Een "kort" verslagje over onze reis die 3 dagen geleden helaas eindigde! Het was onze eerste keer en het zal zeker niet de laatste zijn! :dance:
Ma 25/aug
Di 26/aug
Wo 27/aug --> San Francisco: Vonden we een hele mooie stad, vooral Fishermens Warf en ook Alcatraz is leuk om eens te zien (vooral ook het mooie uitzicht van SF dat je van daar hebt) . Wij zaten in het Best Western Americania, heel mooie kamers maar de ligging was niet zo goed.
Do 28/aug Van SF nr Yosemite
Vr 29/aug Yosemite --> Achteraf gezien was dit ons hoogtepunt, wij vonden dit het mooiste park van allemaal. Het moment dat wij er waren was het wel heeeel erg warm, onze valley tour werd aangepast zodat we niet teveel in de zon zouden rijden. En toch hebben we klimmers gezien die El Capitan aan het beklimmen waren

Za 30/aug Van Yosemite nr Lee Vining Rit via de Tioga Pass naar Murphy's Motel in Lee Vining.
Zo 31/aug Van Lee Vining Nr Death Valley --> Death Valley is ons veel beter meegevallen dan verwacht, Dante's view en Zabriskies point waren prachtig. Het hoogtepunt was toch de sterrenhemel, savonds tegen 9h al zijn we 10 minuten weggereden van het hotel en dan wat naarboven gekeken

Ma 1/sep Death Valley nr Las Vegas Hotel Luxor
Di 2/sep Las Vegas --> Las Vegas is geweldig als je er de eerste keer komt (misschien de 2de keer ook?

Wo 3/sep Las Vegas nr Zion NP nr Hotel voor Bryce --> Dit was een "flop", de wekker niet gehoord en ons verslapen, daardoor te laat vertrokken naar Zion en met het uurverschil hadden we maar 3h tijd voor Zion. Jammer want het park zag er heel erg mooi uit. Wheeping rock en wat stopplaatsjes onderweg hebben we kunnen doen. Daarna doorgereden naar een heel goede en mooie B&B in Tropic, de Bryce Trails.
Do 4/sep Bryce Canyon In Bryce Canyon ben ik even alleen de apache trail gedaan, dat kon mijn vriendin niet meer

Vr 5/sep Van Kanab nr Page In Page hebben we Antelope Canyon bezocht (dankzij deze site anders hadden we het nooit gevonden) wat ook echt de moeite is, het enige minpunt was de drukte, wij vertrokken met zeker 6 jeeps met elk 14 man. Dat maakte het moeilijker om foto's te trekken. Dan hadden we ook nog de rondleiding in Glenn Canyon dam gedaan (leuk voor de afwisseling) en Horseshoe bend. Naar Horseshoebend zijn we redelijk laat gegaan (17h) en dan stond de zon te laag om nog mooie foto's te kunnen maken. De dag erna ben ik smorgens nog speciaal teruggereden om foto's te maken maar dat hielp niet echt. Het ideale moment zal smiddags zijn denk ik. Desalniettemin is de rivier daar heel erg mooi. Wij sliepen in het Red Rock Motel, het goedkoopste van onze reis (49$) maar buiten een maar halfwerkende kraan was dat wel een goed motel, zeker voor de prijs.
Za 6/sep Monument Vally Na Page reden we via Monument Valley naar Cameron, Monument Valley was wel mooi maar toch heel wat minder dan de rest dat we al gezien hadden. In Cameron verbleven we 2 nachten in de Cameron Trading Post, mooie kamer maar geen goed restaurant

Zo 7/sep Grand Canyon (+helicopter) De Grand Canyon was ook heel indrukwekkend, de helicoptervlucht is ook de moeite, toch had ik er meer van verwacht. Voor we op reis vertrokken was de grand canyon hetgeen waar ik het meest naar uitkeek (was ook het enige Nationaal Park dat ik kende van op school

Ma 8/sep Cameron nr San Diego Dit was onze langste rit een 870km, werd hier op het forum wel "afgeraden" maar ik vond het goed te doen. Om 7:30 vertrokken en in San Diego om 16:00 . Motel Old Town Inn, was vlakbij Sea World, heel goed en niet duur (90$ met uitgebreidt ontbijt).
Di 9/sep Sea World in San Diego Dit wilden we gewoon eens gedaan hebben, mooi park en Shamu rules!

Wo,Do 10-11/sep Hollywood,… De 2 dagen in LA hebben we Venice Beach, Hollywood, Beverly Hills, Sony Picture Studios en wat winkelcentra bezocht. LA blonk vooral uit door de drukte van het verkeer, het was leuk om er eens geweest te zijn maar een 2de keer zou voor mij niet nodig zijn. (geen pretparken gedaan omdat mn vriendin toch nergens in mocht)
Vr 12/sep Van LA nr Monterey Heel mooie route naar Monterey, ik vond het wel goed te doen op 1 dag. Wij vertrokken in LA om 7:30 en waren met wat tussenstops al om 18:00 in Monterey. De route naar Monterey vond ik wel 100x mooier dan de 17-mile drive waar je dan ook nog 9,25$ voor moest betalen. Hotel in Monterey was de Sunset Inn, heel mooi, 42" inch TV, open haard (het was er wel vrij koud) maar ook de duurste kamer van onze reis (160$).
Za 13/sep Van Monterey nr San Francisco Eerst nog naar het aquarium gegaan wat ik ook wel de moeite vond, nadeel was dat het een zaterdag was en dat er echt veeeeel te veel volk was. Eerst een half uur aanschuiven voor tickets en dan geen foto's kunnen trekken zonder dat er iemand in de weg stond... Ons laatste hotel was de Best Western El Rancho Inn wat meer dan goed was voor die ene korte nacht nog.
Zo dat was onze reis, de beste ooit voor ons. Alles is goed meegevallen, ik had wat schrik voor mijn vriendin die toch 5 maanden zwanger was maar dat bleek allemaal heel goed mee te vallen. Ik heb ook alles alleen gereden (5000km, iets meer dan 51uur in de auto) omdat mijn vriendin geen rijbewijs heeft maar dat rijden was ook geen enkel probleem.
Ik wou een kort verslagje schrijven maar eens je begonnen bent wordt het toch vrij veel

Wij reden met een Nissan Murano (had een Equinox besteld), leuke auto maar hoog verbruik natuurlijk

Een TomTom hebben we daar bij BestBuy gekocht en die is nu te koop voor 80€ (ik heb er incl. tax 170$ voor betaald). Ik heb het kasticketje nog dus hij is echt nog geen 4 weken oud

Graag wil ik iedereen hier nog bedanken voor de hulp, dankzij al de info en tips op dit forum is onze reis zeker mooier geweest. :beerchug: