Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
welk parkpas heb ik nodig??
welk parkpas heb ik nodig??
Hallo iedereen,
Ik ben nieuw hier en had even een vraagje,
Wij gaan in mei 2009 een klein stukje rondrijden vanaf Las vegas namelijk:
Las vegas - Grand canyon - Monument valley - Page - Springdale - Las vegas (eventueel Valley of fire en Mount Charleston)
Nou was mijn vraag: moet ik hier een jaar parkpas of voor ieder park een aparte parkpas voor nemen?
groeten John
Ik ben nieuw hier en had even een vraagje,
Wij gaan in mei 2009 een klein stukje rondrijden vanaf Las vegas namelijk:
Las vegas - Grand canyon - Monument valley - Page - Springdale - Las vegas (eventueel Valley of fire en Mount Charleston)
Nou was mijn vraag: moet ik hier een jaar parkpas of voor ieder park een aparte parkpas voor nemen?
groeten John
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: welk parkpas heb ik nodig??
In het rondje dat je gaat maken vallen alleen Grand Canyon NP en Zion NP onder de America The Beautiful Pass ($80 per jaar). De fees voor beide parken bedragen $25 per auto dus dat betekent dat je beter bij elk park afzonderlijk de kosten kunt betalen. Monument Valley en Valley of Fire SP vallen niet onder de America The Beautiful Pass.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Of je moet van plan zijn binnen een jaar nog een keer te gaan. De pas is n.l. één jaar geldig.
Veel plezier.
Veel plezier.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Okee bedankt voor het snelle antwoord,jerbia schreef:In het rondje dat je gaat maken vallen alleen Grand Canyon NP en Zion NP onder de America The Beautiful Pass ($80 per jaar). De fees voor beide parken bedragen $25 per auto dus dat betekent dat je beter bij elk park afzonderlijk de kosten kunt betalen. Monument Valley en Valley of Fire SP vallen niet onder de America The Beautiful Pass.
Geldt die 25 dollar per dag of voor een week of....?
blijf bijv 2 dagen in Zion en mischien 2 dagen Grand canyon
groeten John
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is voor 7 dagen. Je kunt dat allemaal op de NPS site vinden, kijk voor Zion bij www.nps.gov/zion en voor de Grand canon op www.nps.gov/grca .
En dan naar fees & reservations.
Marianne
En dan naar fees & reservations.
Marianne
Okee bedankt,
groeten John
groeten John
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
vraagje:
Kan je een parkpas met 2 gezinnen delen? Vrienden stelden ons voor hun pas te gebruiken. (zij zijn net terug en wij gaan nog naar ginder voor de vervaldatum)
Er is, zeggen ze, ruimte voor 2 handtekeningen op zo'n pas en er staat er maar 1 van hun op.
Normaal kopen wij gewoon voor onszelf een pas (niet zo duur vind ik persoonlijk als je een aantal parken aandoet), maar om dat ze 't voorstelden vroeg ik me af of dit 'delen' wel zou lukken.
Hadden ze hun naam er dan niet op moeten schrijven? In dat geval begin ik er zowiezo niet aan.
Kan je een parkpas met 2 gezinnen delen? Vrienden stelden ons voor hun pas te gebruiken. (zij zijn net terug en wij gaan nog naar ginder voor de vervaldatum)
Er is, zeggen ze, ruimte voor 2 handtekeningen op zo'n pas en er staat er maar 1 van hun op.
Normaal kopen wij gewoon voor onszelf een pas (niet zo duur vind ik persoonlijk als je een aantal parken aandoet), maar om dat ze 't voorstelden vroeg ik me af of dit 'delen' wel zou lukken.
Hadden ze hun naam er dan niet op moeten schrijven? In dat geval begin ik er zowiezo niet aan.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
In principe is het de eerste handtekening die de jouwe moet zijn, dacht ik. Maar ik denk niet dat ze dat ooit bij ons gecontroleerd hebben met een paspoort.
Persoonlijk zou ik nooit een ander zijn pas gebruiken. Wat is nu 80$ op het ganse bedrag dat je zal uitgeven op deze reis?
Voor dat geld kan je toch wel even een pas kopen en al die prachtige natuur helpen beheren!
Persoonlijk zou ik nooit een ander zijn pas gebruiken. Wat is nu 80$ op het ganse bedrag dat je zal uitgeven op deze reis?

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ik wou het eigenlijk al zowiezo niet doen. Als je kijkt wat we elk jaar aan pretparktickets uitgeven stelt dit bedrag niets voor.
't Is eigenlijk het goedkoopste park-jaarabonnement dat we ooit zullen kopen.
En dan met een 'gedeelde' pas gepakt worden...ik zou me dood schamen

- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij moesten dit jaar een aantal keer ons paspoort laten zien bij de parken. Ze zijn een stuk strenger geworden (en terecht)
Marjon
Marjon
Dat zal wel !Inyaro schreef:Ik wou het eigenlijk al zowiezo niet doen. Als je kijkt wat we elk jaar aan pretparktickets uitgeven stelt dit bedrag niets voor.
Ook wij moesten in enkele (grotere) parken onze ID laten zien.
Lees ook eens het eerste gedeelte van dag 2 op mijn website, en ik denk dat de meeste mensen op dit forum er zo wel over denken.

Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
"The pass has 2 signature lines and the signers don't need to be related to each other." Je kan dus gerust de pass van je vrienden gebruiken en je handtekening op de tweede regel zetten.
Yeehaw
Yeehaw
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad,volgens hun eigen regels mag het blijkbaar,dus is het een beetje onzin om dan roomser te zijn dan de paus,toch?
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Niet weer de discussie of de pas wel te gebruiken is door anderen.
We geven een capitaal uit aan een reis naar Amerika en wat is dan die 80 dollar, voor een dagje pretpark ben je dat per persoon kwijt en mag je maar 1 dag.
Er worden zoveel goede dingen gedaan met het geld wat deze pas opleverd, de parken en hun facilitieten worden er mee in stand gehouden.
Maar goed dat in mijn mening.
Ik zou het in iedere geval niet doen.
We geven een capitaal uit aan een reis naar Amerika en wat is dan die 80 dollar, voor een dagje pretpark ben je dat per persoon kwijt en mag je maar 1 dag.
Er worden zoveel goede dingen gedaan met het geld wat deze pas opleverd, de parken en hun facilitieten worden er mee in stand gehouden.
Maar goed dat in mijn mening.
Ik zou het in iedere geval niet doen.
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik ben het ook helemaal eens met Annie. Wanneer je toch al zoveel geld uitgeeft voor zo een vakantie, waarom dan niet ook die $80 ?
En zoals Annie al zegt er wordt zoveel goeds met dat geld gedaan dat ik het nooit in mijn hoofd zou halen om een pas over te nemen.
Daarbij wil ik echt niet roomse zijn dan de paus.
Maar ja nu hebben we alweer de zoveelste discussie over het wel of niet.
Theo
En zoals Annie al zegt er wordt zoveel goeds met dat geld gedaan dat ik het nooit in mijn hoofd zou halen om een pas over te nemen.
Daarbij wil ik echt niet roomse zijn dan de paus.
Maar ja nu hebben we alweer de zoveelste discussie over het wel of niet.

Theo
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Ok, ik heb de pas gebruikt en ga weer naar huis. Toevallig gaat mijn dochter en haar gezin datzelfde jaar ook naar America. Zeg je dan: "Koop er zelf maar een?"
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ja hoor, als zij het geld heeft om naar Amerika te gaan kan daar ook het geld voor de parkenpas nog wel bij.
Ik vind het nog steeds een heel domme uitleg van de mensen aan de kassa om te zeggen dat je hem ook aan andere over kunt geven, omdat er 2 handtekeningen op mogen staan en dat dan ook geen echtgenoot hoeft te zijn.
Maar laat ieder het voor zichzelf weten wat ze doen, als ik het niet weet, hoef ik me er ook niet aan te ergeren.
Graag geen promotie van dit soort acties op het forum, lijkt mij.
Ik vind het nog steeds een heel domme uitleg van de mensen aan de kassa om te zeggen dat je hem ook aan andere over kunt geven, omdat er 2 handtekeningen op mogen staan en dat dan ook geen echtgenoot hoeft te zijn.
Maar laat ieder het voor zichzelf weten wat ze doen, als ik het niet weet, hoef ik me er ook niet aan te ergeren.
Graag geen promotie van dit soort acties op het forum, lijkt mij.
- tcoppers
- Amerika-expert
- Contacteer:
Annie ik ben het helemaal met je eens
Groetjes Theo.

Alhoewel we deze discussie al lang en breed een keer hebben gehad ben ik het ook met Annie eens!
Vorig jaar was de parkwachter zo aardig om eind januari een knipje op februari te zetten.
En dus konden we hem dit jaar in januari/februari weer gebruiken.
Als dit niet het geval was geweest dan hadden we gewoon weer een nieuwe gekocht!
Manon
Vorig jaar was de parkwachter zo aardig om eind januari een knipje op februari te zetten.
En dus konden we hem dit jaar in januari/februari weer gebruiken.
Als dit niet het geval was geweest dan hadden we gewoon weer een nieuwe gekocht!
Manon
- tcoppers
- Amerika-expert
- Contacteer:
Manon,
dit vind ik wat anders en daar heb ik ook geen problemen mee omdat je hem zelf daarna gebruikt hebt.
Theo
dit vind ik wat anders en daar heb ik ook geen problemen mee omdat je hem zelf daarna gebruikt hebt.
Theo
Groetjes Theo.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves