Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

San Francisco - enkele vraagjes

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Katteke
Amerika-newbie

San Francisco - enkele vraagjes

Bericht door Katteke »

Heykes,

Ik ben al enkele dagen op het forum en andere websites aan het zoeken maar ik geraak er zelf niet uit.

We hebben op kerstmis een tussenvlucht naar San Fransisco. We zouden daar twee nachten willen blijven.

We twijfelen sterk tussen La Luna Inn of Metropolis hotel, ik weet het twee uiteenlopende wijken waarin deze hotels zich bevinden. Ik heb eigenlijk totaal geen idee welke wijk het meest ideaal is om SF te verkennen. Heeft iemand nog andere tips voor budgetvriendelijke, toch fatsoenlijke hotels?
We zouden pas terug een auto huren als we terug uit San Francisco vertrekken op 27/12, is dat te doen, geen wagen hebben in SF? Het vervoer van de luchthaven tot het hotel zouden via taxi of airport shuttle doen.
angelab
Amerikafan

Re: San Francisco - enkele vraagjes

Bericht door angelab »

Hoi Katteke,

De hotels die je noemt ken ik niet, ik zou aanraden op tripadvisor.com te kijken voor recencies en foto's.
Wij hebben de eerste 3 dagen in het Super motel 8 Fishermans Wharff gezeten (100 dollar per nacht), we hadden deze dagen geen auto. Het hotel zit vlakbij Fishermans Wharff, een goede buurt, het openbaar vervoer is goed te doen, volop mogelijkheden, voor 1,50 dollar kun je 3 uur onbeperkt met de bus. Het hotel is erg simpel maar vrij goedkoop voor deze goede buurt, een perfecte ligging!
Aan het einde van onze rondreis hebben we weer 1 nacht doorgebracht in het hotel: Columbus motor inn hotel (165 dollar per nacht), gelegen in Little italy. Ook een perfecte wijk, nog dichter bij Fishermans Wharff en veel bezienswaardigheden op loopafstand en erg lekkere restaurantjes!!. We hadden dit hotel gekozen omdat we nu wel een auto hadden en de parkeergarage bij dit hotel gratis was. het was een net hotel en erg ruim!
Veel forumleden vinden de volgende hotels ook erg goed: The Wharff inn @ fishermans Wharff en de Holiday inn @ Fishermans Wharff, let op dit zijn wel de duurdere hotels (toen ik ervoor heb gekeken rond de 200/250 dollar per nacht, maar dat is net hoeveel eisen je aan een hotel stelt!!

Ik zou aanraden om de eerste dagen in SF geen auto te huren, je kunt (bijna) alles lopend af, anders is de bus of de cable car een goede oplossing, niet duur.!! Verder zijn de parkeergarages erg duur en parkeren in de stad is erg moeilijk!! Aan het einde van onze reis toen we wel een auto hadden zijn we gewoon lopend gegaan en met de bus!

Succes met plannen!!
2008 West USA: http://heukelumgoes2theusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

Hoi,

Heb even voor je gekeken op de site van booking.com en heb het volgende gevonden:

Country Heart inn voor 169 euro voor 2 nachten, 2 personen
Green which inn 128 euro, 2 nachten, 2 personen.
America's Best Inn - Fisherman's Wharf --> 168 euro, 2 nachten, 2 personen.
Allemaal zonder ontbijt.

In het eerste motel hebben we zelf ook overnacht. Dit ligt iets verder van het centrum. Ik denk 20-25 minuten lopen. (is te doen!) Ligt meer richting GGbridge.
Voor de deur stopt de bus en die rijdt erg vaak en is goedkoop. Ik kan het aanraden.
Verder hoef je geen auto te huren! Alles kan te voet. (of met de bus/tram)
Fisherman's wharf vond ik persoonlijk tegen vallen. Veel goedkope maar slechte eetgelegenheden. Wel gezellig, maar niet het leukste uit San Francisco.
wij hebben trouwens erg lekker gegeten op de Chestnutstreet. Allemaal locals en kleine restaurantjes/ cafe's. En ook niet te duur.En we konden het lopen vanuit ons hotel.

Wij hebben ook een taxi genomen vanuit het vliegveld. Dit kost ongeveer 60 dollar. Later zagen we een transferbusje waarmee je voor bijna niets mee kon rijden.......

Verder denk ik dat het best fris zal zijn in SF met Kerst. Ik zou wel warme kleding meenemen. Een fietstocht over de brug is ook leuk om te doen!

Succes!
Waar gaan jullie nog meer heen?

Susanne
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

Hoi,
ken de hotels niet, en weet ook niet waarom je die gekozen hebt, maar Metropolis ligt wel goed centraal om SF te bekijken. Directe omgeving is redelijk, zeker naar Market St en Union Sq toe prima. La Luna Inn is nogal afgelegen t.o.v. de meest bezochte wijken (Chinatown, Fishermans Wharf, Telegraph Hill, Nob Hill) en ligt volgens mij ook niet zo handig voor OV; die buurt ken ik trouwens verder niet. Bij Union Square kun je alle kanten op, ook met metro's.
goede reis, Alje
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zaten in de Columbus Motor Inn, is ons prima bevallen, zowel qua kamer als ligging.
En het gratis parkeren was ook prettig. Je kunt inderdaad SF goed zonder auto bekijken, maar als het maar voor 1 dag is bepaar je niet echt veel, en het is wel veel meer gedoe als je met je bagage van SFO naar het centrum moet.

Marianne
ej42
Amerika-ontdekker

Bericht door ej42 »

Ik kan het bovenstaande alleen maar beamen. Ook wij hebben verbleven in Columbus Motor Inn en dat is uitstekend bevallen (aardig personeel ook), naast fisherman's wharf ook vlakbij lombard street enne .. autorijden in SF is een attractie op zich, kan het je aanraden ...

Ernst
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Dan toch ook mijn "vaste" adres maar even dumpen:

http://www.sftownhousemotel.com/thhome.shtml

Gratis parkeren,ongeveer 80 dollar per nacht.
Simpel,schoon,goedkoop,en ongeveer 15 minuten wandelen naar Fisherman's wharf.
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Zoals altijd is het maar net waar je van houd. Fishermans wharf vond ik niet zo leuk. Veel te druk en toeristisch. Maar je komt er wel als je bijvoorbeeld naar Alcatraz wil met de boot of als je wil fietsen over de GG. Dus is het toch wel raadzaam er niet al te ver vanaf te slapen of in ieder geval in de buurt van openbaar vervoer ernaartoe.
Wij sliepen in Hotel Fusion en in The Beresford Arms, allebei vlakbij Union Square en Market Street. Qua locatie allebei helemaal goed, maar de 1e was wel mooier/trendier.

Over slepen met bagage vanaf het vliegveld. Wij reizen altijd met een rugzak dus misschien is dat anders, maar ik vond het juist perfect geregeld. Met de BART sta je in 20 minuten in het Powell-station en vandaaruit was het nog 3 minuten lopen naar Hotel Fusion. Wachten op een auto duurt volgens mij langer. Maar als je van de grote koffers bent, is een auto misschien wel heerlijk. En met een atuo zou ik ook niet zo midden in het centrum hebben geslapen i.v.m. parkeerproblemen.

Veel plezier! Jos
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

alje schreef:La Luna Inn is nogal afgelegen t.o.v. de meest bezochte wijken (Chinatown, Fishermans Wharf, Telegraph Hill, Nob Hill) en ligt volgens mij ook niet zo handig voor OV
Wij hebben in juni 2008 hier gelogeerd. Wij vonden het een prettig motel met mooie moderne kamers. Gratis parkeergelegenheid. Er is een busstop op nog geen 5 minuten loopafstand, die je naar Fisherman's Wharf brengt.
marry
Amerikafan

Bericht door marry »

Wij hebben de 3 p-kamer San Remo Hotel geboekt voor $95 . Soort B$B maar dan zonder ontbijt. Kijk eens bij Tripadvisor --> Hotels--> Speciality Lodging voor revieuws met foto's.

groet Marry
Elcrack
Amerika-ontdekker

Bericht door Elcrack »

En ik kan The Wharf Inn aanraden....prima én gratis parking !

En natuurlijk lekker dichtbij alles.
Grts
Elcrack
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer