Springs (korte route op de eerste dag en een langere route op de tweede dag), stukje omrijden via Joshua Tree (2 lange rijdagen) of Blythe (dagen redelijk verdeeld, eerste dag langer dan de tweede) . Wat is aan te raden voor onervaren camperrijders? In principe is er in dit stuk niet iets wat wij perse willen zien...
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ligt er ook aan hoe laat je kan vertrekken bij de camperverhuurder, reken (zeker bij een eerste keer) op 2 á 2,5 uur bij de verhuurder tel daar nog 1 á 2 uur bij voor je eerste kennismaking met een Amerikaanse supermarkt voor je boodschappen en je zal niet zover meer rijden op dag 1.cellavie schreef: Rob, in het Rand McNalley wegenboek staat de Wildrose Road aangegeven als categorie "other road" . Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Dat het een weg van een wat lagere klasse is, de weg is overigens helemaal geasfalteerd en met een camper goed te rijden, in 2001 was hij hier en daar wat slecht maar naar ik begrepen heb zijn de slechte stukken inmiddels van een nieuwe asfaltlaag voorzien.
Dan heb ik nog een andere vraag aan jullie kenners!
Het gaat over de route van LA , via de HW10 en de 60 richting Prescott. Dit is de eerste keer en de eerste dag dat wij met een camper gaan rijden. Nu zijn er voor ons drie opties om tussentijds te overnachten: Palm Springs (korte route op de eerste dag en een langere route op de tweede dag), stukje omrijden via Joshua Tree (2 lange rijdagen) of Blythe (dagen redelijk verdeeld, eerste dag langer dan de tweede) . Wat is aan te raden voor onervaren camperrijders? In principe is er in dit stuk niet iets wat wij perse willen zien...
Nou heb ik voor onze volgende trip een 25-27ft camper van Road Bear gehuurd. Iemand ervaring met die camper op die weg?kleine aanvulling: In het visitors center werd ons gevraagd naar de lengte van de camper en als die langer was dan 25ft werd afgeraden om via de Zuidkant (198) het park te verlaten. Is namelijk een erg bochtige weg. Wij hadden een 23ft camper dus we mochten het wel rijden. Hebben ook geen parkranger gezien die ons tegenhield maar dat schijnen ze soms wel te doen.
Is het te doen? Volgens mij weet je van tevoren niet precies of het 25 of 27ft wordt (?)
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zegt het zelf eigenlijk al "het wordt afgeraden"het is dus niet verboden, men is in Amerika erg voorzichtig met dat soort dingen.
In New Mexico heb je de NM-15 van Siver City naar Gilla Cliff Dwellings NM wordt afgeraden voor campers > 20ft hebben we met een 29ft gedaan.
In de Big Bend wordt de weg naar Chicos Basin afgeraden voor campers > 24 ft zijn we met een 29ft en met een 31 ft geweest het enige probleem daar is dat er niet zo veel plekken op de campground zijn voor de grotere campers.
Moki Dugway in Utah wordt afgeraden voor campers maar met een 34 ft hebben we geen problemen gehad.
Ook Sequoia & Kings Canyon NP is goed te doen we zijn er verschillende campers van 32 ft en groter tegen gekomen.
Wel is het zo dat ge gemakkelijker bergop gaat i.p.v. bergaf.
Het is dus een advies geen verbod, dat heb je wel in Yosemite NP als je naar het Hetch Hetchy deel wil daar is een verbod voor campers > 22ft.
In New Mexico heb je de NM-15 van Siver City naar Gilla Cliff Dwellings NM wordt afgeraden voor campers > 20ft hebben we met een 29ft gedaan.
In de Big Bend wordt de weg naar Chicos Basin afgeraden voor campers > 24 ft zijn we met een 29ft en met een 31 ft geweest het enige probleem daar is dat er niet zo veel plekken op de campground zijn voor de grotere campers.
Moki Dugway in Utah wordt afgeraden voor campers maar met een 34 ft hebben we geen problemen gehad.
Ook Sequoia & Kings Canyon NP is goed te doen we zijn er verschillende campers van 32 ft en groter tegen gekomen.
Wel is het zo dat ge gemakkelijker bergop gaat i.p.v. bergaf.
Het is dus een advies geen verbod, dat heb je wel in Yosemite NP als je naar het Hetch Hetchy deel wil daar is een verbod voor campers > 22ft.
Bedankt Rob. Ik denk dat ik het tegen die tijd (eind april) ook maar een beetje van het weer en de wegconditie af laat hangen.
Jammer dat er geen alternatieven in Sequoia zijn, behalve weer terugrijden via de Noordkant (waar ik dan vandaan kom).
Jammer dat er geen alternatieven in Sequoia zijn, behalve weer terugrijden via de Noordkant (waar ik dan vandaan kom).
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Cellavie,
Wij vonden de 155 wel de moeite waard, het was een prachtig bosachtig gebied om door te rijden. Toch zou ik, als je hoofddoel die dag Seqoia is, het anders doen. Wij hadden achteraf toch spijt dat we de vorige dag bij Lake Isabella waren blijven staan. Beter was geweest door te rijden naar Bakersfield (denken we), daar een camping te zoeken en de volgende dag via de I-5 naar Visalia te rijden en daarvandaan verder naar Seqoia. Ik denk dat je dan meer tijd in Seqoia hebt. Wij zijn met onze 22/23 ft camper van het ZuidWesten via de 198 (bochtig) Seqoia NP in gereden en er via de 180 in het NoordWesten weer uit. Een mooie route, maar een die tijd kost. Met die ervaring zou ik nu (als ik het nog eens moest doen) de 155 laten schieten en tijd sparen voor Seqoia. Met onze maat camper was de route goed te doen en volgens ons met een maatje groter ook nog wel. Reken op veel sturen (schakelen hoeft niet, het is een automaat) en take your time.
En als tijd wel een probleem is (en voor wie niet, er is zovele te zien), aan de zuidkant van Yosemite staan ook seqoia's. Dus misschien kun je dat combineren.
Succes,
trudy
Wij vonden de 155 wel de moeite waard, het was een prachtig bosachtig gebied om door te rijden. Toch zou ik, als je hoofddoel die dag Seqoia is, het anders doen. Wij hadden achteraf toch spijt dat we de vorige dag bij Lake Isabella waren blijven staan. Beter was geweest door te rijden naar Bakersfield (denken we), daar een camping te zoeken en de volgende dag via de I-5 naar Visalia te rijden en daarvandaan verder naar Seqoia. Ik denk dat je dan meer tijd in Seqoia hebt. Wij zijn met onze 22/23 ft camper van het ZuidWesten via de 198 (bochtig) Seqoia NP in gereden en er via de 180 in het NoordWesten weer uit. Een mooie route, maar een die tijd kost. Met die ervaring zou ik nu (als ik het nog eens moest doen) de 155 laten schieten en tijd sparen voor Seqoia. Met onze maat camper was de route goed te doen en volgens ons met een maatje groter ook nog wel. Reken op veel sturen (schakelen hoeft niet, het is een automaat) en take your time.
En als tijd wel een probleem is (en voor wie niet, er is zovele te zien), aan de zuidkant van Yosemite staan ook seqoia's. Dus misschien kun je dat combineren.
Succes,
trudy
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
En toch zou ik Sequouia weleens willen zien ... dus met een 32 ft. camper vanaf Visalia erin rijden. Gekkenwerk of te doen??
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Liever vanaf Tree Rivers dan moet je het bochtige stuk klimmen dat rijdt een stuk aangenamer dan dalen.nieuwenoord schreef:En toch zou ik Sequouia weleens willen zien ... dus met een 32 ft. camper vanaf Visalia erin rijden. Gekkenwerk of te doen??
Wij kwamen verschillende pick-ups met 30ft 5thwiel er achter tegen dus kunnen doet het.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe rijd je dan precies Rob? Waar erin en weer eruit? We willen dan na Sequoia richting Chowchilla.Rob schreef:Liever vanaf Tree Rivers dan moet je het bochtige stuk klimmen dat rijdt een stuk aangenamer dan dalen.nieuwenoord schreef:En toch zou ik Sequouia weleens willen zien ... dus met een 32 ft. camper vanaf Visalia erin rijden. Gekkenwerk of te doen??
Wij kwamen verschillende pick-ups met 30ft 5thwiel er achter tegen dus kunnen doet het.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Even niet goed opgeletnieuwenoord schreef:Hoe rijd je dan precies Rob? Waar erin en weer eruit? We willen dan na Sequoia richting Chowchilla.

Men zal bij de ingang wel vragen stellen als je met iets groter dan 25 ft komt

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan moeten we de camper maar een beetje vermommen 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves