Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies USA trip april 2009

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Advies USA trip april 2009

Bericht door Jerre »

Volgend jaar ga ik met twee ander vrienden een trip van 18 dagen maken doorheen het Westen van de USA... Het is voor ons alledrie nieuw dus hulp kan zeker van pas komen!

De twee andere zijn al wel eens naar het reisbureau geweest, ze hebben daar doorgegeven wat ze wouden zien en die zouden dan eens kijken voor een route. Liever kijk ik zelf eerst voor een route omdat ik nu éénmaal graag plan. 18 dagen is misschien krap voor hetgene nu opgesteld is maar het moet haalbaar zijn volgens mij.

Ik heb even fictieve datums genomen, toch gaat het ergens rond die periode zijn dat we vertrekken.

10/04: Vlucht Brussel - SF
11/04: San Francisco (Fishermans warf, China Town, Alacatraz, Golden Gate)
12/04: SF + Rit naar Yosemite
13/04: Yosemite Park
14/04: Rit naar Death Valley + Death Valley
15/04: Death Valley + Rit naar LV
16/04: Las Vegas
17/04: Las Vegas + Rit naar Zion
18/04: Zion
19/04: Rit naar Bryce Canyon + Bryce Canyon
20/04: Rit naar Page + Page
21/04: Rit naar Monument Valley + Monument Valley
22/04: Monument Valley + Rit naar Grand Canyon
23/04: Grand Canyon
24/04: Rit naar LA
25/04: Universal Studios
26/04: Los Angeles (Mulholland drive, Sunset Boulevard, Hollywood, venice beach, santa monica pier)
27/04: ....
28/04: Vlucht LA - Brussel

Ik heb nu nog één dagje extra over dat nog ergens in te plannen valt. waar zouden jullie dit plaatsen? Tevens zit het ook al in men achterhoofd dat de Tioga Pass dicht kan zijn dus eventueel moeten we die extra dag gebruiken om een andere route te nemen (hiervoor moet ik de search nog eens gebruiken maar tips mogen gegeven worden ;) )

Sommige etappes zijn wat langer maar naar mijn mening doenbaar, enkel de rit van Grand Canyon naar LA vind ik matig. Eventueel de route andersom doen dan door eerst LA - LV - GC - MV te doen en te eindigen in SF met de kans dat Tioga pass wat later in april al open zou zijn?

Reservaties of overnachtingen hebben we nog niet naar gekeken. Dat bezien we eens met het reisbureau. Tevens vraag ik ook af of er voldoende tijd is in SF als je daar op dag 3 blijft tot smiddags om hetgene te bezoeken wat ik genoteerd heb? Kan je in LA op één dag de puntjes doen die ik genoteerd heb bij 26/04?

Hopelijk stel ik niet te veel vragen, heb al veel verslagen gelezen hier op de site waar ik redelijk wat info uit heb kunnen halen maar er staat gewoon massa's veel hier :D

alleszins bedankt al!
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Advies USA trip april 2009

Bericht door nieuwenoord »

Reken er maar op dat de Tioga Pass dicht is, die kans is wel heel erg groot. Je zult dus maar een deel van Yosemite kunnen zien en via de zuidzijde het park moeten verlaten om dan via Bakersfield of eventueel Lake Isabelle richting Las Vegas te gaan. Dit kan in twee dagen, maar dan moet je ook Death Valley overslaan.

Ik vind het jammer dat je op deze manier de kustroute overslaat. Waarom start je niet in LA en ga je dan via San Francisco en Yosemite naar Las Vegas?

Of misschien nog anders en vliegen op Phoenix?

1. Phoenix
2. Phoenix - Grand Canyon
3. Grand Canyon - Monument Valley
4. Monument Valley - Page
5. Page - Bryce
6. Bryce - Zion
7. Zion - Las Vegas
8. Las Vegas - Bakersfield
9. Bakersfield - Yosemite
10. Yosemite - San Francisco
11. San Francisco - Los Angeles

Op deze manier neem je de kustroute mee, begin je in lekker warm Phoenix en eindig je in Los Angeles waar je nog een prepark kan meenemen. Bovendien is vliegen op Phoenix vaak niet zo duur.

Ik zou mijn extra dagen dan in Zion, Las Vegas, Yosemite en langs de kustroute opmaken. Het blijft veel in 18 dagen, maar het is niet onmogelijk.

Houden jullie er trouwens rekening mee dat bijvoorbeeld in Yosemite accomodatie vaak al een jaar van te voren geboekt kan worden en dat dan ook veel gedaan wordt? Niet te lang wachten dus!
Jerre
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Jerre »

De route vanuit Phoenix lijkt ook wel interessant maar gaat het dan niet te krap worden? het is nu al redelijk strak meen ik, als je er dan nog een dag moet bijrekenen voor de rit van SF naar LA?

Ivm de Pass, meer als 75% kans dat ie nog dicht is zeker? wel matig want je verliest echt wel veel tijd door om te rijden langs bakersfield of boven yosemite rond rijden en zo richting death valley.

Overnachtingen moet ook eens dringend voor gekeken worden eigenlijk :) zou tegen eind dit jaar zeker in orde moeten zijn!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou zeker in Phoenix starten en LA eindigen.
18 dagen is best haalbaar,prima manier om een prachtige indruk te krijgen van het zuid-westen.

Voor Yosemite zou ik "bovenlangs" rijden,is de mooiere route wanneer de Tioga Road dicht is volgens mij.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

De kans dat de Tioga Pass dicht is eind april is volgens mij zelfs wel boven de 90 procent, gewoon absoluut niet op rekenen dus. Wij hadden vorig jaar mazzel, toen ging de pass heel vroeg open, op 11 mei. Maar dat is echt meer regel dan uitzondering hoor. Wij hebben toen het schema omgegooid en zijn er overheen gegaan. Bovenlangs is ook een goed idee hoor!
Jerre
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Jerre »

Ok is even kijken dan hoe ik de route kan aanpassen en dan zal ik ze hier nog eens posten.

Tioga pass gaat hoogstwsl dicht zijn lees ik op een inside yosemite blog. Wsl pas open iets voor Memorial Day en dat is in mei. de route boven Yosemite is deze dan neem ik aan?
AfbeeldingAfbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ter verduidelijking:

Las Vegas - Yosemite Village via Bakersfield (kortste route):
488 mijl - 7 uur en 23 minuten (Streets & Trips)

Afbeelding

Een heel mooi alternatief, met Death Valley:
544 mijl, 10 uur (ruim)

Afbeelding

En omdat ik toch aan het spelen was met kaartjes:
Phoenix - Los Angeles:

Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ook de Sonora Pass (SR108) zal dan hoogstwaarschijnlijk dicht zijn, de SR 88 is een zekerder en ook mooi alternatief.
In beide gevallen (onderlangs of bovenlangs) zou ik aanraden via Death Valley te rijden.

Voor de closures, zie http://www.dot.ca.gov/cgi-bin/roads.cgi

Marianne
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

OK, nog een stuk noordelijker dus? Hoeveel overnachtingen zou je dan plannen tussen Las Vegas en Yosemite?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Onderlangs kan in 1 dag als je flink doorrijdt. Via Death Valley zou ik altijd een extra overnachting nemen. In het park, of eventueel er buiten. De volgende dag zal het krap worden om Yosemite Village te halen, maar een overnachting vlak voor het park is niet gek, dat geeft de gelegenheid om de volgende dag eerst de Mariposa Grove te bezoeken.

Bovenlangs, via Death Valley, kost meer tijd, dan is zeker een tweede overnachting nodig, bv in Furnace Creek en ergens langs de 395. Dan is er ook nog tijd voor Mono Lake en Bodie.

Marianne
Jerre
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Jerre »

maar stel je vertrekt in de ochtend in Yosemite, haal je dan LV tegen de avond met een paar "even naar het uitzicht kijken stops" in death valley?

DV is eigenlijk het park dat mij het minst interessant lijkt. de echte warmte die zo uniek is aan DV gaan we toch niet meemaken vermits we in april gaan. Het enigste wat mij daar leuk lijkt om te zien is die plaats 800m onder de zeespiegel en die vervormde rotsen. is daar eventueel nog meer te zien wat echt de moeite is om eens te bezichtigen binnen een korte tijdspanne?

Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Volgens google maps is het meer dan 10 uur rijden via Death valley. Tja, het kan.

Marianne
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou dat dus nooit doen, als je Death Valley toch niet belangrijk vindt ... maak er dan een lange rijdag onderlangs van, dat is nog enigszins te doen.
Jerre
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Jerre »

Ok, ik zal nog eens zien voor de route en dan plaats ik ze hier zo straks nog eens.
Jerre
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Jerre »

10/04: Vlucht BXL - LAX
11/04: Stad LA
12/04: Stad LA (Venice Beach, Mulholland drive, Beverly Hills, Santa Monica, Walk of Fame)
13/04: Universal Studios Hollywood
14/04: LA ('s morgens vertrekken) - Flagstaff (Route 66)
15/04: Flagstaff (Bezoek Meteor Crater) + Grand Canyon North Rim
16/04: Grand Canyon - Monument Valley ('s middags vertrekken aan GC NP voor eventueel zonsondergang in MV?)
17/04: Monument Valley - Page (in de middag vertrekken richting Page)
18/04: Page (Antelope Canyon in de voormiddag) - Bryce Canyon (horshoe bend onderweg)
19/04: Bryce Canyon - Zion (in de late nammidag vertrekken, slechts 2u rijden)
20/04: Zion - Las Vegas (smiddags vertrekken, in de voormiddag - vroege nammidag angels landing trail doen)
21/04: Las Vegas
22/04: Las Vegas
23/04: Las Vegas - Death Valley (op die dag proberen toch de leukste punten van DV te bezoeken dus vertrekmoment nog niet bekend)
24/04: Death Valley - Yosemite (Is een rijdag vermits Tioga pass niet open gaat zijn)
25/04: Yosemite
26/04: Yosemite - San Francisco (smorgens vertrekken zodat we smiddags en savonds wat van de stad kunnen doen al + golden gate)
27/04: San Francisco (Alcatraz, Fishermans warf en nog andere delen van de stad)
28/04: vlucht SF - BXL

Route is dus aangepast... vertrekken vanuite PHX is geen optie meer vermits we (was ik vergeten) graag een stuk van Route 66 doen. Vriend van me wou trouwens 2 volle dagen stad LA en we moeten proberen met alledrie van ons rekening te houden (derde vriend is vooral ook voor de parken, landschappen) De kustroute laten we er tussen uit vermits omwille van de langere periodes in de steden daar gewoon geen tijd voor is. Ivm de GC of je nu south of north rim moet nemen maakt mij niet zo uit. Ik veronderstel dat je aan beide zijden even mooie uitzichten hebt + de bovenkant duurt een stuk langer om te bereiken.

Qua tijd die we doorbrengen in de parken denk ik dat dit voldoende is om de gekende plekjes op te zoeken. Hopelijk is ze nu beter, "persoonlijk" vind ik ze best wel deftig.

Afbeelding
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De North Rim ligt niet op de route, bovendien zal die nog gesloten zijn. Aan de South Rim van de GC heb je al meer dan genoeg.

Marianne
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

15/04: Flagstaff (Bezoek Meteor Crater) + Grand Canyon North Rim

South Rim is ook veel minder ver rijden, waardoor je tenminste nog tijd overhoudt 'iets' van de Grand Canyon te zien. Probeer daar ook een zonsonder- of opgang mee te pikken.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jerre
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Jerre »

Martin & Marianne schreef:De North Rim ligt niet op de route, bovendien zal die nog gesloten zijn. Aan de South Rim van de GC heb je al meer dan genoeg.

Marianne
ah ok als die nog gesloten is. blijkbaar had ik die route op het kaartje vergeten aan te duiden :) nog eens even wat aanpassingen brengen dan.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De North Rim gaat onder normale omstandigheden op 15 mei open, als er toevallig een winter is met weinig sneeuw zal hij eeerder toegankelijk zijn maar dan zijn waarschijnlijk nog een deel van de voorzieningen gesloten zijn
Jerre
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Jerre »

om mistverstanden te vermijden langs mijn kant, de north rim is toch degene die je vanuit williams kan bereiken en de south rim doe je vanuit page right?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer