Na veel inlezen op het forum, en het lezen van vele reisverslagen, heb ik een planning gemaakt van de rondreis die ik met mijn vriendin ga doen. De reis zal van 27 juni tot 24 juli plaatsvinden, hartje zomer. De tickets zijn inmiddels geboekt, omdat we net voor de zomervakantie vertrekken en vanuit Londen vliegen heb ik een 2 retourticket Londen Heatrow voor 395pp bemachtigt. Een retourtje naar Londen kost slechts 85 euro pp.

Voor de reis heb ik voor 22 dagen een Mid-Size SUV gehuurd bij Alamo via usa-reisen.de (Equinox en dergelijke). Ik heb een Tomtom in mijn bezit en neem deze mee met Amerikaanse kaarten.
Ik neem een tent mee, en wel een 2 seconds tent van chuechua (vraag me niet hoe je het uitspreekt..) die je in 2 seconden op kunt zetten en in minuten of kunt breken. Ideaal voor een rondreis.
We zullen voornamelijk kamperen, behalve in steden, en niet in death valley ivm de hitte.
De afstand staat achter de dag vermeldt in kilometers. Dikgedrukte accommodatie is inmiddels geboekt.
Ik wil jullie ervaringsdeskundigen vragen om jullie mening over deze route en de timing van het geheel. Tips over mooie/interessante bezienswaardigheden langs de route zijn zeker welkom!
0 ---- Dusseldorf 16:40 - Londen 17:10 ----------------------------------------------------------------Holiday Inn Heathrow Ariel
1 112 Londen 10:50 - San Francisco 13:59 - Auto ophalen Alamo - Motel richting Yosemite---- Motel 6/super 8 aan de route
2 200 ? - Yosemite----------------------------------------------------------------------------------------Upper/lower pines campground 15 februari boeken
3 ---- Yosemite--------------------------------------------------------------------------------------------Upper/lower pines campground 15 februari boeken
4 226 Yosemite - Tioga Pas- mono lake - einde van de middag Bishop----------------------------Camping Bishop ?
5 264 Bishop - Death Valley------------------------------------------------------------------------------Furnace creek lodge - Deluxe Room usareisen.de
6 188 Death Valley - Las Vegas--------------------------------------------------------------------------The Westin Casuarina Las Vegas - priceline gewonnen
7 ---- Las Vegas-------------------------------------------------------------------------------------------The Westin Casuarina Las Vegas - priceline gewonnen
8 328 Las Vegas - Lake Mead- Zion---------------------------------------------------------------------Watchman campground
9 ---- Zion-------------------------------------------------------------------------------------------------Watchman campground
10 138 Zion - Bryce Canyon-------------------------------------------------------------------------------Sunset Campground - first come first serve
11 117 Bryce Canyon - Scenic Byway 12 - Capitol Reef------------------------------------------------Fruita Campground - first come first serve
12 224 Capitol Reef - Arches-----------------------------------------------------------------------------Devils Garden Campground Arches National Park
13 161 Arches - Canyonlands-----------------------------------------------------------------------------Canyonlands camping: first come first serve
14 256 Canyonlands - Monument Valley-----------------------------------------------------------------Gouldings Campground
15 219 Monument Valley - Page - Lake Powell---------------------------------------------------------- ?
16 225 Page - Antilope Canyon - ?Coyote Buttes The Wave? - Grand Canyon----------------------Mather Campground
17 ---- Grand Canyon-------------------------------------------------------------------------------------Mather Campground
18 400 Grand Canyon - Route 66 Seligman naar Kingman - Mojave NP-----------------------------?
19 400 Mojave NP - Los Angeles-------------------------------------------------------------------------?
20 ---- Los Angeles----------------------------------------------------------------------------------------?
21 376 Los Angeles - middag Highway 1 - San Simeon-----------------------------------------------Motel 6/super 8 San Simeon ?
22 241 hearst castle - 17 mile drive pebble beach - santa cruz ?------------------------------------?
23 125 Santa Cruz - San Francisco----------------------------------------------------------------------?
24 ---- San Francisco-------------------------------------------------------------------------------------?
25 ---- San Francisco-------------------------------------------------------------------------------------?
26 ---- San Francisco - Londen 19:17 vlucht
-- ----- Aankomst Londen 13:35 vertrek 19:35 aankomst Dusseldorf 21:55
Bedankt voor jullie hulp!!! :beerchug: