Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Laatste vragen! :-) Zie laatste pagina...

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
vista
Amerikafan

Laatste vragen! :-) Zie laatste pagina...

Bericht door vista »

Goedemiddag,

In juni/juli 2009 willen mijn vriend en ik 21 dagen door het Zuidwesten van de USA reizen. Ik ben al begonnen met het lezen van wat (algemene) boeken over de streek en het land, verder heb ik een wegenkaart van Californië gekocht en probeer ik wegwijs te worden op dit forum.

Echter, ik merk dat ik 'door de bomen het bos niet meer zie'. Ik krijg zoveel informatie over me heen, dat ik er even niet meer uitkom!

Wat we zeker weten is dat we eind juni/juli 2009 21 dagen met een huurauto willen reizen. De steden die we sowieso willen zien zijn: Los Angeles, San Francisco en Las Vegas. Verder willen we graag enkele natuurparken bezoeken, maar we willen vooral een relaxte reis waarin we veel kunnen zien en niet hele dagen alleen maar in de auto hoeven te zitten.

Mijn vraag aan jullie is: hoe begin ik met de reis te plannen? Het zou bijv. heel fijn zijn als ik een globale planning/route heb en daarop verder kan werken... Of is dat teveel gevraagd? :wink:

Ik hoop dat jullie kunnen helpen met een beginnetje, alvast bedankt!

Groetjes,

Vista
Laatst gewijzigd door vista op 11 mar 2009, 14:01, 2 keer totaal gewijzigd.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Voor de 1e keer zelf een rondreis plannen - LASTIG!

Bericht door markro »

Hartelijk welkom op dit informatieve en gezellige Amerikaforum.

Kijk eens in dit topic met routekaartjes 2007.
Daar vind je diverse uitgewerkte routes met afstanden en tijden.

Via dat topic kan je ook nog gaan naar de routekaartjes 2006.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
angelab
Amerikafan

Bericht door angelab »

Hoi Vista,

Welkom op het forum. Ik zou zeggen lezen, lezen en nog eens lezen op dit forum, zo ben ik ook begonnen, uren achtereen.
Op dit forum staan heel veel reisverslagen, ik zou zeggen begin hier mee, dan krijg je meteen een goede indruk van wat je wel en niet leuk/interessant vind om te zien. Schrijf alle notities op en ga achter google maps zitten en ga lekker aan de slag met je route.
Als je je route hebt gemaakt zet hem op dit forum en je krijgt genoeg reacties. Je moet natuurlijk zelf beslissen wat je hiermee doet, zoveel mensen zoveel meningen natuurlijk, ieder met zijn of haar eigen voorkeuren!

Je geeft al aan dat je steden leuk vind, toch ook wat natuur, niet te lang rijden en veel zien.
Wij (leeftijd tussen 25 - 30) zijn in september voor de eerste keer in amerika geweest en vonden het geweldig, onze route was een van de 'standaard' routes word het wel genoemd omdat de mensen die voor de eerste keer naar amerika gaan vrijwel altijd de staten california, utah, nevada en arizona bezoeken. Hier liggen op redelijke afstand veel mooie (bekende) bezienswaardigheden.
- san francisco ( Alcatraz, Fishermans Wharff, Coit Tower, Golden Gate Bridge, China Town, Lombard Street etc.)
- san francisco - yosemite
- yosemite - tioga pas - lee vining (Bodie, Mono Lake, etc.)
- lee vining - lone pine (net voor de ingang van death valley) (alabama hills)
- lone pine - death valley
- death valley - las vegas
- las vegas - zion
- zion - bryce
- bryce - page (Glenn Canyon Dam,Horse Shoe Bend, Lake Powell, Antelope Slot Canyon etc.)
- page - grand canyon
- grand canyon - kingman (route 66)
- kingman - LA (Hollywood)
- LA (hollywood) - LA (venice beach)
- LA (venice beach) - Pismo Beach (via highway 1)
- Pismo Beach - Big Sur (via highway 1)
- Big Sur - San Francisco (via highway 1)
Deze bovenstaande route kun je met de klok mee en met de klok tegen rijden, iedere route heeft zijn voor of nadelen, ligt er net aan wat je wilt. Je kunt ook beslissen hoeveel dagen je waar wilt blijven. Wij vonden de steden interessanter dan de natuur, we vonden de natuur ook erg mooi maar lange wandelingen hebben we niet gemaakt. Het is allemaal erg indrukwekkend!!

We zien de route wel op het forum! Succes met plannen en als je vragen hebt stel ze gerust!
Groetjes Angela
2008 West USA: http://heukelumgoes2theusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

markro schreef:Hartelijk welkom op dit informatieve en gezellige Amerikaforum.

Kijk eens in dit topic met routekaartjes 2007.
Daar vind je diverse uitgewerkte routes met afstanden en tijden.

Via dat topic kan je ook nog gaan naar de routekaartjes 2006.
En zelfs in 2008 zijn er routekaartjes gemaakt :wink:
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Welkom op dit leuke forum Afbeelding

Wij zijn dit jaar ook voor het eerst naar het zuidwesten geweest en we zijn ook zelf aan het plannen geweest. We hadden ook dezelfde steden op ons lijstje die jij benoemd. Misschien heb je nog iets aan het topic waarin onze plannen stonden en waarin de route definitief is geworden: viewtopic.php?t=13331

Voor een reisverslag van die reis kun je in mijn onderschrift terecht. Helaas hebben wij onze vakantie na 13 dagen af moeten breken maar tot die tijd was het echt geweldig! Hopelijk kunnen we de gemiste dagen volgend jaar "inhalen".

Succes met de plannen!
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

Wat leuk jullie reacties! Ik ben al begonnen met het lezen van een aantal reisverslagen en ik word nog enthousiaster dan ik al was! :D Ik merk dat ik wel de neiging krijg zo een reis te 'kopieeren', aangezien het een populaire route is die wij willen doen... Maargoed, dat maakt niet uit lijkt me.
evilman
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door evilman »

je kunt ook in 2 van mijn topics kijken.
wij gaan ook met zn 2en in augustus rondtrekken in zuidwest
voor de 1e keer. zit vast goede info voor je bij.
is bezig met plannen om dit jaar voor het 1st naar west USA te gaan
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

Ok, welke topics horen bij jou? Ik kan er één vinden over een schietbaan...
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Hoi,

Wij zijn 20 dagen geweest in 2007.
Onze route en blog vind je op : www.cisencarine.be

Veel plezier !

Carine
Groetjes,
Carine
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Voor de 1e keer zelf een rondreis plannen - LEUK!

Bericht door Jostravels »

vista schreef: Ik merk dat ik wel de neiging krijg zo een reis te 'kopieeren', aangezien het een populaire route is die wij willen doen...
Dat is volgens mij ook dé manier om te beginnen. Ik kijk zelf ook altijd bij reisorganisaties en medereizigers wat ze voor rondje doen. Dat zet ik dan op papier en dan verdiep ik me erin wat er langs deze route allemaal te doen is en wat mijzelf leuk lijkt. Daarna proberen in te schatten hoeveel tijd je daarvoor nodig hebt (let op: altijd meer dan wat de reisorganisaties aanraden!). Meestal ben je dan al een heel eind. Wij deden dit jaar:

SF (3 nachten)
Yosemite (2 nachten)
Death Valley (1 nacht)
Las Vegas (2 nachten)
Bryce (1 nacht)
Page (1 nacht)
Grand Canyon (2 nachten)
Las Vegas (1 nacht)
Anaheim (2 nachten)
LA (3 nachten)
Pismo Beach (1 nacht)
Monterey (1 nacht)
SF (1 nacht)
Ik had op veel plaatsen langer willen blijven, maar had nergens korter willen zijn. En een langere vakantie zat er niet in helaas... Dus ben ik dik tevreden over ons keuze.

De accommodaties: ik kijk altijd op tripadvisor.com wat goed beoordeeld is en toch nog binnen ons budget past. Let op: er zijn daar 2 tabbladen, 1 voor hotels en 1 voor B&B's (daar vind je soms heel leuke dingen). Heeft tot nu toe altijd goed uitgepakt eigenlijk. Wel even op google maps zoeken waar ze precies liggen, want dat is toch ook vaak bepalend voor het succes. Vooral in de steden heb je leuke wijken en minder leuke...
Veel plezier met plannen!!
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Alle 'Zuidwesten reisverslagen' van forumleden vind je hier keurig bijelkaar:

viewtopic.php?f=7&t=11994
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
evilman
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door evilman »

vista schreef:Ok, welke topics horen bij jou? Ik kan er één vinden over een schietbaan...
kun je vinden via mijn profiel en dan tussen mijn posts of search.

http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 22#p276422

http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 21#p280321

http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 64#p284964
is bezig met plannen om dit jaar voor het 1st naar west USA te gaan
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

vista schreef:Wat leuk jullie reacties! Ik ben al begonnen met het lezen van een aantal reisverslagen en ik word nog enthousiaster dan ik al was! :D Ik merk dat ik wel de neiging krijg zo een reis te 'kopieeren', aangezien het een populaire route is die wij willen doen... Maargoed, dat maakt niet uit lijkt me.
Dat is waarschijnlijk de meest gekozen USA bestemming en dus zal er altijd wel een soort van kopie zijn van iemand anders zijn reis.Maar daarom zal het niet minder mooi zijn.
Je kan ook alvast ons reisverslag lezen (zie handtekening)
Wij zijn in september 2008 geweest en zijn 22 dagen geweest. Als jullie iets minder auto willen rijden kunnen jullie er eventueel enkele dingen uitlaten (bv Monument Valley en Capitol Reef NP)

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
sammie56
Amerikafan

Bericht door sammie56 »

Hoi Vista,

Ik kan best begrijpen dat je door de vele route's de route's niet meer ziet. Dat hadden wij ook toen we afgelopen zomer besloten om deze reis te gaan maken.
Maar je zult zien dat je op een gegeven moment na heel veel in dit superleuke en informatieve forum te hebben rondgesnuffeld DE ROUTE zult maken die jullie het allerleukst lijkt.
De voorbereiding naar deze reis is ( zoals wijzelf hebben ondervonden) al superleuk, ikzelf vind het geweldig om alles tot op de bodem toe uit te zoeken en te plannen, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Wij wensen jullie in ieder geval heel veel plezier met het plannen van jullie reis, en ik hoop dat je heel veel leuke uren aan de voorbereiding zult beleven
Wij doen dat in ieder geval nog steeds, want er gaat geen avond voorbij of ik zit achter mijn computer en surf over het forum ( zoals nu bijvoorbeeld).

Groeten
Sam
frankb
Amerika-ontdekker

Bericht door frankb »

Lastig maar ook wel heeeeel erg leuk! Je kunt ons reisverslag vinden op http://www.bolsenbroek.waarbenjij.nu (ook heel leuk voor jullie reisverslag!). Als je een route met RV parktips (wij gingen per camper) wil ontvangen, kun je ons via die site gerust benaderen. Onze route bevatte niet alleen maar volle dagen achter het stuur maar gezien je wensen zal je daar toch niet aan ontkomen. Zeker voor een eerste keer USA is een rondreis West absoluut prachtig. Echter ook best inspannend als je de highlights die je op die route tegenkomt ook allemaal wil aandoen. Absoluut doen ook! Zelf waren we wel aan vakantie toe toen we het rondje af hadden maar we waren zo voldaan!!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

vista schreef:Wat leuk jullie reacties! Ik ben al begonnen met het lezen van een aantal reisverslagen en ik word nog enthousiaster dan ik al was! :D Ik merk dat ik wel de neiging krijg zo een reis te 'kopieeren', aangezien het een populaire route is die wij willen doen... Maargoed, dat maakt niet uit lijkt me.
Gewoon een mooie reis van een ander kopieren is helemaal zo gek nog niet,als het je eerste keer in Amerika is, is toch alles nieuw en mooi, en is iedere "standaard" route Zuid-West goed.
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

Ik lees met veel plezier jullie reisverslagen en tips. Met name de route van Jostravel spreekt mij erg aan, aangezien ik ook zoiets voor ogen had:

SF (3 nachten)
Yosemite (2 nachten)
Death Valley (1 nacht)
Las Vegas (2 nachten)
Bryce (1 nacht)
Page (1 nacht)
Grand Canyon (2 nachten)
Las Vegas (1 nacht)
Anaheim (2 nachten)
LA (3 nachten)
Pismo Beach (1 nacht)
Monterey (1 nacht)
SF (1 nacht)

Wel nog wat vraagjes:
1. Begrijp ik goed dat je dan twee nachten over de Highway 1 doet?
2. Hoeveel km per dag maak je ongeveer met deze route?
3. Monument Valley ontbreekt in de route, is dit een must?

Wederom bedankt! :D
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

Oh ja, nog één vraag... :wink:

Ik zie dat je in deze route 2x in Vegas verblijft (de eerste keer twee nachten en daarna nog een nacht).

Dit lijkt mij niet ideaal, is dit te omzeilen door bijv. een andere (interessante!) route te kiezen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

vista schreef:Oh ja, nog één vraag... :wink:

Ik zie dat je in deze route 2x in Vegas verblijft (de eerste keer twee nachten en daarna nog een nacht).

Dit lijkt mij niet ideaal, is dit te omzeilen door bijv. een andere (interessante!) route te kiezen?
Ja hoor, je kunt van de Grand Canyon direct naar LA rijden, misschien met een stop onderweg maar rechtstreeks kan eventueel ook. Je kunt onderweg Joshua Tre bezoeken, en in Palm Springs of Twentynine Palms overnachten. Een andere mogelijkheid is om via Sedona te rijden.

De reis van Jos is mooi, maar zelf zou ik meer tijd voor Yosemite nemen en ook Zion toevoegen. En dan minder tijd voor LA/Anaheim nemen.
Als route is dit prima, de invulling is afhankelijk van jullie eigen voorkeuren (steden, parkjen, pretparken).
Monument Valley is mooi om gezien te hebben maar het kost je relatief veel tijd die je naar mijn idee beter ergens anders kunt gebruiken.
De kustweg is mooi, en twee of 3 dagen ervoor uittrekken is niet gek. Als je echter elders te weinig tijd hebt kun je ook de kustroute overslaan en in SF beginnen en in LA eindigen (of andersom).

De reistijden kun je via Google Maps bekijken, of via http://www.mapquest.com .

Mijn rondje voor een eerste keer zuidwesten zou er zo uitzien:

1 San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco - Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite - Death Valley
8 Death Valley - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas - Zion
11 Zion
12 Zion - Bryce
13 Bryce - Page
14 Page - Grand Canyon
15 Grand Canyon
16 Grand Canyon - Los Angeles
17 Los Angeles
18 Los Angeles
19 Los Angeles - Pismo Beach
20 Pismo Beach - Monterey
21 Monterey - San Francisco

Marianne
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

Hallo Marianne,

Bedankt voor je reactie, jouw route ziet er ook super uit! Bij veel plaatsen heb ik nog geen idee wat het precies inhoudt (Zion/Bryce/Page), maar ik zie het bij bijna iedereen in de route voorbij komen dus het zal ongetwijfeld de moeite waard zijn! Heb jijzelf deze route ook gereden?

Groetjes,

Vista
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer