Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

nog 3,5 week! nog een paar vragen!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
patrickvandepol
Amerikafan

nog 3,5 week! nog een paar vragen!

Bericht door patrickvandepol »

Nog 3,5 week en we gaan voor anderhalve maand naar Amerika!! Alles is rond inclusief de route....maar ik heb nog een paar vragen....Misschien weet iemand er antwoord op?!?

1. Is er wel eens iemand bij de wal mart in Stockton (bij S.F) geweest? en zo ja kan je daar campeerspullen kopen?
2. Een omvormer voor in de auto...is dat nou echt handig of overbodig? (We zitten wel regelmatig op campings)
3. Is de Hooverdam bij Las Vegas de moeite waard?
4. Palm Springs....is dat leuk voor een dagje of twee relaxen?
5. tips voor leuke hotels in L.A en eventueel Palm Springs.

Alvast bedankt voor de info!

Patrick.
kabbeker
Amerika-ontdekker

Re: nog 3,5 week! nog een paar vragen!

Bericht door kabbeker »

Ik kan alleen maar reageren op je vraag omtrent de Hoover dam; afgelopen mei zijn we hier geweest en het is zeer imposant, zeker de moeite waard. In mei was het nog mogelijk om over de Hoover Dam heen te rijden, dit gaat echter veranderen, er wordt een by pass gemaakt zodat het verkeer niet meer over de Dam rijdt, maar er langs, dit ivm mogelijke aanslagen. Onze camper werd ook binnen en buiten gecontroleerd, maar goed dit is voor je eigen veiligheid.
Tevens ligt een stukje verder Lake Mead (wat een soort spaarbekken is voor de watervoorziening van California) ook leuk om een stop te maken en te zwemmen.
Fijne vakantie alvast toegewenst.
kangie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door kangie »

Hooverdam viel ons wat tegen, een erg lange rit vanuit L.V., file, te druk voor een rondleiding!
Ik vond de dam in Page meer de moeite waard om te bezichtigen.
kabbeker
Amerika-ontdekker

Bericht door kabbeker »

Wij delen die ervaring echter niet, maar misschien een andere periode ?
Lange rit :?: vond ik ook wel meevallen, wij zijn door gegaan naar de Grand Canyon.
Het zijn allemaal afstanden, maar ook wel de moeite waard vonden wij :wink:
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Wij vonden de Hoover dam ook één van de mindere bezienswaardigheden. Maar veel hangt gewoon af van je interesse.

Palm Springs is heerlijk om te shoppen in de outlet. Daar is een grote outlet met veel merkkleding. Mooier dan die in Vegas vonden wij.Wij hebben in Palm Springs enkel geshopt , gegeten en geslapen :) Veel kan ik er verder dus niet over zeggen.

Veel plezier alvast! Geniet van je vakantie!

Groetjes,

Carine
Groetjes,
Carine
joseluken23
Amerika-ontdekker

Bericht door joseluken23 »

Palmsprngs is heerlijk om even bij te komen na een lange trip. Ook wij deden niets meer dan sjoppen, eten slapen en zwemmen. Er zijn veel leuke hotels - zorg dat je er een kiest met een zwembad! Wij sliepen in het Palm Mountain Resort, heel dicht bij leuke restaurantjes en een prima hotel met ruime kamers, heerlijke bedden en een prima zwembad ! En dan op naar de Cabazon outlets!!!

Veel plezier,
Groetjes, Jose
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Palm Springs is zeker leuk om te relaxen. Gezellige plaats. Wij zaten in de Best Western Las Brisas, erg leuk hotel, op loop afstand van restaurantjes en winkels.

Hooverdam vonden wij de moeite waard, we hebben de dam bij Page echter nog nooit gezien dus kunnen niet vergelijken.
De tour in de Hooverdam vonden wij ook leuk, dan kan je ook helemaal naar boven voor een prachtig uitzicht.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hallo Patrick,

De WalMart in Stockton is een Supercenter. Dat betekent dat die 24 uur per dag open is en dat je er (bijna) alles kunt kopen wat je harte begeert, dus ook kampeerspullen.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Miza »

patrickvandepol schreef: 2. Een omvormer voor in de auto...is dat nou echt handig of overbodig? (We zitten wel regelmatig op campings)
Tsja, handig is hij zeker wel en voor ons zeker niet overbodig geweest. Wij hebben hem enorm veel gebruikt onderweg. Voor het opladen van vnl. de laptop, mp3-speler en camera. Wij zaten ook regelmatig op campings (bijna iedere nacht), maar hadden heel vaak geen electriciteit. Vooral in de Nationale Parken kun je heel eenvoudige plekken aantreffen. Het zal dus vooral afhangen hoe vaak je niet op een camping overnacht en/of geen electriciteit hebt. Op alle commerciele campings hadden we overigens wel stroom.
Puffin
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Puffin »

Beste,

Zoek je naar een hotel of motel in LA? Als het een motel mag zijn kan ik zeker de Travelodge Hollywood aanraden. Adres : 1401 North Vermont Avenue, CA 90027. Goede ligging, ruime kamers, gratis parking.

Groeten
Henny
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Wij vonden de Best Western in Hollywood Hills niet slecht. Is de enige plaats waar we ooit geslapen hebben in LA dus vergelijken kan ik niet.
Het gebouw is vrij oud, maar de kamers zijn schoon en de bedden zijn goed.
Gratis parkeren.
Vlak ernaast heb je een tent waar je uitstekend kunt ontbijten.

De lokatie was voor ons uiteindelijk bepalend. Je wandelt zo naar de Walk of Fame, Chinese Theatre etc. De Hollywood Sign zie je vanaf het hotel, leuk om een keer gezien te hebben maar voor de rest niet erg interessant.

Adresgegevens:
Hotel Best Western Hollywood Hills
6141 Franklin
Hollywood (California), CA 90028
USA
Phone +1 323 464 5181
Fax +13239620536
E-mail bwhollywood@sbcglobal.net
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Jozzy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Jozzy »

Henny&Stefanie schreef:Beste,

Zoek je naar een hotel of motel in LA? Als het een motel mag zijn kan ik zeker de Travelodge Hollywood aanraden. Adres : 1401 North Vermont Avenue, CA 90027. Goede ligging, ruime kamers, gratis parking.

Groeten
Henny
Grappig, in datzelfde motel heb ik afgelopen maart ook een paar nachtjes doorgebracht! En om het maar even te onderschrijven: het motel heeft inderdaad een goede ligging (voor zover dat kan in LA ;)), redelijk ruime kamers en je kunt er gratis parkeren. Verder blijft het natuurlijk echt een motel, met alle voor- (prijs) en nadelen, maar als je dat voor lief neemt is het een prima adres!
Tim1980
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Tim1980 »

Ik zou in Palm Springs zeker gaan shoppen, maar zeker ook een bezoek maken aan Mount San Jacinto. Je kan naar de top met de Aerial Tramway. Prachtig uitzicht over Palm Spring e.o en een ontzettend leuk en apart stuk natuur boven op deze berg. Een heel ander klimaat dan onderaan de berg.
Wij zaten trouwens in BW Inn at Palm Springs. Waren wij erg tevreden over en een heerlijk zwembadje!
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Vaak gezien in LA (en zelf ook geweest!) is Hollywood Orchid Suites.
Ligt heel centraal (in Hollywood) en vind ik zeer aan te raden!

In Palm Springs (of igg in de buurt) is ook een leuk waterpretpark (mocht je daar van houden..)
anders is het idd voornamelijk shoppen en uitrusten (wat wij wel prettig vonden na 12 dagen rondreizen, wandelen en genieten van verre uitzichten!)
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
markus
Amerika-ontdekker

Bericht door markus »

wij hebben een kleine twee maanden geleden zelf in het best western hollywood hills hotel overnacht voor 3 nachten en dat is ons heel goed bevallen. gratis parkeren, goede bedden en ruime zuivere kamer en badkamer en alle bezienswaardig langs de deur. het was heel geslaagd.
in ieder geval veel plezier.

groeten mark.
Elfje
Amerikafan

Bericht door Elfje »

Hoover Dam,
zie je genoeg onder weg, Vieuw Point's........Als je geen water...(pils)prins ...of ...zo...bent , zal ik het hierbij houden.

Gr. Elf
patrickvandepol
Amerikafan

Bericht door patrickvandepol »

bedankt voor alle leuke tips!! er zijn er natuurlijk nog altijd meer welkom!

heeft iemand trouwens ervaring met het huren van een auto bij alamo in S.F?? en hoelang het ongeveer duurt voordat je daadwerkelijk in je auto weg kan rijden?
arthur
Amerika-ontdekker

Bericht door arthur »

Wij hebben de auto in Bushstreet 750 gehaald,en reden ne 15 min weg.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Wij hebben onze auto in Bushstreet afgezet, maar hem daar ophalen zou ik precies niet doen. Wat een rij dat daar stond aan te schuiven :shock: Ik denk dat je daar minstens een uur stond te wachten!

Omdat wij onze auto alleen maar afzette mochten we de rij voorbij steken, maar ik kan u verzekeren dat die mensen daar niet konden mee lachen, amai! :roll: :blink:
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

Ook wij hebben in het best western hollywood hills hotel overnacht. 3 nachten en is ons prima bevallen. Schoon, ruim, netjes en met zwembad. En dat zo dichtbij holleywood en de metro. zeker een aanrader!

Groetjes Susanne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer