Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

San Diego - Grand Canyon: in welke stad stop ik tussenin?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jan - België
Amerikafan

San Diego - Grand Canyon: in welke stad stop ik tussenin?

Bericht door Jan - België »

Ook al had ik enkele weken geleden m'n definitief reisschema gepost, toch heb ik er opnieuw wat zitten aan prutsen.
In m'n 'voorlopig definitief reisschema' had ik namelijk Dag 6 als volgt gepland:

DAG 6: San Diego - Grand Canyon NP (552 miles - 9h drive)

Velen op dit forum hadden mij al gezegd dat dit moeilijk haalbaar zou zijn, onder andere omdat mijn 70-jarige oma mee is, en om ongeveer 9 uren (non-stop) in een auto te zitten...da's idd te gek voor woorden.

Dus, ik heb beslist om die dag op te splitsen. Ik zou 's morgens sowieso vertrekken vanuit San Diego, om dan ergens rond de middag/namiddag aan te komen in een stad waar we zouden overnachten. De ochtend erop zouden we dan doorrijden naar Grand Canyon NP om vervolgens ons normaal schema terug te volgen. Zo zou dit deel van m'n reis eruit zien:

DAG 6: San Diego – ??? (Phoenix, Scottsdale, ...?)

DAG 7: ??? - Grand Canyon National Park

DAG 8: Grand Canyon National Park – Monument Valley (177 miles – 3h30 min. drive)
- ‘s morgens: sunrise in GC via gratis shuttle bus
- Grand Canyon National Park (helikopter vlucht bij Papillon – Imperial Air Tour)
http://www.nps.gov/grca/index.htm
- in de namiddag doorrijden naar Monument Valley
- Motel: Gouldings Lodge

M'n enige vraag is: welke stad kiezen we best als tussenstop? Het is zeker niet de bedoeling dat we die tussenstop gebruiken om van alles te gaan bezoeken. Het zou moeten dienen als een kleine rustpauze, om daarna een vrij 'moeizaam' traject af te leggen met vele kilometers, althans voor m'n oma (GC, Bryce, Glen Canyon, ...). Dus ik zoek een stad waar er hier en daar iets te doen is (bezienswaardigheden, mooi shoppingcentrum, ...) zodat we ons terplekke toch kunnen bezighouden, maar ook niet een stad waar je van oost naar west en zuid naar noord moet om iets te zien.

Ik had gedacht aan Phoenix. Van San Diego naar Phoenix is het een 5-tal uren rijden, laat ons zeggen dat we dus omstreeks 14u00 in Phoenix aankomen. Dan spenderen we daar de namiddag op Dag 6. Wat rusten in hotel, wat wandelen in de stad, 's avonds eens vroeg in bed, 's morgens (Dag 7)wat langer uitslapen dan normaal en daarna naar de GC rijden (een 4-tal uren).

Is Phoenix een goeie keuze, of hebben jullie andere suggesties?

Alvast bedankt voor de hulp!
chuck
Amerika-ontdekker

Re: San Diego - Grand Canyon: in welke stad stop ik tussenin?

Bericht door chuck »

ik heb ongeveer hetzelfde probleem in mijn rondreis, en ik plan een pauze in palm springs. Een oase in de woestijn met vele restaurants en shopping mogelijkheden. Een ideal rustplaats voor één dag dan voor ons.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Als je Palm Springs als stop neemt, is de tweede dag nog een hele lange rijdag van 7 uur. Daar zou ik dus met oma zeker niet voor kiezen! Ik denk dat Scottsdale een aardige stop kan zijn, behalve als het echt heel warm is, dan zou ik Phoenix vermijden (juni, juli, augustus), het is er dan echt bloedheet.
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Ik zou zeggen Blythe, Congress of Prescott.
chuck
Amerika-ontdekker

Bericht door chuck »

nieuwenoord schreef:Als je Palm Springs als stop neemt, is de tweede dag nog een hele lange rijdag van 7 uur. Daar zou ik dus met oma zeker niet voor kiezen! Ik denk dat Scottsdale een aardige stop kan zijn, behalve als het echt heel warm is, dan zou ik Phoenix vermijden (juni, juli, augustus), het is er dan echt bloedheet.
oei ja, ik heb 2 dagen genomen voor san diego-GC, met slechts één dag is dat wat ver ja.
Jan - België
Amerikafan

MichelH schreef:Ik zou zeggen Blythe, Congress of Prescott.
Heb er net eens Google Maps bij genomen. Die steden liggen veel te ver van San Diego. Het is ongeveer 7 uren rijden. Dan kan ik evengoed in één ruk doorrijden naar de GC. Bedoeling is om ergens tussenin te stoppen.

Heb ondertussen nog wat rondgesurft, en Scottsdale lijkt mij wel interessant. Is iets toeristischer dan Phoenix, maar lijkt mij wel een zeer mooie plaats. De reis is in juli 2009, dus het zal idd wel snikheet worden. Da's het enige minpunt van onze tussenstop in Scottsdale te laten plaatsvinden.

Then again, zelfs als ik NIET voor Phoenix of Scottsdale kies omwille van de temperatuur, dan zal gelijk welke stad in de regio OOK zeer warm zijn, niet? Dan kan ik even goed kiezen voor Scottsdale.

Bedankt voor de feedback. Keep it coming...thx.

Jan
MichelH
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door MichelH »

San Diego - Blythe = 217 mijl – ca. 3 uur 35 min.
San Diego - Congress = 331 mijl – ca. 5 uur 25 min.

San Diego - Scottsdale = 365 mijl – ca. 5 uur 37 min.
Dus daarom zou ik dan liever in Congress of in Prescott verblijven aangezien dit mijns inziens leukere kleinere dorpjes zijn, echt Amerikaans.

Trouwens, misschien is Lake Havasu city ook wel een optie?
Jan - België
Amerikafan

^^^^My bad. Had mij idd vergist wat betreft de afstand/duur van SD naar Blythe, Congress, ...
Mja, het zijn idd wel kleinere dorpjes, maar net daarom spreekt het mij niet erg aan.

Ik denk toch dat we voor Scottsdale zullen kiezen. Heb net wat rondgesurft (Wikipedia, de Scottsdale city website, ...) en dat lijkt mij toch wel een toffe stad om even een break te nemen.

Toch bedankt voor de feedback Michel!
MichelH
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Ja, het is maar net wat je zelf het leukst vindt natuurlijk.
Persoonlijk vind ik het fijner in zo'n typisch Amerikaans dorpje, je kunt bijna niet fout rijden en er hangt echt zo'n Western sfeertje, althans in Arizona...

Scottsdale zal ook best een prachtige stad zijn met zijn eigen karakter en veel mooie plaatsen.
Misschien hebben de mensen hier nog tips voor Scottsdale?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

In juli kosten de prachtige resorts in Scottsdale bijna niets, het is voor de hotels dan laagseizoen, je kunt dan voor heel weinig geld in alle luxe verblijven, wij vinden het in een rondreis echt heerlijk om een dagje niets te doen.
Een absoluut tophotel is het Four seasons resort, daar wordt je echt helemaal in de watten gelegd.

Harry
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

Blythe is een perfecte tussenstop vind ik. Je maakt het nog mooier als je met een kleine omweg door Joshua tree national park rijdt. Dan kom je die eerste dag ook wel aan 6 uur rustig rijden. Van Blythe naar GC is ook 6 uur rijden, maar dat is zeker goed te doen.
Probeem is wel dat in Blythe geen hol te beleven is. Gewoon een hotel met een zwembad nemen, dan kan je je daar aan begeven :-)
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
Jan - België
Amerikafan

Harry schreef:In juli kosten de prachtige resorts in Scottsdale bijna niets, het is voor de hotels dan laagseizoen, je kunt dan voor heel weinig geld in alle luxe verblijven, wij vinden het in een rondreis echt heerlijk om een dagje niets te doen.
Een absoluut tophotel is het Four seasons resort, daar wordt je echt helemaal in de watten gelegd.

Harry
Heb je er een idee van hoeveel je betaalt voor één nacht in de maand juli? Heb net eens de rates willen checken via Tripadvisor maar het is te ver in de toekomst...
Bedoeling is dat we in een rustig hotel kunnen verblijven, ligging in OldTown als het enigszins kan. Hoeft niet per se de Four Seasons te zijn. Iets zegt mij dat dit nogal duur zal zijn.

Maximumprijs per nacht niet meer dan $150, als dit kan.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Four Seasons zit inderdaad wel wat boven de $ 150, op de website van Four Seasons is de prijs voor volgend jaar $ 195, en dat is echt niet veel als je kijkt wat je ervoor krijgt, in het hoogseizoen (jan t/m april) betaal je voor dezelfde kamer $ 575, het is in de zomer echt heel veel goedkoper.
Dit jaar hebben we in het Westin Kierland resort gezeten, ook prachtig en prima service voor $ 159,20, het Four Seasons is nog wel een tikje beter hoor, maar ook de Westin was heel goed, en voor ons na 4 vermoeiende dagen New York helemaal perfect om een beetje uit te rusten.

Harry
Jan - België
Amerikafan

^^^^Thx voor de snelle reactie.
Je krijgt inderdaad heel wat terug als je verblijft in een hotel zoals de Four Seasons of The Westin, maar voor onze trip is het niet echt nodig. Het is idd wel een soort rusttdag voor ons, maar we zijn niet van plan om letterlijk in ons hotel te blijven en niets te doen. We zoeken een hotel met wat comfort, goeie service (degelijk ontbijt bvb) en een goeie ligging.

Ik denk dat de Hilton Garden Inn Scotssdale Old Town goed is. Heb net alle reviews eens gelezen. Prijs is gemiddeld $177, dus het is safe to say - denk ik - dat het gedurende de maand juli stukken goedkoper zal zijn.
Ik zal nog wat verder surfen, maar voorlopig lijkt die Hilton mij de beste keuze naar onze normen.

Bedankt Harry!
nakedrunner
Amerika-ontdekker

Bericht door nakedrunner »

En waarom zou je niet eens stoppen in Vegas Hebben wij ook gedaan en de hotels zijn er tenminste iets goedkoper want der spreken er hier over 175 en 200$ gelijk het niks is en dat enkel om te slapen. Boeken via priceline hé gegarandeerd een hele goeie deal :dance:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer