Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Leuk route 66 dorpje

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
B&M
Amerika-ontdekker

Leuk route 66 dorpje

Bericht door B&M »

Wij zullen vanuit Phoenix naar de Grand Canyon rijden, met een tussenstop in Montezuma Castle en Sedona. Onderweg zouden we ook graag een typisch route 66 dorpje tegenkomen. We zouden het liefst niet te ver omrijden natuurlijk, dus mijn vraag is welk dorpje de moeite waard is, waarvoor je toch niet te ver moet omrijden.

Alvast bedankt :D
Afbeelding
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Leuk route 66 dorpje

Bericht door Annie »

Je kan via Williams naar de Grand Canyon.
Williams is een leuk route 66 dorpje.
B&M
Amerika-ontdekker

Bericht door B&M »

Perfect, ligt precies op de route :) Bedankt!
Afbeelding
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Flagstaff is ook een leuk en mooi en gezellig plaatsje waar Route 66 doorheen loopt maar dat is een stadje en geen dorpje zoals Williams. Je kunt van Sedona naar Flagstaff rijden via de 89A (is trouwens een hele mooie rit) en dan van Flagstaff naar Williams en dan naar de Grand Canyon. Flagstaff en Williams liggen wel langs de I 40 ,als je echt een stukje van de originele oude Route 66 wilt ervaren dan zou je richting Seligman moeten rijden maar dat ligt iets verder uit jullie route.
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Omdat het voor de topicstarter nu wat verwarrend kan zijn, even het volgende.

In de plaats Williams, AZ is een deel van de originele Route 66 terug te vinden en daarvoor moet men naar het historische gedeelte (Historic Downtown District) van de plaats. Dit is zeker de moeite waard om te bezoeken.
Zie bijvoorbeeld http://www.thegrandcanyon.com/HistoricRoute66.htm

Ruim 40 mijlen (circa 40 minuten rijden) west van Williams ligt de plaats Seligman, dat veel meer in het teken staat van de Route 66 (voor meer "get your kicks on Route 66”-gevoel).
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik ben in alledrie de plaatsen geweest en Seligman is wel heel erg Route 66, al is het heel klein. Wel erg leuk hoor!
loessius
Amerika-ontdekker

Bericht door loessius »

Wij overnachten in prinicpe in Kingman, is hier ook wat van het route 66 terug te vinden, of is Williams leuker?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

In Kingman is ook wel een en ander te vinden maar Williams en Seligman zijn leuker, kleiner, knusser.
Weet niet hoe je route is maar als je vanuit CA (Needles) komt (of naar toe gaat) is Oatman ook nog een optie en van deze vier de leukste
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

loessius schreef:Wij overnachten in prinicpe in Kingman, is hier ook wat van het route 66 terug te vinden, of is Williams leuker?
Kingman, dan zou je ook via Oatman kunnen rijden. Leuk dorpje en erg mooi daar.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

Aan de doorgaande weg door Kingman is het Historic 66 museum te vinden.
Kingman heeft ook een "historic district".

Kijk ook eens op deze historic-66-website waar de belangrijkste Route 66-attracties van het westelijke deel in Arizona op te vinden zijn.
Marco.

loessius
Amerika-ontdekker

Bericht door loessius »

Bedankt allemaal, hier kunnen we wel wat mee!
Evi&Kenny
Amerika-ontdekker

Bericht door Evi&Kenny »

Hey,

Ik wou ook nog even vragen ivm de route 66.
Wij rijden op 23/06 van Tusayan naar Yucca Valley en zouden ook graag een stuk van de 'historic route 66' doen.
Ik heb daarnet even google maps bestudeerd en bovenstaande berichten gelezen.
Ik wou graag even weten wat jullie ons kunnen meegeven over volgende route:

We vertrekken rond 10 uur uit Tusayan (gaan een helicoptervlucht maken tussen 8 uur en 9 uur).
Als we via Williams en Kingman langs de I40 gaan, dan in Topock naar de U95 zijn we in 5 uur 55 min in Yucca Valley,
dit is de meest directe route.
Als we Vanuit Kingman via Oatman naar Topock gaan en dan de U95 rijden we een uur langer en zijn we in 6 uur 59 min in Yucca Valley.
We kunnen ook eerst doorrijden naar Topock, dan naar Needles, via Amboy naar Yucca Valley, dan zijn we er in 7 uur 18 min.

We gaan sowieso praktisch de ganse dag in de auto zitten, maar ik vraag me af wat de mooiste en beste route is
om vanuit Tusayan naar Yucca Valley een goed beeld van de 'Route 66' te verkrijgen?

Kenny
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Vanuit Tusayan via (Old Town) Williams, Seligman, Oatman, R-66 naar Amboy en dan via Twentynine Palms naar Yucca Valley is 376,5 mile met een zuivere rijtijd van 7:03 uur.
Je kan dus verschillende R-66 stukjes meenemen op die dag.
Evi&Kenny
Amerika-ontdekker

Bericht door Evi&Kenny »

Ik heb dat ingegeven in google maps, maar daar kom ik uit aan een reistijd van 8u22min over een afstand van 376 mile.
Is google maps niet altijd correct met zijn time tables?

Kun je ergens terugvinden wanneer het donker wordt, naar het schijnt is het dan niet aangenaam rijden in Amerika.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hallo Kenny,

Om niet al te veel tijd kwijt te zijn tijdens deze lange rijdag, maar toch de leukste stukjes van Route 66 te zien, kan ik je het volgende aanraden:

Ga vanaf Tusayan (na een evt. stop in Williams) over de Interstate 40 en neem afslag 123 naar Seligman. Ga naar de historische straat en maak hier een stop. Rij dan door het dorp en ga direct de Interstate (exit 121) weer op. Rijd naar Kingman (kun je evt een stop maken, maar zou ik niet doen vanwege de tijd) en neem iets ten zuiden van Kingman exit 44 naar de W Oatman road. Deze weg brengt je over de Sitgreaves Pass en dan volgt een prachtige route naar Oatman zelf, het authentiekste route 66 dorp. Vervolg dan via de 153 en de 95 je weg naar Needles, Amboy en Yucca Valley.

De zuivere reistijd (dus zonder stops) van deze route is 6 uur en 7 min en de afstand 361 mijl.

Hier even een kaartje voor je beeldvorming

Afbeelding

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dat is de route die ik aangaf :) , alleen ben ik vanaf Oatman de 10 naar Topock blijven volgen dat vind ik mooier dan de 153 en 95
markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

Evi&Kenny schreef:Kun je ergens terugvinden wanneer het donker wordt, naar het schijnt is het dan niet aangenaam rijden in Amerika.
In steden, waar straatverlichting is, kan je best rijden als het donker is. Maar tussen steden en vooral in het zuidwesten, in de minder bevolkte regio's, is het absoluut niet prettig rijden in het donker.
Houd er ook rekening mee, dat de schemering erg kort is en het na zonsondergang erg snel donker wordt.

Kijk hier voor zonsopkomst en zonsondergang: http://www.sunrisesunset.com/
Marco.

B&M
Amerika-ontdekker

Bericht door B&M »

Bedankt voor alle informatie! Seligman lijkt me geweldig. Het neemt wel wat extra tijd in beslag maar ja, dan vertrekken we 's morgens maar wat vroeger :wink:
Afbeelding
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Seliman is inderdaad geweldig (vooral de grapjassen in de Delgadillo's snow cap) maar Oatman vonden wij iets mooier.
Zie dag 3 in ons reisverslag.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Walnic »

Hoi allemaal,
Wat een leuke route langs Oatman. Wij rijden van Needless naar de GC en het lijkt ons leuk om een stuk route 66 te rijden. Na jullie tips gaan we zeker langs Oatman, en niet de snellere route naar Seligman en Williams. Ik las dat het stuk na Oatman lastig rijden is, veel bochtenwerk, is dat goed te doen met een 30 ft camper.
Groetjes Nicole
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer