Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

eerst keer de west kust

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
stefanie
Amerika-newbie

eerst keer de west kust

Bericht door stefanie »

Hallo ik ben maria en ga op 27/4 naar Amarika samen met mijn zus .
Vorig jaar hebben we New york ,Waschington en philadelfia gedaan .
Nu doen we de westkust. onze planning is
dag 1san fransisco s'avonds aankomen
dag 2/3 san fransisco
dag 4 Yosemite np.
dag 5 weten we niet zo goed , of wel langs boven Lake tahoe of langs bakersfield want de Tiogapas zal nog gesloten zijn .
we hadden wel Bodie willen doen
dag 6
dag 7
dag 8 Deaht valley
Dag 9en 10 las vegas
Dag 11 zion
dag 12 bryce canyon
dag 13 br c en page en lake powel
dag 14 monement valley en verder naar de grand canyon
dag15 bezoek grand canyon en verder naar flagstaff
dag 16 stukje route 66 tot williams via sedona naar montezua castel
dag 17 phoenix/scottsdale en het taliesin west (museum franf lloyd wright)
dag 18/19/20 san diego shoppen en een bezoek aan Mexico
dag 21/22 los angeles
dag 23 terug vlucht
dit is groten lijnen ons programma, de dagen in san fransisco is het hotel geboekt de rest nog niet en zijn we van plan
ter plaatsen te zoeken .
Is dit haalbaar of wat denken jullie
groetjes Maria
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: eerst keer de west kust

Bericht door pollyblue »

stefanie schreef: Vorig jaar hebben we New york ,Waschington en philadelfia gedaan .
hopelijk spreek je beter Engels dan dat je het schrijft :D troost je, je bent lang niet de enige :wink:
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

stefanie schreef:dag 17 phoenix/scottsdale en het taliesin west (museum franf lloyd wright)
Leuk dat jullie naar Taliesin west gaan, we zijn er afgelopen jaar geweest, en als je van architectuur houdt is het erg interessant
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Harry schreef: Leuk dat jullie naar Taliesin west gaan, we zijn er afgelopen jaar geweest, en als je van architectuur houdt is het erg interessant
Wat is het precies Harry Kun je er iets meer over vertellen, ik ken het niet namelijk en ben toch al tig keer in Phoenix geweest. Over 3 maanden is dit weer onze aanvlieghaven.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

hallo Maria,
welkom op het forum. Ik ben nog nooit zo vroeg in het jaar in het westen geweest, maar het zal voor een groot deel van jullie route een mooie tijd zijn. De Tioga Pass zal inderdaad nog gesloten zijn, je zou het zo kunnen invullen:

dag 4 Yosemite np.
dag 5 Yosemite - South Lake Tahoe (via Columbia State Historic Park)
dag 6 South Lake Tahoe - Lee VIning/Mammtoh Lakes - beozek Bodie en Mono Lake
dag 7 Lee Vining - Death Valley
dag 8 Death Valley

Je hebt op deze manier nog een dag extra. Die zou je in Yosemite kunnen gebruiken, bv om de sequoia's te zien, of je blijft een dag langer in Zion of de Grand Canyon, want daar heb je nu niet erg veel tijd voor uitgetrokken.

Ik vind ook een overnahchting bij Monument Valley aan te raden. Schrijf je route eens iets uitgebreider op en zet de reistijden erbij, dan zie hje beter waar je weinig tijd hebt, of waar nog wat ruimte zit.
Dit stuk bijvooreeld is redelijk krap:

dag 12 bryce canyon
dag 13 br c en page en lake powel
dag 14 monement valley en verder naar de grand canyon

Schrijf het eens zo:
dag 12 van zion naar bryce canyon (2 a 3 uur rijden)
dag 13 br c naar Page (3 uur rijden)
dag 14 van Page naar monument valley en verder naar de grand canyon. (ruim 6 uur rijden)

Mexico (Tijuana) schijnt niet de moeite waard te zijn, maar ik ben er zelf nog nooit geweest.

Marianne
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Taliesin West is in 1937 door architect Frank Lloyd Wright gebouwd als (winter)verblijfplaats voor hemzelf en zijn al even excentrieke vrouw, tevens is het opgezet als een school voor architectuur, en dat is het nu nog steeds.
Wij houden erg van moderne architectuur en hebben een rondleiding met een gids door het complex gemaakt, wij vonden het erg leuk en zeer de moeite waard om allerlei werken en gedachten van een redelijk beroemde architect te leren kennen.
Nou moet ik wel vermelden dat wij vaak van hele andere dingen in de VS houden dan de meeste mensen hier op het forum, Phoenix/Scottsdale wordt door heel veel mensen afgedaan als niet interessant, maar wij zijn er al meerdere malen geweest, en vinden het een heerlijke stad om een paar dagen door te brengen.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Harry, hartelijk dank voor je informatie. Je hebt me nieuwsgierig gemaakt, dus ben ik even gaan googlen en vond deze site over Taliesin West. Er staat allerlei info op met veel foto's en zelfs een aantal filmpjes.

Jan en ik houden ook van "anders dan anders" als we in Amerika zijn, zeker als je alle bekende toeristenplekken al hebt bezocht, en daarom is Taliesin West nu ook op ons to do lijstje gezet voor onze komende trip..... :wink:

Heel erg bedankt en als je nog meer van zulke aparte dingen weet in Phoenix, hou ik me aanbevolen. Dat moet dan maar wel even in een apart topic ..... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer