Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Final checkup reisroute...nog een weekje!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
vick
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Final checkup reisroute...nog een weekje!

Bericht door vick »

Hallo...éindelijk!! Binnen een weekje vertrekken we en met een dubbel goed gevoel na de verkiezing van Obama...
Wat denken jullie van deze route? Ik blog onderweg, en laat hier binnenkort het blogadres achter, zodat mensen die dat willen kunnen volgen!
Groetjes

MA.17/11 BRU – WDC ) Vertrek: 12:10 Aankomst:14:49
WDC-SFO Vertrek: 16:40 Aankomst: 19:34 Super 8 Motel –
DI.18/11 SF
WO.19/11 SF
DO. 20/11 Afhaling auto: Dollar Platinum – San Francisco – Sequoia - 4u26 – 315km Wuksachi Lodge–
VR. 21/11 Sequoia – Ridgecrest – 9u44 – 535km Motel 6 –
ZA.22/11 Ridgecrest via Death Valley NP – Las Vegas – 7u46 – 389km Flamingo –
ZO.23/11 Las Vegas
MA.24/11 Las Vegas
DI.25/11 Las Vegas – Bryce – 4u38 – 420km Ruby’s Inn –
WO.26/11 Bryce – Grand Canyon – 5u17 – 222km Yavapai Lodge –
DO.27/11 Grand Canyon – Phoenix – 10u18 – 659km Best Western Papago Inn & Resort –
VR.28/11 Phoenix – Palm Springs – 4u17 – 430km Caliente Tropics Resort –
ZA.29/11 Palm Springs – Los Angeles – 2u12 – 187km Hollywood Orchid Suites
ZO.30/11 LA
MA.01/12 LA
DI.02/12 LA
WO.03/12 LA-X
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Final checkup reisroute...nog een weekje!

Bericht door Pete.Z »

Te doen,maar wel erg veel rijden.
Ik zou zelf veel liever door Yosemite dan via Ridgecrest naar Death valley gaan,en ik snap niet helemaal hoe je van de Grand canyon naar Phoenix wilt rijden,695 kilometer?
Vermoedelijk zou ik 2 dagen LA offeren aan wat meer tijd voor Yosemite en tussen Yosemite en death Valley in dat geval.

De route zoals hij nu is zou ik ook een dag minder LA doen,en een dag nemen voor Death Valley.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Pete.Z schreef:Ik zou zelf veel liever door Yosemite dan via Ridgecrest naar Death valley gaan.
Kan niet Tioga pass is dicht :wink:
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Miza »

Hallo Vick,

Ik weet niet hoe vast alles ligt, maar persoonlijk zou ik van de Grand Canyon rechtstreeks naar LA gaan en niet via Phoenix. Of je moet er een speciale reden voor hebben? Je spaart dan 1 of 2 dagen uit die je onderweg ergens in kunt passen. Zion bijv. of een overnachting in/bij Death Valley. Mogelijk nog een dag LA inruilen voor Page (tussen Bryce en Grand Canyon). Geeft misschien iets meer rust in je route.
vick
Amerika-ontdekker

Bericht door vick »

Hey Miza, Pete & Rob,

Inderdaad, zoals Rob zegt, we hebben die 'omweg' zo ingepland omdat Tioga dicht is... Voor wat betreft Phoenix...we hadden graag iets gezien van omgeving Sedona, maar het is inderdaad wel een eind rijden...Do or don't? Alle hotels zijn zo goed als vastgelegd, maar er is nog wel een tijd tussen, dus denk ik wel dat we zonder annuleringskosten een hotel kunnen wijzigen of afzeggen...ik ben benieuwd naar je reactie. Dank je wel!
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Een eind rijden van Grand Canyon naar Phoenix??
Welnee...op tijd eruit en karren maar.
Pak de route via Sedona en dan de highway naar Phoenix. Makkelijk te doen.
Persoonlijk zou ik een extra dag omgeving Phoenix/Sedona plannen en een dag van LA afhalen...maar ja, het is maar net wat je wilt.
Have fun.
Ronald
frederik7028
Amerika-ontdekker

Bericht door frederik7028 »

Hey Vick,

ik zie dat je tussen Sequoia en Death Valley een nacht wil pakken in Ridgecrest om dan ineens door te rijden naar Vegas. Het is jammer dat je dan gewoon door Death Valley scheurt. Vorig jaar in maart kwamen wij van de andere kant. We zijn toen van LV naar Death Valley gereden (niet ver). In DV overnacht en de dag erop in een keer van DV via Lake Isabella naar Sequoia NP gereden en dat was goed te doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt inderdaad wel in een keer van Sequoia naar Death Valley rijden maar ik kan me voorstellen dat je ook de ochtend nog tijd wilt nemen voor Sequoia - de dag ervoor heb je er weinig tijd en de General Sherman Tree ligt op de rout naar DV.
Als je verwacht meteen 's ochtends uit het park te vertrekken dan zou ik inderdaad doorrijden naar Death Valley en in Stovepipe wells overnachten (wel reserveren nu lijkt me). Je wilt niet een hele middag in Ridgecrest zitten. Een klein beetje om, maar misschien iets beter als je Stovepipe Wells te ver vindt is Lone Pine.

Voor het stuk van de GC naar LA zou ik via Sedona gaan en dan rechtstreeks naar LA en kijken hoever je komt. Je hoeft niets te reserveren in deze tijd van het jaar en ik zou dat zelfs afraden, je hebt altijd kans dat je je planning aan het weer moet aanpassen.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Waar haal je die afstanden vandaan? Sequoia-Ridgecrest 9u44?? GC-Phoenix 10u18? Van GCNP naar Sedona is 2 uur rijden en dan nog 2 uur naar Phoenix. En ik mis Zion. Kijk nog eens op www.mapquest.com voor afstanden en reistijden.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Je kunt 22/11 's ochtends nog in Sequoia blijven. Kies de route via Lake Isabella. Mocht je toch al halverwege de middag in Ridgecrest zijn, rijd dan na het inchecken nog even door naar Trona Pinnacles (mooi bij laagstaande zon).
Jammer dat je geen overnachting in Death Valley doet.
Vanaf Bryce zou ik de route aanpassen:
- Een overnachting in Page.
- In plaats van Phoenix: Williams, Sedona, Jerome, Cottonwood of Prescott. Dan heb je meer tijd voor GC NP en regio Sedona.
- En minder tijd in LA doorbrengen.
Johan
vick
Amerika-ontdekker

Bericht door vick »

Na het lezen van jullie reacties heb ik nog enkele wijzigingen aangebracht. De rijtijden waren idd. een groot verschil - vandaar de wat vreemde overnachting in bvb Ridgecrest. (was via mijn TomTom, maar na een update kloppen de rijtijden ongeveer met mapquest...gelukkig kreeg ik nu die opmerking, anders konden we wel eens volledig om rijden met die TomTom :D )

We hebben 't een en ander gepland in LA, en we ontmoeten daar ook kennissen en zo...het is ook de bedoeling om bvb eens een dag naar San Diego te gaan, dus we blijven niet constant in LA.

De wijzigingen:
Van Sequioa tegen de middag vertrekken & overnachten in Furnace Creek Ranch.
Van Bryce naar Grand Canyon, en daar blijven we nu 2 nachten. De tweede dag hebben we die tour geboekt naar Monument Valley, die we zeer graag wilden zien. Je bent terug tegen de middag en dan hebben we nog -na de eerste dag- de ganse middag en avond om Grand Canyon te verkennen. Van Grand Canyon gaat het rechtstreeks naar LA - en dat is dan de langste rit van onze vakantie...dank je wel, mapquest... :D

Ik wil jullie allen graag bedanken voor jullie reacties...nog 6 dagen...I can't wait!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je tegen de middag uit Sequoia NP vertrekt kom je in het donker in DV aan. Tenminste 6 uur rijden . Van Las Vegas naar Bryce is alleen in theorie 4.5 uur. Er kunnen winterse omstandigheden zijn en ik neem aan dat je via Zion rijdt...Je komt dan waarschijnlijk ook tegen donker aan en hebt verder niets aan Bryce omdat je de volgende dag alweer zo'n 6 uur in de auto zit om van Bryce naar GCNP te komen. GCNP had een zeer koud najaar. Zaten we verleden jaar nog met korte mouwtjes aan de rim in november, nu hoorde ik van iemand anders dat het dit jaar erg koud was. Ik neem aan dat je de vlucht GC a/p naar MV en weer terug wil maken. Het zou me verbazen als je dan nog de hele middag voor GC hebt en 's avonds is het stikdonker. Ik weet niet of je de vlucht al geboekt hebt, maar ik zou dit laten afhangen van de weersomstandigheden.........Wat ik maar wil zeggen, onderschat de afstanden niet en wees flexibel. Heel veel plezier !
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Van Grand Canyon gaat het rechtstreeks naar LA
Jammer dat je niet een dagje uittrekt om route 89A te rijden (van Flagstaff naar Prescott via Sedona,Cottonwood en Jerome),ik vind dat persoonlijk een prachtige route om te rijden! En ik zou dan overnachten in Prescott en dan vanaf Prescott richting LA rijden. Maar het is maar net wat je het mooiste vind om te doen 8) .
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Yeehaw schreef:Als je tegen de middag uit Sequoia NP vertrekt kom je in het donker in DV aan. Tenminste 6 uur rijden . Van Las Vegas naar Bryce is alleen in theorie 4.5 uur. Er kunnen winterse omstandigheden zijn en ik neem aan dat je via Zion rijdt...Je komt dan waarschijnlijk ook tegen donker aan en hebt verder niets aan Bryce omdat je de volgende dag alweer zo'n 6 uur in de auto zit om van Bryce naar GCNP te komen. GCNP had een zeer koud najaar. Zaten we verleden jaar nog met korte mouwtjes aan de rim in november, nu hoorde ik van iemand anders dat het dit jaar erg koud was. Ik neem aan dat je de vlucht GC a/p naar MV en weer terug wil maken. Het zou me verbazen als je dan nog de hele middag voor GC hebt en 's avonds is het stikdonker. Ik weet niet of je de vlucht al geboekt hebt, maar ik zou dit laten afhangen van de weersomstandigheden.........Wat ik maar wil zeggen, onderschat de afstanden niet en wees flexibel. Heel veel plezier !

Ik denk ook dat je de afstanden wat onderschat,maar dat zie ter plekke wel.
Wees flexibel,en hou niet ten koste van alles vast aan je plan,dan komt alles goed. :wink:

En afgelopen nacht heeft het iets van 6 graden gevroren trouwens bij de GC...inderdaad koud najaar dus.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer