Mijn vraag was, wanneer zal ik het mijn ouders vertellen? Onderweg in het vliegtuig? Daarvoor? pas als ik in amerika ben?
Tips?
Ik ken je ouders niet, maar Mack heeft hier wel een goed punt. Je ouders en jezelf gaan er misschien enorm veel spijt van hebben dat je geen afscheid hebt genomen als je dit pas verteld als je in USA bent.Mack schreef:Niet eerlijk om je ouders helemaal niets te vertellen, ze zijn toch je ouders en hebben tenminste het recht om je gedag te zeggen.
Maar eh.... ik heb in een grijs verleden eens op een reisbureau gewerkt, en daar kon je als 17-jarige echt geen reis boeken.
Dat hangt er ook maar net vanaf hoe men dit interpreteert. Ik heb even nagezocht. In principe ben je onbekwaam zonder toestemming toestemming van de wettelijke vertegnwoordiger(ouders of voogd e.d.) volgens boek 1 artikel 234 lid 1 van het Burgerlijk wetboek.als minderjarige ben je wettelijk handelingsonbekwaam. Je ouders kunnen de overeenkomst laten ontbinden.
Je broer kwam nooit thuis van vakantie? Sorry dat ik nieuwsgierig ben, maar wat heeft hij dan gedaan als ik 't vragen mag?eaglelgae schreef:Kees, ik vind het leuk dat je zo graag naar Amerika gaat. Zelf ging ik op mijn 17e een maand naar Canada. Met toestemming van mijn ouders, dat wel. Gelukkig hebben zij me altijd gesteund in die plannen.
Ik wil je wel vragen goed te letten op de tips die mensen je hier geven. Voorbereiding is 80% van je reis. Daarna kun je echt genieten, maar het is heel belangrijk.
Ook wil ik je vragen je ouders de kans te geven afscheid te nemen. Het is niet niks om je kind voor zo'n tijd te moeten missen en in het geval van mijn broer, hij kwam nooit terug van zijn vakantie en mijn ouders zijn dolgelukkig dat ze afscheid hebben genomen bij vertrek. Je weet maar nooit.
Anneke
newyork schreef:Je broer kwam nooit thuis van vakantie? Sorry dat ik nieuwsgierig ben, maar wat heeft hij dan gedaan als ik 't vragen mag?