Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis Zuidwest Paul1983

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Paul1983
Amerika-ontdekker

Rondreis Zuidwest Paul1983

Bericht door Paul1983 »

Beste Amerika-Kenners,

Na veel inlezen op het forum, en het lezen van vele reisverslagen, heb ik een planning gemaakt van de rondreis die ik met mijn vriendin ga doen. De reis zal van 27 juni tot 24 juli plaatsvinden, hartje zomer. De tickets zijn inmiddels geboekt, omdat we net voor de zomervakantie vertrekken en vanuit Londen vliegen heb ik een 2 retourticket Londen Heatrow voor 395pp bemachtigt. Een retourtje naar Londen kost slechts 85 euro pp. :D

Voor de reis heb ik voor 22 dagen een Mid-Size SUV gehuurd bij Alamo via usa-reisen.de (Equinox en dergelijke). Ik heb een Tomtom in mijn bezit en neem deze mee met Amerikaanse kaarten.
Ik neem een tent mee, en wel een 2 seconds tent van chuechua (vraag me niet hoe je het uitspreekt..) die je in 2 seconden op kunt zetten en in minuten of kunt breken. Ideaal voor een rondreis.
We zullen voornamelijk kamperen, behalve in steden, en niet in death valley ivm de hitte.

De afstand staat achter de dag vermeldt in kilometers. Dikgedrukte accommodatie is inmiddels geboekt.

Ik wil jullie ervaringsdeskundigen vragen om jullie mening over deze route en de timing van het geheel. Tips over mooie/interessante bezienswaardigheden langs de route zijn zeker welkom!

0 ---- Dusseldorf 16:40 - Londen 17:10 ----------------------------------------------------------------Holiday Inn Heathrow Ariel
1 112 Londen 10:50 - San Francisco 13:59 - Auto ophalen Alamo - Motel richting Yosemite---- Motel 6/super 8 aan de route
2 200 ? - Yosemite----------------------------------------------------------------------------------------Upper/lower pines campground 15 februari boeken
3 ---- Yosemite--------------------------------------------------------------------------------------------Upper/lower pines campground 15 februari boeken
4 226 Yosemite - Tioga Pas- mono lake - einde van de middag Bishop----------------------------Camping Bishop ?
5 264 Bishop - Death Valley------------------------------------------------------------------------------Furnace creek lodge - Deluxe Room usareisen.de
6 188 Death Valley - Las Vegas--------------------------------------------------------------------------The Westin Casuarina Las Vegas - priceline gewonnen
7 ---- Las Vegas-------------------------------------------------------------------------------------------The Westin Casuarina Las Vegas - priceline gewonnen
8 328 Las Vegas - Lake Mead- Zion---------------------------------------------------------------------Watchman campground
9 ---- Zion-------------------------------------------------------------------------------------------------Watchman campground
10 138 Zion - Bryce Canyon-------------------------------------------------------------------------------Sunset Campground - first come first serve
11 117 Bryce Canyon - Scenic Byway 12 - Capitol Reef------------------------------------------------Fruita Campground - first come first serve
12 224 Capitol Reef - Arches-----------------------------------------------------------------------------Devils Garden Campground Arches National Park
13 161 Arches - Canyonlands-----------------------------------------------------------------------------Canyonlands camping: first come first serve
14 256 Canyonlands - Monument Valley-----------------------------------------------------------------Gouldings Campground
15 219 Monument Valley - Page - Lake Powell---------------------------------------------------------- ?
16 225 Page - Antilope Canyon - ?Coyote Buttes The Wave? - Grand Canyon----------------------Mather Campground
17 ---- Grand Canyon-------------------------------------------------------------------------------------Mather Campground
18 400 Grand Canyon - Route 66 Seligman naar Kingman - Mojave NP-----------------------------?
19 400 Mojave NP - Los Angeles-------------------------------------------------------------------------?
20 ---- Los Angeles----------------------------------------------------------------------------------------?
21 376 Los Angeles - middag Highway 1 - San Simeon-----------------------------------------------Motel 6/super 8 San Simeon ?
22 241 hearst castle - 17 mile drive pebble beach - santa cruz ?------------------------------------?
23 125 Santa Cruz - San Francisco----------------------------------------------------------------------?
24 ---- San Francisco-------------------------------------------------------------------------------------?
25 ---- San Francisco-------------------------------------------------------------------------------------?
26 ---- San Francisco - Londen 19:17 vlucht
-- ----- Aankomst Londen 13:35 vertrek 19:35 aankomst Dusseldorf 21:55

Bedankt voor jullie hulp!!! :beerchug:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Rondreis Zuidwest Paul1983

Bericht door Rob »

18 400 Grand Canyon - Route 66 Seligman naar Kingman - Mojave NP-----------------------------?
De enige campground in Mojave NP is bij Hole in the Wall dit is een first come first served cg.
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Dat ziet er mij een heel mooie route uit, en lijkt mij ook wel OK qua timings en zo. Duidelijk al veel research gedaan hier. :D

Hou er wel rekening mee dat wanneer je in San Francisco landt, je al een vermoeiende vlucht achter de rug hebt met jetlag, dus opletten dat je niet te moe bent als je nog dat hele eind rijdt naar Yosemite. Tegen dat je de douane faciliteiten, de huur van de auto en eventueel nog wat kleine boodschapjes achter de rug hebt, ben je toch al zeker twee uur verder, dus 1u00 's nachts onze tijd wanneer je richting Yosemite vertrekt.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Mooie route, goed over nagedacht.

De keuze om vanaf Londen te vliegen en losse tickets te boeken in Amsterdam, zorgt er wel voor dat je op de vlucht Londen - Amsterdam met beperkte hoeveelheid toegestane bagage zit. Dat zou ik persoonlijk erg jammer vinden (vooral terug!).
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Een hele mooie route Paul. Als ik zo naar jullie keuze van campings kijk, kan ik je voor Page Page Lake Powell campground aanraden. De Wahweap campground bij het meer zelf, is luxer en veel duurder en eigenlijk meer voor RV's.

Op dag 16 zie ik Antelope Canyon staan. Het is aan te raden dit omstreeks het middaguur te doen i.v.m. de stand van de zon. In de ochtend zou je nog een bezoek aan Horse Shoe Bend kunnen brengen een paar mijl ten zuiden van Page. Dit kost je ongeveer een uur. Daarna heb je de middag nog om naar de Grand Canyon te rijden. Dit is goed te combineren. Je noemde ook de Wave/Coyote Buttes. Dit is op één dag teveel van het goede. Voor een tocht naar de Wave (als je een permit hebt) dien je minimaal een halve dag uit te trekken nl.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Paul1983
Amerika-ontdekker

Bericht door Paul1983 »

Rob schreef:De enige campground in Mojave NP is bij Hole in the Wall dit is een first come first served cg.
Dit lijkt me een geweldige campground, qua timing is dit wel lastig:
Van de Grand Canyon naar deze campground via route 66 is 6.5 uur in de auto, zonder stops. Tegen de tijd dat we arriveren zit de campground waarschijnlijk vol.

Ik denk dat een campground in Needles een goede tussenweg is, dan helaas geen zonsondergang en opgang in Mojave, iemand tips voor een campground rondon Needles?
Koen70 schreef: vermoeiende vlucht achter de rug hebt met jetlag....
Bedankt voor de tip!
Ik was van plan om een motel te zoeken zodra ik moe word. Ik neem aan dat er genoeg motels aan de route SF - Yosemite liggen.
nieuwenoord schreef:De keuze om vanaf Londen te vliegen en losse tickets te boeken ... beperkte hoeveelheid toegestane bagage zit. Dat zou ik persoonlijk erg jammer vinden (vooral terug!).
Je hebt gelijk, daar kwam ik na het boeken van de eerste tickets ook achter.. Vanuit SF mag ik 2*23kg pp meenemen. ik heb nu via Lufthansa Dusseldorf - Londen geboekt, hierbij mag ik maar 20 kg pp meenemen.. :?

Misschien is het een optie om een doos met nieuwe aankopen vanuit Londen naar mijn huisadres te sturen, waarschijnlijk goedkoper dan de €10/kg die lufthansa vraagt. Ik zie dat er op Heathrow een postkantoor zit in ternimal 2.
hekkie schreef:Page Lake Powell campground aanraden. In de ochtend zou je nog een bezoek aan Horse Shoe Bend kunnen brengen een paar mijl ten zuiden van Page. Dit kost je ongeveer een uur. Je noemde ook de Wave/Coyote Buttes. Dit is op één dag teveel van het goede. Voor een tocht naar de Wave (als je een permit hebt) dien je minimaal een halve dag uit te trekken nl.
Marjan
Bedankt voor de Campground tip, met ons kleine tentje tussen die tourbussen zie ik inderdaad niet zitten.

Gezien je tips lijkt me dit een betere indeling van dag 15 en 16:
15 Monument Valley - Antilope Canyon - Page
16 Page - Coyote Buttes The Wave - Grand Canyon
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Paul1983 schreef:
Rob schreef:De enige campground in Mojave NP is bij Hole in the Wall dit is een first come first served cg.
Dit lijkt me een geweldige campground, qua timing is dit wel lastig:
Van de Grand Canyon naar deze campground via route 66 is 6.5 uur in de auto, zonder stops. Tegen de tijd dat we arriveren zit de campground waarschijnlijk vol.

Ik denk dat een campground in Needles een goede tussenweg is, dan helaas geen zonsondergang en opgang in Mojave, iemand tips voor een campground rondon Needles?
De campground bij Hole in the Wall zal in de periode waarin jullie reizen niet vol zijn, de drukke periode voor dit park is najaar en voorjaar.
Voor een alternatief in Needles Desert View RV Resort
Zie ons verslag van voorjaar 2008 http://www.robenannie.nl/reisverslag2008-1.html dag 24.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Paul1983 schreef:2 200 ? - Yosemite----------------------------------------------------------------------------------------Upper/lower pines campground 15 februari boeken
3 ---- Yosemite--------------------------------------------------------------------------------------------Upper/lower pines campground 15 februari boeken
4 226 Yosemite - Tioga Pas- mono lake - einde van de middag Bishop----------------------------Camping Bishop ?
Er is ook nog North Pines, probeer een van de 3, het maakt weinig uit qua ligging of voorzieningen. Een alternatief buiten de vallei is Crane Flat, maar je zou ook naar Housekeeping Camp kunnen kijken, ,mocht het niet lukken met een camping.
Ik zou niet doorrijden naar Bishop maar bij tuolmune Meadows, Moono Lake of June Lake kamperen. Dan heb je nog voldoende tijd om naar DV te rijden, en het geeft je meer tijd voor Yosemite of eventueel nog een bezoek aan Bodie.
Paul1983 schreef: 5 264 Bishop - Death Valley------------------------------------------------------------------------------Furnace creek lodge - Deluxe Room usareisen.de
Is het reserveren via usareisen geodkoper dan rechtstreeks boeken? Ik ken het alleen voor de autohuur, niet voor accommodatie.
Paul1983 schreef: 21 376 Los Angeles - middag Highway 1 - San Simeon-----------------------------------------------Motel 6/super 8 San Simeon ?
22 241 hearst castle - 17 mile drive pebble beach - santa cruz ?------------------------------------?
23 125 Santa Cruz - San Francisco----------------------------------------------------------------------?
Als het past in de route zou je ook bij Big Sur kunnen kijken, wij hebben daar twee keer gekampeerd en vonden vooral de camping bij Pfeiffer Big Sur prachtig.

Marianne
Paul1983
Amerika-ontdekker

Bericht door Paul1983 »

Rob schreef:De campground bij Hole in the Wall zal in de periode waarin jullie reizen niet vol zijn, de drukke periode voor dit park is najaar en voorjaar.
Voor een alternatief in Needles Desert View RV Resort
Zie ons verslag van voorjaar 2008 http://www.robenannie.nl/reisverslag2008-1.html dag 24.
Wat een reis hebben jullie gemaakt.. :beerchug:
Ik heb zelf een KOA in Needles gevonden, ik zal ze eens vergelijken.
Martin & Marianne schreef: Er is ook nog North Pines, probeer een van de 3, het maakt weinig uit qua ligging of voorzieningen. Een alternatief buiten de vallei is Crane Flat, maar je zou ook naar Housekeeping Camp kunnen kijken, ,mocht het niet lukken met een camping. Ik zou niet doorrijden naar Bishop maar bij tuolmune Meadows, Moono Lake of June Lake kamperen. Dan heb je nog voldoende tijd om naar DV te rijden, en het geeft je meer tijd voor Yosemite of eventueel nog een bezoek aan Bodie.
Ik ga proberen om aanstaande zondag een plekje te reserveren bij een van de campings binnen Yosemite, op tijd aan de pc gaan zitten en dan duimen..

Lee Vining was mijn oorspronkelijke idee, maar het leek me beter om de te rijden afstand over 2 dagen te verdelen. Bodie lijkt me bij nader inzien toch wel gaaf om te bezichtigen, hoeveel tijd zou ik hiervoor in moeten plannen?

Bij usareisen.de is Furnace Creek aanzienlijk goedkoper!! een deluxe kamer voor 88 euro tegen 164dollar=126 euro op de eigen website. Op deze manier is een deluxe kamer goedkoper dan een standaardkamer. Dit was een toevalstreffer bij usareisen.de , het is de eerste en enige accommodatie die ik hier heb bekeken.

De laatste week van onze reis zal er een derde persoon meegaan, met zn 3en in een kleine tent lijkt me geen goed idee dus we gaan dan in motels overnachten, dat had ik niet duidelijk weergegeven in de planning.

Bedankt voor jullie hulp!!!! :D
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Desert View RV Resort en de KOA Needles liggen aan dezelfde weg, een kleine vijfhonderd meter van elkaar.
Paul1983
Amerika-ontdekker

Bericht door Paul1983 »

Inmiddels zijn er nog een aantal accommodaties geboekt:

2 Lower Pines Yosemite
3 Lower Pines Yosemite
20 Orchid Suites Hollywood
21 Silver Surf Motel San Simeon

Ik twijfel nog of we Mojave NP gaan bezichtigen. Tegen de tijd dat we daar komen hebben we al enorm veel natuur en landschappen gezien,ik ben bang dat het daarom tegenvalt.

Ik ben aan het kijken voor nog een overnachting (dag 19) in LA. Ik zie dat de Queen Mary slechts 74 euro kost bij usareisen.de , het is mij niet geheel duidelijk hoe de locatie is. is dit een aanrader voor het geld of is een alternatief bij Venice Beach interessanter? Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag.

We overnachten in San Simeon zodat we op dag 22 de eerste tour bij Hearst Castle kunnen doen. Vervolgens rijden we naar Monterey over Highway 1. Heeft iemand tips over een goed en betaalbaar Motel tussen Monterey en San Francisco?

Ik denk dat ik een Hotel in San Francisco ga boeken via Priceline, op goed geluk.

Wat een geweldig land is Amerika toch!! :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer