Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Speedboot huren Lake Powell (Page)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
klaasvermeulen
Amerika-ontdekker

Speedboot huren Lake Powell (Page)

Bericht door klaasvermeulen »

Hallo forum vrienden,

Van een kennis van mij hoorde ik laatst dat het mogelijk is om bij het meer "lake powell" een speedboot te huren.

Wie kan mij daar meer over vertellen? Er schijnt daar enorm veel aanbod te zijn in watersport :D

Ook heb ik vernomen dat je geen vaarbewijs nodig hebt. Klopt dit?

Graag verneem ik jullie reactie.

Groeten,

Klaas
Tans4USA
Amerikakenner

Re: Speed boot huren Lake Powel (Page)

Bericht door Tans4USA »

Ja dit kan inderdaad makkelijk, je hebt geen vaarbewijs nodig.
Wij hebben 2 jaar terug een pontoon boot gehuurd en voor onze zoon hadden we er een jetski (personal watercraft) bij gehuurd. Het is niet goedkoop maar wel heel erg leuk.
Als je bij Lake Powell powerboat rental kijkt krijg je verschillende bedrijven die boten verhuren. Wij hadden bij http://www.antelopepointlakepowell.com ter plaatse geboekt.
Succes.
kat
Amerika-ontdekker

Re: Speedboot huren Lake Powell (Page)

Bericht door kat »

Het kan inderdaad zonder vaarbewijs.........maar ik raad je aan om als je in het hoogseizoen gaat al van te voren te reserveren. Wij waren er 2 jaar geleden in juli en konden toen geen boot meer bemachtigen en ook niet meer voor de volgende dag ........hebben toen maar een jet-ski gehuurd , maar een speedboot is natuurlijk veel leuker !

groet Karin
theborgh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door theborgh »

Je kan er idd verschillende huren, begint bij $400 zonder tax en fuelcharge ongeveer. Van Wahweap marina is het ongeveer 17km varen voordat je in "Lake Powell" ben. Mocht de doorvaart beschikbaar zijn (lage waterstand) langs Antelope island zou het een heel stuk korter zijn. Mede hierdoor hebben wij het vorig jaar niet gedaan.
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Hebben wij ook meerdere keren gedaan! Je hebt geen vaarbewijs nodig om een speedboat te huren en/of te besturen, wel een creditcard uiteraard. Was altijd wel een van de hoogtepunten van de reis. Niet goedkoop, maar wel een fantastische plek om te gaan varen! En die dingen gaan nog goed hard ook.....
Christa12
Amerikafan

Bericht door Christa12 »

Hoi Klaas,

Wij willen komende zomer ook een speedboot huren op Lake Powell. Na veel wikken en wegen om wel of niet te overnachten op de boot ( zie http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 7&t=18966) gaan we waarschijnlijk voor één dag huur via http://www.skylite.net/. Dit bedrijf zit niet aan het meer. Dat betekent dat je er een trailer bij moet huren en de boot zelf moet 'launchen' in het meer. Dat scheelt een hoop geld en je krijgt in de regel een mooiere boot dan wanneer je bij een haven aan het meer huurt.

En ik zou er trouwens zeker een wakeboard, waterski's of een tube bij huren! Als je 't doet, doe het dan gelijk goed :)

Zie ook deze site voor meer uitleg: http://www.ehow.com/how_2040285_rent-bo ... owell.html.

groetjes,
Christa
Laatst gewijzigd door Christa12 op 14 feb 2009, 23:08, 2 keer totaal gewijzigd.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Vanaf welke leeftijd mag je met de Jetski, zonder begeleiding varen?
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dit bedrijf zit niet aan het meer. Dat betekent dat je er een trailer bij moet huren en de boot zelf moet 'launchen' in het meer.
Dat betekend dan dat je er ook nog een auto bij moet huren om die trailer te trekken.
Aan een gewone huurauto zit namelijk geen trekhaak en het is volgens mij ook niet toegestaan om met een huurauto een ander voertuig te trekken/slepen.
Voor het te water laten en weer opladen van een (flinke)boot is wel enige ervaring nodig.
Ik zag op een van de links dat de verhuurders (vaar)ervaring vragen voordat men een boot kan huren hoe wil je dat bewijzen.
Christa12
Amerikafan

Bericht door Christa12 »

Hoi Rob,

Dit staat in de FAQ van Skylite: "We have a rental car. How do we get the boat to the Lake?
All rental boats must be launched and retrieved by the party making the rental, due to National Park Service rules and regulations. Your vehicle must be equipped with a two-inch tow ball or we have tow vehicles available for your use. Unlike other rental companies, our tow vehicle may remain at the lake during the duration of your rental up to three days. The cost to rent a tow vehicle is $55 for the first 25 miles (more than enough to get you to the lake and back) and $1 a mile after 25 miles PLUS FUEL. You will be required to pay the $15 park entrance fee. If you use the vehicle other than for launching and retrieving your watercraft (for instance, grocery shopping) we ask that you refill the gas tanks."

Ik zie nergens iets staan over dat je moet bewijzen dat je hier ervaring mee hebt, hoewel het me inderdaad niet heel eenvoudig lijkt. Daarnaast zijn we van plan om een 21 inch te huren, één van de kleinste modellen. Net even geinformeerd trouwens en manlief ziet het in ieder geval best zitten om 'die kar achteruit het water in te rijden en die boot los te laten' :D
Komt vast wel goed denk ik. En het scheelt bijna de helft met in de haven huren! (blijf een Hollandse).

groetjes,
Christa
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Rent a boat from a local dealer if you are an experienced boater. Most of the local rental shops require boating experience before they will rent you a boat.
Dit vond ik hier http://www.ehow.com/how_2040285_rent-bo ... owell.html vandaar dat ik er naar verwees.
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

http://www.ehow.com/how_9591_load-power ... ailer.html

Hier, op de site die Rob had gelinkt, een how-to load a powerboat on a trailer. Succes!!

Lijkt mij voor iemand zonder ervaring nogal een lastige, zeker als je weet dat je borg van minimaal 300$ eraan is als je schade veroorzaakt aan de boot. Hoeveel scheelt het daadwerkelijk met huren in de marina van Lake Powell? Is dit al die extra tijd en het risico waard?

Maak er een mooie dag van, het is echt een schitterende omgeving in Lake Powell! En lekker met de wind in je haren over het water scheuren is een machtig mooi gevoel...
Laatst gewijzigd door martijn76 op 15 feb 2009, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Christa12
Amerikafan

Bericht door Christa12 »

Tsja, jullie hebben zeker een punt. Het prijsverschil zal zo rond de 100 tot 150 dollar liggen (incl het huren van de tow vehicle). Dat moet je afzetten tegen het gedoe en het risico op schade. Wat ook meespeelt in de overweging om misschien wel in de haven te huren, is dat we nu besloten hebben om alleen overdag een boot te huren en er niet in te gaan slapen, want dan zou ik zeker geen 'havenboot' willen. Maar voor alleen overdag maakt het wat minder uit als de boot wat afgeragd is (zie ook de info op http://www.daysinn.net/html/powerboat_rentals.html, waarin hiervoor gewaarschuwd wordt).
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Op de site van Days Inn wordt gewaarschuwd dat de speedboats in Lake Powell wat intensiever gebruikt zijn en daardoor wellicht kwalitatief onder de maat. Ik heb het idee dat dit argument een beetje door de Days Inn Marina misbruikt wordt om klanten van de marina om Lake Powell af te snoepen.
Wij hadden beide keren absoluut geen afgeragde boot. Technisch was alles prima in orde (dat wil zeggen: alles werkte goed en we gingen bijzonder snel), de uitleg en afhandeling was prima en er waren helemaal geen klachten van onze kant.

Edit: de link in mijn vorige post werkte niet, ik heb hem aangepast.
Onno L
Amerika-newbie

Bericht door Onno L »

martijn76 schreef:http://www.ehow.com/how_9591_load-power ... ailer.html

Hier, op de site die Rob had gelinkt, een how-to load a powerboat on a trailer. Succes!!

Lijkt mij voor iemand zonder ervaring nogal een lastige, zeker als je weet dat je borg van minimaal 300$ eraan is als je schade veroorzaakt aan de boot.
Ik heb zelf een bootje die we via de trailer in het water rijden. Het is niet moeilijk om dit te doen. Zoals de beschrijving op de website al zegt moet je zorgen dat de motor omhoog geklapt is (zodat hij niet over de bodem kan schuren). Verder moet je zorgen dat de boot recht op de trailer getakeld wordt (dus hij moet er recht achterliggen).
Ik had tot voor kort nog nooit een boot uit het water gehaald, maar de eerste keer viel me erg mee (we hebben onze boot pas 1 seizoen).
Op Youtube zijn wel filmpjes te vinden over het in en uit het water halen van boten. Kan je zelf kijken wat je ervan denkt.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wij hebben in 2007 bij Lake Powell een paar uur staan te kijken naar het in en uit het water trekken van de speedboten. Erg leuk om naar te kijken. Het was daar echt heel druk en de boten gingen af en aan het water in en uit. Als je een poosje staat te kijken dan lijkt het allemaal vrij eenvoudig. Wel zit er verschil tussen elk type boot hoe je daar "technisch" mee om moet gaan. De een is er ook veel handiger in dan de ander. Een fascinerend kijkspel!

Afbeelding

Afbeelding

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Christa12
Amerikafan

Bericht door Christa12 »

Haha Marjan, leuke foto met die familie die zo met boot en al weggereden worden. Had dit inderdaad ook al in een reisverslag van je gelezen.

Mijn man heeft ook even een blik op de foto's geworpen en volgens wordt 't een 'piece of cake'. Terwijl ie normaal toch wel wat beren op de weg kan zien. Scheelt misschien dat ie een ex-marineman is en ook enorme fregatten een haven binnen wist te loodsen :wink:

groetjes,
Christa
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer