Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor alleen zijn?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kees
Amerika-newbie

Tips voor alleen zijn?

Bericht door Kees »

Ik ben 17 jaar, ben net klaar met school, maar ik mag van mn ouders niet alleen op vakantie. Ik zou zelf heel graag naar Amerika willen en ik laat me echt niet tegenhouden. Daarom heb ik al 2 jaar gespaard voor een zomervakantie van 9 weken in Amerika, en ik heb inmiddels al geboekt voor 20 juni tot en met 8 augustus. Ik ga dan een engelse talencursus doen bij YFU. Alles is al betaald en ik kan niet meer terug :)

Mijn vraag was, wanneer zal ik het mijn ouders vertellen? Onderweg in het vliegtuig? Daarvoor? pas als ik in amerika ben?

Tips?
Gast

Bericht door Gast »

....
Laatst gewijzigd door Gast op 12 apr 2005, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
barbaramama
Amerika-ontdekker

Bericht door barbaramama »

Daar sluit ik me bij aan, je hebt inderdaad lef maar vind het vooral ook erg avontuurlijk dat je dit gaat ondernemen. Ik was net 18 toen ik besloot om een jaar in Zwitserland te werken. Mijn ouders waren het er niet mee eens maar ik heb toen in het geheim gewoon een baan gezocht en toen alles rond was heb ik het mijn ouders verteld. Ze waren in eerste instantie teleurgesteld maar aangezien ik 18 was konden ze me niet tegenhouden en uiteindelijk hebben ze me zelfs weggebracht met de auto!

Ik kan je niet aanraden wat te doen, ik ken je ouders niet en kan niet inschatten hoe ze zullen reageren, dat kun je zelf waarschijnlijk toch beter. Ik zou het ze in ieder geval wel vertellen, het blijven je ouders en ze zullen toch met je lot begaan zijn, neem ik aan! Tenzij je echt denkt dat ze je tegen zullen houden dan zou ik het pas in Amerika aangekomen vertellen en anders gewoon voordat je weggaat en wie weet komen ze je gewoon uitzwaaien op schiphol!

In ieder geval een heerlijke vakantie/cursus toegewenst, geniet ervan en het is een ervaring om nooit te vergeten dus groot gelijk dat je dit gaat doen!!!!

Groetjes Babette
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Nu vertellen met de mededeling dat je niet meer terug kan... Worked for me... Mijn reis was ook helemaal geregeld, toen pas zei ik tegen mijn ouders: "ik ga naar Amerika voor 3 maanden". Ik was 19.

Al weet ik niet hoe jou ouders zouden reageren. De mijne hadden zoiets van ">>slik<< okay". Ik kon ze natuurlijk wel allerlei dingen laten zien om te laten zien dat het goed geregeld was.

Niet eerlijk om je ouders helemaal niets te vertellen, ze zijn toch je ouders en hebben tenminste het recht om je gedag te zeggen.

Groeten
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Nik
Amerika-ontdekker

Bericht door Nik »

Mack schreef:Niet eerlijk om je ouders helemaal niets te vertellen, ze zijn toch je ouders en hebben tenminste het recht om je gedag te zeggen.
Ik ken je ouders niet, maar Mack heeft hier wel een goed punt. Je ouders en jezelf gaan er misschien enorm veel spijt van hebben dat je geen afscheid hebt genomen als je dit pas verteld als je in USA bent.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Hoi Kees,

Groot gelijk dat je dit wilt proberen; mijn kids zijn iets ouder dan jij, en ik zou hen zeker niet tegengehouden hebben als ze zoiets hadden gewild.

Maar eh.... ik heb in een grijs verleden eens op een reisbureau gewerkt, en daar kon je als 17-jarige echt geen reis boeken. Als een minderjarige een reis probeerde te boeken werd hij onverbiddellijk naar huis gestuurd: ga maar een handtekening van pa of ma halen, jochie....
Volgens mij kunnen je ouders de reisovereenkomst ontbindend laten verklaren, als zij er niet voor hebben getekend.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Marjolijn
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marjolijn »

Maar eh.... ik heb in een grijs verleden eens op een reisbureau gewerkt, en daar kon je als 17-jarige echt geen reis boeken.

Dat is een goed punt! Ik heb een vriendin die op een reisbureau werkt en ook zij mag geen boekingen doen voor personen jonger dan 18 jaar. (alleen als ouders toestemming geven)
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

als minderjarige ben je wettelijk handelingsonbekwaam. Je ouders kunnen de overeenkomst laten ontbinden.

Desondanks vind ik dat je het je ouders moet vertellen voor je vertrekt. Ik wil niet al te somber zijn, maar stel je voor dat er iets met jou of hen gebeurd; een ongelukje zit in een klein hoekje. Dan hebben jullie niet eens afscheid genomen... Vind ik erg aso als je zou gaan zonder iets te laten weten. :!:
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

En heb je aan een reisverzekering gedacht?? Trouwens, het is ook nog maar de vraag of je als 17-jarige een verzekering af kan sluiten.
Ik weet niet wat YFU is, maar willen ze daar voor een minderjarige ook niet een handtekening van de ouders zien?
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Kansas Wizard
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Kansas Wizard »

als minderjarige ben je wettelijk handelingsonbekwaam. Je ouders kunnen de overeenkomst laten ontbinden.
Dat hangt er ook maar net vanaf hoe men dit interpreteert. Ik heb even nagezocht. In principe ben je onbekwaam zonder toestemming toestemming van de wettelijke vertegnwoordiger(ouders of voogd e.d.) volgens boek 1 artikel 234 lid 1 van het Burgerlijk wetboek.

Echter volgens lid 3 van dit zelfde artikel schrijft de wet voor:
De toestemming wordt aan de minderjarige verondersteld te zijn verleend, indien een rechtshandeling betreft ten aanzien waarvan in het maatschappelijke verkeer gebruikelijk is dat minderjarigen van zijn leeftijd deze zelfstandig verrichten.

Je kunt er dus over twisten in hoeverre lid 3 van toepassing is op een reis boeken door 17 jarige.

Dit even als aanvulling.

Ontopic: Ik vind het wel een hele onderneming zeker zonder mede weten van je ouders, zeker als er echt iets gebeurt.

Gegroet Kansas Wizard
"Toto... I have a feeling we're not in Kansas anymore."
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Raar dat we hier niets meer van Kees vernemen.
Uiteraard is het ontzettend moeilijk van hier uit de situatie te beoordelen, maar ikzelf zou het mijn kinderen (die wel wat jonger zijn) zeer kwalijk nemen mochten ze me niets zeggen.

Maar ik heb ook altijd gezegd dat ze met mij over alles kunnen praten, en persoonlijk zou ik tegen hen zeggen : wacht nog even voor je alleen op vakantie vertrekt. Ik zou toch liever hebben dat ze met een vriend/in op vakantie vertrekken dan moederziel alleen.

Kees zegt dat hij 2 jaar gespaard heeft : maar heeft hij wel aan alle aspecten van zo'n reis gedacht ? Ben ook 17 geweest en dan denk je dat je op je eentje wel de wereld aan kunt, helaas is de realiteit anders.
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Kees, ik vind het leuk dat je zo graag naar Amerika gaat. Zelf ging ik op mijn 17e een maand naar Canada. Met toestemming van mijn ouders, dat wel. Gelukkig hebben zij me altijd gesteund in die plannen.
Ik wil je wel vragen goed te letten op de tips die mensen je hier geven. Voorbereiding is 80% van je reis. Daarna kun je echt genieten, maar het is heel belangrijk.
Ook wil ik je vragen je ouders de kans te geven afscheid te nemen. Het is niet niks om je kind voor zo'n tijd te moeten missen en in het geval van mijn broer, hij kwam nooit terug van zijn vakantie en mijn ouders zijn dolgelukkig dat ze afscheid hebben genomen bij vertrek. Je weet maar nooit.
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
ppil

Bericht door ppil »

hmm, klopt inderdaad wel allemaal, ik zou gewoon zeggen, zeg het tegen je ouders, ze zullen je heust wel begrijpen, je bent geen jong kind meer.
Zeg ze gewoon dat je avontuur wilt beleven en de wereld wilt ondekken.

Ze zullen zeker wel begrijpen dat dat in nederland onmogelijk is en dat je daarvoor verder weg moet gaan.
Stephanie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stephanie »

hmm toen mijn broer met een aantal jongeren (én met begeleiding) naar schotland ging, had hij toch een schriftelijke toestemming van de ouders nodig! en hij was ook al 17 toen

ik zou het gewoon vertellen aan je ouders, tenzij je ze echt in staat ziet om je plannen onmogelijk te maken, dan kan je het mss beter niet vertellen
ppil

Bericht door ppil »

maarja, het valt ook niet op dat je dan een hele maand niet thuis bent he, zeg je tegen je ouders: "ik ga 9 weken logeren he!"
weten ze meteen dat er iets heel vreems aan de hand is.

en als je zomaar verdwijnt geven ze je op als vermist :wink:

niet zo'n goed idee denk ik :roll:
Steven
Amerikafan

Bericht door Steven »

eaglelgae schreef:Kees, ik vind het leuk dat je zo graag naar Amerika gaat. Zelf ging ik op mijn 17e een maand naar Canada. Met toestemming van mijn ouders, dat wel. Gelukkig hebben zij me altijd gesteund in die plannen.
Ik wil je wel vragen goed te letten op de tips die mensen je hier geven. Voorbereiding is 80% van je reis. Daarna kun je echt genieten, maar het is heel belangrijk.
Ook wil ik je vragen je ouders de kans te geven afscheid te nemen. Het is niet niks om je kind voor zo'n tijd te moeten missen en in het geval van mijn broer, hij kwam nooit terug van zijn vakantie en mijn ouders zijn dolgelukkig dat ze afscheid hebben genomen bij vertrek. Je weet maar nooit.
Anneke
Je broer kwam nooit thuis van vakantie? Sorry dat ik nieuwsgierig ben, maar wat heeft hij dan gedaan als ik 't vragen mag? :oops:
"Ik ben een Nederlander in hart en nieren. Een lever heb ik nauwelijks meer."
newyork
Amerikafan

Bericht door newyork »

Je broer kwam nooit thuis van vakantie? Sorry dat ik nieuwsgierig ben, maar wat heeft hij dan gedaan als ik 't vragen mag? :oops:[/quote]

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd... :sorry:
I love NY
MotorGuy76
Amerikafan

Bericht door MotorGuy76 »

newyork schreef:Je broer kwam nooit thuis van vakantie? Sorry dat ik nieuwsgierig ben, maar wat heeft hij dan gedaan als ik 't vragen mag? :oops:

Ik denk dat er iets ernstigs gebeurd is op vakantie waardoor hij dus niet meer is thuis gekomen, de manier waarop ze het schrijft lijkt me dit wel duidelijk...hopelijk zit ik er helemaal naast...
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...

** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Hey jongens,

No prob, je kan het altijd vragen. Inderdaad serieus. Hij was aan het backpacken en is gevallen in Olympic NP tijdens een wandeling. Overleden aan de val. Na 4 dagen vermist te zijn geweest is zijn lichaam gevonden. Leuke kennismaking met de USA :? , maar ben uiteindelijk verliefd geworden op Olympic NP en de USA. En ik heb Ray (zie dating-thread) leren kennen dmv Olympic.
Ik wilde het vernoemen in deze thread omdat het in mijn geval heel waardevol was om afscheid te hebben genomen op een goede manier. Je weet nooit wat er kan gebeuren. Je kan thuis ook onder een auto terecht komen.

Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Hoi Anneke,
Iedere keer als ik in Port Angeles ben(op weg naar Victoria).
Dan denk ik about your brother en you.
You should write a book about it.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer