Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
overnachten Death Valley
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
overnachten Death Valley
hallo,
wij gaan op onze reis van Sequoia NP via Death Valley naar Las Vegas.
Van Visalia naar Death Valley is volgens google een goeie 6u30 rijden, dat lijkt mij genoeg voor 1 dag.
Waar kunnen we dan best overnachten? In het park zelf? Maar hoe zit het daar met de hitte s nachts? Heeft iemand goeie adressen?
Of toch nog doorrijden tot buiten het park maar ik wil niet nog 1 of 2 uur langer rijden.
Wat raden jullie aan?
wij gaan op onze reis van Sequoia NP via Death Valley naar Las Vegas.
Van Visalia naar Death Valley is volgens google een goeie 6u30 rijden, dat lijkt mij genoeg voor 1 dag.
Waar kunnen we dan best overnachten? In het park zelf? Maar hoe zit het daar met de hitte s nachts? Heeft iemand goeie adressen?
Of toch nog doorrijden tot buiten het park maar ik wil niet nog 1 of 2 uur langer rijden.
Wat raden jullie aan?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: overnachten Death Valley
Goede overnachtingsplaatsen zijn Furnace Creek Ranch of Stovepipe Wells. Te boeken via www.xanterra.com. Ik heb tweemaal bij Furnace Creek Ranch geslapen. Eén keer in een cabin en vorig jaar in het motel. In beide is airco aanwezig zodat het met de hitte 's nachts wel meevalt. Je hebt daar ook een groot zwembad waar je 's avonds heerlijk kunt zwemmen.
Kan het absoluut aanraden een overnachting in Death Valley. Is heel bijzonder vond ik.
Roland
Kan het absoluut aanraden een overnachting in Death Valley. Is heel bijzonder vond ik.
Roland
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Furnace Creek is een prima plek om te overnachten.
's nachts is het prima te doen (er is natuurlijk ook airco)
Wij hebben daar in 2003 overnacht en dat is prima bevallen.
Deze keer (komende september) slapen we net buiten het park in Beatty.
Stovepipe Wells ken ik niet, maar dat is ook in het park en volgens mij ook prima.
's nachts is het prima te doen (er is natuurlijk ook airco)
Wij hebben daar in 2003 overnacht en dat is prima bevallen.
Deze keer (komende september) slapen we net buiten het park in Beatty.
Stovepipe Wells ken ik niet, maar dat is ook in het park en volgens mij ook prima.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
- José
- Amerikakenner
Mee eens!
Zeker in Death Valley slapen. Ik zou wel voor een hotel/motel kiezen ivm airco.
Wij sliepen in Stove Pipe Wells, wat me goed is bevallen!
Zeer bijzonder om in de zinderende hitte (begin mei!) in zo'n prachtig park te zijn.
Zeker in Death Valley slapen. Ik zou wel voor een hotel/motel kiezen ivm airco.
Wij sliepen in Stove Pipe Wells, wat me goed is bevallen!
Zeer bijzonder om in de zinderende hitte (begin mei!) in zo'n prachtig park te zijn.
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
Zeker doen! Overnachten in Death Valley is absoluut bijzonder.
In 2001 geslapen in Panamint Springs Resort. Matige kamer, aardig restaurant, maar geen zwembad
In 2003 en 2007 geslapen in Furnace Creek Ranch, in een cabin. Heerlijk zwembad, goede restaurants. vooral het ontbijtbuffet is een aanrader. Echt niet te warm vanwege goed afgestelde airco. Toen we 's avonds op ons terrasje zaten liep er een coyote vlak langs ons. 's Nachts veel coyotes gehoord. Mooie ervaring!
In 2001 geslapen in Panamint Springs Resort. Matige kamer, aardig restaurant, maar geen zwembad
In 2003 en 2007 geslapen in Furnace Creek Ranch, in een cabin. Heerlijk zwembad, goede restaurants. vooral het ontbijtbuffet is een aanrader. Echt niet te warm vanwege goed afgestelde airco. Toen we 's avonds op ons terrasje zaten liep er een coyote vlak langs ons. 's Nachts veel coyotes gehoord. Mooie ervaring!
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wij hebben twee jaar geleden in Stovepipe Wells geslapen en dat is goed bevallen. Ze hebben er een zwembad.
De sterrenhemel is zo ontzettend mooi in Death Valley, echt de moeite waard om de nacht naar boven te kijken.
Groetjes Ilse
De sterrenhemel is zo ontzettend mooi in Death Valley, echt de moeite waard om de nacht naar boven te kijken.
Groetjes Ilse
Furnace Creek Ranch zou ik niet via hun eigen site boeken, via usa-reisen.de is dit aanzienlijk goedkoper.
Ik heb zelf voor begin Juli een nacht geboekt, dit was slechts 88 euro voor een Deluxe room. Op xanterra.com was het omgerekend 126 euro.
Je kunt dus voor minder geld een luxere kamer krijgen.
Groetjes Paul
Ik heb zelf voor begin Juli een nacht geboekt, dit was slechts 88 euro voor een Deluxe room. Op xanterra.com was het omgerekend 126 euro.
Je kunt dus voor minder geld een luxere kamer krijgen.
Groetjes Paul
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Dat scheelt inderdaad een berg duiten.
We hebben hier onze auto geregeld, maar ik had nog nooit echt serieus naar de hotels gekeken.
We zitten nu in Beatty voor $62 dus ook niet duur.
Maar voor €88 in Furnace Creek is zeker een aanrader.
Bert.
PS.
Ik ga even checken of er nog leuke prijzen bij staan voor onderweg.
We hebben hier onze auto geregeld, maar ik had nog nooit echt serieus naar de hotels gekeken.
We zitten nu in Beatty voor $62 dus ook niet duur.
Maar voor €88 in Furnace Creek is zeker een aanrader.
Bert.
PS.
Ik ga even checken of er nog leuke prijzen bij staan voor onderweg.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Als je vanuit Vegas komt en naar Yosemite wilt, is Stovepipe Wells het handigst.
Je kunt dan namelijk overdag vanuit Vegas door Death Valley rijden en alle viewpoints aandoen. Aan het eind van de dag kom je dan in Stovepipe Wells aan wat al op de route naar Yosemite ligt
Reis je andersom (dus van Yosemite richting Vegas) dan is Furnace Creek wellicht weer handiger
Je kunt dan namelijk overdag vanuit Vegas door Death Valley rijden en alle viewpoints aandoen. Aan het eind van de dag kom je dan in Stovepipe Wells aan wat al op de route naar Yosemite ligt
Reis je andersom (dus van Yosemite richting Vegas) dan is Furnace Creek wellicht weer handiger
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- LeenG
- Amerika-expert
als ik het goed begrijp heb je binnen het park dus maar 2 mogelijkheden?
Zijn Furnace Creek en Stovepipe Wells echte dorpjes of gewoon een paar hotels + restaurants + gift shops?
Zijn Furnace Creek en Stovepipe Wells echte dorpjes of gewoon een paar hotels + restaurants + gift shops?
Nee, buiten Stovepipe Wells en Furnace Creek is er ook Panamint Springs Resort, maar dat is veel kleiner. Dit is alleen rechtstreeks te boeken, dus niet via xanterra.com.
Furnace Creek en Stovepipe Wells zijn geen dorpjes, maar motels/cabins met een paar restaurants en winkeltjes.
Furnace Creek en Stovepipe Wells zijn geen dorpjes, maar motels/cabins met een paar restaurants en winkeltjes.
- henriette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
waarom is het handiger als je yosemite naar death valley reist in furnace creek te verblijven iris
wij komen van yosemite naar death valley en verblijven in stovepipe wells
henriette
wij komen van yosemite naar death valley en verblijven in stovepipe wells
henriette
Rondreizen https://usazuidwest.wordpress.com/
- José
- Amerikakenner
i.v.m de viewing points zou ik zo zeggen.
Wij kwamen uit Yosemite en logeerden in Stope Pipe Wells.
Aangezien onze motelkamer nog niet klaar was, besloten we maar direct 'alle' viewingpoints die wil wilden mee te pakken.
Dus eerst naar Badwater (in het zuiden) en toen weer terug (via de viewingpoints) naar Stove Pipe Wells.
Als je dan door rijd naar LV, rijd je een gedeelte dubbel.
Wat Iris bedoeld is denk ik, dat het op de route ligt.
Wij kwamen uit Yosemite en logeerden in Stope Pipe Wells.
Aangezien onze motelkamer nog niet klaar was, besloten we maar direct 'alle' viewingpoints die wil wilden mee te pakken.
Dus eerst naar Badwater (in het zuiden) en toen weer terug (via de viewingpoints) naar Stove Pipe Wells.
Als je dan door rijd naar LV, rijd je een gedeelte dubbel.
Wat Iris bedoeld is denk ik, dat het op de route ligt.
Reisverslag juni 2009:
Reisverslag mei 2008:
Reisverslag mei 2008:
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Stovepipe Wells ligt meer bij de westingang en Furnace Creek meer bij de oostingang.
Wij hebben toen we uit Vegas kwamen voor Stovepipe Wells gekozen. Anders hadden we die dag tot daar gereden om de Sand Dunes te bekijken, om vervolgens terug te moeten gaan rijden naar Furnace creek om te overnachten...en dan de volgende dag weer terug naar Stovepipe Wells om daar het park uit te rijden.
Leek ons een beetje omslachtig en ik heb het idee dat dat andersom (dus van Yosemite naar Vegas) ook zo werkt, maar daar heb ik dus geen ervaring mee so correct me if I'm wrong....
Wij hebben toen we uit Vegas kwamen voor Stovepipe Wells gekozen. Anders hadden we die dag tot daar gereden om de Sand Dunes te bekijken, om vervolgens terug te moeten gaan rijden naar Furnace creek om te overnachten...en dan de volgende dag weer terug naar Stovepipe Wells om daar het park uit te rijden.
Leek ons een beetje omslachtig en ik heb het idee dat dat andersom (dus van Yosemite naar Vegas) ook zo werkt, maar daar heb ik dus geen ervaring mee so correct me if I'm wrong....
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
- henriette
- Amerikafan
wij vertrekken 'smorgens in yosemite curry village naar death valley dus ruim 6 uur rijden als we nog wat stoppen op tioga road en mono lake zal het wel laat zijn als we daar aan komen dus dacht ik 's avonds nog de sand dunes te gaan bekijken en de volgende dag op weg naar vegas zabriskie point , badwater en artists palette te doen maar dit is onze eerste keer dus ben ik misschien ook verkeerd met de tijden
henriette
henriette
- LeenG
- Amerika-expert
vraagje: maken jullie in Death Valley ook echte wandelingen of rijd je vooral rond met de auto gezien de hitte?
wij komen van Visalia (Sequoai NP) en rijden dan naar Death Valley: aankomst in de late namiddag, ik hoop dat de temperatuur dan al wat gezakt is om de omgeving rond Stovepipe nog te kunnen bezichtigen.
De volgende dag rijden we door naar Las Vegas maar ik wil daar pas in de vooravond toekomen. Dus hebben we bijna een hele dag in Death Valley. Wij zijn allebei wel echte bleekscheten die niet zo goed tegen de zon/hitte kunnen.
Maar we willen eht toch gezien hebben 
wij komen van Visalia (Sequoai NP) en rijden dan naar Death Valley: aankomst in de late namiddag, ik hoop dat de temperatuur dan al wat gezakt is om de omgeving rond Stovepipe nog te kunnen bezichtigen.
De volgende dag rijden we door naar Las Vegas maar ik wil daar pas in de vooravond toekomen. Dus hebben we bijna een hele dag in Death Valley. Wij zijn allebei wel echte bleekscheten die niet zo goed tegen de zon/hitte kunnen.

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Echt lange wandelingen heb ik niet gemaakt in Death Valley. Bij Zabriskie Point kun je een stukje lopen en ook bij Badwater kun je rondlopen. Voor de rest geen wandelingen.
Dat je wat later in de middag komt maakt voor de temperatuur nog niet zoveel uit. Afgelopen zomer (juni) was het bij ons later op de middag nog steeds zo'n 118 F (is ± 48 graden Celsius). De temperatuur blijft zelfs 's avonds laat nog ruim boven de 90 F.
Als je niet zo goed tegen de zon kunt, zou ik zeker geen lange wandelingen maken. Maak korte wandelingen bij de view points.
Roland
Dat je wat later in de middag komt maakt voor de temperatuur nog niet zoveel uit. Afgelopen zomer (juni) was het bij ons later op de middag nog steeds zo'n 118 F (is ± 48 graden Celsius). De temperatuur blijft zelfs 's avonds laat nog ruim boven de 90 F.
Als je niet zo goed tegen de zon kunt, zou ik zeker geen lange wandelingen maken. Maak korte wandelingen bij de view points.
Roland
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt toch de Sand Dunes ook doen als je van FCR naar het westen rijdt? Dan kom je er ook langs. Het is inderdaad niet handig om heen en weer te gaan rijden.Iris_1982 schreef:Stovepipe Wells ligt meer bij de westingang en Furnace Creek meer bij de oostingang.
Ik vind zelf overnachten bij FCR mooi omdat je daar in de omgeving de meeste viewpoints hebt. Je kunt dan een aantal tegen de avond/zonsondergang doen en een deel ' oschtends.
Date's View is een stuk koeler dan de andere viewpoints dus dat is iets wat in de middag nog wel te doen is. 's Morgens/zonsopgang is het mooi om naar Zabriskie Point te rijden.
Er is ook wat meer keuze qua restaurants, meer voorzieningen en een grotere winkel. Maar de sterrenhemel bij Stovepipe Wells schijnt prachtig te zijn.
Ik weet niet wanneer jullie er zijn, maar ik zou het van de temperatuur af laten hangen hoeveel je wilt doen. Ik denk dat het niet aangnaam is om in de zomer tot in de namiddag in DV rond te kijken. Je kunt via de scenic route (badwater, Shoshone, Pahrump, Red Rock Canyon Scenic Byway) naar Las Vegas rijden, en onderweg nog wat tijd nemen voor Red Rock Canyon. Zie ook ons 2006 (10 augustus) en 2008 verslag voor routes en foto's.LeenG schreef:wij komen van Visalia (Sequoai NP) en rijden dan naar Death Valley: aankomst in de late namiddag, ik hoop dat de temperatuur dan al wat gezakt is om de omgeving rond Stovepipe nog te kunnen bezichtigen.
De volgende dag rijden we door naar Las Vegas maar ik wil daar pas in de vooravond toekomen. Dus hebben we bijna een hele dag in Death Valley. Wij zijn allebei wel echte bleekscheten die niet zo goed tegen de zon/hitte kunnen. Maar we willen eht toch gezien hebben
Marianne
-
- Amerikakenner
Wij waren er in mei vorig jaar en toen was het om 17u nog 42°C bij het visitor centre en 's avonds toen we gingen eten rond 20u was het nog ruim 30°C. Dus dat het veel zal afkoelen daar moet je je geen illusies in maken.
Wij sliepen in Stovepipe Wells. Prima hotel met airco (wat dus zeker geen overbodige luxe is). Van een verfrissende douche of plons in het zwembad was er ook al geen sprake omdat het water dat uit de kraan kwam of het water in het zwembad ook gewoon warm is. Het restaurant is gewoon degelijk, niets speciaal maar zeker niet slecht. De bediening was wel aan de trage kant.
Wij hebben er praktisch niet gewandeld. Gewoon effe de auto uit voor een paar foto's en terug de koele auto in en verder naar het volgende punt. 's Avonds zijn mijn 2 reiscompanen nog naar de zonsondergang geweest bij de Sand Dunes maar ik heb ervoor gepast, ik ben enkel nog buiten gekomen voor de wandeling naar het restaurant en terug.
Ik had DV voor geen geld willen missen maar ik was blij dat wij er maar 1 nacht zaten en de volgende dag er weer weg waren. Ik hou nl niet zo van hitte en zeker niet van de droge woestijnhitte van DV.
Spijtig genoeg ook niets van de mooie sterrenhemel gezien, waar je hier regelmatig iets overleest, door de wolken.
Wij sliepen in Stovepipe Wells. Prima hotel met airco (wat dus zeker geen overbodige luxe is). Van een verfrissende douche of plons in het zwembad was er ook al geen sprake omdat het water dat uit de kraan kwam of het water in het zwembad ook gewoon warm is. Het restaurant is gewoon degelijk, niets speciaal maar zeker niet slecht. De bediening was wel aan de trage kant.
Wij hebben er praktisch niet gewandeld. Gewoon effe de auto uit voor een paar foto's en terug de koele auto in en verder naar het volgende punt. 's Avonds zijn mijn 2 reiscompanen nog naar de zonsondergang geweest bij de Sand Dunes maar ik heb ervoor gepast, ik ben enkel nog buiten gekomen voor de wandeling naar het restaurant en terug.
Ik had DV voor geen geld willen missen maar ik was blij dat wij er maar 1 nacht zaten en de volgende dag er weer weg waren. Ik hou nl niet zo van hitte en zeker niet van de droge woestijnhitte van DV.
Spijtig genoeg ook niets van de mooie sterrenhemel gezien, waar je hier regelmatig iets overleest, door de wolken.
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
- henriette
- Amerikafan
wij zijn er eind juli dus veel te warm voor lange wandelingen te maken gewoon eens uit de auto wat rondkijken en wat foto's nemen
henriette
henriette
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 284 Weergaves
-