Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
rondreis in november van S.F. naar nationale parken en terug
rondreis in november van S.F. naar nationale parken en terug
Ik zou graag enkele ideetjes krijgen rond hoe we het best onze reisroute samenstellen om een rondreis te maken in het najaar.
Onze rondreis vertrekt op 14 november in S.F. (stad zullen we dan al gezien hebben want zitten daar voor congres) en we zouden graag een terugvlucht nemen in S.F. rond 3 december. Qua timing zijn we voorlopig nog wat flexibel aangezien ik de vliegtuigtickets pas wil boeken als ik zeker ben dat onze rondreis vlot in elkaar zit en we niet moeten haasten om alles rond te krijgen.
De volgende stops zouden we graag aandoen, maar ik wil graag wat advies of dit haalbaar is binnen ongeveer 19 dagen:
- Yosemite (zijn er nog beren in November of al winterslaap?)
- Sequoia
- Death Valley
- Monument Vally
- Bryce Canion
- Zion
- Grand Canion
- L.A. (eventueel)
- Highway 1 van L.A. naar S.F.
- Monterey (whale spotting?)
Aangezien nog niets vaststaat (zelfs de vluchten niet) zijn we nog heel flexibel en zijn we wat verloren eerlijk gezegd rond welke van deze fantastische punten wel of niet in het programma steken: alle input of andere suggesties zijn dan ook welkom.
Wat we zelf belangrijk vinden is dat we voldoende tijd hebben om te stoppen en hier en daar een wandeling kunnen maken in de parken zelf. Het is vooral de natuurlijk en de zichten die ons aanspreken. L.a. lijkt me een zeer fijne stad maar als dit teveel vertraging in ons programma zou opleveren, gaan we er liever rond dan erdoor.
Ik heb ook nog heel wat vragen. Ik heb begrepen dat november- begindecember niet echt de meest populaire tijd van het jaar is om te gaan en vroeg me af of iemand me wat kan helpen rond de weersomstandigheden. Zijn er passen al gesloten en zo ja wat betekent dit dan (tioga pass in yosemite bijvoorbeeld). Zijn er bepaalde activiteiten of stops die sowieso rond deze tijd van het jaar weinig zinvol zijn? Hoe zit het met het weer in de canyons? Zijn er bepaalde pittoreske overnachtplaatsen die iemand kan aanbevelen?
Alle input is erg geapprecieerd. Bedankt alvast!! Ik kijk uit naar jullie respons.
Onze rondreis vertrekt op 14 november in S.F. (stad zullen we dan al gezien hebben want zitten daar voor congres) en we zouden graag een terugvlucht nemen in S.F. rond 3 december. Qua timing zijn we voorlopig nog wat flexibel aangezien ik de vliegtuigtickets pas wil boeken als ik zeker ben dat onze rondreis vlot in elkaar zit en we niet moeten haasten om alles rond te krijgen.
De volgende stops zouden we graag aandoen, maar ik wil graag wat advies of dit haalbaar is binnen ongeveer 19 dagen:
- Yosemite (zijn er nog beren in November of al winterslaap?)
- Sequoia
- Death Valley
- Monument Vally
- Bryce Canion
- Zion
- Grand Canion
- L.A. (eventueel)
- Highway 1 van L.A. naar S.F.
- Monterey (whale spotting?)
Aangezien nog niets vaststaat (zelfs de vluchten niet) zijn we nog heel flexibel en zijn we wat verloren eerlijk gezegd rond welke van deze fantastische punten wel of niet in het programma steken: alle input of andere suggesties zijn dan ook welkom.
Wat we zelf belangrijk vinden is dat we voldoende tijd hebben om te stoppen en hier en daar een wandeling kunnen maken in de parken zelf. Het is vooral de natuurlijk en de zichten die ons aanspreken. L.a. lijkt me een zeer fijne stad maar als dit teveel vertraging in ons programma zou opleveren, gaan we er liever rond dan erdoor.
Ik heb ook nog heel wat vragen. Ik heb begrepen dat november- begindecember niet echt de meest populaire tijd van het jaar is om te gaan en vroeg me af of iemand me wat kan helpen rond de weersomstandigheden. Zijn er passen al gesloten en zo ja wat betekent dit dan (tioga pass in yosemite bijvoorbeeld). Zijn er bepaalde activiteiten of stops die sowieso rond deze tijd van het jaar weinig zinvol zijn? Hoe zit het met het weer in de canyons? Zijn er bepaalde pittoreske overnachtplaatsen die iemand kan aanbevelen?
Alle input is erg geapprecieerd. Bedankt alvast!! Ik kijk uit naar jullie respons.
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Re: rondreis in november van S.F. naar nationale parken en terug
Hallo,
Misschien is het makkelijk als je zelf een wat globaal reisschema maakt en deze hier post en alvast aangeeft waar je het liefst zeker wat langer wil verblijven.
Ik zou zeggen op het eerste gezicht dat alles wat je hebt opgenoemd zeker te doen is in 19 dagen, alhoewel het wel veel rijden zal zijn. Ik zou voor Yosemite zeker 2 dagen uittrekken en mijns inziens biedt LA niets interessants maar anderen zullen je wat betreft LA wel weer goede en leuke tips kunnen geven.
Misschien heb je iets aan mijn route? Daar zit bijna alles in wat jij ook wil zien m.u.v. LA, Sequoia en Monument Valley.
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =7&t=16844
Je kunt er overigens van uitgaan dat Tioga Pass gesloten is en dat er in Yosemite wel sneeuw zal liggen.
Wil je liever van de zon genieten dan raad ik je aan om in de richting van Las Vegas en/of Phoenix te gaan.
Misschien is het makkelijk als je zelf een wat globaal reisschema maakt en deze hier post en alvast aangeeft waar je het liefst zeker wat langer wil verblijven.
Ik zou zeggen op het eerste gezicht dat alles wat je hebt opgenoemd zeker te doen is in 19 dagen, alhoewel het wel veel rijden zal zijn. Ik zou voor Yosemite zeker 2 dagen uittrekken en mijns inziens biedt LA niets interessants maar anderen zullen je wat betreft LA wel weer goede en leuke tips kunnen geven.
Misschien heb je iets aan mijn route? Daar zit bijna alles in wat jij ook wil zien m.u.v. LA, Sequoia en Monument Valley.
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =7&t=16844
Je kunt er overigens van uitgaan dat Tioga Pass gesloten is en dat er in Yosemite wel sneeuw zal liggen.
Wil je liever van de zon genieten dan raad ik je aan om in de richting van Las Vegas en/of Phoenix te gaan.
Ik heb alle boeken die ik kon vinden reeds gaan halen en nu is het dus eerst uitpluizen en afstanden, overnachtplaatsen en dergelijke opzoeken. Ik probeer een dezer een wat gedetailleerdere route op te stellen en die dan te posten.
Ik vroeg me vooral af of Yosemite dan wel haalbaar is met de sneeuw en de pas die gesloten is? Ik hoorde dat het lang (2 dagen) zou omrijden zijn dan? Als er sneeuw ligt, wil dat dan zeggen dat je ook sneeuwkettingen of iets dergelijks moet huren bij je auto en weet iemand of je als Europeaan die weinig sneeuw zit op een veilige manier door de sneeuw kan navigeren?
Wel L.A. zou ik wel willen doen als er voldoende tijd is, maar het is geen MUST.
Bedankt voor je route trouwens: dat helpt
Ohja, wat is er eigenlijk in Phoenix te zien? Ik merk dat veel mensen daar starten of eindigen maar weet niet goed wat daar te doen/zien is.
Ik vroeg me vooral af of Yosemite dan wel haalbaar is met de sneeuw en de pas die gesloten is? Ik hoorde dat het lang (2 dagen) zou omrijden zijn dan? Als er sneeuw ligt, wil dat dan zeggen dat je ook sneeuwkettingen of iets dergelijks moet huren bij je auto en weet iemand of je als Europeaan die weinig sneeuw zit op een veilige manier door de sneeuw kan navigeren?
Wel L.A. zou ik wel willen doen als er voldoende tijd is, maar het is geen MUST.
Bedankt voor je route trouwens: dat helpt

- MichelH
- Amerikakenner
- Contacteer:
Phoenix is op zich niet heel veel te zien, maar is een goed startpunt omdat het één van de goedkoopste aanvliegroutes is, plus dat je redelijk in de buurt bent van o.a. Grand Canyon en veel andere mooie scenic routes hebt om je rondreis mee te starten.
Scheelt al snel zo'n €100,- of meer qua vliegtickets, dus vandaar...
Qua sneeuwkettingen etc. kan ik je niet verder helpen, maar ik geloof dat er wel ergens een topic over moet zijn.
Scheelt al snel zo'n €100,- of meer qua vliegtickets, dus vandaar...

Qua sneeuwkettingen etc. kan ik je niet verder helpen, maar ik geloof dat er wel ergens een topic over moet zijn.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Even een ideetje:
dag 1: van SF naar Yosemite (+/- 3 uur), via westkant park in
dag 2: Yosemite (eventueel ook dag 3, afhankelijk van mogelijkheden in deze tijd van het jaar)
dag 3: Yosemite via Zuidwest-kant verlaten, via Fresno richting Bakersfield/Death Valley
dag 4: Death Valley (overnachting in de valley of eind van de dag door naar Vegas)
dag 5: Las Vegas (hoeft natuurlijk niet)
dag 6: Las Vegas naar Zion (+/- 2,5 uur rijden)
dag 7: Zion
dag 8: Via Bryce naar Page
dag 9: van Page naar Grand Canyon (2,5 uur rijden, eventueel in Page eerst Antalope Canyon/Horseshoe Bend)
dag 10: 's ochtends eerst nog Grand Canyon, dan door naar Of Sedona (en kun je daarna verder naar Phoenix)
of richting Yoshua Tree (route 66, veel plaatsjes om te overnachten in deze omgeving)
dag 11: naar Yoshua Tree/Palm Springs
dag 12: naar LA
dag 13: LA (bv Santa Monica/Hollywood/Getty Centre/Venice), eventueel nog een dag LA (Downtown/Malibu)
dag 14: van LA, via Santa Barbara naar San Luis Obispo/Pismo Beach (whalewatching, kan daar geloof ik)
dag 15: van SLO naar Monterey, of gelijk door naar SF via Big Sur
Monument Valley lijkt me teveel uit de richting. Het zijn nu 15 dagen maar je kunt het langer maken door langer in Yosemite of Zion te blijven. Of door te overnachten rond Bryce ipv door te rijden naar Page. De route van GC naar Yoshua Tree ben ik niet helemaal bekend mee, andere forummers wel. Dit zou wellicht in 1 dag kunnen maar dat wordt dan, geloof ik, een heeeele lange rit. Andere mensen kunnen je vertellen hoe je van GC naar Yoshua Tree kunt komen en met welke tussenstops.
Je kunt ook nog een extra dag in LA blijven, maar ook een extra dag in de kustroute inplannen.
Tis maar een idee
dag 1: van SF naar Yosemite (+/- 3 uur), via westkant park in
dag 2: Yosemite (eventueel ook dag 3, afhankelijk van mogelijkheden in deze tijd van het jaar)
dag 3: Yosemite via Zuidwest-kant verlaten, via Fresno richting Bakersfield/Death Valley
dag 4: Death Valley (overnachting in de valley of eind van de dag door naar Vegas)
dag 5: Las Vegas (hoeft natuurlijk niet)
dag 6: Las Vegas naar Zion (+/- 2,5 uur rijden)
dag 7: Zion
dag 8: Via Bryce naar Page
dag 9: van Page naar Grand Canyon (2,5 uur rijden, eventueel in Page eerst Antalope Canyon/Horseshoe Bend)
dag 10: 's ochtends eerst nog Grand Canyon, dan door naar Of Sedona (en kun je daarna verder naar Phoenix)
of richting Yoshua Tree (route 66, veel plaatsjes om te overnachten in deze omgeving)
dag 11: naar Yoshua Tree/Palm Springs
dag 12: naar LA
dag 13: LA (bv Santa Monica/Hollywood/Getty Centre/Venice), eventueel nog een dag LA (Downtown/Malibu)
dag 14: van LA, via Santa Barbara naar San Luis Obispo/Pismo Beach (whalewatching, kan daar geloof ik)
dag 15: van SLO naar Monterey, of gelijk door naar SF via Big Sur
Monument Valley lijkt me teveel uit de richting. Het zijn nu 15 dagen maar je kunt het langer maken door langer in Yosemite of Zion te blijven. Of door te overnachten rond Bryce ipv door te rijden naar Page. De route van GC naar Yoshua Tree ben ik niet helemaal bekend mee, andere forummers wel. Dit zou wellicht in 1 dag kunnen maar dat wordt dan, geloof ik, een heeeele lange rit. Andere mensen kunnen je vertellen hoe je van GC naar Yoshua Tree kunt komen en met welke tussenstops.
Je kunt ook nog een extra dag in LA blijven, maar ook een extra dag in de kustroute inplannen.
Tis maar een idee

Hoi,
De bovenstaande suggesties zien er goed uit. Wil je per se via San Francisco ook weer terugvliegen? Anders zou je er ook aan kunnen denken om bijvoorbeeld via LA terug te vliegen. Je rijdt dan wel niet de kustroute.
Groetjes Susanne
De bovenstaande suggesties zien er goed uit. Wil je per se via San Francisco ook weer terugvliegen? Anders zou je er ook aan kunnen denken om bijvoorbeeld via LA terug te vliegen. Je rijdt dan wel niet de kustroute.
Groetjes Susanne
Je twijfelt. Logisch, zo'n mooie reis!
Een paar voordelen van november:
1. Geen morning fog in San Francisco
2. Je kan eindelijk naar Yosemite zonder een jaar van te voren te reserveren
3. Perfekte tijd voor Death Valley
4. Idem voor Las Vegas.
5. Je kan zelf Zion Canyon in zonder shuttle en de late fall colors zijn prachtig
6. Ruiten krabben in Bryce. Wel eens de hoodoos met een ijslaagje gezien?
7. Page. Antelope Canyon zonder wachttijden. Helaas geen zonnestralen op de bodem
8. Grand Canyon south rim. 200 miles uitzichten van Yavapai Point. Gebeurt nooit in de zomer
9. Phoenix, eindelijk rust. Niet alle snowbirders zijn er al en 's avonds een jackje aan.
10. Joshua Tree. Alleen tussen de Joshua Trees. Geen toeristen meer.
11. Palm Springs.Helaas, hoogseizoen maar waar kan je ergens anders tot middernacht tussen de kolibri's ziten?
12. LA: Lekkere temps en geen rijen voor DL en Universal.
Nadeel: De cactussen staan niet in bloei en ook geen wildflowers.De grote voordelen van febr. maart.
Van het weer is dus zoals altijd niets te zeggen. De laatste jaren was het veelal koud in het voorjaar en verleden jaar was Tioga Pass tot december open.
Maak eerst je definitieve keuze hoe lang je gaat en dan kunnen we de route op dit forum doornemen. RiverCola heeft daar al een prima idee voor gegeven alhoewel zij met een Ferrari op pad lijkt te gaan af en toe......
Yeehaw
Een paar voordelen van november:
1. Geen morning fog in San Francisco
2. Je kan eindelijk naar Yosemite zonder een jaar van te voren te reserveren
3. Perfekte tijd voor Death Valley
4. Idem voor Las Vegas.
5. Je kan zelf Zion Canyon in zonder shuttle en de late fall colors zijn prachtig
6. Ruiten krabben in Bryce. Wel eens de hoodoos met een ijslaagje gezien?
7. Page. Antelope Canyon zonder wachttijden. Helaas geen zonnestralen op de bodem
8. Grand Canyon south rim. 200 miles uitzichten van Yavapai Point. Gebeurt nooit in de zomer
9. Phoenix, eindelijk rust. Niet alle snowbirders zijn er al en 's avonds een jackje aan.
10. Joshua Tree. Alleen tussen de Joshua Trees. Geen toeristen meer.
11. Palm Springs.Helaas, hoogseizoen maar waar kan je ergens anders tot middernacht tussen de kolibri's ziten?
12. LA: Lekkere temps en geen rijen voor DL en Universal.
Nadeel: De cactussen staan niet in bloei en ook geen wildflowers.De grote voordelen van febr. maart.
Van het weer is dus zoals altijd niets te zeggen. De laatste jaren was het veelal koud in het voorjaar en verleden jaar was Tioga Pass tot december open.
Maak eerst je definitieve keuze hoe lang je gaat en dan kunnen we de route op dit forum doornemen. RiverCola heeft daar al een prima idee voor gegeven alhoewel zij met een Ferrari op pad lijkt te gaan af en toe......
Yeehaw
- RiverCola
- Amerika-expert
Haha! Wij hebben ongeveer dezelfde route gereden, in April/Mei, maar dan met San Diego/Anza Borrego/Prescott/Sedona en zonder Bryce/Yoshua Tree. Maar dan in bijna 4 weken. Wij deden er 2 volle dagen over om van LV in Yosemite te komen (Tioga Pass was toen nog gesloten).alhoewel zij met een Ferrari op pad lijkt te gaan af en toe......
15 dagen is wat krap inderdaad. Als je toch vrij bent om je tijd aan te passen aan je route zou ik er zeker voor kiezen om het in zo'n 18 dagen te doen (of langer

Dank je wel allemaal voor jullie reacties. Ze helpen me echt wel verder.
Ik heb gisteren nog eens wat opgezocht en kwam tot de volgende route (mbv routeplanner van Tiogatours):
DAG 1 14/11:vertrek San Francisco (California) 0 / 0 mijl
naar Yosemite (California) 214 mijl = 344km/ (totaal traject: 214 mijl) (overnachting)
vraagje: hoe moeten we rijden als de Tioga pas toch afgesloten is? Klopt het dat je dan wel IN het park geraakt maar er langs de andere kant niet meer uitgeraakt? Welke ingang nemen we best? En welke routes nemen we best als de Tiogapas toch gesloten blijkt? Reserveren we dan best wel of best niet op voorhand in Yosemite?
DAG 2 15/11: Yosemite National Park - overnachting
DAG 3 16/11: vertrek richting
Sequoia / Kings Canyon NP (California) 165 mijl = 265 km /(totaal traject:379 mijl)
wandeling in het park en overnachting op weg naar Death Valley? Bijvoorbeeld als een 200 km rijden richting Death Valley iemand hier voorstellen; wat is haalbaar?
DAG 4 17/11: op weg naar Death Valley (California) 409mijl = 658 km / (totaal traject: 788 mijl ) de resterende 460 km overbruggen
Door Death Valley rijden (zijn er hier nog andere dingen te doen,stops of wandelingen?); ranger guided tour als die beschikbaar zijn op dat moment
Kan je in Death Valley ergens overnachten?
DAG 5 18/11:Death Valley verder verkennen?
weet iemand of dit ver is van het stuk 'extraterrestrial highway'? daar heb ik iets over gelezen en leek me wel leuk gezien wij grote x-files fans zijn
namiddag vertrek richting Las Vegas (Nevada) 129mijl = 207km /(totaal traject:917 mijl)
overnachting Vegas
DAG 6 19/11:vertrek richting
Grand Canyon NP North Rim (Arizona) 265 mijl = 426km /(totaal traject:1182 mijl)
Wat is het verschil tussen North and South Rim? Kom je langs allebei? Ligt ZION NP nog op onze weg hier ?
Wandeling in Grand Canyon NP en overnachting
DAG 7 20/11:start in Grand Canyon - ranger guided tour
overnachting Grand Canyon
DAG 8 21/11:vertrek naar Bryce Canyon NP (Utah) 155 mijl = 249km /(totaaltraject: 1337 mijl )
wandeling en verkenning (eventueel paardrijden-tour)
overnachting (kan je in de canyon zelf overnachten??)
DAG 9 22/11:zonsopgang
van Bryce Canyon naar
Monument Valley (Arizona) 213 mijl = 342km /(totaaltraject 1550 mijl )
overnachting
DAG 10 23/11:Monument Valley verkenne
late namiddag vertrek richting Page - Lake Powell
Page (Arizona) 126 mijl = 202km /(totaaltraject:1676 mijl )
overnachting
DAG 11 24/11:Lake Powell verkennen
vertrek naar Sedona vraagje: is hier iets speciaal te zien of kan je hier vrij snel doorgaan?
Sedona (Arizona) 172mijl = 276 km /(totaaltraject1848 mijl)
's avonds doorrijden richting Joshua Tree (bijvoorbeeld nog een 200 km rijden) en overnachting onderweg
DAG 12 25/11traject verder zetten richting Joshua Tree (resterende 400 km)
Joshua Tree (California) 368 mijl = 592km /(totaaltraject 2216 mijl)
wandeling en overnachting
DAG 13 26/11vertrek richting L.A. met stop in Palm Springs??
Los Angeles (California) 134mijl : 215km /2350 mijl
overnachting in of rond L.A. (tips iemand?)
DAG 14 27/11:L.A. verkennen en overnachting
DAG 15 28/11:vertrek richting S.F.
vertrek uit L.A. richting
San Simeon (California) 240 mijl : 386 km/(totaaltraject:2590 mijl )
stop te San Simeon en overnachting ergens onderweg
DAG 16 29/11:doorrijden naar
Carmel / Monterey (California) 88mijl = 141km /(totaaltraject2678 mijl)
DAG 17 30/11:Carmel: walvissen spotten en Sur Bay
overnachting
DAG 18 1/12:San Francisco (California) 124 mijl= 199 km /(totaaltraject: 2802 mijl)
Ik weet niet of dit een realistisch schema is?
Ik weet ook niet 100% of de afstanden van die routeplanner geheel kloppen. Welke websites gebruiken jullie om de route gedetailleerd uit te stippelen?
Alle hulp is welkom. Heel erg bedankt alvast.
Ik heb gisteren nog eens wat opgezocht en kwam tot de volgende route (mbv routeplanner van Tiogatours):
DAG 1 14/11:vertrek San Francisco (California) 0 / 0 mijl
naar Yosemite (California) 214 mijl = 344km/ (totaal traject: 214 mijl) (overnachting)
vraagje: hoe moeten we rijden als de Tioga pas toch afgesloten is? Klopt het dat je dan wel IN het park geraakt maar er langs de andere kant niet meer uitgeraakt? Welke ingang nemen we best? En welke routes nemen we best als de Tiogapas toch gesloten blijkt? Reserveren we dan best wel of best niet op voorhand in Yosemite?
DAG 2 15/11: Yosemite National Park - overnachting
DAG 3 16/11: vertrek richting
Sequoia / Kings Canyon NP (California) 165 mijl = 265 km /(totaal traject:379 mijl)
wandeling in het park en overnachting op weg naar Death Valley? Bijvoorbeeld als een 200 km rijden richting Death Valley iemand hier voorstellen; wat is haalbaar?
DAG 4 17/11: op weg naar Death Valley (California) 409mijl = 658 km / (totaal traject: 788 mijl ) de resterende 460 km overbruggen
Door Death Valley rijden (zijn er hier nog andere dingen te doen,stops of wandelingen?); ranger guided tour als die beschikbaar zijn op dat moment
DAG 5 18/11:Death Valley verder verkennen?
weet iemand of dit ver is van het stuk 'extraterrestrial highway'? daar heb ik iets over gelezen en leek me wel leuk gezien wij grote x-files fans zijn
namiddag vertrek richting Las Vegas (Nevada) 129mijl = 207km /(totaal traject:917 mijl)
overnachting Vegas
DAG 6 19/11:vertrek richting
Grand Canyon NP North Rim (Arizona) 265 mijl = 426km /(totaal traject:1182 mijl)
Wat is het verschil tussen North and South Rim? Kom je langs allebei? Ligt ZION NP nog op onze weg hier ?
DAG 7 20/11:start in Grand Canyon - ranger guided tour
overnachting Grand Canyon
DAG 8 21/11:vertrek naar Bryce Canyon NP (Utah) 155 mijl = 249km /(totaaltraject: 1337 mijl )
wandeling en verkenning (eventueel paardrijden-tour)
overnachting (kan je in de canyon zelf overnachten??)
DAG 9 22/11:zonsopgang
van Bryce Canyon naar
Monument Valley (Arizona) 213 mijl = 342km /(totaaltraject 1550 mijl )
overnachting
DAG 10 23/11:Monument Valley verkenne
late namiddag vertrek richting Page - Lake Powell
Page (Arizona) 126 mijl = 202km /(totaaltraject:1676 mijl )
overnachting
DAG 11 24/11:Lake Powell verkennen
vertrek naar Sedona vraagje: is hier iets speciaal te zien of kan je hier vrij snel doorgaan?
Sedona (Arizona) 172mijl = 276 km /(totaaltraject1848 mijl)
's avonds doorrijden richting Joshua Tree (bijvoorbeeld nog een 200 km rijden) en overnachting onderweg
DAG 12 25/11traject verder zetten richting Joshua Tree (resterende 400 km)
Joshua Tree (California) 368 mijl = 592km /(totaaltraject 2216 mijl)
wandeling en overnachting
DAG 13 26/11vertrek richting L.A. met stop in Palm Springs??
Los Angeles (California) 134mijl : 215km /2350 mijl
overnachting in of rond L.A. (tips iemand?)
DAG 14 27/11:L.A. verkennen en overnachting
DAG 15 28/11:vertrek richting S.F.
vertrek uit L.A. richting
San Simeon (California) 240 mijl : 386 km/(totaaltraject:2590 mijl )
stop te San Simeon en overnachting ergens onderweg
DAG 16 29/11:doorrijden naar
Carmel / Monterey (California) 88mijl = 141km /(totaaltraject2678 mijl)
DAG 17 30/11:Carmel: walvissen spotten en Sur Bay
overnachting
DAG 18 1/12:San Francisco (California) 124 mijl= 199 km /(totaaltraject: 2802 mijl)
Ik weet niet of dit een realistisch schema is?
Ik weet ook niet 100% of de afstanden van die routeplanner geheel kloppen. Welke websites gebruiken jullie om de route gedetailleerd uit te stippelen?
Alle hulp is welkom. Heel erg bedankt alvast.
MIles ken ik allang niet meer alleen rijtijden en die zijn natuurlijk belangrijker dan miles.
Dag 1: San Francisco-Yosemite. 4 uur. Middag in Yosemite
Dag 2: Hele dag Yosemite.
Dag 3: (als Tioga Pass dicht is) Yosemite-Sequoia (als geen sneeuw)- Three Rivers. Neem hier de gehele dag voor. Je zal wel zien waarom.
Dag 4: Three Rivers-Death Valley NP. 6 uur onder normale omstandigheden. Diverse routes maar neem maar de gemakkelijkste via Bakersfield, Mojave, 14/395 en bij Olancha 190 naar DV (Furnace Creek). 4 hotels in DV. Panamint Springs Resort (niet gunstig gelegen voor een bezoek), Stovepipe Wells, Furnace Creek Ranch en Furnace Creek Inn. De laatste is duur maar prachtig.)
Dag 5: Beslist een hele dag Death Valley in deze tijd van het jaar. Accomodatie via www.xanterra.com. Website www,nps.gov/deva
Dag 6: Naar Las Vegas na eerst nog wat sides in DV. Furnace Creek naar LV is ca. 2.5 uur plus de stops...
Dag 7: Las Vegas. Als je nog nooit geweest bent is een middag te kort.
Dag 8: Las Vegas-Zion. 3 uur. Bezoek Zion.
Dag 9: Bezoek Zion en naar Bryce. (2 uur rijden)
Dag 10: Bryce bezoek en naar Page (3 uur)
Dag 11: Page voor Horseshoe bend overlook en Antelope Canyon en 's middags naar Monument Valley
Dag 12: Monument Valley bezoek en naar GCNP south rim (North rim is gesloten na mid october) Hotel aan de rim www.xanterra.com. El Tovar, Kachina, Thunderbird en Bright Angel liggen meteen aan de rim. Neem je tijd voor east rim van Desert View naar GC Village (waar de hotels zijn). Desert View is een must stop.
Dag 13: Nog een morgen aan de rim. Dan naar Williams, stop in Seligman en naar Kingman voor de nacht. Sla Sedona over, dan maar een andere keer.
Dag 14: Sla Joshua Tree over, dat wordt misschien te veel en rijd direct naar Los Angeles. Hotel zoeken (bv in Hollywood) en 's avonds rondslenteren
Dag 15: Los Angeles
Dag 16: Los Angeles langs de kust naar Santa Barbara, Solvang, SLO, Morro Bay en naar Cambria.
Dag 17: Bezoek Hearst Castle en langs hw1 via BIg Sur, Point Lobos SR en Carmel naar Monterey.
Dag 18: Monterey-Santa Cruz-San Francisco.
Blijft natuurlijk een drukke route en tel maar gerust 20% bij dat aantal miles op. Maar deze route geeft je genoeg te zien.
Less is more. Voor Sedona heb je een dag nodig, minstens, en Joshua Tree is prachtig maar neemt ook meer tijd als je het park een beetje wil bekijken en is uit de route, net als Sedona.
Yeehaw
Dag 1: San Francisco-Yosemite. 4 uur. Middag in Yosemite
Dag 2: Hele dag Yosemite.
Dag 3: (als Tioga Pass dicht is) Yosemite-Sequoia (als geen sneeuw)- Three Rivers. Neem hier de gehele dag voor. Je zal wel zien waarom.
Dag 4: Three Rivers-Death Valley NP. 6 uur onder normale omstandigheden. Diverse routes maar neem maar de gemakkelijkste via Bakersfield, Mojave, 14/395 en bij Olancha 190 naar DV (Furnace Creek). 4 hotels in DV. Panamint Springs Resort (niet gunstig gelegen voor een bezoek), Stovepipe Wells, Furnace Creek Ranch en Furnace Creek Inn. De laatste is duur maar prachtig.)
Dag 5: Beslist een hele dag Death Valley in deze tijd van het jaar. Accomodatie via www.xanterra.com. Website www,nps.gov/deva
Dag 6: Naar Las Vegas na eerst nog wat sides in DV. Furnace Creek naar LV is ca. 2.5 uur plus de stops...
Dag 7: Las Vegas. Als je nog nooit geweest bent is een middag te kort.
Dag 8: Las Vegas-Zion. 3 uur. Bezoek Zion.
Dag 9: Bezoek Zion en naar Bryce. (2 uur rijden)
Dag 10: Bryce bezoek en naar Page (3 uur)
Dag 11: Page voor Horseshoe bend overlook en Antelope Canyon en 's middags naar Monument Valley
Dag 12: Monument Valley bezoek en naar GCNP south rim (North rim is gesloten na mid october) Hotel aan de rim www.xanterra.com. El Tovar, Kachina, Thunderbird en Bright Angel liggen meteen aan de rim. Neem je tijd voor east rim van Desert View naar GC Village (waar de hotels zijn). Desert View is een must stop.
Dag 13: Nog een morgen aan de rim. Dan naar Williams, stop in Seligman en naar Kingman voor de nacht. Sla Sedona over, dan maar een andere keer.
Dag 14: Sla Joshua Tree over, dat wordt misschien te veel en rijd direct naar Los Angeles. Hotel zoeken (bv in Hollywood) en 's avonds rondslenteren
Dag 15: Los Angeles
Dag 16: Los Angeles langs de kust naar Santa Barbara, Solvang, SLO, Morro Bay en naar Cambria.
Dag 17: Bezoek Hearst Castle en langs hw1 via BIg Sur, Point Lobos SR en Carmel naar Monterey.
Dag 18: Monterey-Santa Cruz-San Francisco.
Blijft natuurlijk een drukke route en tel maar gerust 20% bij dat aantal miles op. Maar deze route geeft je genoeg te zien.
Less is more. Voor Sedona heb je een dag nodig, minstens, en Joshua Tree is prachtig maar neemt ook meer tijd als je het park een beetje wil bekijken en is uit de route, net als Sedona.
Yeehaw
- MichelH
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik krijg het idee dat je Google maps hier niet bij gebruikt hebt.
Je route zit nu wat onlogisch in elkaar...
Je kan beter San Francisco - Yosemite - Sequoia - Death Valley - Las Vegas - Zion - Bryce - Page - Grand Canyon South Rim- Sedona - Joshua Tree - LA als route nemen, waardoor je een beetje op je gemak kunt doen en bv. in Yosemite en Zion (of een andere plaats) 2 nachten kunt verblijven. Dan zou je Monument Valley moeten laten vallen, alhoewel ik niet precies weet of deze misschien wel makkelijk in te passen is qua tijd en afstand.
Vanaf SF rijdt je via het westen (120) Yosemite in. Als je verder wilt naar Sequoia NP moet je er via het zuiden weer naar beneden richting Oakhurst (41).DAG 1 14/11:vertrek San Francisco (California) 0 / 0 mijl
Er is in Death Valley genoeg te doen, zoals Badwater, Zabriskie Point, Devil's Golfcourse etc. maar ik zou hooguit 1 wandeling plannen. Zelfs in November is het er zo'n 35 graden en het ligt allemaal wat uit elkaar waardoor het ook tijd kost.DAG 4 17/11: op weg naar Death Valley (California) 409mijl = 658 km / (totaal traject: 788 mijl ) de resterende 460 km overbruggen
Als je vertrekt vanuit Las Vegas kun je beter de South rim nemen. Deze is wat toeristischer als de North rim, maar er zijn mensen hier die zeggen dat de North Rim wel mooier is. Je komt niet langs allebei de rims. Daarom is mijn tip ook om even goed de routes te bekijken via Google Maps, dan zie je gelijk wat er mogelijk is en wat niet.DAG 6 19/11:vertrek richting
Je route zit nu wat onlogisch in elkaar...

Je kan beter San Francisco - Yosemite - Sequoia - Death Valley - Las Vegas - Zion - Bryce - Page - Grand Canyon South Rim- Sedona - Joshua Tree - LA als route nemen, waardoor je een beetje op je gemak kunt doen en bv. in Yosemite en Zion (of een andere plaats) 2 nachten kunt verblijven. Dan zou je Monument Valley moeten laten vallen, alhoewel ik niet precies weet of deze misschien wel makkelijk in te passen is qua tijd en afstand.
Yeehaw schreef:Voor Sedona heb je een dag nodig, minstens, en Joshua Tree is prachtig maar neemt ook meer tijd als je het park een beetje wil bekijken en is uit de route, net als Sedona.
Zoiets had ik ook willen schrijven...
Aanvulling: november heeft korte dagen. Ik zou dagelijks op tijd een slaapplekje willen hebben.
Johan
Nog maar even voor de zekerheid. North rim is gesloten als OP komt.
Dank je wel!!! Lijkt me idd een heel goed voorstel.
Ik zal het vanavond eens in googlemaps ingeven, dat had ik idd nog niet gedaan.
Ik zal het vanavond eens in googlemaps ingeven, dat had ik idd nog niet gedaan.
SorryMichelH schreef:Ik krijg het idee dat je Google maps hier niet bij gebruikt hebt.
Nee dat klopt. Ik gebruikte de routeplanner van Tiogatours - die geeft ook geen kaartje.
Dat was mijn volgende plan
Aha dat moet ik nog eens nalezen dan. (zoveel te lezen). Is het door de weersomstandigheden dat de north rim dan gesloten is?DAG 6 19/11:vertrek richting
Je route zit nu wat onlogisch in elkaar...![]()
Je kan beter San Francisco - Yosemite - Sequoia - Death Valley - Las Vegas - Zion - Bryce - Page - Grand Canyon South Rim- Sedona - Joshua Tree - LA als route nemen, waardoor je een beetje op je gemak kunt doen en bv. in Yosemite en Zion (of een andere plaats) 2 nachten kunt verblijven. Dan zou je Monument Valley moeten laten vallen, alhoewel ik niet precies weet of deze misschien wel makkelijk in te passen is qua tijd en afstand

Monument Valley wil ik - indien mogelijk- toch wel graag erbij doen. het lijkt me super!
Weersomstandigheden aan de north rim inderdaad en geen services. North rim is zo'n 1000 ft hoger. Dat je meer zal rijden komt ook door de situaties ter plaatse. Verleden jaar zaten we 4 dagen in Scottdale (Phoenix omgeving) en tuften vrolijk een beetje rond van hier naar daar, museumpje, even naar GoodYear, even naar Apache Junction.. Na 4 dagen hadden we 300 miles rondgereden. Dat gaat ook zo in Los Angeles meestal.
Kan er iemand wat meer info geven rond het omrijden als de Tiogapass gesloten is? Hoeveel tijd trek je hier best voor uit? En welke route:
Gaan we in november beter langs de bovenrand van Yosemite om zo via Bodie en de Mono Lakes richting Death Valley te gaan OF, gaan we beter langs de onderkant van Yosemite via Sequoia National Park (Three Rivers) en Bakersfield richting Death Valley?
Zijn er nog andere alternatieven en heeft iemand deze al gedaan?
Hoe berijdbaar is route 108? Ik las ergens dat die ook bij sneeuw gesloten wordt?
Klopt het dat je Sequoia alleen kan binnenrijden langs de kant van Three Rivers en niet langs de kant van Death Valley?
Alvast bedankt voor jullie raad
Gaan we in november beter langs de bovenrand van Yosemite om zo via Bodie en de Mono Lakes richting Death Valley te gaan OF, gaan we beter langs de onderkant van Yosemite via Sequoia National Park (Three Rivers) en Bakersfield richting Death Valley?
Zijn er nog andere alternatieven en heeft iemand deze al gedaan?
Hoe berijdbaar is route 108? Ik las ergens dat die ook bij sneeuw gesloten wordt?
Klopt het dat je Sequoia alleen kan binnenrijden langs de kant van Three Rivers en niet langs de kant van Death Valley?
Alvast bedankt voor jullie raad

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dat klopt in elk geval wel, er zijn geen ingangen vanaf de oostkant.Klopt het dat je Sequoia alleen kan binnenrijden langs de kant van Three Rivers en niet langs de kant van Death Valley?
Tja, bovenlangs of onderlangs? Via de 108 geeft Streets & Trips 7 uur en 2 minuten van Yosemite Village naar de West Entrance van Death Valley (via Lone Pine).
Via de zuidelijke route (Bakersfield) komt er een tijd van 6 uur 34 minuten uit.
- RiverCola
- Amerika-expert
Wat betreft Segoia, dat klopt, je kunt er niet in vanaf Death Valley. Dan moet je eerst weer een eind naar beneden om Death Valley via het Zuidwesten te verlaten. ik kan je nu geen wegnummers geven want zit midden in een verhuizing en al mijn kaarten zitten ingepakt.
Maar: wij konden de Tioga Pass niet nemen en reden in twee dagen vanuit Las Vegas naar Yosemite.
Dit is de route die we namen: We reden vanuit LV naar het westen, stopten bij de Fashion Outlet Mall, en reden na een uurtje (of anderhalf) weer verder richting Bakersfield. Met een aantal zeer korte tussenstops kwamen we hier om 6 uur 's avonds aan. Het is dus echt een lange rit, al moet ik zeggen dat we niet zo heel vroeg uit LV vertrokken. Bakersfield is een beetje een naargeestig stadje, maar de motel6 was prima, en zeer goedkoop en het was een goede tussenstop (heb je die kant van California ook weer gezien
)
De volgende dag vertrokken we eerst richting Fresno, waar we even het centrum in gereden zijn en wat rondgewandeld hebben. Daarna door naar Yosemite, via Oakhurst (ik meen dat dit de 41 is) reden we het park rond 2:30 's middags binnen. Eerst naar de segoia's bij de Mariposa Grove gegaan en daarna nog ruim een uur om in de vallei te komen. Dit was best een relaxte dag.
Kijk even op de kaart, als je via Death Valley wil rijden kun je ook ,eerst, langs Lake Isabella gaan en daar je overnachting zoeken. Je rijd dan yosemite uit via Oakhurst, dan in zuidelijke richting naar Fresno en vanaf deze omgeving kun je richting het oosten een weg langs de rivier naar Lake Isabella rijden. de volgende dag ben je dan vrij snel (via Ridgecrest) in Death Valley!
Ilana
Maar: wij konden de Tioga Pass niet nemen en reden in twee dagen vanuit Las Vegas naar Yosemite.
Dit is de route die we namen: We reden vanuit LV naar het westen, stopten bij de Fashion Outlet Mall, en reden na een uurtje (of anderhalf) weer verder richting Bakersfield. Met een aantal zeer korte tussenstops kwamen we hier om 6 uur 's avonds aan. Het is dus echt een lange rit, al moet ik zeggen dat we niet zo heel vroeg uit LV vertrokken. Bakersfield is een beetje een naargeestig stadje, maar de motel6 was prima, en zeer goedkoop en het was een goede tussenstop (heb je die kant van California ook weer gezien

De volgende dag vertrokken we eerst richting Fresno, waar we even het centrum in gereden zijn en wat rondgewandeld hebben. Daarna door naar Yosemite, via Oakhurst (ik meen dat dit de 41 is) reden we het park rond 2:30 's middags binnen. Eerst naar de segoia's bij de Mariposa Grove gegaan en daarna nog ruim een uur om in de vallei te komen. Dit was best een relaxte dag.
Kijk even op de kaart, als je via Death Valley wil rijden kun je ook ,eerst, langs Lake Isabella gaan en daar je overnachting zoeken. Je rijd dan yosemite uit via Oakhurst, dan in zuidelijke richting naar Fresno en vanaf deze omgeving kun je richting het oosten een weg langs de rivier naar Lake Isabella rijden. de volgende dag ben je dan vrij snel (via Ridgecrest) in Death Valley!
Ilana
De zuidelijke route is aan te bevelen op weg naar Death Valley. 108 kan ook gesloten zijn.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2005 Weergaves
-
Laatste bericht door Berry
-
- 4 Reacties