Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
San Francisco naar Las Vegas
San Francisco naar Las Vegas
Hallo,
Ik ben net nieuw hier zo en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik kom aan in San Francisco.
Als de Tioga Pass is gesloten waar kan ik dan het beste langs gaan om bij Death Valley te komen (graag 1 v/d kortere routes) om naar de Grand Canyon te reizen.
11 Nov.: San Francisco
12 Nov.: San Francisco - Yosemite
13 Nov.: Yosemite (via Tioga Pass en Death Valley) naar Grand Canyon (hoe lang zou dit duren?)
14 Nov.: Aankomst Grand Canyon (South Rim, ik heb namelijk ergens gelezen dat er North Rim gesloten is vanaf half oktober)
15 Nov.: Grand Canyon (via Monument Vally, dit is meer om er ff snel door heen te rijden toch) naar Page
16 Nov.: Page (via Bryce) naar Zion NP
17 Nov.: Zion
18 Nov.: Aankomst Las Vegas
Klinkt dit gek? Is deze rit haalbaar of is het te veel?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik kan verder niet meer schuiven met de data's dat is wel jammer.
Al jullie adviezen zijn welkom. Om wat te veranderen natuurlijk.
Ik hoor het wel.
Groet Dinand
Ik ben net nieuw hier zo en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik kom aan in San Francisco.
Als de Tioga Pass is gesloten waar kan ik dan het beste langs gaan om bij Death Valley te komen (graag 1 v/d kortere routes) om naar de Grand Canyon te reizen.
11 Nov.: San Francisco
12 Nov.: San Francisco - Yosemite
13 Nov.: Yosemite (via Tioga Pass en Death Valley) naar Grand Canyon (hoe lang zou dit duren?)
14 Nov.: Aankomst Grand Canyon (South Rim, ik heb namelijk ergens gelezen dat er North Rim gesloten is vanaf half oktober)
15 Nov.: Grand Canyon (via Monument Vally, dit is meer om er ff snel door heen te rijden toch) naar Page
16 Nov.: Page (via Bryce) naar Zion NP
17 Nov.: Zion
18 Nov.: Aankomst Las Vegas
Klinkt dit gek? Is deze rit haalbaar of is het te veel?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik kan verder niet meer schuiven met de data's dat is wel jammer.
Al jullie adviezen zijn welkom. Om wat te veranderen natuurlijk.
Ik hoor het wel.
Groet Dinand
Re: San Francisco naar Las Vegas
Hoi Dinand,
Ik vind dat je de eerste dagen behoorlijk wat afstanden wilt gaan afleggen, zonder dat je echt de tijd neemt om wat te kunnen bekijken. Yosemite is te mooi om maar een halve dag voor in te plannen. De route voor de twee dagen erna richting Grand Canyon is ook behoorlijk. Het is wel te doen, maar mijn inziens zit je erg veel op de weg de eerste dagen. Yosemite via Tioga Pass, Death Valley naar Grand Canyon is zeker 12 uur rijden zonder tussenstops. Je kunt natuurlijk de derde dag overnachten in Las Vegas. Maar een rit Yosemite naar Las Vegas is ook al behoorlijk. Je kunt ook ergens in Death Valley overnachten, maar dan is de rit op de vierde dag (Death Valley - Grand Canyon) nog een behoorlijk eind en heb je niet zo veel tijd over om te kunnen genieten van de Grand Canyon. Ook de dagen erna worden er behoorlijke afstanden gereden. Er is weinig ruimte voor rust....
Als de Tioga Pass gesloten is dan dien je volgens mij via Bakersfield te rijden. Maar dan is de afstand nog groter. De kans is zeker aanwezig dat deze gesloten is.
Ik zou een keuze maken en de afstanden wat verkleinen (of iets schrappen), zodat er meer tijd is om de parken echt te bezichtigen.
Wellicht is dit een idee:
San Francisco
San Francisco - Yosemite
Yosemite - Bishop of Lone Pine (zodat je wellicht wat meer tijd kan besteden in Yosemite)
Bishop of Lone Pine - Las Vegas (zodat je wat stops kunt doen in Death Valley)
Las Vegas - Grand Canyon (Via stukje Route 66?)
Grand Canyon - Page
Page - Bryce Canyon
Bryce Canyon - Las vegas (Door Zion park rijden (interstate 9). Bryce - Las Vegas is excl. stops een rit van ruim 4 uur)
is de Tioga Pass gesloten dan wordt het een nog "moeilijker" verhaal mijn inziens. Het is jammer dat je in San Francisco land. Het was prettiger wanneer je een rondje Las Vegas - Las Vegas kon doen....
Groet,
Jan
Ik vind dat je de eerste dagen behoorlijk wat afstanden wilt gaan afleggen, zonder dat je echt de tijd neemt om wat te kunnen bekijken. Yosemite is te mooi om maar een halve dag voor in te plannen. De route voor de twee dagen erna richting Grand Canyon is ook behoorlijk. Het is wel te doen, maar mijn inziens zit je erg veel op de weg de eerste dagen. Yosemite via Tioga Pass, Death Valley naar Grand Canyon is zeker 12 uur rijden zonder tussenstops. Je kunt natuurlijk de derde dag overnachten in Las Vegas. Maar een rit Yosemite naar Las Vegas is ook al behoorlijk. Je kunt ook ergens in Death Valley overnachten, maar dan is de rit op de vierde dag (Death Valley - Grand Canyon) nog een behoorlijk eind en heb je niet zo veel tijd over om te kunnen genieten van de Grand Canyon. Ook de dagen erna worden er behoorlijke afstanden gereden. Er is weinig ruimte voor rust....
Als de Tioga Pass gesloten is dan dien je volgens mij via Bakersfield te rijden. Maar dan is de afstand nog groter. De kans is zeker aanwezig dat deze gesloten is.
Ik zou een keuze maken en de afstanden wat verkleinen (of iets schrappen), zodat er meer tijd is om de parken echt te bezichtigen.
Wellicht is dit een idee:
San Francisco
San Francisco - Yosemite
Yosemite - Bishop of Lone Pine (zodat je wellicht wat meer tijd kan besteden in Yosemite)
Bishop of Lone Pine - Las Vegas (zodat je wat stops kunt doen in Death Valley)
Las Vegas - Grand Canyon (Via stukje Route 66?)
Grand Canyon - Page
Page - Bryce Canyon
Bryce Canyon - Las vegas (Door Zion park rijden (interstate 9). Bryce - Las Vegas is excl. stops een rit van ruim 4 uur)
is de Tioga Pass gesloten dan wordt het een nog "moeilijker" verhaal mijn inziens. Het is jammer dat je in San Francisco land. Het was prettiger wanneer je een rondje Las Vegas - Las Vegas kon doen....
Groet,
Jan
Is ik wat zou moeten skippen wat lijkt jou dan het beste?
Yosemite via Bisshop via Death Valley naar de Grand Canyon!
Er is geen sneller weg daar naar toe dan via Las Vegas toch?
Een vriendin van mij heeft dat gedaan alleen dan van Las Vegas naar San Francisco en die was 's ochtends vroeg begonnen met rijden via Death Valley naar Bisshop. Daar heeft ze overnacht.
Van Bisshop naar Yosemite heeft ze de tijd genomen en nog het park bezocht en 's avonds was ze in San Francisco dus vandaar dat ik 2 dagen reken voor Yosemite naar Grand Canyon (want wij willen het park niet bezoeken, want er buiten vinden de meesten het nog mooier dan het park zelf.)
Maar het rondje kan ik dus beter uit de planning halen? Want ik las in de routekaartjes de reistijden dus dat leek mij wel te lukken!
Ik zag namelijk staan:
Grand Canyon naar Monument Valley 177,1 mijl voor 4 uur en 10 minuten (maar dat je daar beter door heen kon rijden richting Page
Page naar Monument Valley 122,1 voor 2 uur 55 minuten.
Page - Bryce is 151,5 mijl voor 2 uur 33 minuten.
Bryce - Zion is 86,7 mijl voor 1 uur en 38 minuten.
Zion - Las Vegas is 158,6 mijl voor 2 uur en 26 minuten.
Dus vandaar dat ik dacht dat het wel haalbaar was
Heb je hier nog advies over?
* NOTE mod - Marco
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Het is niet wenselijk, om berichten die elkaar opvolgen in z'n geheel te quoten. Soms kan een deelquote verhelderend werken.
Het gebruik van veel niet ter zake doende quotes maakt het topic vrijwel onleesbaar.
Yosemite via Bisshop via Death Valley naar de Grand Canyon!
Er is geen sneller weg daar naar toe dan via Las Vegas toch?
Een vriendin van mij heeft dat gedaan alleen dan van Las Vegas naar San Francisco en die was 's ochtends vroeg begonnen met rijden via Death Valley naar Bisshop. Daar heeft ze overnacht.
Van Bisshop naar Yosemite heeft ze de tijd genomen en nog het park bezocht en 's avonds was ze in San Francisco dus vandaar dat ik 2 dagen reken voor Yosemite naar Grand Canyon (want wij willen het park niet bezoeken, want er buiten vinden de meesten het nog mooier dan het park zelf.)
Maar het rondje kan ik dus beter uit de planning halen? Want ik las in de routekaartjes de reistijden dus dat leek mij wel te lukken!
Ik zag namelijk staan:
Grand Canyon naar Monument Valley 177,1 mijl voor 4 uur en 10 minuten (maar dat je daar beter door heen kon rijden richting Page
Page naar Monument Valley 122,1 voor 2 uur 55 minuten.
Page - Bryce is 151,5 mijl voor 2 uur 33 minuten.
Bryce - Zion is 86,7 mijl voor 1 uur en 38 minuten.
Zion - Las Vegas is 158,6 mijl voor 2 uur en 26 minuten.
Dus vandaar dat ik dacht dat het wel haalbaar was

Heb je hier nog advies over?
* NOTE mod - Marco
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Het is niet wenselijk, om berichten die elkaar opvolgen in z'n geheel te quoten. Soms kan een deelquote verhelderend werken.
Het gebruik van veel niet ter zake doende quotes maakt het topic vrijwel onleesbaar.
Ik denk dat je rekening moet houden met het feit dat de Tioga Pass gesloten is rond 13 november. Al was deze vorig jaar tot december open, meen ik.
Ik zou in iedergeval 2 routes maken en in november bekijken welke route het dan (moet) worden.
Ik begrijp uit je reactie, dat je de parken niet wilt bezoeken om te wandelen/hiken. Het is voornamelijk van het uitzicht genieten (ook de autoritten). Denk er dan wel aan dat je mooie uitkijkpunten in Yosemite (zoals Half dome, Sentinal dome, Glacier point, El Capitan, Tunnel view, etc.) dan (deels) links laat liggen, wanneer je niet de tijd neemt voor een park. Rondom Page bijvoorbeeld is ook genoeg te doen (Antelope Canyon, Horseshoe bend, Glen Canyon dam, etc.). Je rit van Grand Canyon naar Page is 6 uur via Monument Valley. Je zit dan alleen maar in de auto.... Er is dan weinig tijd om ergens extra tijd voor te nemen, zeker niet als je ook nog iets van de Grand Canyon wilt zien in de middag ervoor of in de ochtend. (een aantal uitzichtpunten, o.i.d.). Je kunt natuurlijk Bryce in 2 uurtjes bezoeken. Sommige mensen die ik ken, vonden dat voldoende. Ik ken ook mensen die er 2 dagen of meer zijn geweest.
Met jouw route zijn de parken haast afstempelposten geworden en alles wat tussen de parken in zit, moet je zowat links laten liggen omdat je de volle tijd nodig hebt om in een volgend park te kunnen komen. Het is iedere dag vroeg weg en er zijn weinig rustmomenten. Vergeet niet dat je in 8 dagen ongeveer 3000 kilometer gaat afleggen....Dat is behoorlijk aan de hoge kant.
Maargoed wanneer je geniet door er te zijn en wanneer je geniet tijdens de autoritten dan is de beschreven planning wel haalbaar. Maar het zou voor mij aanvoelen als een race tegen de klok.
Wanneer de Tioga Pass afgesloten is, dan is de snelste route via Bakersfield, Kingman en Williams naar de Grand Canyon. Dit is een rit van 700 miles (1127 km) en zonder stops is de rit ruim 11 uur. Je rijdt dan langs King Canyon NP en Sequoia NP. Wellicht is dit een bezoek waard.
Via de Tioga Pass is via Las Vegas inderdaad de snelste route.
Ik zou in iedergeval 2 routes maken en in november bekijken welke route het dan (moet) worden.
Ik begrijp uit je reactie, dat je de parken niet wilt bezoeken om te wandelen/hiken. Het is voornamelijk van het uitzicht genieten (ook de autoritten). Denk er dan wel aan dat je mooie uitkijkpunten in Yosemite (zoals Half dome, Sentinal dome, Glacier point, El Capitan, Tunnel view, etc.) dan (deels) links laat liggen, wanneer je niet de tijd neemt voor een park. Rondom Page bijvoorbeeld is ook genoeg te doen (Antelope Canyon, Horseshoe bend, Glen Canyon dam, etc.). Je rit van Grand Canyon naar Page is 6 uur via Monument Valley. Je zit dan alleen maar in de auto.... Er is dan weinig tijd om ergens extra tijd voor te nemen, zeker niet als je ook nog iets van de Grand Canyon wilt zien in de middag ervoor of in de ochtend. (een aantal uitzichtpunten, o.i.d.). Je kunt natuurlijk Bryce in 2 uurtjes bezoeken. Sommige mensen die ik ken, vonden dat voldoende. Ik ken ook mensen die er 2 dagen of meer zijn geweest.
Met jouw route zijn de parken haast afstempelposten geworden en alles wat tussen de parken in zit, moet je zowat links laten liggen omdat je de volle tijd nodig hebt om in een volgend park te kunnen komen. Het is iedere dag vroeg weg en er zijn weinig rustmomenten. Vergeet niet dat je in 8 dagen ongeveer 3000 kilometer gaat afleggen....Dat is behoorlijk aan de hoge kant.
Maargoed wanneer je geniet door er te zijn en wanneer je geniet tijdens de autoritten dan is de beschreven planning wel haalbaar. Maar het zou voor mij aanvoelen als een race tegen de klok.
Wanneer de Tioga Pass afgesloten is, dan is de snelste route via Bakersfield, Kingman en Williams naar de Grand Canyon. Dit is een rit van 700 miles (1127 km) en zonder stops is de rit ruim 11 uur. Je rijdt dan langs King Canyon NP en Sequoia NP. Wellicht is dit een bezoek waard.
Via de Tioga Pass is via Las Vegas inderdaad de snelste route.
Laatst gewijzigd door Bono76 op 12 aug 2008, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik kan dus beter Zion, Bryce en Page laten liggen?
Wat zou volgens jou de goede route zijn zodat je ook dingen kunt bezichtigen?
Ik heb er verder geen ervaring mee vandaar
Als jullie zeggen dat het niet haalbaar is dan geloof ik jullie en neem ik liever echt de tijd voor dingen.
De laatste dag moeten ik het vervoer inleveren in Las Vegas en daar ben ik nog 1,5 dag. (dus tussendoor hoef ik Las Vegas niet te zien)
Bedankt voor al jullie hulp! Dat vind ik echt heel fijn anders kom ik er echt niet uit voor mijn gevoel
Groet Dinand
* NOTE mod - Marco
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Zie ook opmerking hierboven.
Wat zou volgens jou de goede route zijn zodat je ook dingen kunt bezichtigen?
Ik heb er verder geen ervaring mee vandaar

Als jullie zeggen dat het niet haalbaar is dan geloof ik jullie en neem ik liever echt de tijd voor dingen.
De laatste dag moeten ik het vervoer inleveren in Las Vegas en daar ben ik nog 1,5 dag. (dus tussendoor hoef ik Las Vegas niet te zien)
Bedankt voor al jullie hulp! Dat vind ik echt heel fijn anders kom ik er echt niet uit voor mijn gevoel

Groet Dinand
* NOTE mod - Marco
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Zie ook opmerking hierboven.
De afstand San Francisco, via Yosemite, naar de Grand Canyon is heel groot voor 3 dagen. San Francisco en dan ook Yosemite liggen helemaal uit de route wanneer je Arizona en Utah wilt bezoeken in 8 dagen totaal.
Hieronder een tweetal routes (ervan uitgaande dat Tioga Pass dicht is):
San Francisco
San Francisco - Yosemite (rit van 4 uur ongeveer)
Yosemite - Barstow (rit van 6 uur ongeveer, wellicht een bezoek aan Sequoa brengen van 2 uurtjes)
Barstow - Zion (rit van 5 uur ongeveer, vergeet niet dat je een uur verliest door tijdsverschil)
Zion - Bryce (rit van 2 uur ongeveer, waardoor de dag wat rustig kan verlopen)
Bryce - Page (rit van 3 uur ongeveer, waardoor de dag wat rustig kan verlopen, je wint een uur door tijdsverschil)
Page - Grand Canyon (rit van 3 uur ongeveer, dan geen monument valley)
Grand Canyon - Las Vegas (rit van 4,5 uur ongeveer)
Bovenstaande route is ook nog een behoorlijke race tegen de klok en vooral Yosemite -Zion is saai omdat je veel moet rijden.
Of Yosemite links laten liggen (Tioga is ook waarschijnlijk dicht):
San Francisco
San Francisco - Las Vegas (rit van 9 uur ongeveer)
Las Vegas - Zion (rit van 2,5 uur - uur tijdverlies)
Zion - Bryce
Bryce - Page (+ uur tijdwinst)
Page
Page - Grand Canyon
Grand Canyon - Las Vegas
Afgezien van de rit San Francisco - las Vegas zijn de afstanden per dag nu wel goed te doen. In ieder park kan je dan minimaal een dagdeel zijn. Wanneer je meer tijd zou willen hebben in een park, dan moet je echt gaan schrappen.....
Hieronder een tweetal routes (ervan uitgaande dat Tioga Pass dicht is):
San Francisco
San Francisco - Yosemite (rit van 4 uur ongeveer)
Yosemite - Barstow (rit van 6 uur ongeveer, wellicht een bezoek aan Sequoa brengen van 2 uurtjes)
Barstow - Zion (rit van 5 uur ongeveer, vergeet niet dat je een uur verliest door tijdsverschil)
Zion - Bryce (rit van 2 uur ongeveer, waardoor de dag wat rustig kan verlopen)
Bryce - Page (rit van 3 uur ongeveer, waardoor de dag wat rustig kan verlopen, je wint een uur door tijdsverschil)
Page - Grand Canyon (rit van 3 uur ongeveer, dan geen monument valley)
Grand Canyon - Las Vegas (rit van 4,5 uur ongeveer)
Bovenstaande route is ook nog een behoorlijke race tegen de klok en vooral Yosemite -Zion is saai omdat je veel moet rijden.
Of Yosemite links laten liggen (Tioga is ook waarschijnlijk dicht):
San Francisco
San Francisco - Las Vegas (rit van 9 uur ongeveer)
Las Vegas - Zion (rit van 2,5 uur - uur tijdverlies)
Zion - Bryce
Bryce - Page (+ uur tijdwinst)
Page
Page - Grand Canyon
Grand Canyon - Las Vegas
Afgezien van de rit San Francisco - las Vegas zijn de afstanden per dag nu wel goed te doen. In ieder park kan je dan minimaal een dagdeel zijn. Wanneer je meer tijd zou willen hebben in een park, dan moet je echt gaan schrappen.....
Laatst gewijzigd door Bono76 op 13 aug 2008, 10:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Zou ik met zo weinig tijd zeker doen. Er komen mensen op dit forum die het 'gehele' zuidwesten in 3 weken, 2 weken of zelfs 10 dagen willen proppen. Of dat leuk nog is...?...Dinand schreef:Ik kan dus beter Zion, Bryce en Page laten liggen?
Volgens mij kun je je beter richten op San Francisco, dan via Bakersfield naar Death Valley, langs LV naar Grand Canyon en dan eindigen in LV.
Johan
Ik kan dan wel doen bijvoorbeeld:
San Francisco - Yosemite
Yosemite - Bisshop
Bisshop - Grand Canyon
Grand Canyon
Monument Valley kan dat nog wel of ligt dat ook uit de richting?
en dan zeg maar 2 hele dagen in San Francisco en dan pas naar Yosemite of begrijp ik het nu verkeerd?
Groet Dinand
San Francisco - Yosemite
Yosemite - Bisshop
Bisshop - Grand Canyon
Grand Canyon
en dan zeg maar 2 hele dagen in San Francisco en dan pas naar Yosemite of begrijp ik het nu verkeerd?
Groet Dinand
Hallo allemaal,
Willen jullie laten zien aan mij wat jullie zouden doen, een planning willen maken voor deze trip.
Als Yosemite wel open is zouden jullie dan voor Yosemite kiezen en Zion, Bryce en Page laten liggen?
Groet, Dinand
Willen jullie laten zien aan mij wat jullie zouden doen, een planning willen maken voor deze trip.
Als Yosemite wel open is zouden jullie dan voor Yosemite kiezen en Zion, Bryce en Page laten liggen?
Groet, Dinand
Nee dat gaat niet.Dinand schreef:Ik kan dan wel doen bijvoorbeeld:
San Francisco - Yosemite
Yosemite - Bisshop
Bisshop - Grand Canyon
Grand Canyon
Bishop is via de Tioga Pass en die is dicht waarschijnlijk. Kijk voor de overige afstanden die je wilt doen eens op googlemaps.com. je kunt dan een beter beeld krijgen van de afstanden en ligging van e.a.
Hierboven zijn een aantal routes nu geplaatst, rekening houdend met jou wensen ongeveer.Dinand schreef:Hallo allemaal,
Groet, Dinand
Yosemite is wel open. Het gaat om de Tioga Pass die waarschijnlijk dicht is. Via deze weg kom je aan de oostkant van de Siera nevada en kan je Death Valley inrijden.
Ik persoonlijk zou in jou situatie Zion, page en Bryce links laten liggen. Maar wie ben ik om te zeggen dat je dat niet moet doen (zie mijn suggesties in andere reacties hierboven).
Ook een mogelijke route:
San Francisco
San Francisco - Yosemite
Yosemite
Yosemite - Lone Pine (lange reisdag +/- 7 uur buitenom en als Tioga pass open is, dan is het een stuk korter

Lone Pine - Las Vegas (via death valley)
Las Vegas - Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon Las Vegas
Hallo,
Ik hoop dat die Tioga Pass open is.
Ik heb gezien dat ie de laatste 3 jaar later dicht ging dan dat ik er langs wil gaan
Zul je net zien dat als ik er ben het in 1 keer wel vroeger dicht gaat
Ik moet dus gewoon 2 opties open houden.
Maar Monument Valley word ook onmogelijk?
Hoe lang is het rijden van Las Vegas naar de Grand Canyon South Rim dan?
Ik kan via Google niks vinden, ben ik nu dom
Groet Dinand
Ik hoop dat die Tioga Pass open is.
Ik heb gezien dat ie de laatste 3 jaar later dicht ging dan dat ik er langs wil gaan

Zul je net zien dat als ik er ben het in 1 keer wel vroeger dicht gaat

Ik moet dus gewoon 2 opties open houden.
Maar Monument Valley word ook onmogelijk?
Ik kan via Google niks vinden, ben ik nu dom

Groet Dinand
Wij zijn met meerdere mensen en wij kunnen dan ook nog afwisselen met rijden dus dat scheelt dan natuurlijk wel een groot stuk!Bono76 schreef:Ook een mogelijke route:
San Francisco
San Francisco - Yosemite
Yosemite
Yosemite - Lone Pine (lange reisdag +/- 7 uur buitenom en als Tioga pass open is, dan is het een stuk korter)
Lone Pine - Las Vegas (via death valley)
Las Vegas - Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon Las Vegas
Lijkt mij.
Dit is dus de beste optie als de Tioga pass gesloten is!
Kan Monument Valley nog wel? Of is dat te ver rijden in verhouding van wat je kunt zien?
Zijn er nog bijzondere dingen tussen de Grand Canyon en Las Vegas?
Groet Dinand
Ik hoop niet dat ik als lastig persoon word gezien.
Ik heb wel de routekaartjes bekeken en reisgidsen en zo maar het is mijn 1e keer dat ik buiten Europa op vakantie ga.
Ik vind het heel moeilijk om dingen in te schatten en te doen... en keuzes te maken naar aanleiding van jullie adviezen.
Sorry sorry
Ik heb wel de routekaartjes bekeken en reisgidsen en zo maar het is mijn 1e keer dat ik buiten Europa op vakantie ga.
Ik vind het heel moeilijk om dingen in te schatten en te doen... en keuzes te maken naar aanleiding van jullie adviezen.
Sorry sorry

Dinand schreef:Hallo,
>> is 4,5 uur ongeveer
Ik kan via Google niks vinden, ben ik nu dom![]()
>> http://www.googlemaps.com
Ik zie het nu
hartstikke bedankt.
Jullie leren mij super veel DANK JULLIE WEL!
Ik zie wel dat we in de buurt komen van Flagstaff en Kingman. Is daar nog wat leuks te zien / te doen?
Monument Valley ligt te ver weg om zo even heen en weer voor te rijden of niet?
Groet Dinand

Jullie leren mij super veel DANK JULLIE WEL!
Ik zie wel dat we in de buurt komen van Flagstaff en Kingman. Is daar nog wat leuks te zien / te doen?
Monument Valley ligt te ver weg om zo even heen en weer voor te rijden of niet?
Groet Dinand
Voor Grand Canyon - Monument Valley en weer terug in de richting Las Vegas moet je minimaal een hele dag voor uit trekken. Het is 3 uur rijden tot Kayenta en dan moet je nog Monument Valley verkennen (ligt boven Kayenta). Dus na een uur of zes heb je een rondje kunnen rijden door Monument Valley. Je moet dan nog een stuk terug rijden, zodat de afstand naar Las Vegas niet te groot wordt. Mijn inziens is dit moeilijk haalbaar allemaal.Dinand schreef:Wij zijn met meerdere mensen en wij kunnen dan ook nog afwisselen met rijden dus dat scheelt dan natuurlijk wel een groot stuk!
Lijkt mij.
Dit is dus de beste optie als de Tioga pass gesloten is!
Kan Monument Valley nog wel? Of is dat te ver rijden in verhouding van wat je kunt zien?
Zijn er nog bijzondere dingen tussen de Grand Canyon en Las Vegas?
Groet Dinand
De route die ik heb beschreven is de beste route inderdaad wanneer de Tioga Pass gesloten is. Maar ook als deze open is, dan is het via Lone Pine goed te doen. Mits je Death Valley mee wilt nemen. Via Kingman kan ook, maar dan laat je Death Valley links liggen.. Via Kingman Kan je de Route66 nemen richting Grand Canyon. Het stuk Kingman - Williams is nog redelijk intact gebleven.
Het is gewoon te hopen dat de Tioga Pass open is anders verlies je aardig wat tijd.
Maar als de Tioga Pass gesloten is betekend niet dat het park zelf ook dicht is toch?
Groet Dinand
Maar als de Tioga Pass gesloten is betekend niet dat het park zelf ook dicht is toch?
Groet Dinand
Ik wil niet heel vervelend zijn, maar ik heb al in een eerder bericht beschreven dat het park niet dicht is wanneer de Tioga Pass gesloten zou zijn.Dinand schreef:
Groet Dinand
ff het koppie erbij houden a.u.b.

Het spijt mij :sorry: 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 60 Reacties
- 6024 Weergaves