Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vraagje begin rondreis San Diego- San Franisco
-
- Amerika-newbie
Vraagje begin rondreis San Diego- San Franisco
Hallo allemaal,
half mei vertrekken we voor 3+ weken naar Zuid West US. We starten met een huurauto in San Diego en willen via de bekende parken eindigen in San Francisco.
We twijfelen nog een beetje over het begin van de trip. Onze plannetje is om in 1 dag van San Diego naar Phoenix te rijden. Dan in/rond Phoenix 1 nachtje te snurken en dan via Sedona???? (1 nachtje) in de Grand Canyon uit te komen.
Is het te doen om van San Diego in 1 keer naar Phoenix te rijden? Of is het wijzer om in bv Yuma 1 nacht te slapen. We komen er niet echt uit of er onderweg wat bijzonders te doen/zien is.
Ook zijn we benieuwd wat jullie aanraden qua route vanaf Phoenix naar de Grand Canyon en dan met name: waar slaap je een nachtje en wat is onderweg de moeite waard?
Alvast bedankt !
half mei vertrekken we voor 3+ weken naar Zuid West US. We starten met een huurauto in San Diego en willen via de bekende parken eindigen in San Francisco.
We twijfelen nog een beetje over het begin van de trip. Onze plannetje is om in 1 dag van San Diego naar Phoenix te rijden. Dan in/rond Phoenix 1 nachtje te snurken en dan via Sedona???? (1 nachtje) in de Grand Canyon uit te komen.
Is het te doen om van San Diego in 1 keer naar Phoenix te rijden? Of is het wijzer om in bv Yuma 1 nacht te slapen. We komen er niet echt uit of er onderweg wat bijzonders te doen/zien is.
Ook zijn we benieuwd wat jullie aanraden qua route vanaf Phoenix naar de Grand Canyon en dan met name: waar slaap je een nachtje en wat is onderweg de moeite waard?
Alvast bedankt !
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: Vraagje begin rondreis San Diego- San Franisco
Hallo Frank en Suus,
allereerst van harte :welcome: op dit forum. Dit is wel de plek om tips te vergaren voor jullie reis naar de VS.
Jullie keuze om te beginnen in San Diego staat al vast ?
Waarom Phoenix ? In Phoenix zelf is niet echt veel te zien het is er voornaamlijk heet. Maar goed dat kan een keuze
zijn. Ben er zelf ook al 3 keer geweest waarvan 2 voor mijn werk, maar goed. San Diego - Phoenix kan in een dag
maar de snelste route is wel erg saai. Loopt trouwens via Yuma maar is echt saai.
Geef misschien nog iets preciezer aan welke parken jullie nog willen bezoeken behalve Grand Canyon dat maakt het wat makkelijker.
Met start in San Diego en eindpunt in San Francisco mis je natuurlijk wel een van de mooiste routes in de VS SR-1.
Veel plezier met de planning en alaaf :beerchug:
Groet Theo
allereerst van harte :welcome: op dit forum. Dit is wel de plek om tips te vergaren voor jullie reis naar de VS.
Jullie keuze om te beginnen in San Diego staat al vast ?
Waarom Phoenix ? In Phoenix zelf is niet echt veel te zien het is er voornaamlijk heet. Maar goed dat kan een keuze
zijn. Ben er zelf ook al 3 keer geweest waarvan 2 voor mijn werk, maar goed. San Diego - Phoenix kan in een dag
maar de snelste route is wel erg saai. Loopt trouwens via Yuma maar is echt saai.
Geef misschien nog iets preciezer aan welke parken jullie nog willen bezoeken behalve Grand Canyon dat maakt het wat makkelijker.
Met start in San Diego en eindpunt in San Francisco mis je natuurlijk wel een van de mooiste routes in de VS SR-1.
Veel plezier met de planning en alaaf :beerchug:
Groet Theo
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

-
- Amerika-newbie
Hoi Theo
Bedankt voor je reactie.
San Diego staat inderdaad vast als beginpunt van de reis. We willen niet per se naar Phoenix maar hadden niet echt een ander idee om naar Grand Canyon te komen vanuit San Diego. Verder willen we vanuit Grand Canyon naar Monument Valley en dan Utah induiken om daar een aantal parken te bezichtigen (Canyonlands, Arches, Bryce en Zion). Daarna willen we via Las Vegas naar Death Valley, Sequoia/Kings Canyon (al lijkt dat in onze Rand McNally road atlas niet mogelijk vanuit Death Valley zonder een mega-omweg), Yosemite en dan een paar daagjes San Francisco. Misschien denk je nu: die Frank en Suus slaan nu echt iets spectaculairs over! Laat het ons weten hoor, want het staat nog niet vast!
Highway 1 staat inderdaad niet op de lijst. Is vast ook heel mooi, maar je moet toch kiezen!
Heb jij trouwens ervaring met autohuur in USA en of een GPS systeem aan te raden is?
groeten, Frank en Suus
Bedankt voor je reactie.
San Diego staat inderdaad vast als beginpunt van de reis. We willen niet per se naar Phoenix maar hadden niet echt een ander idee om naar Grand Canyon te komen vanuit San Diego. Verder willen we vanuit Grand Canyon naar Monument Valley en dan Utah induiken om daar een aantal parken te bezichtigen (Canyonlands, Arches, Bryce en Zion). Daarna willen we via Las Vegas naar Death Valley, Sequoia/Kings Canyon (al lijkt dat in onze Rand McNally road atlas niet mogelijk vanuit Death Valley zonder een mega-omweg), Yosemite en dan een paar daagjes San Francisco. Misschien denk je nu: die Frank en Suus slaan nu echt iets spectaculairs over! Laat het ons weten hoor, want het staat nog niet vast!
Highway 1 staat inderdaad niet op de lijst. Is vast ook heel mooi, maar je moet toch kiezen!
Heb jij trouwens ervaring met autohuur in USA en of een GPS systeem aan te raden is?
groeten, Frank en Suus
- tcoppers
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Frank en Suus,
is ook handig als jullie de periode aangeven waarin jullie willen gaan. Verder ik het handig als jullie aangeven hoeveel tijd jullie in
San Diego beginpunt en San Francisco eindpunt willen doorbrengen. Welke grote steden jullie verder nog in jullie hoofd hebben.
Stom lees net ook Las Vegas dus hoelang ? En nee er is geen mogelijk om van Death Valley direct naar Sequoia/Kings Canyon te gaan dat is alleen via een omweg.
Heb ik trouwens in 2007 wel gedaan maar is wel ver maar ook heel mooi.
Yosemite 
Groet Theo
is ook handig als jullie de periode aangeven waarin jullie willen gaan. Verder ik het handig als jullie aangeven hoeveel tijd jullie in
San Diego beginpunt en San Francisco eindpunt willen doorbrengen. Welke grote steden jullie verder nog in jullie hoofd hebben.

Heb ik trouwens in 2007 wel gedaan maar is wel ver maar ook heel mooi.

Groet Theo
Groetjes Theo.

- tcoppers
- Amerika-expert
- Contacteer:
Huurauto altijd vanuit hier regelen vele hier hebben goede ervaringen met usareisen.de zelf heb ik het in 2007 via HolidayCars gedaan en wasHeb jij trouwens ervaring met autohuur in USA en of een GPS systeem aan te raden is?
absoluut geen probleem. GPS is wel handig vooral wanneer je je hotel zoekt. Heb je zelf al een TomTom of zoiets schaf dan de VS-kaart aan en
je bent dan altijd perfect voorbereidt vooral in de grote steden. Een kaart erbij is wel altijd handig.
Groet Theo
Groetjes Theo.

-
- Amerika-newbie
Hi Theo
Wat een snelle reactie! Super. Goede tips voor de tomtom want volgens mij rekenen ze bij de verhuurbedrijven erg veel extra hiervoor als ik het zo zie op internet.
Wij starten op 21 mei onze rondreis vanuit San Diego. Daar blijven we niet echt, want ik (Suus) ben daar dan al 3 keer geweest voor werk en is wel leuke stad maar niet echt veel te doen behalve strand, Disney en Sea World (en daar zijn we geen fan van). We willen graag wat van de natuur zien.
We moeten op 13 juni weer naar huis vliegen vanaf SF (in SF willen we wel wat tijd doorbrengen want daar vond ik het wel erg leuk de vorige keer).
Dit is ons voorlopige schema
dag 1: San Diego-Phoenix of iets anders????
dag 2: Phoenix- Sedona-Flagstaff?
dag 3: Flagstaff- Grand Canyon
dag 4: Grand Canyon
dag 5: Grand Canyon-Monument Valley (overnachten in Kayenta?)
dag 6: Monument Valley- via uitstapje Needles district van Canyonlands naar Moab
dag 7: Island in the Sky/Canyonlands en of Arches NP (overnachten weer in Moab)
dag 8: Moab - Bryce Canyon NP
dag 9: Bryce
dag 10: Bryce-Zion
dag 11: Zion
dag 12: Zion
dag 13: Las Vegas
dag 14: Death Valley
dag 15: Death Valley
dag 16: Death Valley-Sequoia
dag 17: Sequoia-Kings Canyon
dag 18: Kings Canyon-Yosemite
dag 19: Yosemite
dag 20: Yosemite
dag 21: Yosemite? (of is dat wel erg lang 4 nachten daar?)
dag 22: Yosemite-San Francisco
dag 23: San Francisco
dag 24: vertrek naar A'dam op 13 juni
Zoals je ziet hebben we op sommige plekken 2 of 3 overnachtingen zodat we rustig aan kunnen doen en veel kunnen wandelen in de parken.
De eerste 3 dagen zijn nog niet goed ingevuld omdat we (zoals we eerder zeiden) eigenlijk niet weten of die route wel interessant is of dat we misschien een stukje Zuid-Californie moeten pakken ipv Zuid-Arizona. We willen ong 2 dagen in San Francisco hebben (dag 22 en 23) en we hebben dan op dag 24 ook nog de ochtend daar.
groeten, Frank en Suus
Wat een snelle reactie! Super. Goede tips voor de tomtom want volgens mij rekenen ze bij de verhuurbedrijven erg veel extra hiervoor als ik het zo zie op internet.
Wij starten op 21 mei onze rondreis vanuit San Diego. Daar blijven we niet echt, want ik (Suus) ben daar dan al 3 keer geweest voor werk en is wel leuke stad maar niet echt veel te doen behalve strand, Disney en Sea World (en daar zijn we geen fan van). We willen graag wat van de natuur zien.
We moeten op 13 juni weer naar huis vliegen vanaf SF (in SF willen we wel wat tijd doorbrengen want daar vond ik het wel erg leuk de vorige keer).
Dit is ons voorlopige schema
dag 1: San Diego-Phoenix of iets anders????
dag 5: Grand Canyon-Monument Valley (overnachten in Kayenta?)
dag 6: Monument Valley- via uitstapje Needles district van Canyonlands naar Moab
dag 14: Death Valley
dag 20: Yosemite
dag 22: Yosemite-San Francisco
Zoals je ziet hebben we op sommige plekken 2 of 3 overnachtingen zodat we rustig aan kunnen doen en veel kunnen wandelen in de parken.
De eerste 3 dagen zijn nog niet goed ingevuld omdat we (zoals we eerder zeiden) eigenlijk niet weten of die route wel interessant is of dat we misschien een stukje Zuid-Californie moeten pakken ipv Zuid-Arizona. We willen ong 2 dagen in San Francisco hebben (dag 22 en 23) en we hebben dan op dag 24 ook nog de ochtend daar.
groeten, Frank en Suus
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt ook in een keer (via Phoenix als snelste route) naar Sedona kunnen rijden. Flagstaff zou ik overslaan als overnachtingsplaats. Je kunt ook tussen SD en Sedona de mooiere route via Prescott nemen, en misschien ergens voor Sedona overnachten. Kijk gewoon hoever je komt.Frank & Suus schreef:dag 1: San Diego-Phoenix of iets anders????
Je kunt ook in MV zelf overnachten, kijk eens bij Gouldings Lodge. De camping daar heeft ook cabins, erg leuk voor een keer. Zie ons 2008-verslag voor foto's.Frank & Suus schreef:dag 5: Grand Canyon-Monument Valley (overnachten in Kayenta?)
Ik zou wat meer tijd nemen voor Moab, wij zaten er 3 nachten en hebbben nog erg veel niet kunnen doen (daar was het toen ook wel iets te warm voor, maar jullie zitten nog lekker vroeg in de zomer). Een wandeling als Fiery Furnace bijvoorbeeld is erg leuk om te doen, maar daar moet je wel een halve dag voor uittrekken.Frank & Suus schreef: dag 6: Monument Valley- via uitstapje Needles district van Canyonlands naar Moab
DV - Sequoia is aardig ver rijden en je mist de Tioga Pass (en Mono Lake en Bodie), maar Sequoia is ook prachtig. Is een kwestie van keuzes maken.Frank & Suus schreef: dag 14: Death Valley
Vier nachten Yosemite vind ik absoluut niet te lang, je zit er in een prachtige tijd, en zeker als je van wandelen houdt en nog andere activiteiten wilt volgen zul je tijd te kort komen.
Een GPS is niet nodig, wij doen het altijd zonder, en printen hooguit voor de steden een routebeschrijving naar het hotel uit.
Marianne
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Als ik je (voorlopige) route zo bekijk, zou ik ook Phoenix schrappen en richting Prescott/Sedona rijden, eventueel via Joshua Tree NP. Sedona ligt in een schitterende omgeving waar ook vele mooie hikes te maken zijn.
Verder zou ik een extra nacht inlassen tussen Moab en Bryce NP en wel bij het Capitol Reef NP, een prachtig park waar je ook mooie wandelingen kunt maken. Tevens zou je op deze dag nog het Goblin SP mee kunnen pakken. De volgende dag heb je dan voldoende tijd om te genieten van de prachtige scenice route langs de UT 12 naar Bryce en wellicht kun je onderweg nog een mooie wandeling maken naar de Lowen Calf Creek Falls. Een rit langs de mooie viewpoints in Bryce is een must maar ook zeker een wandeling naar de bodem van Bryce Canyon (bijv. Queens Garden Trail) is van een bijzondere schoonheid. Twee nachten Bryce is niet perse noodzakelijk. De rit naar Zion neemt niet zoveel tijd in beslag.
Voor de rit van Death Valley naar Sequoia kan ik je de route via Lake Isabella aanbevelen, een schitterende tocht langs Joshua Trees, het meer en door de bergen.
Marjan
Verder zou ik een extra nacht inlassen tussen Moab en Bryce NP en wel bij het Capitol Reef NP, een prachtig park waar je ook mooie wandelingen kunt maken. Tevens zou je op deze dag nog het Goblin SP mee kunnen pakken. De volgende dag heb je dan voldoende tijd om te genieten van de prachtige scenice route langs de UT 12 naar Bryce en wellicht kun je onderweg nog een mooie wandeling maken naar de Lowen Calf Creek Falls. Een rit langs de mooie viewpoints in Bryce is een must maar ook zeker een wandeling naar de bodem van Bryce Canyon (bijv. Queens Garden Trail) is van een bijzondere schoonheid. Twee nachten Bryce is niet perse noodzakelijk. De rit naar Zion neemt niet zoveel tijd in beslag.
Voor de rit van Death Valley naar Sequoia kan ik je de route via Lake Isabella aanbevelen, een schitterende tocht langs Joshua Trees, het meer en door de bergen.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerika-newbie
Bedankt voor de tips! We nemen jullie advies zeker mee in de planning.
-
- Amerikafan
Wij zijn vorig jaar 6 weken in het zelfde gedeelte geweest....was echt super!!! Ik hoop dat je iets hebt aan de "tips''.
Frank & Suus schreef:dag 1: San Diego-Phoenix of iets anders????
dag 2: Phoenix- Sedona-Flagstaff? Sedona is leuk, vooral ''Slide Rock''
dag 5: Grand Canyon-Monument Valley (overnachten in Kayenta?) Hebben overnacht in Mexican Hat
dag 14: Death Valley Wij waren er in september, was 45 graden en zijn er niet blijven slapen!
dag 15: Death Valley dus misschien twee dagen iets te veel
dag 20: Yosemite Wij zijn hier 2 nachten geweest, voor mijn gevoel 1 nacht te kort
dag 22: Yosemite-San Francisco SF is echt TOP! Zijn hier 6 dagen geweest, dus als je tijd over hebt
-
- Amerika-newbie
Hallo allemaal
Bedankt voor de reacties. Wij gaan het eerste stuk maar even aanpassen, misschien toch een nachtje Joshua Tree NP en vanuit daar naar Sedona, dan naar Grand Canyon. En dan vervolgen we de reis grotendeels zoals we al hadden beschreven.
We kijken er al heel erg naar uit!
groeten, Frank en Suus
Bedankt voor de reacties. Wij gaan het eerste stuk maar even aanpassen, misschien toch een nachtje Joshua Tree NP en vanuit daar naar Sedona, dan naar Grand Canyon. En dan vervolgen we de reis grotendeels zoals we al hadden beschreven.
We kijken er al heel erg naar uit!
groeten, Frank en Suus
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1871 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne