Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

onze reisroute (mei - juni 2009)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
t&s
Amerika-newbie

onze reisroute (mei - juni 2009)

Bericht door t&s »

hallo,

Graag jullie bemerkingen op onze tot nu toe samengestelde route. We hebben een vlucht heen-terug san francisco en ongeveer 21 dagen ter plaatse die we nog moeten invullen. We hebben hier al veel gelezen en interessante dingen gezien. We twijfelen meestal aan de duur per locatie en de voor ons minder bekende regio's. (bryce, page, 29 palms, etc..)

Ziehier ons eerste ontwerp :)

dag / locatie
1 aankomst San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco => Yosemity
5 Yosemity
6 Yosemity => Death Valley
7 Death Valley => Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas => Zion => Bryce
10 Bryce => Page
11 nog niets ingevuld..
12 Page
13 Page
14 Page => Monument Valley
15 Monument Valley => Grand Canyon
16 Grand Canyon
17 Grand Canyon => 29 Palms
18 29 Palms => Los Angeles
19 Los Angeles
20 Los Angeles
21 Los Angeles => Big Sur
22 Big Sur => San Francisco
23 vertrek België
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: onze reisroute (mei - juni 2009)

Bericht door Martin & Marianne »

t&s schreef: 3 San Francisco
4 San Francisco => Yosemity
5 Yosemity
6 Yosemity => Death Valley
Ik vind dit te krap omdat je een aardig eind om zult moeten rijden als de Tioga PAss nog gesloten is. En als de pas wel open is zul je blij zijn met wat extra tijd voor Yosemite want de watervallen zijn schitterend in mei. De Mist Trail is dan een must, maar ook de Lower Falls zijn dan prachtig. Je kunt in Yosemite oko sequoia's bekijken, maar neem daar wel de tijd voor.
t&s schreef: 9 Las Vegas => Zion => Bryce
10 Bryce => Page
11 nog niets ingevuld..
12 Page
13 Page
14 Page => Monument Valley
Wat willen jullie allemaal doen bij Page? Er is natuurlijk genoeg te doen, maar het gaat nu ten koste van Zion en Bryce, en dat is wel jammer.
t&s schreef: 21 Los Angeles => Big Sur
22 Big Sur => San Francisco
23 vertrek België
Ik kan een extra overnachting langs de kust aanraden, bijvoorbeeld om Hearst Castle te bezoeken.

Marianne
t&s
Amerika-newbie

Bericht door t&s »

Bedankt voor de tips. We zullen ze zeker gebruiken tijdens de aanpassingen. Inderdaad Page staat er voor veel dagen op.
Zal het eens overleggen met de misses. :)
Is monument valley de moeite waard om te zien? Cru gezegd lijkt het mij een zandvlakte met drie rotsen op, of heb ik het verkeerd?

Merci
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

t&s schreef: Cru gezegd lijkt het mij een zandvlakte met drie rotsen op, of heb ik het verkeerd?
... en de Grand Canyon is gewoon een gat in de grond .....

Alle gekheid op een stokje: ik zou ook meer tijd besteden aan Zion en Bryce.
Monument Valley ( ... 054762958/) - de rit door het park - vraagt ongeveer 2 à 3 uur. Je hebt denk ik ook nog wel tijd in het schema om wat verder naar het noorden te rijden, waar bij Mexican Hat nog liggen Goosenecks State Park ( ... 054762958/), Moki Dugway ( ... 054762958/) en eventueel Valley of the Gods - een soort Monument Valley, maar dan bijna zonder toeristen - ( ... 054762958/)
Grand Canyon alleen zo lang blijven als je van plan bent flinke wandelingen te maken.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
t&s
Amerika-newbie

Bericht door t&s »

Bedankt voor de tips!
Voor kustroute hebben wel al een extra dag toegevoegd. Yosemity niet, want willen willen op 26 mei persé in Vegas zijn (verjaardag). Blijft natuurlijk ook het feit dat we dagen te kort komen, zoals iedereen waarschijnlijk :D

Route al wat bijgeschaafd en ziet er nu zo uit:
19/mei aankomst San Francisco
20/mei San Francisco
21/mei San Francisco
22/mei San Francisco => Yosemity
23/mei Yosemity
24/mei Yosemity => Death Valley
25/mei Death Valley => Las Vegas
26/mei Las Vegas
27/mei Las Vegas => Zion => Bryce
28/mei Bryce
29/mei Bryce => Page
30/mei Page
31/mei Page => Monument Valley
1/jun Monument Valley => Grand Canyon
2/jun Grand Canyon
3/jun Grand Canyon => 29 Palms
4/jun 29 Palms => Los Angeles
5/jun Los Angeles (universal studio's)
6/jun Los Angeles (Disney)
7/jun Los Angeles => Pismo (?)
8/jun Pismo => Big Sur (?)
9/jun Big Sur => San Francisco
10/jun vertrek België

In Page willen we Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell, ... doen. We wilden ook graag raften. vandaar dus 2 (nu 1,5) dagen. Va de site www.raftthecanyon.com tochten gevonden die vanuit page vertrekken. Iemand hier ervaring mee? Is dit raften of meer ronddobberen?

Monument Valley blijft het discussiepunt: weglaten of niet? Aangezien je redelijk snel door het park bent, kan je nog dezelfde dag richting grand canyon rijden? Of is dit zottenwerk? Grand Canyon zijn we wel van plan grote wandelingen te maken, vandaar 2 dagen. Er komen sowieso geen vervolgreizen, is MV weglaten dan niet zonde?
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

als je op tijd vertrekt vanuit Page richting MV, je enkel de scenic drive doet en dan richting GC rijd moet dit volgens mij haalbaar zijn op een dag :)
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
chari swinnen
Amerikafan

Bericht door chari swinnen »

vtveen schreef:
t&s schreef: Cru gezegd lijkt het mij een zandvlakte met drie rotsen op, of heb ik het verkeerd?
... en de Grand Canyon is gewoon een gat in de grond .....

Jaap
En NY een boerengat met hoge gebouwen! :lol:

Chari
Carlala
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Carlala »

t&s schreef:

We wilden ook graag raften. vandaar dus 2 (nu 1,5) dagen. Va de site http://www.raftthecanyon.com tochten gevonden die vanuit page vertrekken. Iemand hier ervaring mee? Is dit raften of meer ronddobberen?
Hier ben ik ook benieuwd naar!
Dus ik blijf even meeliften :D
Doeg Carla
http://usahawaii2009.web-log.nl/marcencarla/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://marcencarla.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Volgens mij prima te doen zo. Alleen is 2 nachten Bryce niet echt nodig en kan je in plaats daarvan wellicht beter een nacht Zion invoegen en dan maar 1 nacht Bryce.
Waar ga je slapen in LA? Disney ligt in Anaheim, Universal aan de andere kant. Ik zou een hotelwisseling (eerst Anaheim, dan LA zelf) overwegen.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer