Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van LA naar Las Vegas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Bono76
Amerika-ontdekker

Van LA naar Las Vegas

Bericht door Bono76 »

Hoi iedereen,

In onze reisroute gaan we van LA naar Las Vegas. De bedoeling is om via Barstow te rijden (gewoon de highway). Nu is de afstand 435 kilometer ongeveer en rijd je er ongeveer 4 uur over (traffic in LA niet meegerekend).

Nu vroeg ik me af of er onderweg nog iets noemenswaardig te beleven valt om een stop voor te maken. Galicio Ghost Town zou kunnen, maar voor de rest kwam ik weinig tegen. Iemand suggesties?

Alvast bedankt.

Groet,
Jan
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Van LA naar Las Vegas

Bericht door SpaceAce »

Ik weet niet of je van achtbanen houdt, maar ehm:

Afbeelding

Daar kom je vanzelf langs :D
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

In datzelfde Primm Valley heb je de Outletstores. Ook in Barstow zijn twee Factory outlet Malls.

In Baker bevindt zich de grootste thermometer ter wereld. Vanaf de Interstate kun je hem al zien. Verder is Baker een van de heetste plaatsen in de woestijn en je koopt daar de duurste benzine. Met andere woorden± daar niet tanken..... :wink:

Een mooie tocht vanaf Baker naar Las Vegas is de loop door het Mohave Preserve. Je gaat dan bij Baker rechtsaf de Kelbaker Road op, een mooie route door de woestijn en je rijd dan door tot het treinstation van Kelso. Hier bevindt zich ook het Visitorcenter in het mooie oude Stationsgebouw. Dan neem je de KelsoCima Road tot aan Cima en daar sla je links af de Cimaroad op. Deze weg loopt helemaal door de Joshua Trees, zelfs nog meer dan in het Joshua Tree Nat. Park. Een prachtig stukje natuur. Uiteindelijk kom je weer op de Interstae 15 uit en vervolg je je weg naar Las Vegas.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

hekkie schreef: In Baker bevindt zich de grootste thermometer ter wereld. Vanaf de Interstate kun je hem al zien. Verder is Baker een van de heetste plaatsen in de woestijn en je koopt daar de duurste benzine. Met andere woorden± daar niet tanken..... :wink:
Groetjes Marjan
Uhhh nee, dat hebben wij wel gedaan!!!! WE MOESTEN WEL, anders moesten we duwen, en dat op het heetste plekje.....
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Bono76
Amerika-ontdekker

Bericht door Bono76 »

hekkie schreef:
Een mooie tocht vanaf Baker naar Las Vegas is de loop door het Mohave Preserve. Je gaat dan bij Baker rechtsaf de Kelbaker Road op, een mooie route door de woestijn en je rijd dan door tot het treinstation van Kelso. Hier bevindt zich ook het Visitorcenter in het mooie oude Stationsgebouw. Dan neem je de KelsoCima Road tot aan Cima en daar sla je links af de Cimaroad op. Deze weg loopt helemaal door de Joshua Trees, zelfs nog meer dan in het Joshua Tree Nat. Park. Een prachtig stukje natuur. Uiteindelijk kom je weer op de Interstae 15 uit en vervolg je je weg naar Las Vegas.
Hoi Marjan,

Weet jij ongeveer hoeveel tijd dit in beslag neemt? Anderhalf uur extra reistijd (zonder tussenstops) ongeveer?

Thnx alvast!

Groet,
Jan
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bono76 schreef:Hoi Marjan,

Weet jij ongeveer hoeveel tijd dit in beslag neemt? Anderhalf uur extra reistijd (zonder tussenstops) ongeveer?

Thnx alvast!

Groet,
Jan
In 1,5 tot 2 uur is het te doen maar eigenlijk wel zonde, het is echt een schitterend gebied waar je gemakkelijk een halve dag aan kan spenderen.
Langs Cima Road kan je een mooie hike maken, het plaatsje Cima (drie huizen en een postkantoor wat nog in bedrijf is) is ook een (foto)stop waard en het Visitorcenter in het oude treinstation is heel mooi.
Van Kelso naar Cima rij je met het spoor mee en heb je goed kans verschillende (zeer lange) goederentreinen te zien met 4 locs er voor en nog 2 er achter.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

galico ghost town zou ik overslaan, vond het een beetje erg commercieel, ik weet zeker dat er ergens iets meer orgineels te vinden is...
In Barstow vond ik het maar niets behalve de outlets, rijdt lekker door naar vegas en benut je tijd daar !
Net voordat je vegas binnenkomt zie je ook aan de rechterkant de vegas premium outlets, erg leuk als je van goedkope merkwaren houd. Hret kost mij wel 800 euro afgelopen juli, maar ik heb dan ook weer kleren voor een heel jaar vooruit.

veel plezier !
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Bijna iedereen slaat de route zoals door Marjan en Rob beschreven over. Dat is een fout, het is echt een prachtige omweg door Mojave National Preserve. Reken op een extra 1.5 uur en een stop in Kelso Depot is een must.
Yeehaw
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Miza »

Wij vonden Mohave NP ook heel apart. Hebben drie heel uiteenlopende delen van het gebied bekeken en hier in gewandeld: Kelso Dunes, Hole in the Wall en in het noordelijk stuk bij Teutonia Peak tussen de Josua Trees. Het is een prachtig woestijngebied met heel verschillende gezichten. Bij Hole in th Wall vonden we de Ring N Loop hike erg leuk om te doen. Voor meer sfeerbeelden zie ons weblog op 11 en 12 juli.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer